علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

چه افرادی می‌توانند جراحی لیپوساکشن را انجام دهند؟

لیپوساکشن چیست؟

لیپوماتیک، چربی‌کشی، چربی‌تراشی یا لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی برای حذف چربی از بدن است. در لیپوساکشن با استفاده از دستگاهی به نام کانولا،   بدن مکیده و بیرون آورده می‌شود.  گن آنچری اصل یک پوشش زیر لباسی با کیفیت بالاست که با استفاده از مواد تنفسی و دوام‌پذیر ساخته شده است . لیپوساکشن معمولا به افرادی توصیه می‌شود که وزن طبیعی یا نزدیک به طبیعی دارند و قصد دارند با حذف چربی موضعی از قسمت‌های خاصی از بدن، شکل و فرم ظاهری بدنشان را بهبود ببخشند. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد که تمام نکات بسیار مهم و ضروری جراحی لیپوساکشن را برای شما مورد تحلیل قرار داده و موارد را به‌صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

لیپوساکشن در افرادی که پوستشان از خاصیت ارتجاعی مطلوبی برخوردار است، عملکرد بهتری دارد.  اگرچه چربی‌های مکیده ‌شده برای همیشه از بین می‌رود، اما اگر رژیم غذایی مناسب و ورزش نداشته باشید؛ بعد از چند ماه به همان وضعیت قبل عمل باز می‌گردید. در صورتی که سبک زندگی سالمی نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که سلول‌های چربی باقی‌مانده بزرگ‌تر هم شوند.  توجه داشته باشید که لیپوساکشن روشی برای درمان چاقی مفرط و کاهش وزن نیست. همچنین نباید به آن به چشم راهکاری برای درمان سلولیت نگاه کرد؛ لیپوساکشن تنها یک عمل جراحی زیبایی است.

لیپوساکشن معمولا در نواحی زیر انجام می‌شود:

شکم

کمر

باسن

سینه

پهلوها

بازو

ران

غبغب

توجه کنید که لیپوساکشن در افرادی که رنگ و قابلیت ارتجاعی پوست آنها خوب است، نتیجه بهتری دارد. افرادی که پوست آنها فاقد خاصیت ارتجاعی است. ممکن است پوست در نواحی که تحت عمل قرار می‌گیرد، دچار افتادگی شود.  قیمت گن لیدی کلمبیا با توجه به نحوه توزیع و عرضه نیز ممکن است متغیر باشد . برای انجام عمل لیپوساکشن فرد باید بالای 18 سال باشد و از نظر سلامتی، در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد. افرادی که با مشکلاتی مثل بیماری قلبی و عروقی، دیابت یا ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند، نباید تحت لیپوساکشن قرار بگیرند.

چه کسانی می‌توانند عمل لیپوساکشن را انجام دهند؟

برای اینکه تشخیص دهید که می‌توانید تحت عمل جراحی لیپوساکشن قرار بگیرید یا خیر، باید با پزشک متخصص مشورت کنید.  به‌طور کلی، افراد زیر کاندیدای خوبی برای عمل لیپوساکشن هستند: پوست اضافی در آنها زیاد نیست (البته توجه داشته باشید که در کنار لیپوساکشن، می‌توانید عمل زیبایی آبدومینوپلاستی را نیز انجام دهید .

قابلیت ارتجاعی پوست آنها خوب است.  حجم عضلانی خوبی دارند.  چربی موضعی در بخشی‌هایی از بدن آنها با ورزش و رژیم از بین نرفته باشد.  از نظر جسمی و سلامتی در وضعیت خوبی قرار دارند.  به چاقی مفرط مبتلا نیستند یا اضافه وزن آنها زیاد نیست.  سیگاری نیستند.  اما اگر: سیگار می‌کشید بیماری مزمن دارید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است اضافه وزنتان بالاست پوست شلی دارید سابقه دیابت، بیماری قلبی و عروقی، تشنج و… دارید داروهایی مصرف می‌کنید که خطر خونریزی را افزایش می‌دهند گزینه مناسبی برای عمل لیپوساکشن نیستید.

عوارض لیپوساکشن

هر عمل جراحی جدی، خطر خونریزی، عفونت، واکنش نامطلوب به بیهوش را به همراه دارد. عوارض وابستگی زیادی به نوع عمل و مهارت‌های جراح دارد. طراحی گن لاغری آرتان ترکیه اصل با توجه به آخرین فناوری‌های مد روز و استانداردهای طراحی برتر اجرا شده است . مواردی که در زیر لیست شده است، بعضی از عوارض ناخوشایند لیپوساکشن است:

بی‌قاعدگی در ظاهر پوست؛ اگر خاصیت ارتجاعی پوست ضعیف باشد، زخم به روش غیرمعمولی بهبود یابد یا برداشتن چربی یکسان نباشد، ممکن است پوست ظاهری چروکیده پیدا کند یا برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی روی آن ایجاد شود.  اگر دوست دارید از عمل خود نتایج رضایت‌بخشی را مشاهده کنید، حتما قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است شرایط جسمانی، داروهای مصرفی، انتظارات خود از عمل و…. را صادقانه با پزشک در میان بگذارید و از وی بخواهید توضیحات جامعی درباره عوارض عمل در اختیار شما قرار دهد.

عوارض طولانی مدت لیپوساکشن

عوارض بلند مدت لیپوساکشن می‌تواند متغیر باشد. لیپوساکشن سلول‌های چربی را به‌طور دائم از محل مورد نظر خارج می‌کند، بنابراین اگر مجددا وزن اضافه کنید، چربی همچنان در بخش‌های مختلف بدنتان ذخیره خواهد شد.  اگر چربی‌های جدید کبد و قلب را احاطه کنند، بسیار خطرناک خواهد بود. بعضی افراد دچار آسیب عصبی دائمی و تغییر در احساس پوست می‌شوند. بعضی دیگر ممکن است فرورفتگی یا برآمدگی را در ناحیه ساکشن‌شده تجربه کنند که از بین نخواهند رفت. دوره نقاهت لیپوساکشن به عواملی مانند سن افراد، وضعیت جسمانی وی، نوع عمل، ناحیه‌ای که لیپوساکشن در آن انجام شده است و مراقبت‌های پس از عمل بستگی دارد.

مراقبت‌های قبل عمل

جراح ماهری را انتخاب کنید و درباره عوارض، نتایج، انتظارات و سایر جزئیات لازم با وی صحبت کنید. آزمایش‌ها و ارزیابی‌های مهم پزشکی را انجام دهید. یک هفته قبل از انجام عمل جراحی از مصرف داروهایی مثل آسپرین و مسکن‌ها خودداری کنید.  دو هفته قبل از عمل مصرف مواد مخدر را قطع کنید.  از مصرف داروهای ضد التهاب، آسپرین و داروهای گیاهی خودداری کنید؛ ممکن است باعث تشدید خونریزی در حین جراحی و دوره نقاهت شود. معمولا فرد چند ساعت بعد از عمل از بیمارستان مرخص می‌شود و استراحت سه روزه در منزل به وی پیشنهاد می‌شود. از آنجایی که درد عمل لیپوساکشن چندان شدید نیست، در اغلب موارد لازم نیست که بیمار در بیمارستان بستری شود؛ مگر آنکه لیپوساکشن در نواحی وسیعی از بدن انجام شده باشد.

فواید و خطرات لیپوساکشن چیست؟

بهتر است مراقب شل‌شدن پوست و آویزان‌شدن شکم باشید. با افزایش سن، میزان کلاژن تولید شده توسط بدن کاهش یافته، که در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد. این وضعیت بدین معنی است که پوست شما مانند گذشته دیگر به عقب باز نخواهد گشت. اگر چه اکنون سن اشتباهی برای انجام عمل لیپوساکشن وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که هر چه سن شما بالاتر باشد، احتمال شلی پوست به خصوص در مورد لیپوماتیک معده بیشتر می‌شود. ممکن است به این نتیجه برسید که شل شدن پوست پس از کاهش وزن شدید می‌تواند یک مشکل جدی به حساب بیاید. اما تنها عمل لیپوساکشن و لیزر لیپولیز بدن بهترین نتایج ممکن برای سفت‌کردن پوست از لیپوساکشن را به شما ارائه خواهد داد. با این اوصاف، مواردی وجود دارد که به دلیل بزرگی شکم یا عدم خاصیت ارتجاعی پوست، ممکن است بخواهید عمل جراحی شکم را در نظر بگیرید.

آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟

عمل لیپوساکشن به عنوان یک سرمایه‌گذاری در بدن شما است و مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری نیاز به حفظ و نگهداری دارد. لیپوساکشن شکم مانع از عود مجدد پهلو در شما نشده و مطمئناً به عنوان یک روش پیشگیری از افزایش وزن نیست. به یاد داشته باشید که لیپوساکشن یک راه حل کاهش وزن نیست و نباید مانند آن استفاده شود. لیپوساکشن معده سلول‌های چربی را برای همیشه از ناحیه شکم شما حذف می‌کند. آن سلول‌ها از بدن شما به بیرون منتقل می‌شوند اما محل ذخیره‌کننده چربی در بدن شما تغییر نخواهد کرد.

پس از لیپوساکشن شکم، بدن شما نسبت به گذشته سلول‌های چربی حدود ۷۰ درصد کمتر در ناحیه شکم خواهد داشت. اگر بعد از لیپوساکشن شکم و پهلوها دوباره اضافه وزن پیدا کنید، بدن شما همان مقدار چربی را در همان مکان‌های قبلی ذخیره خواهد کرد. با این حال، از آنجایی که سلول‌های چربی زیادی را در معده حذف کرده‌ایم، سایر نواحی ممکن است بزرگ‌تر از معده شما به نظر برسند. شکم شما همیشه کوچکتر از آن چیزی است که بدون لیپوماتیک وجود داشت، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید هر چه می‌خواهید بخورید و هرگز اضافه وزن پیدا نکنید. بنابراین مراقبت‌های بعد از عمل لیپوساکشن، چیزی است که شما باید آن را حفظ کنید. لیپوساکشن یک راه حل سریع نیست و نباید این گونه به آن نگاه شود.

لیپوساکشن غبغب

لیپوساکشن غبغب براساس نوع پوست و تاثیرات دلخواه بر روی شما انجام می‌‌شود. افراد ۲۰ تا ۵۰ ساله که پوست الاستیک‌تری دارند ممکن است از نتایج لیپوساکشن گردن سود ببرند. این روش چربی اضافی را از بین می‌برد، اما کیفیت پوست را بهبود نمی‌بخشد. جراحی لیفت گردن می‌تواند چین خوردگی غبغب همچنین افتادگی یا شلی پوست گردن را اصلاح کند.

  • پزشکان می‌توانند لیپوساکشن را تحت بی‌حسی موضعی انجام دهند.
  • پزشکان می‌توانند روش ساب منتوپلاستی را تحت بی‌حسی موضعی با یا بدون دریافت داروی آرامبخش انجام دهند.
  • پزشکان قادرند عمل لیفت گردن را تحت بیهوشی عمومی یا از طریق تزریق داروی آرامبخش با داروهای داخل وریدی انجام دهند.
  • عوارض جانبی می‌تواند شامل تورم، کبودی، از دست دادن حساسیت صورت، تغییرات رنگدانه در پوست، عفونت و عدم تقارن صورت باشد.

چنان‌چه نیازمند دریافت اطلاعات دقیق‌تری در این باره هستید، یک صورت با متخصصین می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

خطرات و عوارض احتمالی عمل لیپوساکشن

اما آیا لیپوساکشن بی‌خطر است؟ همانند هر عمل جراحی بزرگی، لیپوساکشن نیز با خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی همراه است. اما برخی از عوارض احتمالی مخصوص لیپوساکشن عبارت‌اند از: بی نظمی‌های کانتورینگ: پوست شما ممکن است به دلیل حذف ناهموار چربی، ضعف خاصیت ارتجاعی پوست و بهبودی غیرمعمول، برآمده، مواج یا پژمرده به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی باشند.

آسیب زیر پوستی ناشی از عبور لوله نازک (کانولا) که در حین لیپوساکشن استفاده می‌شود ممکن است ظاهر خالدار دائمی به پوست بدهد. تجمع مایعات: کیسه‌های موقتی مایع یا سروم می‌توانند در زیر پوست ایجاد شوند. این مایع ممکن است نیاز به تخلیه با سوزن داشته باشند. بی‌حسی. ممکن است احساس بی‌حسی موقت یا دائمی در ناحیه آسیب دیده داشته باشید. تحریکات موقت عصبی نیز ممکن است به وجود بیاید. عفونت: اگر چه بروز عفونت‌های پوستی به عنوان عوارض لیپوساکشن نادر است اما امکان بروز آن وجود دارد. عفونت شدید پوستی ممکن است تهدید‌کننده زندگی باشد.

سوراخ‌شدن اجزای داخلی: به ندرت ممکن است که کانولای وارد شده به عمق بیش از حدی از بدن نفوذ کند و یا اندام داخلی را سوراخ کند. در چنین مواردی احتمال نیاز به عمل جراحی اورژانسی، ممکن است وجود داشته باشد. آمبولی چربی: تکه‌های چربی شل‌شده ممکن است جدا‌شده و در یک رگ خونی گیر کنند. در این شرایط احتمال تجمع آنها در ریه یا حتی حرکت به سمت مغز وجود دارد. آمبولی چربی یک اورژانس پزشکی محسوب می‌شود. مشکلات کلیوی و قلبی: تغییر در سطح مایعات حین تزریق و ساکشن مایعات می‌تواند باعث مشکلات بالقوه تهدید‌کننده حیات کلیه، قلب و ریه شود.

سمیت لیدوکائین: لیدوکائین یک بی‌حس‌کننده است که اغلب با مایعات تزریق‌شده در حین لیپوساکشن برای کمک به مدیریت درد تجویز می‌شود. اگرچه به طور کلی این دارو بی‌خطر است، اما در شرایط نادر، امکان رخ‌دادن سمیت لیدوکائین وجود دارد. سمیت لیدوکائین می‌تواند باعث مشکلات جدی قلب و سیستم عصبی مرکزی شود. اگر جراح روی سطوح بزرگتری از بدن شما کار کند یا چندین روش را در طول یک عمل انجام دهد، خطر عوارض احتمالی لیپوساکشن دو چندان می‌شود. با جراح در مورد چگونگی اعمال این خطرات در مورد خودتان صحبت کنید.

چه زمانی به دکتر مراجعه کنیم؟

در صورتی که تحت عمل جراحی لیپوساکشن قرار گرفته‌اید و برخی علائم غیر معمولی را تجربه می‌کنید، می‌توانید این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید. خبر خوب این که گروه در کنار شما هستند تا ابهامات شما را در مورد انجام این روش زیبایی برطرف نمایند. طرات احتمالی آن با پزشک جراح خود صحبت کنید. اگر لیپوساکشن را انجام داده اید و می خواهید بعد از انجام جراحی درد کمتری احساس کنید پیشنهاد می کنیم از استفاده کنید. تمام آدور دارای استانداردهای تایید شده است و با خیال راحت می توانید از این لوازم استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.