پورعباس: ریاضی‌ها خوشحال باشند، همه قبول می‌شوند/ پلیس فتا ۱۱۴ شیاد تقلب را روز گذشته شناسایی و دستگیر کرد

سرپرست سازمان ملی سنجش در حاشیه بازدید از کنکور ۱۴۰۳؛

سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: روز گذشته پلیس فتا ۱۱۴ شیاد تقلب را شناسایی و دستگیر کرد و پس از آن تاکنون با آرامش کامل اوقات را سپری کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۳) در حاشیه بازدید از نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۹۲۰ هزار داوطلب تا به امروز کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کرده اند؛ تاکید کرد: هم اکنون ۱۲۵ هزار داوطلب ریاضی و ۲۷۰ هزار داوطلب علوم انسانی در سراسر کشور در نوبت دوم کنکور سراسری شرکت خواهند کرد.

وی افزود: روز گذشته پلیس فتا ۱۱۴ شیاد تقلب را شناسایی و دستگیر کرد و پس از آن تاکنون با آرامش کامل اوقات را سپری کردیم.

پورعباس تصریح کرد: علوم ریاضی دارای ۲۴۰ هزار صندلی خالی با ظرفیت ۱۲۵ هزار داوطلب کنکوری است، یعنی هر دو صندلی برای یک داوطلب است، پس جای نگرانی نیست و باید خوشحال باشند؛ اگر آنها کنکور می‌دهند برای این است که صندلی خود را در دانشگاه مشخص کنند، وگرنه همه قبول می‌شوند.

وی اضافه کرد: نتایج نهایی نوبت اول و دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه اول آنلاین ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

پورعباس ادامه داد: مجلس نسبت به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاثیر معدل قطعی در کنکور ایراد گرفت، مصوبه به شورای نگهبان ارسال و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را نپذیرفت؛ بنابراین این مصوبه تا سال ۱۴۰۶ اجرایی خواهد شد.