علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

چرا جوانه گندم صورت را چاق می کند؟

پودر جوانه گندم، از گیاه گندم تهیه می‌شود. به طور کلی، جوانه گندم برای کاشت گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد و همراه با پوسته از گندم تصفیه شده جدا می‌شود. به این ترتیب، می‌توان آن را برای مدت طولانی نگهداری کرد جوانه گندم طی برخی فعل و انفعالات، به پودر جوانه گندم تبدیل می‌شود. این ماده برای تهیه بسیاری از مواد غذایی مثل غلات و نان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حتی به صورت خام نیز مصرف می‌شود. به عنوان مثال برخی بدنسازان یا ورزشکاران، پودر جوانه گندم را همراه با میوه، ماست، بستنی یا غلات مصرف می‌کنند. این ماده غذایی جایگزین سالم‌تر و بهتری نسبت به بسیاری از مواد غذایی دیگر مثل آرد سوخاری است.

همچنین به عنوان مکمل یا چاشنی غذا مصرف می‌شود. برخی مطالعات ادعا کرده‌اند، پودر جوانه گندم برای چاقی بدن و صورت مناسب است. در ادامه این مطلب از مجله تخصصی فیت کلاب قصد داریم توضیح دهیم پودر جوانه گندم بعد از چند روز چاق می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سبوس چند غله دکتر بیز برای چیست ؟ با توجه به خاصیت فیبری و غنی بودن در مواد معدنی و ویتامین‌ها، سبوس چندغله بیز به عنوان یک ماده غذایی سالم و مفید شناخته می‌شود. این ترکیب می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی سالم و مناسب برای کنترل وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن عمل کند.

چرا پودر جوانه گندم مفید است؟

پودر جوانه گندم نه تنها برای چاق شدن و افزایش وزن مفید است، بلکه به حفظ سلامتی بدن نیز کمک می‌کند. اغلب کارشناسان تغذیه معتقد هستند، پودر جوانه گندم یک مکمل غذایی عالی با ارزش غذایی بالا است. این ماده منبع سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم می‌باشد. فیبر برای بهبود هضم مواد غذایی و کنترل کلسترول مفید بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ‌‌

همچنین منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم، فسفر و بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، پودر جوانه گندم چاقی صورت حاوی مقدار زیاد ویتامین E  است. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است و به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها، رادیکال‌های آزاد بدن را نیز از بین می‌برند.

خواص جوانه گندم برای چاقی صورت می‌گویند قدمت کشت گندم تقریبا به ۱۰۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد، اما تاریخ مصرف جوانه گندم برای بشر کاملاً جدید است.

از جوانه‌های گندم در ابتدا به‌عنوان علوفه حیوانات و از روغن آن برای آتش‌زدن حین کشت‌های متوالی استفاده می‌شد، زیرا به‌دلیل وجود مقدار زیادی کالری در روغن جوانه، زمین برای مدت طولانی می‌سوخت. بنابراین، جوانه قبل از این‌که به‌صورت تجاری مورد استفاده قرار گیرد، محصول جانبی صنعت آسیاب گندم بود. جوانه گندم (Triticum aestivum) بخشی ضروری از هسته گندم (درواقع جنین هسته گندم) است و با توجه به ارزش غذایی بالای آن، برای استفاده تجاری در محصولات مراقبت پوست و مو مورد توجه قرار گرفته است.

این ماده مغذی را می‌توان به غلات، نان ذرت، اسموتی، پای میوه، ماست و بستنی نیز اضافه نمود یا به‌عنوان جایگزین سالم‌تری برای آرد سوخاری در کتلت‌ها، کوفته‌ها و کوکوها استفاده کرد. جوانه درواقع، مرکز جنینی دانه گندم است که از آنزیم‌ها و موادمغذی آغازگر رشد گیاه گندم تشکیل می‌شود. تحقیقات نشان داده است طب سنتی چینی (TCM) سابقه استفاده از روغن جوانه گندم را برای درمان تعریق شبانه و ایجاد سیستم ایمنی سالم‌تر دارد. طب آیورودا از روغن جوانه گندم در بسیاری از معجون‌ها و عرقیجات گیاهی به‌عنوان مکمل سلامتی و تقویت بازسازی سلولی استفاده کرده است.

مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی

تحقیقات نشان داده است که استفاده از پودر جوانه گندم برای چاقی صورت، و به طور کلی چاقی بدن موثر است. البته باید به مقدار مصرف روزانه و روش مصرفی آن توجه داشته باشید. زیرا لازم است بدانید که پودر جوانه گندم یکی از آرد ها است که هم برای لاغری و هم برای چاقی بسیار مناسب است.

معمولاً افرادی که به دنبال لاغری هستند و افرادی که به دنبال اضافه وزن هستند از این محصول استفاده می‌کنند. بنابراین توجه به شیوه مصرف و مقدار آن یکی از نکات مهم به شمار می‌رود. بر اساس تحقیقاتی که بر روی پودر جوانه گندم انجام شده است، به این نتیجه رسیده‌اند که مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی ۱ تا ۱٫۵ قاشق بعد از غذا است.

جالب است بدانید که معمولاً به افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند گفته می‌شود که پودر جوانه گندم را قبل از غذا مصرف کنند اما به افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، گفته می‌شود که این پودر را بعد از غذا و به همراه یک ماده پر چرب مصرف کنند. بنابراین مقدار مصرف روزانه پودر جوانه گندم برای چاقی و چاقی صورت بسیار مهم است.

جوانه گندم برای بدنسازی

تحقیقات نشان می‌دهد که جوانه گندم به افزایش عملکرد ورزشی کمک می‌کند. جوانه گندم دارای سطوح بالایی از اکتاکوزانول بوده که دارای خواص ارگوژنیک است؛ به این معنا که وقتی در رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند با تنظیم مسیرهای بیوشیمیایی که انرژی تولید می‌کنند، استقامت و عملکرد ورزشی را افزایش دهند. در این صورت در ذخایر انرژی بدن، صرفه‌جویی خواهد شد. اگر حرفه‌ای ورزش می‌کنید، در کنار مصرف مکمل بدنسازی بهتر است جوانه گندم هم استفاده نمایید.

از طرف دیگر به عنوان منبع پروتئین نیز می‌توانید جوانه گندم بخورید. پروتئین به حفظ ماهیچه‌های سالم کمک کرده و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده را تسریع می‌کند. همچنین جوانه گندم در تنظیم سطح انرژی بدن نیز تاثیر دارد. اگر خواهان اندام عضلانی هستید، مصرف جوانه گندم را فراموش نکنید.

خواص جوانه گندم برای مو

همان طور که اشاره کردیم جوانه گندم غنی از  پروتئین، ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، سلنیوم، منیزیم، و سایر مواد معدنی است که برای تقویت و رشد مو ضروری هستند. فواید جوانه گندم برای مو را در موارد زیر می‌توان خلاصه کرد:

  • کمک به تقویت و رشد موها: پروتئین موجود در جوانه گندم به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و رشد موها را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های گروه B نیز برای تحریک رشد سلولی و ساخت بافت‌ها موها ضروری به حساب می‌آیند.
  • پیشگیری از ریزش مو: گردش خون ضعیف در پوست سر می‌تواند عامل ریزش مو باشد. جوانه گندم با افزایش گردش خون در پوست سر به بهبود سلامت فولیکول‌های مو کمک کرده و از ریزش مو ممانعت به عمل می‌آورد.
  • رطوبت رسانی به مو: جوانه گندم سرشار از اسیدهای چرب بوده و در تغذیه و رطوبت رسانی به موها نقش دارد. این ماده همچنین حاوی ویتامین E است که یک آنتی‌اکسیدان قوی به شمار آمده و به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.
  • جلوگیری از سفید شدن موها: ویتامین E موجود در جوانه گندم به محافظت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کرده و سفید شدن موها را به تاخیر می‌اندازد.

اگر ریزش مو دارید توصیه می‌کنیم برای خرید محصولات دکتر بیز اقدام نمایید و در کنار آن در تغذیه خود خوراکی‌های مفیدی مثل جوانه گندم را جای دهید.