عمومیکسب و کارهای برتر روز

6 گل که بیشترین عمر را در یک گلدان دارند

معرفی 6 گل شاخه بریده که بیشترین عمر را دارند

یک حس تازه و بسیار عاشقانه به یک گلدان پر از گل وجود دارد، مخصوصاً وقتی که آنها دو هفته در آنجا بوده‌اند. برخی از گلها پس از برش بیشتر از دیگر گل ها عمر می‌کنند و چند ترفند هوشمندانه وجود دارد که می‌تواند به ماندگاری بیشتر آنها کمک کند که در ادامه بازگو خواهیم کرد.

در اینجا شش گل وجود دارد که می‌توانند گلدان خانه شما را تا حد بسیار بالایی تزئین کند:

1) گل میخک

گل میخک کلاسیک پررنگ و درخشان برای افزودن به دسته گل بسیار عالی است، زیرا می‌تواند دو تا سه هفته پس از برش دوام داشته باشد.

2)  گل آلسترومریا

آلسترومریا که به آن سوسن پرو یا سوسن اینکا نیز گفته می‌شود، گیاهی چند ساله و باشکوه است که در رنگ‌های مختلف وجود دارد. این گل در گلدان شبیه دسته پروانه‌هایی با بالهای بلند است که بعد دو هفته همچنان زیبا خواهند ماند.

3) گل زنبق

زنبق‌ها در رنگ‌های مختلف موجود هستند و می‌توانند بین 10 تا 14 روز از جوانه تا پژمردگی گلبرگ‌ها دوام بیاورند.

4) گل ارکیده

مراقبت از ارکیده‌ها مشکل است. اما در مورد گل آرایی، آن‌ها دو تا سه هفته دوام می‌آورند که برای گل بریده بسیار مناسب است.

5) گل آنتوریوم

پس از حدود دو تا سه هفته، ظاهر آنتوریم ها عالی خواهد بود. آن‌ها همچنین رنگهای عالی مانند موم دارند.

6) گل کراسپدیا

ظاهر این گل پس از برش زیاد تغییر نمی‌کند. آن‌ها همچنین به خوبی خشک می‌شوند و در گلدان عالی و تازه به نظر می‌رسند.

میتوانید با خرید اینترنتی این گل ها عزیزان خود را سورپرایز کنید. تنها کافیست تا گوشی موبایل خود را به دست بگیرید و اقدام به ثبت سفارش اینترنتی گل و گیاه کنید تا در سریع ترین زمان ممکن محصول مورد نظر را در مقصدی که شما مشخص کرده اید تحویل بگیرید. برای آشنایی با نحوه ثبت سفارش و خرید گل به صورت آنلاین کافیست تا به لینک زیر مراجعه کنید.

https://www.mashreghnews.ir/news/1232382/%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%AF%D9%84%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%AA

راه‌های افزایش طول عمر گل در گلدان

صرف نظر از تنوع گل، راه‌های زیادی برای افزایش طول عمر گلدان وجود دارد:

 1) برای شروع، همیشه گلها را با زاویه 45 درجه تا حدود دو اینچ از انتهای ساقه ببرید. این کار باعث می‌شود سطح بیشتری برای جذب آب فراهم شود.

2) تمام برگها و گلهایی را که در زیر آب قرار دارند بردارید، اینکار می‌تواند باعث پوسیدگی در آب شود که می‌تواند عمر گلها را کوتاه کند.

3) آب را هر چند روز یکبار عوض کنید تا تازه بماند و هنگام تعویض آب ساقه‌ها را حدود یک یا دو اینچ کوتاه کنید.

4) سرانجام به خاطر داشته باشید که گلدان خود را در کجا قرار می‌دهید و آن را از گرما و نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. به طرز عجیبی، میوه‌های می‌توانند باعث پژمردگی سریعتر گل‌ها شوند، بنابراین آنها را در نزدیک یک کاسه میوه قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید