فرهنگ و هنرکسب و کارهای برتر روز

خرید فرش تشریفات و محرابی برای مسجد و نمازخانه از سجاده کارپت

خرید فرش تشریفات و محرابی برای مسجد و نمازخانه از سجاده کارپت کاشان: فرش مسجد از آنجا که مناسک مذهبی و اعتقادات و باورهای دینی برای مردم مسلمان و مومنین بسیار اهمیت دارد، طبیعتا اماکن مذهبی و عبادی هم جایگاهی ویژه بین مومنین دارند. تهیه فرش تشریفات و محرابی برای مسجد و نمازخانه نیز از این منظر بسیار مهم است.

نکات خرید فرش تشریفات کاشان از سجاده کارپت

برای خرید فرش تشریفات و محرابی برای مسجد و داشتن انتخابی خوب لازم است به برخی نکات توجه کنید:

  • جنس الیاف و مواد اولیه سجاده فرش تشریفات: از آنجایی که فرش محرابی برای مسجد و نمازخانه باید ماندگار و مقاوم باشند، بهتر است که جنس الیاف فرش سجاده ای محرابی را به دقت بررسی کنید و مواد اولیه با کیفیت و مقاوم انتخاب کنید.
  • نوع دستگاه بافت فرش نمازخانه: سجاده فرش ها با دستگاه های مختلفی بافته می شوند، به روز ترین دستگاه بافت فرش ماشینی در حال حاضر وندویل است.
  • شانه و تراکم فرش مسجد: با توجه به بودجه و میزان مبلغی که برای تهیه فرش مسجد جمع آوری شده، ابعاد مکان مقدس و میزان پاخوردن و جمعیت نمازگزاران، برای انتخاب شانه و تراکم فرش باید تصمیم گرفت.

هرچقدر شانه و تراکم فرش بالاتر باشد، الیاف بیشتری برای فرش استفاده شده و طبیعتا قیمت بالاتری دارد. برای مساجد معمولا از فرش های 500 یا 700 شانه استفاده می شود.فرش های 500 شانه بسیار گوشتی بوده و نرمی آنها بیشتر است. همچنین تجربه نشان می دهد که برای نشست و برخاست نمازگزاران این فرشها مناسب ترند.  شما می توانید نمونه فرش تشریفات پینترست و نمونه فیلم های آن را در سایت یوتیوب با نام فرش قرمز مشاهده کنید.

هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر شود، از حالت نرمی فرش کمتر شده و کمی سفت می شود اما زیبایی و ظرافت آن بیشتر می شود. فرش های 1000 یا 1200 شانه برای فضاهای کم رفت و آمد مناسب هستند، نرمی آنها کمتر بوده و چون تراکم بالایی دارند سفت تر هستند.

  • طرح و رنگ فرش تشریفات: طرح و رنگ فرش تشریفات و سجاده فرش محرابی باید با محیط مسجد و نمازخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و آرامش آن کمک کند. رنگهایی مثل آبی، سبز، لاکی، سورمه ای و گردویی، رنگ هایی بسیار پرکاربرد هستند که مسجدی ها غالبا همین رنگ ها را انتخاب می کنند.
  • قیمت فرش تشریفات: برای خرید فرش نمازخانه بهتر است قیمت را با کیفیت مقایسه کنید و به دنبال بهترین گزینه باشید. هرچه کیفیت نخ و الیاف بهتر و بالاتر باشد، طبیعتا قیمت بیشتری هم باید پرداخت کنید.
  • محل خرید فرش تشریفات: بهتر است از برندهای معتبر و یا فروشنگان با سابقه و خوشنام خرید کنید. سجاده کارپت کاشان یکی از همین برندهای اصیل و بسیار معتبر است.
  • طرح فرش مسجد تشریفاتی: طرح های کار شده و نقش های روی سجاده فرش نماز باید منطبق با فرهنگ هر منطقه و همچنین اعتقادات مردم داشته باشد. طرح محراب، گل و بوته، اشکال هندسی منظم بیشترین کاربرد را برای اهالی مسجد و متولیان دارد.
  • زمان تحویل فرش تشریفات: زمان تحویل سجاده فرش نماز نیز باید با دقت بررسی شود تا به موقع در اختیار شما قرار گیرد. همچنین، باید مطمئن شوید که فرش های گنبدی قبل از تحویل در واحد کنترل کیفی کارخانه به خوبی و با دقت بررسی شده و از لحاظ کیفی تایید هستند.

در مورد فرش تشریفات بیشتر بداینم

فرش تشریفات، کفپوشی است که در فضاهای مختلف مانند مساجد، کناره خانه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های کنفرانس استفاده می‌شود. فرش تشریفات عموماً دارای طرحی ساده و حاشیه‌هایی با نقش ورساچه و خطوط ساده است. از آنجا که پاخور فرش تشریفات یا فرش قرمز بسیار زیاد است بهتر است آن را با شانه و تراکم پایین انتخاب نکنید زیرا با گذر زمان آسیب دیده و خراب می‌شود.

با پهن کردن فرش قرمز، مراجعین آن محل حسی از احترام و ادب را از طرف میزبان درک خواهند کرد که بسیار قابل توجه است. این فرش ها به صورت رولی تولید می شوند و پهن کردن و نصب آنها بسیار آسان است.

از کجا فرش مسجد و فرش تشریفات قرمز بخریم؟

اگر می خواهید از کیفیت سجاده فرش، سلامت محصول و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش آن کاملا مطمئن باشید، لازم است از برندی معتبر و خوشنام خرید کنید.

شرکت سجاده کارپت کاشان (محراب نقش کاشان) تولید کننده انواع فرش ماشینی برای نمازخانه و مساجد است. مشاورین متخصص در هر لحظه از شبانه روز آماده پاسخگویی به شما هستند. شما می توانید به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری، ابعاد مدنظرتان را به پشتیبان اعلام کنید و بعد از توافقات اولیه، تولید فرش مسجد برای شما آغاز شود.

فقط کافیست با ما تماس بگیرید: 09133617256 (با مدیریت آقای مهندس سلمانی)

با سجاده کارپت، خریدی بدون دغدغه و آرام را تجربه کنید!

منبع: خرید فرش تشریفات (https://sajadecarpet.com/خرید-فرش-تشریفات/)