علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

چرا بعد از عمل بینی پوست صورت چرب میشود

کنترل پوست بینی بعد از جراحی بینی: علل چربی پوست 

  • ارث
  • آب و هوا
  • تغذیه
  • لوازم آرایشی
  • داروهای درمانی مانند قرص های کنترل قند خون
  • هورمون ها

برای اطلاع از قیمت کرم دور چشم لاکچری کوین لطفا کلیک کنید با افزایش سن معمولا چربی پوست کاهش می یابد ، البته تغییرات چربی پوست ، در دوران بلوغ و در بین نوجوانان شایع تر و رایج تر می باشد . و در حالت کلی با افزایش سن چربی پوست کاهش می یابد.البته در دوران یائسگی و بارداری نیز ، عدم تعادل هورمونی می تواند در تعادل چربی بدن اختلال ایجاد کند و فعالیت غدد چربی را افزایش دهد.برخی از افراد دارای پوستی هستند که قسمتی از نواحی پوست آنها چرب است و دیگر قسمت های پوست بدن آنها خشک و نرمال می باشد افرادی که دارای این نوع پوست هستند ، پوست ترکیبی نامیده می شود.

کنترل پوست بینی بعد از جراحی بینی: دلایل چرب شدن پوست بعد از جراحی بینی

کرم پودر لاکچری کوین: چرب شدن پوست بعد از عمل بینی امری کاملا طبیعی می باشد. بینی شما به دلیل ضربه هایی که در طول جراحی بینی وارد می شود مسلما واکنش نشان خواهد داد. آسیب های وارد شده موجب بروز ترشح چربی از غدد می شود . پس از ، بینی بیمار به مدت یک هفته پانسمان خواهد بود ف طی این مدت منافذ پوست بسته می باشد و این مسدود بودن پوست سبب ایجاد چربی می شود. ترشحات بیش از اندازه غدد چربی نیز باعت ایجا تورم نیز می شود که با کاهش تورم ، چربی پوست بینی نیز کاهش می یابد اطمینان داشته باشید که این معضل کوتاه مدت  می باشد.

کنترل پوست بینی بعد از جراحی بینی: مراقبت های پوستی برای پوست های چرب

برای اطلاع از قیمت کرم روز لاکچری کوین لطفا کلیک کنید برخی از افراد از چرب بودن پوست احساس نارضایتی می کنند این نکته که چربی تولید شده برای پوست مفید بوده و به سالم نگه داشتن پوست کمک میکند.البته چربی بیش از اندازه آزار دهنده می باشد و منجر به ایجاد آکنه و لکه های آفتاب می شود. در ادامه راه های بسیاری برای کاهش چربی پوست وجود دارد که به آن خواهیم پرداخت.

پاک کننده ها

یک پاک کننده خوب در حالی که عمل پاک کنندگی را به صورت عمقی انجام می دهد باید بسیار هم ملایم باشد که پوست را تسکین داده و تغذیه کند و احساس شادابی ، یکنواختی ، روشنی و سلامت کامل به پوست دهد. بله همه این موارد که گفته شد تنها با یک پاک کننده قابل انجام است.

اغلب متخصصان پوست بر این معتقد هستند که یک پاک کننده خوب در حین اینکه عمل پاک کنندگی را به صورت عمقی انجام می دهد باید بسیار ملایم نیز باشد که هم پوست را تسکین  و تغذیه کند و البته حس شادابی ، روشنی و یکنواختی به پوست نیز دهد بهتر است از پاک کننده های ملایم استفاده شود .

استفاده از محصولاتی که شامل بنزوئیل پراکسید، سالیسیلیک اسید، اسیدگلیکولیک یا بتا هیدروکسی اسید هستند گزینه مناسبی برای کاهش چربی پوست و درمان آکنه می باشند. اما افرادی که دارای پوست چرب هستند استفاده از این مواد در اولویت می باشد. نکته قابل ذکر در این است که بهتر است ابتدا سایز کوچک از آنها را تهیه کنیم تا سازگاری با پوستمان را تست کنیم.

کنترل پوست بینی بعد از جراحی بینی: کنترل چربی بینی بعد از جراحی بینی

با افزایش محصولات آرایشی بهداشتی ، برای درمان چربی های بیش از حد پوست ، متخصص پوست می تواند توصیه های متعددی را برای درمان و گاه کاهش چربی پوست و آکنه ارائه دهد. بعد از یک هفته که اسپلینت از روی بینی برداشته شد ، فرد می تواند با یک تونر به آرامی پوست بینی خود را تمیز کند . باید خاطر نشان کرد که پوست خود را محکم نمالید و فشار ندهید زیرا پوست بینی بعد از جراحی بسیار حساس می باشد. رعایت اینکه از فشار دادن بینی در هر زمانی خودداری کنید.

در بازار نوارهایی برای باز کردن منافذ پوست چرب موجود می باشد که اغلب در زمانی که افراد عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند توصیه می شود به مدت ۳ ماه از این نوارها استفاده نشود. رعایت نکته اینکه استفاده از هر گونه مواد آرایشی ، هر چند برای درمان بهتر است با یک متخصص پوست و همچنین با پزشک خود مشورت کنید.

 چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی؟ از شایعه تا واقعیت!

اگر به‌تازگی عمل جراحی بینی انجام داده باشید، شاید حس کنید که پوست بینی شما کمی چرب شده است. از آنجایی‌که چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی می‌تواند تحت کنترل و درمان قرار گیرد، لازم نیست که اصلاً نگرانی به دل‌تان راه دهید. در این مقاله به بررسی علت چرب شدن پوست صورت بعد از جراحی بینی می‌پردازیم.

علت چرب شدن بینی بعد از عمل چیست؟

چرب شدن پوست بعد از عمل بینی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بعد از عمل جراحی راینوپلاستی (بینی)، بانداژ و آتل پلاستیکی ( خارجی) روی بینی قرار داده می‌شود. به‌خصوص در بیمارانی که ساختار پوست‌ آن‌ها چرب است، پس از جراحی، چربی پوست می‌تواند در زیر بانداژ تجمع پیدا کند.

بیمارانی که از قبل تعداد زیادی برجستگی کوچک به‌رنگ سفید (که در نتیجه‌ی تجمع چربی و پوست مرده در منافذ ایجاد می‌شوند و اصطلاحاً به آن‌ها کومدون گفته می‌شود)، روی پوست بینی خود دارند، به دلیل ساختار پوستی ضخیم و چرب، ممکن است به پاکسازی پوست یا درمان دارویی نیاز داشته باشند.

برای دریافت نوبت از یا ، مو و زیبایی کافی است با تماس بگیرید.

درمان چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

دقت کنید که برای درمان چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید. به‌طور کلی موارد زیر پیشنهاد می‌شوند:

  • استفاده از محصولات شوینده‌ی مناسب پس از حمام
  • توقف استفاده از محصولات مرطوب‌کننده در ناحیه‌ی مد نظر
  • استفاده از مواد آرایشی مناسب پوست که از مسدود شدن منافذ جلوگیری می‌کنند
  • استفاده از چسب جوش سر سیاه برای بینی
  • لایه‌برداری پوست

پس از عمل جراحی بینی بسیار مهم است که مراقبت‌های لازم را انجام دهید. اگر چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی شما را آزار می‌دهد کافی است در این باره با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

برای دریافت نوبت از جراح بینی و یا کافی است را دانلود کنید.

سوالات متداول چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

  • دلیل چرب شدن پوست صورت بعد از جراحی بینی چیست؟

یک هفته پس از عمل جراحی و همزمان با برداشتن بانداژ بینی (مخصوصاً در افرادی که سابقه‌ی کومدون دارند)، چربی پوست به‌دلیل عدم خروج، در منافذ تجمع می‌یابد.

  • آیا راهی برای کاهش چرب شدن پوست بعد از جراحی بینی وجود دارد؟

بله، اما باید حتماً با جراح بینی خود در این زمینه مشورت کنید. استفاده از چسب پاک‌کننده‌ی منافذ یا لایه‌بردار‌ها ممکن است مناسب شما نباشد.

  • آیا کنترل چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی امکانپذیر است؟

بله، ولی باید حتماً در این زمینه با پزشک جراح خود مشورت کنید.