عمومیکسب و کارهای برتر روز

چکار کنیم شارژ گوشی شیائومی زود تمام نشود

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی خود همراه ما باشید زیرا قصد داریم به روش‌های رفع مشکل شارژ باتری در گوشی های شیائومی بپردازیم.

مشکل شارژ نشدن گوشی پوکو یکی از مشکلاتی است که کاربران این گوشی از آن شاکی هستند. اما این مشکل قابل حل است و می‌توانید به دنبال رفع مشکل شارژ باتری در گوشی های شیائومی خود باشید.

البته ممکن است سایر گوشی‌های هوشمند نیز به این مشکل دچار شوند و باتری گوشی آنها شارژ نشود که راهکارهایی وجود داردو باید بررسی‌های لازم را انجام داد تا بتوان برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی راهکاری پیدا کرد.

در ادامه با بررسی و رفع مشکل شارژ باتری در گوشی های شیائومی همراه ما باشید.

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی باید به دنبال راه حل مناسبی باشیم. اگر با مشکل شارژ نشدن گوشی پوکو رو به روشده‌اید، همراه ما باشید تا این مشکل را حل کنیم.

شارژ نشدن باتری گوشی دلایل مختلفی دارد که باید به دنبال پیدا کردن آنها باشیم زیرا در صورتی که بتوانیم علت را پیدا کنیم می‌توانیم با توجه به دلیل بروز مشکل برای آن راه حل مناسبی نیز پیدا کنیم.

در ادامه دلایل عدم شارژ شدن گوشی شیائومی و راه‌حل‌های لازم آمده است.

دلایل شارژ نشدن گوشی شیائومی و راه حل‌های آن

به طور کلی عوامل بسیار زیادی وجود دارند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، روند شارژ شدن گوشی و باتری را مختل می‌کنند. ممکن است باتری آسیب دیده باشد یا به درستی در جایگاهش قرار نگرفته باشد. خرابی سوکت‌ها و اتصالات باتری مسئله دیگری است که بر کیفیت شارژ شدن آن تاثیر می‌گذارد.

ایرادات نرم افزاری همچون ویروسی شدن، قدیمی بودن سیستم عامل و حتی گاهی پر بودن حافظه هم دلایل دیگر شارژ نشدن گوشی شیائومی به شمار می‌روند. از خرابی برد، سوکت شارژ، مدار شارژ، آی سی شارژ و پارگی کابل شارژ یا خرابی آداپتور هم نباید غافل شد. در نهایت، متهم اصلی هنگام شارژ نشدن موبایل شیائومی یا هر برند دیگری، باتری است و اول باید از سالم بودن این بخش مطمئن شد.

بررسی خرابی پورت شارژر گوشی

تنها زمانی عملیات شارژ شدن باتری انجام می‌شود که کانکتورهای پورت شارژ گوشی، با پورت شارژ اتصال مستقیم داشته باشد.

لق بودن و جمع شدن گرد وغبار در پورت شارژ مانع از عملکرد صحیح دستگاه می‌شود. اگر شاهد گرد وغبار در پورت شارژ باشیم باید با دقت اقدام به رفع آن کنیم. در غیر این صورت بهتر است دستگاه خود را برای تعمیر به نمایندگی بسپاریم.

بیشتر بخوانید:

بررسی آپدیت بودن سیستم عامل

ممکن است، شارژ نشدن گوشی ناشی از یک باگ نرم افزاری باشد. اگر زمان طولانی سیستم عامل گوشی خود را به  آپدیت نکرده‌اید، حتما جهت اپدیت کردن آن اقدام کنید زیرا یکی ازعوامل مهم که منجربه شارژ نشدن گوشی شیائومی می‌شود آپدیت یا دانگرید سیستم عامل است. اگر به تازگی سیستم عامل گوشی خود را اپدیت کرده‌اید، نیاز به انجام اپدیت مجدد نیست.

بررسی خراب بودن باتری دستگاه

بد شارژ شدن و عدم شارژ کافی دستگاه ممکن به دلیل عملکرد ضعیف باتری باشد. علت خرابی باتری موبایل شیائومی معمولاً پایان عمر مفید این باتری‌هاست. چنانچه تمام عوامل موثر در شارژ نشدن موبایل شیائومی را بررسی کردید و مطمئن شدید مشکل از باتری موبایل است اقدام به تعویض آن کنید. اغلب باتری‌های موبایل شیائومی به دستگاه متصل بوده و قابل جدا شدن نیستند به همین منظور برای تعویض باتری موبایل شیائومی بهتر است به نمایندگی مراجعه کرد.

بررسی خراب بودن کابل یا آداپتور

اما کار بعدی که باید برای برطرف کردن علت شارژ نشدن گوشی شیائومی انجام دهیم این است که هم کابل USB و هم آداپتور برق را بررسی کنیم. ما باید کابل را تعویض کنیم و یا با یک کابل دیگر دوباره امتحان کنیم. اگر کار نمی‌کند، باید آداپتور دیگری را بیابیم و آن را وصل کنیم تا بررسی کنیم که آیا جریان برق وصل می‌شود یا خیر. به همین ترتیب، باید به خاطر داشت که برای اطمینان از بهترین عملکرد، باید از شارژر مارک اصلی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی وجود باگ نرم افزاری

برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی می‌توان نرم افزاری که باعث این کار شده را پیدا و قطع کرد. در این حالت ما باید به تنظیمات برویم تا میزان مصرف باتری دستگاه را بررسی کنیم. اگر برنامه‌ای وجود دارد که آنقدر باتری مصرف می‌کند که تلفن شارژ نمی‌شود باید فوراً آن را حذف کنیم. راه دیگر برای پی بردن به این مسئله این است که بررسی کنید آیا گوشی هنگام خاموش بودن شارژ می‌شود یا خیر.

بررسی دلیل گرم شدن بیش از حد گوشی

دما یکی از دلایلی است که می‌تواند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارد و مشکلاتی را ایجاد کند. گاهی موبایل و شارژر می‌توانند خیلی داغ شوند. معمولا این طبیعی است، مخصوصاً هنگام استفاده از شارژ سریع یا شارژ بی سیم، اما در تلفن‌های همراه که این فناوری را ندارند هنگامی که این اتفاق می‌افتد، باتری ممکن است حتی کارایی خود را از دست بدهد.

هنگامی که گوشی در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد یا زمانی که هنگام شارژ به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است این مشکل برای گوشی‌ها ممکن است اتفاق افتد پس حتما این نکات گفته شده را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:

کالیبراسیون باتری

این روش این یکی از کلاسیک‌ترین راه حل‌ها است و هنوز هم بهترین نتیجه را ارائه می‌دهد. برای انجام این کار، ما باید دکمه روشن / خاموش را فشار داده و تلفن را خاموش کنیم. وقتی دوباره روشن شد باید آن را با شارژر اصلی تا 100٪ ظرفیت آن شارژ کنیم.

پس از اتمام کار، باید حداقل یک ساعت دیگر آن را متصل نگه داریم. پس از انجام این کار، متوجه بهبود عملکرد آن می‌شویم و احتمالاً با سرعت کمتری بارگیری انجام می‌شود؛ توصیه می‌شود از برنامه‌هایی که قول می‌دهند باتری را به طریقی جادویی کالیبره کنند استفاده نکنید.

بررسی عملکرد شارژر بی سیم

اگر از شارژر بی سیم استفاده می‌کنید باید اطمینان حاصل کنید که اجسامی مانند کارت، نوار مغناطیسی، آهن ربا یا اجسام فلزی بین دستگاه و شارژر بی سیم قرار نداشته باشد.

اگر از شارژ کلاسیک استفاده می‌کنید هنگام شارژ شدن تلفن همراه، از انجام بازی یا دیدن محتوای چند رسانه‌ای، خودداری کنید زیرا دما به سرعت افزایش می‌یابد و به طور بالقوه به باتری آسیب خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

ریستارات کردن موبایل

اگر هنگام راه اندازی مجدد تلفن همراه مشکل برطرف شد، ممکن است برخی از برنامه‌ها در پس زمینه قرار گرفته و منابع زیادی را مصرف کنند بدون اینکه MIUI بتواند آن را متوقف کند. راه اندازی مجدد تلفن همراه می‌تواند باعث بسته شدن آنها شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.

شارژ کردن گوشی در حالت خاموش

از راه حل‌های موثر برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی خاموش کردن گوشی و شارژ کردن آن در حالت خاموش است. در این حالت یک دقیقه منتظر بمانید و مجددا گوشی را روشن کنید. این روش  در گوشی‌های که علامت شارژ دارد اما شارژ نمی‌شود، اثر گذار است.

بهینه کردن مصرف شارژ باتری

بیشتر بخوانید:

یکی دیگر از راهکارهایی که برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی می توانیم به شما ارائه دهیم این است که تلفن خود را در حالت ایمن شارژ کنید.

به طور کلی شما می‌توانید حالت ایمن را روی گوشی خود به وجود بیاورید تا گوشی به بهترین نحو ممکن شارژ شود. تمامی برنامه‌هایی که دانلود کرده‌‌اید در حالت ایمن اجرا نمی‌شوند. اگر بتوانید گوشی خود را در حالت ایمن شارژ کنید متوجه می‌‌شوید که مشکل شارژ نشدن موبایل مربوط به یکی از برنامه‌های گوشی است. بنابراین باید هر چه سریع‌تر تمامی برنامه‌هایی که دانلود کرده‌اید را حذف و گوشی را یک بار دیگر راه اندازی کنید.

مراجعه به نمایندگی معتبر

اگر روش‌های مورد بحث حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی در اینجا برای شما کارساز نبود و نتوانستید مشکل گوشی خود را حل کنید می‌توانید به نمایندگی معتبر مراجعه کنید تا در حل مشکل شارژ نشدن گوشی به شما کمک کنند.

کمک گرفتن از ریست فکتوری

اگر هیچکدام از روش‌های گفته شده برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی مناسب شما نبودند می‌توانید از ریست فکتوری کمک بگیرید. بازگشت به تنظیمات کارخانه باعث می‌شود گوشی شما به تنظیمات پیش فرض کارخانه بازگردد و با پاک شدن برنامه‌های مخرب مشکل شارژ نشدن گوشی شما حل خواهد شد.

در این مطلب به بررسی و رفع مشکل شارژ باتری در گوشی های شیائومی پرداختیم. بسیاری از کاربران با مشکل شارژ نشدن گوشی پوکو رو به رو هستند که البته جای نگرانی نیست و شما می‌توانید برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی خود از راهکارهایی استفاده کنید که در اینجا مورد بررسی قرار گرفتند.

سوالات متداول

رفع مشکل شارژ باتری در گوشی های شیائومی چگونه امکان پذیر است؟

شارژ باتری در گوشی های شیائومی ممکن است با مشکل رو به رو شود اما نیازی به نگرانی نیست زیرا راه حل‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آنها نسبت به حل این مشکل اقدام کنید و مشکل باتری گوشی خود را حل کنید. دلایلی که می‌توانند باعث عدم شارژ باتری گوشی شیائومی شوند در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. از جمله خرابی کابل، خرابی پورت گوشی، خرابی آداپتور و … که باید در ابتدا مورد بررسی قرار گیرند و معلوم شود که دلیل این شارژ نشدن از چیست. پس از آنها دلیل این خرابی پیدا شد باید برای حل آن راهکار ارائه داد که البته در این مطلب راه‌کارهای لازم برای حل این مشکل نیز ارائه شد.

در صورتی که با چنین مشکلی رو به رو شده‌اید توصیه ما به شما این است که در ابتدا به صورت کامل مطلب را مطالعه کنید و پس از پیدا کردن مشکل نسبت به حل آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

آموزش تعمیرات آیفون در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود