اقتصادیکسب و کارهای برتر روز

4 رمز ارز پرطرفدار بازار ارز دیجیتال + راهکار کسب سود از آنها

برای کسانی که علاقه‌مند به حضور در بازار کریپتو هستند این سوال مهمی است که با خرید چه ارزهایی کار خود را در این بازار شروع کنند. انتخاب ارزهای اشتباه با تحلیل‌های نادرست می‌تواند به راحتی شما را از ادامه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال دلسرد کند. انتخاب ارز باید با هوشمندی، صبر و کسب اطلاعات کامل انجام بپذیرد تا با سود همراه شود. البته تنها شناختن ارز کافی نیست و مسئله زمان خرید و صرافی که قرار است از آن خرید کنید نیز اهمیت ویژه ای دارد. اگر یک ارز خوب را هم در زمان اشتباه خریداری کنید ممکن است با ضرر روبه‌رو شوید.

همچنین اگر از بهترین سایت خرید ارز دیجیتال نکنید ممکن است با کمیسیون بالا یا بدتر از آن از دست رفتن سرمایه مواجه شوید. در مطلبی که پیش روی شماست قصد داریم شما را با ارزهایی آشنا کنیم که پتانسیل رشد خوبی دارند و برای خرید مناسب هستند. پیش از آن این نکته را یادآوری کنیم که این مطلب یک پیشنهاد خرید نیست و صرفا معرفی ارزهاست، شما برای خرید یک ارز باید تحلیلی جامع و کامل از آن به همراه آخرین اخبار بازار کریپتوکارنسی در دسترس داشته باشید.

  1. بیت‌کوین (Bitcoin)

اگر می خواهید حضور در بازار ارزهای دیجیتال را شروع کنید، خرید بیت‌کوین  اولین پیشنهاد ماست. در تاریخی که من در حال نوشتن این محتوا هستم (20 بهمن 1401) بازار بعد از یک دوره طولانی ریزش توانسته کمی ثبات خود را به دست آورد و بیت کوین توانسته از قیمت 16 هزار دلار خود را به 23 هزار دلار برساند.

بیت‌کوین پادشاه بازار کریپتوکارنسی است با این حال این ارز مخصوص اشخاص صبور است. اگر به دنبال کسب سودهای چند ده برابری در مدت زمان کوتاه از بازار ارزهای دیجیتال هستید بهتر است بیخیال بیتکوین شوید. بیت‌کوین قرار نیست یک شبه کسی را پولدار کند اما با توجه به دانشی که پشت آن خوابیده است و تحلیل‌هایی که از طرف بزرگان این بازار ارائه می‌شود احتمال ضرر نکردن و بهتر از آن سود کردن از این ارز در طولانی مدت بسیار بالاست.

  1. اتریوم (Ethereum)

رقیب اصلی بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال اتریوم است. ارز اتریوم که با نام اختصاری ETH شناخته می‌شود یک سیستم آزاد و عمومی است که زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت مخصوص خود را دارد. ارزهای دیجیتال مختلفی با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم بوجود آمده‌اند. ویتالیک بوترین خالق اتریوم معتقد بود که «قدرتمندان، قدرت بیش از حدی در اختیار دارند» فلسفه وجود اتریوم هم همین است. این رمزارز قرار نیست داده ها را به شکل محرمانه روی یک سیستم مرکزی ثبت کند و هیچ شخص، سازمان یا نهادی، مدیریت و کنترل آن را بر عهده ندارد. این ایده بزرگ قابلیت رشد زیادی در سال‌های آینده دارد و سرمایه گذاری منطقی روی این ارز شانس کسب سود بالایی به شما خواهد داد.

  1. شیبا (SHIBA)

شیبا در بازار ارزهای دیجیتال خیلی ها را پولدار کرده است و همین موضوع دلیل علاقه‌مندی خیلی‌ها به این بازار شده است. شخصا جزو افرادی بودم که سود خوبی از این ارز دریافت کردم. شیبا ارز پر پتانسیلی است با این وجود به خاطر این که در دسته میم‌کوین ها و شت‌کوین ها قرار دارد باید خرید آن را با مدیریت سرمایه و احتیاط بالا انجام داد. در بازاری که ارز قدرتمندی مانند لونا با ریزش شدید مواجه می‌شود باید خرید چنین میم‌کوین‌هایی را کاملا منطقی و با در نظر گرفتن اصل مدیریت سرمایه انجام داد. امروز که من این مطلب را می‌نویسم (20 بهمن 1401) ارز شیبا توانسته بعد از مدتی اصلاح دوباره رشد خوبی را تجربه کند. با استناد به سایت Tradingview این ارز در یک ماه گذشته 50 درصد رشد را تجربه کرده است که رقم بسیار خوبی است.

  1. بایننس کوین (BNB)

اگر استیبل‌کوین‌ها را فاکتور بگیریم BNB بعد از بیت‌کوین و اتریوم سومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار است. این ارز وابسته به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس است. خرید ارزهای وابسته به صرافی ها هم می‌تواند پرسود باشد و هم ریسک بالایی به همراه دارد. ریسک این خرید به این خاطر است که اگر در آینده این صرافی تخلفی انجام دهد یا از طرف کشورهای بزرگ مثل آمریکا تحریم شود ارز آن هم با سقوط زیادی مواجه خواهد شد. این اتفاق در میان صرافی‌ها بی‌سابقه نیست. از طرفی خرید BNB می‌تواند بخشی از سبد خرید شما باشد چرا که هر چه صرافی بایننس پیشرفت کند و ارزهای بیشتری روی آن خرید و فروش شود متعاقبا BNB هم رشد خوبی خواهد داشت. این رشد وابسته به رشد بیتکوین هم هست و تا حدود زیادی می‌توانید آن را در نمودار آن مشاهده کنید.

چگونه یک ارز دیجیتال بخریم و دچار ضرر نشویم؟

در مقدمه به این موضوع اشاره کردیم که برای خرید ارز دیجیتال باید دو نکته را مد نظر قرار داد:

  • نکته اول زمان خرید ارز است. ممکن است برخی را دیده باشید که ارزهای خوبی در کیف پول خود دارند ولی با این حال دچار ضرر شده اند. این موضوع به خاطر آن است که آن ها نتوانسته اند زمان درست ورود به بازار را تشخیص دهند. برای تشخیص زمان درست ورود به بازار باید مواردی از جمله اخبار پیرامون ارز، اخبار کلی دنیا، نمودار ارز و… را مد نظر قرار داد.
  • دومین نکته پیدا کردن بهترین سایت خرید ارز دیجیتال است. انتخاب صرافی درست برای خرید ارز دیجیتال اهمیت بالایی دارد چرا که می‌تواند روی سود شما تاثیر زیادی بگذارد. صرافی‌های مختلف با قابلیت‌های مختلفی که ارائه می‌دهند و همچنین نرخ کمیسیون متفاوتی که دریافت می‌کنند با یکدیگر به رقابت می پردازند. با توجه به این که تحریم‌ها علیه کشور ما وجود دارد این که مستقیما از طریق حساب بانکی پول وارد صرافی‌های خارجی کنیم یا مقدور نیست و یا دردسر زیادی دارد به همین دلیل مردم از صرافی‌های داخلی برای خرید ارز دیجیتال، نگهداری یا انتقال به صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند. یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی برای این کار اکسبیتو است. این صرافی با کارمزد کم و پشتیبانی از ارزهای مختلف می‌تواند به شما برای پیشبرد هدف کسب سود از ارزهای دیجیتال کمک کند. قابلیت‌های مختلف صرافی اکسبیتو باعث شده‌است کاربران زیادی در مدت زمان کم به استفاده از آن روی بیاورند.

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال مانند همه بازارهای مالی دیگر، مارکتی است که برای ورود به آن نیازمند یک حداقل دانش و اطلاعات هستید تا با ضررهای کلان مواجه نشوید. در سراسر دنیا سالانه میلیون‌ها نفر به سرمایه‌گذاری و معامله به این بازار روی می‌آورند اما درصد بسیار کمی از این افراد امیدوارانه در آن باقی می‌مانند. آنچه در بالا گفتیم تنها یک راهنمایی کوچک برای شناخت برخی از برترین ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش و ورود به این بازار بود. سعی کنید پیش از خرید هرکدام از آن ها بروزترین تحلیل و اخبار را درباره‌شان دنبال کنید تا با ضرر این بازار را ترک نکنید.