عمومی

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از روش هایی که با استفاده از ان می توانید کارایی و عملکرد باتری گوشی های هوشمند را افزیش دهید کالیبره کردن است، با استفاده از این روش می توانید مانع از تخلیه سریع شارژ باتری شوید.

یکی از مزیت های درخور توجه کالیبره کردن گوشی برای زمان هایی است که شما با شارژ نشدن و دیر شارز شدن باتری با مشکل روبرو می شوید، که با استفاده از این ترفند می توانید از سلامت باتری خود اطمینان کسب کنید و یا حتی در صورت مشکل آن را برطرف کنید.

به زبان ساده کالیبره کردن باتری گوشی به معنای تنظیم مجدد سیستم عامل است تا اطلاعات درستی در مورد باتری نمایش داده شود، به عنوان مثال شما بر روی صفحه گوشی میزان شارژ را صدرصد مشاهده می کنید در صورتی که میزان واقعی شارژ آن 80 درصد است در این حالت باتری به کالیبره کردن نیاز دارد.

در ادامه این مقاله قصد داریم چگونگی انجام کالیبره کردن باتری گوشی را مورد بررسی قرار دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.از جمله باتری هایی که نیاز به کالیبره کردن دارد باتری گوشی آیفون می باشد که در زیر کامل برای شما توضیح داده شده است.

کالیبره کردن باتری به چه صورت است؟

همانطور که می دانید باتری موبایل عمر محدودی دارد و ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی عمر مفید خود را از دست دهد در این حالت کاربر مجبور به تعویض باتری می شود، کاهش ظرفیت باتری را زمان هایی که شارژ باتری سریع تخلیه می شود را می توان تشخیص داد، هنگامی که درصد واقعی شارژ باتری با انچه که بر روی گوشی همراه مشاهده می کنید با هم فرق داشته باشد به این معنا است که در باتری شما مشکلاتی ایجاد شده است.

 

در سیستم عامل گوشی های اندروید در قسمتی که وضعیت باتری را نشان می دهند می توانید از وضعیت و درصد شارژ ان اطلاعات لازم را کسب کنید، اما این قابلیت ممکن است گاهی با مشکل مواجه شود و یا این که درصد شارژ صحیح را به کاربر نشان ندهد، و قبل از این که شارژ باتری به صفر برسد گوشی خاموش شود

در چنین شرایطی برای برطرف نمودن این مشکل می توان با یکی از روش ذیل برای کالیبره کردن گوشی اقدام کرد.

روش اول که به آن روش عمومی کالیبره کردن باتری می گویند و برای همه حالت ها قابل استفاده می باشد و روش دوم نیز برای مواقعی کاربرد دارد که گوشی روت شده باشد که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

  • کالیبره کردن باتری بدون روت

در این روش بایستی اجازه دهید تا شارژ گوشی خالی شده تا وقتی که گوشی خاموش شود، سپس گوشی را مجددا روشن و صبر کنید تا دوباره خاموش شود.

گوشی خاموش را به شارژر متصل کنید تا زمانی که شارژ گوشی کامل پر شود و آن را از شارژر جدا نمایید، اکنون گوشی را روشن کنید، در اینحالت مشاهده خواهید کرد درصد شارژ باتری کمتر از 100 است.

لازم است مجددا گوشی را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید درصد شارژ به صدرصد برسد، و بعد گوشی را از شارژ بکشید و ری استارت کنید.

اگر دوباره درصد شارژ باتری عددی غیر از 100 بود لازم است مجددا ان را به شارژر متصل نمایید تا دوباره پر شود.

این مراحل را تا زمانی که صفحه نمایشگر بعد از روش شدن گوشی درصد شارژ باتری را 100درصد نشان دهد تکرار کنید و مجددا تا خالی شدن کامل باتری صبر کنید و دوبارره گوشی را به شارژر متصل نمایید، با انجام مراحل فوق باتری گوشی کالیبره می شود.

توجه داشته باشید:

  • اگر مشکل باتری جدی است از این روش استفاده کنید
  • این روش را هر سه ماه یکبار انجام دهید.
  • روش کالیبره کردن اگر چه کمی زمان بر و دشوار است اما یکی از روش های کارامد برای بهبود عملکرد باتری است.
  • کالیبره کردن باتری گوشی های روت

انجام مراحل اولیه کالیبراسیون برای گوشی های روت، دقیقا مانند روش قبلی می باشد اما در این روش بعد از اتمام این مراحل برنامه Battery Calibration را بر روی گوشی نصب و اجرا کنید، البته به این نکته توجه داشته باشید که قبل از اجرای برنامه مذکور درصد شارژ باتری 100 باشد.

بعد از اجرای برنامه، صبر کنید تا مجددا شارژ باتری کاملا تخلیه و خاموش شود، سپس ان را به شارژر متصل کنید تا شارژ باتری کاملا پر شود. در این حالت می توان گفت که گوشی شما کالیبره شده است.

برای تهیه انواع باتری موبایل میتوانید از فروشگاه فونی شاپ اقدام نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید