اقتصادی

کمیته مشترک دانشگاه امیرکبیر با وزارت نفت ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پذیرش 143 دانشجوی دکتری و 780 دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هسته ای گفت: در این دانشگاه آمادگی داریم فناوری را با سایر دستگاه ها به کار گیریم.

به گزارش دوران خبر دکتر قدسی پور امروز در افتتاحیه پنجمین همایش ملی شتاب دهنده های ذرات و کاربردهای آنها از دانشگاه امیر کبیر به عنوان مادر دانشگاه صنعتی کشور یاد کرد و افزود: این دانشگاه در زمینه های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فعال بوده است. از زمان آغاز آن. “

وی از حضور 312 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: این شرکت ها پس از ثبت اختراع و تولید در مقیاس نیمه صنعتی توانسته اند به یک محصول فناوری استاندارد تبدیل شوند.

وی با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی کشوری و بین المللی ادامه می دهد: رشته های مهندسی هسته ای از سال 72 در این دانشگاه راه اندازی شده و تاکنون 143 دانشجوی دکتری و 780 دانشجوی کارشناسی ارشد جذب شده اند.

قدسی پور با اشاره به کاربرد شتاب دهنده ها در حوزه های صنعتی و پزشکی خاطرنشان کرد: در زمینه تبدیل علم به ثروت فعال هستیم و آمادگی داریم با دستگاه های مختلف برای استفاده از فناوری ها در این زمینه همکاری کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این همکاری ادامه دارد، همکاری با وزارت نفت را به عنوان نمونه برشمرد و یادآور شد: در این همکاری مقرر شد کمیته مشترکی تشکیل شود، ضمن اینکه تحقیقات در میدان نفتی الوند انجام شده است. در جریان بوده است. منسوب به این دانشگاه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید