عمومیکسب و کارهای برتر روز

چگونه سایبان چتری درست کنیم؟

هم روند ساخت سایه بان چتری و هم محصول نهایی می تواند برای شما فوق العاده رضایت بخش باشد. یک سایه بان چتری زیبا و خوش ساخت می‌تواند فضای زندگی شما را در فصول گرم سال گسترش دهد، خانواده و دوستان را دور هم جمع کند و در مواقعی که نیاز به استراحت دارید، فضای پاتوق مانندی را برای شما فراهم کند. بسیاری از صاحبان خانه‌ها اشتباهاتی را در حین ساخت سایه بان چتری مرتکب می‌شوند که می‌تواند لذت ساخت آنها را از بین ببرد و یا حتی ایمنی سایه بان را به خطر بیندازد. در این مطلب ، ما به؛ سایبان و نشیمن فضای باز و اجتناب از اشتباهات رایج در ساخت سایبان چتری پرداخته ایم.

اجتناب از 12 اشتباه فاحش در ساخت سایه بان چتری

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: بی توجهی به قوانین ساخت و کد محلی سایه بان چتری

سایه بان های چتری همیشه باید به گونه‌ای ساخته شوند که از نظر ساختاری سالم باشند و از کدهای محلی آن منطقه برای ساخت آن پیروی کنند. کد های ساختمانی اغلب از کد بین المللی مسکونی (IRC) با اصلاحات در سطح محلی مشتق گرفته شده اند.

درست است که باید از الزامات IRC آگاه باشید، ولی خب اغلب این تغییرات محلی هستند که سازندگان خود آن را فراموش می کنند. اصلاحات محلی منعکس کننده آب و هوای منطقه و سایر نیازهای آن محله می باشند. فقط بخش مجوزی ساخت ساز می‌تواند اطلاعاتی درباره کد ساختمانی که مختص منطقه شما است به شما اطلاعات لازم را ارائه دهد.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: ساخت پایه نامناسب سایه بان چتری

انتهای سایه بان چتری معمولاً توسط یک تیر چوبی افقی که به مرکز متصل می‌شود در جای خود نگه داشته می‌شود. چسباندن تیر چوبی افقی ای که به مرکز متصل می‌شود یک مرحله حیاتی در فرآیند ساخت سایه بان چتری به شمار می رود که برای اطمینان از ایمنی باید مطابق با قوانین محلی پیش برود. سایر نقاط سکون در سایه بان چتری در درجه اول – یعنی داخل خود زمین – قرار دارند. برای تحمل وزن عظیم سایه بان چتری، این پایه های تکیه گاه عمودی درجه یک باید بر روی پایه های سنگی محکم و غیرقابل حرکت قرار گیرند. از اشتباهات رایج پایه سایه بان چتری که در ادامه مطلب آمده است اجتناب کنید:

  • پایه ها باید در خاک دست نخورده باقی بمانند.
  • اگر خاک بهم خورده باشد، پایه ها باید به عمق عمیق تری – گاهی اوقات تا عمق 48 اینچ – بروند.
  • پایه ها باید زیر خط یخبندان منطقه شما امتداد داشته باشند تا بتوانید از یخ زدگی آن ها جلوگیری کنید.
  • قسمت بالایی پایه ها را حداقل یک اینچ بالاتر از درجه قرار دهید تا آنها را بالا و خشک نگه دارید.
  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: اتصال میله به طرفین پایه های پشتیبانی

یک خطای کلاسیک که می‌تواند منجر به فروریختن سایه بان چتری شود – زمانی است که خودتان این کار را انجام می دهید – وصل کردن تیر افقی (گاهی اوقات تیرآهن هم نیز نامیده می‌شود) به پایه‌های تکیه‌گاه عمودی در کنار ستون‌های تکیه‌گاه می باشد. این کار قبلاً توسط قوانین ساختمان سازی مجاز بود، اما اکنون این یک عمل غیر استاندارد در نظر گرفته شده است، چرا که میله ها می توانند مقاومت برشی ضعیفی را از خود نشان دهند. روش به مراتب بهتری که با اکثر قوانین ساختمانی همسو می شود، قرار دادن تیر در بالای پایه های پشتیبانی می باشد. تیر می تواند بر روی درپوش های ستون فلزی متصل به بالای پایه های نگهدارنده قرار گیرد و یا نیز می توان پایه های تکیه گاه را با یک اره رفت و برگشتی برش داد تا تیر را در یک سو قرار داد.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: فاصله گذاری نادرست تیرچه ها (تیر آهن)

در داخل خانه، پوشش کف شما بر روی یک طبقه زیرین قرار می گیرد، که به نوبه خود بر روی تکه های بلندی از چوب آسیاب شده یا لمینت به نام تیر آهن قرار می گیرد. سایه بان چتری بیرونی شما تقریباً به همین روش کار می کند اما خب بدون کف زیرین. تخته های کف سایه بان چتری مستقیماً روی تیر آهن ها محکم می شوند. بدون وجود تیر آهن در طبقه زیرین میانی، تخته های سایه بان چتری تمام بار را تحمل می کنند. توجه داشته باشید که تخته های سایه بان چتری کامپوزیت و پی وی سی، به ویژه، از نظر ساختاری مانند بسیاری از چوب ها، به ویژه چوب های سخت، سالم نیستند.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: نصب تخته های سایه بان چتری اشتباه برای استفاده

تخته‌های کف سایه بان چتری از تخته‌های تحت فشار ارزان قیمت گرفته تا چوب‌های سخت عجیب و غریب و چوب‌های کامپوزیتی را شامل می‌شود. وضعیت شخصی خود را ارزیابی کنید و طبق آن تخته های سایه بان چتری خود را خریداری کنید. برای مثال، اگر بودجه ناکافی ای دارید و یا در حال ساخت سایه بان چتری برای فروش مجدد سریع هستید، از تخته‌های تحت فشار یا سجاف (ترکیب شوکران و صنوبر) استفاده کنید. خانه‌های گران‌قیمت ممکن است که به چوب‌های سخت عجیب و غریب گران‌قیمت مانند آی پی نیاز داشته باشند. اگر دوام و نگهداری کم از همه مهمتر است، چوب های کامپوزیت و مواد مبتنی بر پی وی سی بهترین ارزش را برای انتخاب دارند.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: چسباندن تیر چوبی افقی به طور مستقیم به سایدینگ

تیر چوبی افقی به عنوان ستون فقرات یک سایه بان چتری عمل و آن را به پایدارترین سطح متصل می کند. افرادی که خودشان این کار را انجام می دهند گاهی اوقات مستعد چسباندن تیر چوبی افقی در بالای سایدینگ هستند. این روش اشتباه است. برای اینکه تیر چوبی افقی را به درستی بچسبانید، ابتدا باید تمام سایدینگ، روکش خانگی و یا کاغذ قیر و فوم عایق را جدا کنید تا تیر چوبی افقی مستقیماً بر روی تیرچه لبه قرار گیرد.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: مسدود کردن خروج و دسترسی به خدمات

وقتی یک سایه بان چتری در کنار خانه خود می‌سازید، می‌تواند تمام خدمات – شیرهای آب، دریچه های خشک کن، واحدهای تهویه مطبوع، و خروجی های بیرونی – را بپوشاند یا مسدود کند. شما باید هر سرویسی را که ممکن است تحت تأثیر سایه بان چتری جدید قرار گیرد را جابه‌جا کنید. در برخی موارد، مجوز سایه بان چتری شما ، اگر مانع خروج از پنجره زیرزمین شود – ممکن است توسط بخش مجوز محلی شما تایید نشود.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: عدم استفاده از بست های مقاوم در برابر خوردگی

استفاده از نوع نادرست اتصال دهنده ها/ بست ها می تواند تأثیر فاجعه باری بر روی سایه بان چتری شما داشته باشد. از آنجایی که عرشه ها در خارج از منزل قرار دارند، مقدار زیادی از آنها مورد سوء استفاده عناصر دیگر قرار می گیرند. بعلاوه، بست نادرست می تواند با مواد نگهدارنده موجود در چوب واکنش داده و خوردگی را تسریع بخشد. بست هایی را خریداری کنید که برای ساخت سایه بان چتری تایید شده باشند. معمولاً این نوع از بست ها از جنس فولاد ضد زنگ، پوشش پلیمری یا گالوانیزه گرم هستند.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: عدم نصب نرده در سایه بان های چتری کم ارتفاع

یکی از مزایای ساخت سایه بان های چتری کم ارتفاع با ارتفاع کمتر از 30 اینچ این است که در بسیاری از قوانین ساختمانی محلی، نیازی به نرده‌های نرده‌ای ندارند. حذف نرده باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود و نیز دید شما را حفظ می کند. اما آیا این واقعا ایده خوبی است؟ بسیاری از سازندگان سایه بان چتری، نرده‌های دستی را – حتی زمانی که کد محلی به آن نیاز ندارد –  اجرا و نصب می‌کنند.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: عدم استفاده فوری از پوشش های ضد آب

چوب به محض نصب بر روی سایه بان چتری به سرعت شروع به هوازدگی می کند. پس از نصب، تاخیر در استفاده از پوشش ضد آب می تواند وسوسه انگیز باشد. این کار را در اسرع وقت انجام دهید. چوب تازه نصب شده در بهترین شرایط ممکن برای پذیرش روکش ها می باشد.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: اضافه کردن بیش از حد بسیاری از موارد اضافی

فعالیت های مورد علاقه خود را در فضای باز در نظر بگیرید و سپس فکر کنید که آیا سایه بان چتری پیشنهادی شما با آن فعالیت ها متناسب می باشد یا خیر. نمایندگان فروش بیش از حد متعصب شرکت سایه بان چتری ممکن است گاهی اوقات سعی کنند که مشتریان را با وسایل اضافی ای مانند نیمکت، توکار، چراغ و سایبان وسوسه کنند. از خود بپرسید که آیا واقعاً به آن امکانات اضافی نیاز دارید یا خیر.

  1. اجتناب از اشتباهات رایج ساخت سایه بان چتری: کمک نگرفتن از یک حرفه ای در ساخت سایه بان چتری

بسیاری از صاحبان خانه، خود را به اندازه کافی برای پروژه ساخت سایه بان چتری حرفه ای می بینند و معتقدند که می توانند آن را به تنهایی بسازند. ولی این را در نظر بگیرید که چند ماه بعد، این پروژه متوقف می شود. قبل از اینکه خودتان این پروژه را انجام دهید، با تمام پیچیدگی های مربوط به ساخت سایه بان چتری آشنا شوید و ارزیابی کنید که آیا برای این کار مناسب هستید یا خیر.

در غیر این صورت، از یک پیمانکار عمومی دارای مجوز محلی یا سازنده سایه بان چتری کمک بگیرید. سایبان های چتری به دلیل زیبایی خاصی که به فضا می بخشند در بسیاری از مکان های عمومی و خصوص مانند انواع کافی شاپ ها، رستوران ها ، ویلاها و باغ ها ف مراکز تفریحی و مراکز تجاری روباز، راهنمای هتل ها و نگهبان های حراستی ادارات و ساختمان ها، آلاچیق ها و روف گاردن ها و امثال آن کاربرد دارند.

برای سفارش یک سایبان چتری احتیاج است شما با دادن ابعاد و اندازه درخواستی خود به شرکت هایی که تولید کننده هستند، سایبان مد نظر خود را سفارش بدهید.

ما در گروه سایبان برقی متین یکی از همین تولید کنندگان سایبان های چتری هستیم و می توانیم در هر مرحله از انتخاب و سفارش و خرید سایبان چتری به شما بهترین مشاوره های لازم را ارائه دهیم.

پس از انتخاب و سفارش سایبان چتری مد نظر خود، به شما یک زمان تحویل سفارشی داده می شود با توجه به طرح پیشنهادی خودتان و پس از آماده شدن سایبان برقی ما به محل نصب خواهیم آمد و سایبان چتری را نصب کرده و طریقه کاربری و نگهداری آن را به شما آموزش خواهیم داد.

سایبان چتری همچنین در مکان هایی که امکان نصب وجود ندارد نیز مناسب است، مانند فضای جلویی کافه ها یا کافی شاپ ها و یا در داخل فضای سبز باغ یا ویلای شخصی شما که امکان سیم کشی برق وجود ندارد.

امتیاز سبکی وزن سایبان چتری و امکان حمل و نقل و جابجایی آسان این سایبان ها باعث می شود که شما به هر جا که بروید یا کافی شاپ خود را به هر مکانی که انتقال بدهید، می توانید انواع سایبان های چتری را با خود ببرید و این هزینه اولیه ای که برای خرید آن می کنید به عنوان یک سرمایه کاری همیشه با شما خواهد ماند.

سایبان چتری در ویلا یا حیات منزل شما

علاوه بر کاربردی که این سایبان های چتری در فضای خارجی کافی شاپ ها دارند، در حیات منزل یا باغ ویلای شخصی خود می توانید از این سایبان های چتری بهره ببرید. ساعت های گرم روزهای تابستان را در سایه خنک و دلنشین آن بنشینید و از منظره اطراف خود بدون استرس آفتاب سوختگی لذت ببرید.