علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

چال گونه با نخ یا با جراحی؟

امروزه اکثر سوپرمدل‌ها و بازیگران لبخندهایی گیرا و زیبا دارند. اگر با دقت بیشتری به جزئیات این لبخند خیره شوید، به جز داشتن دندان های زیبا، متوجه فرورفتگی گونه خواهید شد. به این فرورفتگی در گونه به اصطلاح چال گونه گفته می‌شود. جذابیت با چال گونه تا حدی است که این روزها به یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی تبدیل شده است. در علم پزشکی، تکنیک های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

ایجاد چال گونه با نخ یکی از ساده‌ترین روش‌های این جراحی است. اگر میخواهید در این مورد بیشتر بدانید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چال گونه چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، به فرورفتگی گونه، چال گونه گفته می‌شود. اما این چال چرا ایجاد می‌شود؟
چال گونه به شکل مادرزادی در برخی از افراد وجود دارد. این چال زمانی ایجاد می‌شود که عضله زایگوماتیک اصلی یا زایگوماتیک ماژور، دچار نقص باشد و یا به اصطلاح عامیانه فلج باشد. به همین علت است که به این پدیده زیباترین نقص گفته می‌شود! عضله زایگوماتیک هنگام لبخند از استخوان گونه تا گوشه لب کشیده می‌شود و همین موضوع موجب می‌شود تا در زمان خنده چنین رویداد جذابی رخ دهد.

عوارض جراحی چال گونه چیست؟

در اکثر عمل‌های جراحی، بروز عوارض اندک، بسیار طبیعی است. در عمل چال گونه نیز، احتمالا شاهد برخی عوارض رایج خواهید بود. بروز عوارض جدی، در صورتی که پزشک متخصص و باتجربه‌ای جراحی شما را انجام داده باشد، تقریبا غیرممکن است؛ مگر خودتان در مراقبت‌های بعد از انجام جراحی، بی‌توجهی کرده باشید. در ادامه برخی از این عوارض را مرور می‌کنیم:

  • خونریزی در محل جراحی
  • آسیب عصب صورت
  • قرمزی و تورم
  • عفونت
  • جای زخم

ایجاد چال گونه بدون نیاز به جراحی!

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می‌توان بدون نیاز به عمل جراحی، چال گونه غیر مادرزادی ایجاد کرد؟ اغلب افراد عاشق چال گونه‌اند و با گریم و میکاپ سعی می‌کنند تا خطی فرضی را به عنوان چال گونه ایجاد کنند. نتیجه اینکار در حالت عادی زیبا نبوده و بسیار غیر طبیعی جلوه می‌کند. بنابراین بهترین راه برای اینکار، ایجاد چال گونه با نخ است. در ادامه درمورد این جراحی بیشتر توضیح خواهیم داد.

ایجاد چال گونه با نخ

همانطور که گفته شد یکی از ساده‌ترین راهای ایجاد چال گونه، نخ است. این نخ‌های پزشکی انواع مختلفی دارند مثلا برخی از آنها دارای خاصیت کلاژن سازی هستند و برای جوانسازی می‌توان از آنها استفاده کرد. برخی دیگر نیز برای لیفت صورت، بینی، شقیقه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای چال لپ هم از نخ‌های بخیه و هم نخ‌های لیفت استفاده می‌کنند. این نوع بخیه ها اگر جذبی باشند، به مرور زمان جذب می‌شوند اما درصورتیکه نخ بخیه جذبی نباشد، باید بعدا برای کشیدن آن مراجعه کنید.

پروسه ایجاد چال گونه سرپایی و ساده است. بنابراین جای هیچگونه نگرانی نیست! تنها کافیست با یک پزشک متخصص و با تجربه دکتر ساعدی در این مورد مشورت کرده و درخواست و انتظارات‌تان را مطرح کنید. پزشک نیز با بررسی نوع صورت و نوع لبخند شما، شرایط شما را برای ایجاد چال لپ بررسی کرده و انجام عمل ایجاد چال گونه با نخ را آغاز خواهد کرد.

عمل جراحی چال گونه

یکی از روش‌های جذاب برای ایجاد چال گونه، انجام جراحی چال گونه است. در این روش، پزشک متخصص جراحی زیبایی شرایط فیزیکی شما را بررسی می‌کند. سپس، با بی‌حسی موضعی، کار آغاز می‌شود. پزشک متخصص 10 دقیقه منتظر می‌ماند تا اطمینان حاصل شود هیچ دردی احساس نمی‌کنید. بعد از این مرحله، با کمک یک ابزار بیوپسی بسیار کوچک، عمل چال گونه شروع می‌شود. پزشک در محل تعیین شده برای ایجاد چال گونه، اقدام به برداشتن چربی و ماهیچه می‌کند. این کار در فضایی 2 الی 3 سانتی‌متری انجام می‌شود.

ماندگاری چال گونه با نخ

ماندگاری این روش نیز در هر فرد متفاوت است؛ اما به طور میانگین حدود ۶ ماه تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. در برخی مواقع ۳ تا ۵ سال پس از انجام این عمل، فرد همچنان چال گونه دارد. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد.

عوارض چال گونه با نخ

اطلاع از عوارض جانبی موجب می‌شود تا بتوانید واقع بینانه در این مورد تصمیم بگیرید. چال گونه با نخ عوراض چندانی ندارد. طبق سایر عمل‌های زیبایی، اگر این کار توسط فردی بی تجربه و غیر متخصص انجام شود، ممکن است باعث بروز نتایج نامطلوبی شود. همچنین اگر مراقبت های پس از انجام عمل نیز رعایت نشود، باعث بروز عفونت و آسیب به بافت لپ می‌شود. همچنین این عمل باید در محیطی کاملا بهداشتی و با وسایل تمیز صورت گیرد تا هیچ عارضه‌ای به وجود نیاید.

 

مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل چال گونه با نخ

اگر طرفدار ایجاد چال گونه با نخ باشید، حتما باید مواردی را قبل و بعد از انجام عمل رعایت کنید. انجام این عمل بسیار ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین رعایت موارد زیر نیز خالی از لطف نیست:

  • فرد متقاضی نباید سابقه عمل جراحی قلب داشته باشد.
  • فرد متقاضی نباید سابقه بیماری دیابت داشته باشد.
  • قبل از انجام عمل حتما از دهانشویه استفاده کنید.
  • بدون آرایش و با پوستی تمیز مراجعه کنید.
  • قبل از انجام عمل از مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر جدا خودداری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های گرم تا ۲۴ ساعت بعد از انجام عمل چال گونه با نخ، خودداری کنید.
  • داروهایی را که ممکن است پزشک به شما تجویز کند را حتما مصرف کنید.
  • از فشار دادن و کشیدن محل چال گونه خودداری کنید.

کلام آخر

اگر به دنبال انجام عمل چال گونه با روشی کم تهاجمی و بدون دوره نقاهت هستید، توصیه ما به شما ایجاد چال گونه با نخ است در صورتیکه تحت نظر بهترین کلینیک زیبایی و پزشکان متخصص قرار داشته باشید تا این عمل هیچگونه عوارضی به همراه نداشته باشد. این عمل ممکن است در چند روز اول کمی قرمزی و التهاب داشته باشد، اما پس از چند روز فروکش خواهد کرد. فیلم چال گونه را برای شما قرار دادیم تا هرآنچه که نیاز دارید بدانید را بدست آورید.

یکی از بهترین کلینیک ها در سطح شهر تبریز می‌باشد. شما میتوانید برای انجام سایر خدمات زیبایی نظیر تزریق ژل لب، کاشت مو … به این کلینیک مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.