اجتماعیکسب و کارهای برتر روز

عرض و ارتفاع نما در قیمت نماشویی ساختمان چقدر تاثیر دارد؟

بررسی مراحل نماشویی ساختمان و مواد مورد استفاده در آن

نماشویی ساختمان از دید مردم تنها یک پاک سازی ساده از روی سطح نما است، که یک باور کاملا اشتباه را در ذهن مردم ایجاد کرده است. زیرا نماشویی دقیقا تغییر یک ساختار ناپسند و ایجاد تازگی و شفافت حداکثری در سطح بیرونی ساختمان ها و برج های چند طبقه است. نماشویی ساختمان دارای مراحل و مواد و دستگاه های پیشرفته متعددی است، که متناسب با نظر کارشناس فنی و همچنین میزان کثیفی و از همه مهمتر جنس و بودجه پروژه نماشویی ساختمان تعیین می شود.

نماشویی و کفسابی از چند مرحله اصلی تشکیل شده اند که مراحل نماشویی شامل : اطلاعات اولیه ، بررسی دقیق ، تعیین مواد و هزینه شستشو ، انتخاب نوع نماشویی با داربست یا با طناب ، همچنین بر اساس برق موجود در منطقه مسکونی یا اداری و پیشنهاد خود کارفرما نوع دستگاه نیز معین می شود.

نماشویی ساختمان در تهران و حتی کرج به قدری بازار گسترده ای دارد که تیم ها و شرکت های زیادی پا در این عرصه گذاشته اند؛ که کفسابی ایران نیز سر آمد تمامی گروه های خدماتی در این حوزه می باشد. نماشویی از اوایل دهه هشتاد شکل صنعتی به خود گرفت، و به عنوان یک کار خدماتی مبتنی بر تخصص شناخته شد. که امروزه تقاضا برای ان روز به روز در حال افزایش است. زیرا زیبایی محیطی از همیشه بیشتر در دنیای مدرن امروز حائز اهمیت است. در این صفحه به طور کامل نماشویی را شرح خواهیم داد، تا با اگاهی بالا اقدام به دریافت خدمت مورد نظر کنید.

تیم کاری کفسابی ایران با بهترین امکانات ممکن و استفاده از دستگاه های پیشرفته نماشویی و با مصالح عالی و استفاده از مواد نانو در پایان کار برای دوام و تمیزی بیشتر و تحویل کار به بهترین شکل در سراسر تهران و کرج و استان های دیگر خدمت شما می باشد. سابقه فعالیت تیم کاری ما در متراژها و مکان های مختلف و استفاده از نیروی کار متخصص باعث شده است، تا همواره به تضمین خدمات خود بی اندیشیم.

نماشویی اصطلاحی است که برای استفاده میشود، امروزه با وجود الاینده های موجود در هوا ،دود و گرد و غبار و همچنین کاهش کیفیت نمای سنگ ساختمان ها و کدر شدن در گذر زمان، لزوم شست شوی دوره ای نمای ساختمان ها در کلان شهرها احساس میشود.

در بسیاری از ساختمان های نوساز نیز مشاهده می شود، بعد از پایان پروژه عمرانی، نما چهره ی زشت و ناپسندی به خود میگیرد. دلیل آن باقی ماندن سیمان در هنگام سنگ کاری است. در این هنگام بهترین کار استفاده از نماشویی می باشد، تا زیبایی و جذابیت را به ساختمان بازگرداند. یکی از مزایای مهم نماشویی ترمیم سنگ نمای ساختمان است، که ترک خورده و یا در طول سالها از بین رفته است. یکی از عمده مشکلاتی که در صورت به تعویق انداختن نماشویی دوره ای رخ می دهد؛ ریزش سنگ های نما و از بین رفتن کیفیت ان است. زیرا الودگی هوا ، جرم و وجود الاینده ها باعث می شود، تا سنگ ها شکننده شده و با گذر زمان هزینه ترمیم افزایش یابد.

انواع نماشویی و روند کار

به طور کلی نماشویی با دستگاه سندبلاست (واتر سندبلاست) ،واترجت و…انجام می شود. افراد با توجه به وضعیت ساختمان از روش های زیر برای نماشویی استفاده می کنند:

  • استفاده از داربست برای شستن نما
  • به کارگیری طناب در نماشویی
  • استفاده از کمربند محافظ

لازم به ذکر است که نماشویی یکی از سخت ترین کارهای دنیاست، زیرا علاوه بر حساسیت کار، تجربه و احتیاط لازمه کار است. افرادی که عملیات نماشویی را انجام می دهند باید دارای تخصص باشند.

در روش های که ذکر شد، استفاده از طناب امنیت بالاتری نسبت به دو روش فوق دارد زیرا علاوه بر اتصالاتی که طناب ایجاد می کند، یک کمربند محافظ نیز به کار گرفته می شود تا تعادل به وسیله کمربند حفظ شود.

روش های نماشویی ساختمان

در نماشویی سه روش به کار گرفته می شود، که به اختصار توضیح خواهیم داد:

در روش اول شست شو با اب انجام میشود: زیرا جرم و کثیفی زیادی وجود ندارد، با استفاده از اب، نما زیبایی خود را به دست می اورد.

در روش بعدی استفاده از اب و سیلیس است که لکه ها و جرم های سخت را با ان شست شو می کنند.

روش سوم که کارایی ان برای از بین بردن ماسه شسته و تمیزی گرانیت و برخی از سنگ ها می باشد، در ان از اسید استفاده میشود و در اصطلاح به ان اسیدشویی می گویند.

هزینه و قیمت نماشویی

تعرفه و قیمت نماشویی کفسابی در تهران و کرج به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش به چند مورد از ان اشاره می کنیم. البته لازم به ذکر است، که برای تعیین دقیق قیمت نیاز به حضور در محل می باشد.

اولین مسئله که در این بحث مطرح است موضوع ارتفاع می باشد، به گونه ای که باید مشخص گردد، که برای شست شوی نما نیاز به داربست است یا بدون وجود داربست نیز می توان عملیات نماشویی را انجام داد. یا اینکه ارتفاع ساختمان در چه میزانی است ،که این موارد در بحث قیمت گذاری شست شوی نما موثر است.

یکی از مهمترین مواردی که در تعرفه و قیمت نماشویی موثر است؛ بحث سنگ مصرفی در نمای ساختمان می باشد، که متناسب با ان قیمت نماشویی ساختمان تعیین می شود. با حضور در محل و بررسی ان و مواد مورد نیاز برای شست و شوی نما پروژه مربوطه با توافق طرفین شروع می شود.

وجود اب و همچنین برق سه فاز در ساختمانی که قرار است، نماشویی ساختمان انجام شود حائز اهمیت می باشد.

بحث دیگری که در قیمت نماشویی و کفسابی سرامیک تاثیر زیادی دارد؛ بحث میزان کثیفی و عمر سنگ است. این مورد نیز در تعیین قیمت شست شوی نما بررسی شده و کارفرما با تایید موارد ذکر شده موافقت خود را اعلام می کند.

یکی از مواردی که باید در موضوع هزینه نماشویی به ان اشاره کنیم؛ بحث ترمیم سنگ نما می باشد. که تاثیر به سزایی در امر هزینه و تعرفه شست شوی نمای ساختمان دارد. در صورت تایید کارفرما می توان سنگ هایی که در گذر زمان از بین رفته اند، و یا کیفیت خود را از دست داده اند را کاملا ترمیم کرد.

اما نکته ای که قابل ذکر می باشد این است که نماشویی نما و پیچ روپلاک کردن سنگ نما یک امر ضروری به حساب می اید و قیمتی که برای نماشویی و پیچ رولپلاک تعیین می شود، بسیار به صرفه و مناسب است. پس از پایان کار علاوه بر اطمینان از محکم شدن سنگ نما به وسیله پیچ رولپلاک  و تمیزی بی نظیر نما به وسیله شست شو با مواد و دستگاه مخصوص خواهید دید، هزینه نماشویی که پرداخت کرده اید بسیار موثر بوده است.

تقاضا برای نماشویی ساختمان در کدام مناطق بیشتر است؟

بیشترین تقاضا در سطح تهران برای نماشویی ساختمان از مناطق شمال و غرب ، اتفاق می افتد و این موضوع به دلیل سطح اقتصادی بالا و زندگی قشر مرفع در این بخش از استان پهناور می باشد. البته این تعبیر نیز کاملا درست نیست و عوامل متعددی برای ایجاد یک بازار تقاضا نیاز است، به چند مورد از ان ها اشاره می کنیم. در پایان این چند سطر ، متوجه خواهید شد، که چرا نماشویی در شمال تهران یا غرب تهران به مراتب درخواست بیشتری را متحمل می شود.

بیشتر شرکت های معتبر و رستوران های لوکس و تالارها و همچنین پاساژهای صاحب نام در شمال و غرب این کلانشهر واقع شده است. یکی دلایل جذب مشتری زیبایی داخلی و خارجی ساختمان می باشد، برای صاحبان این مشاغل نیز این موضوع کاملا روشن و قابل لمس است.

نماشویی و شستن نما با متدهای روز دنیا ، فاکتورهای زیادی را در نمای ساختمان ایجاد می کند. در صورت به کارگیری صحیح ابزار و مواد مصرفی تا سالیان دراز از زیبایی بی نظیری برخورد دار می سازد. کارشناسان و متخصصان حوزه مربوطه معتقدند که بیرون ساختمان مخصوصا برای مناطق پر رفت و امد و بنگاه های اقتصادی از اهمیت بسیار ویژه و بالایی برخوردار است. درخشش در حین تمیزی از نظر روانشناسی باعث جذب مخاطب به محیط می شود.  یک بازاریابی کاملا روانشناختی را ایجاد می کند، که نماشویی ساختمان این پارامترها را محقق می سازد.

از طرفی غرب و شمال تهران با دارا بودن تراکم جمعیتی و زیرساختی مناسب سبب سکونت افراد و خانواده هایی شده است. از نظر سطح فرهنگ و اقتصاد در سطح بالایی قرار دارند و از دیدگاه جزئی تر از یک دید اطلاعاتی و اگاهی مناسب تری نسبت یه دیگر قشرها برخوردار هستند.

سبب تمایز این مناطق با دیگر قسمت ها شده است و همین مسئله نیز دلیلی است برای ایجاد یک کانال ارتباطی، جهت تماس و ثبت سفارش برای نماشویی در سطوح عالی که ما را برای حضور پر رنگ در این نقاط پربازده مصمم تر کرده است.

زمان پروژه با توجه به موارد زیر تعیین می شود:

  • متراژ پروژه نماشویی
  • نوع و جنس سنگ های به کار رفته شده در نما
  • موادی که باید برای تمیزی کامل نما در نماشویی استفاده شود.
  • به کارگیری سندبلاست یا واترجت
  • استفاده از داربست در نماشویی یا بنا بر نظر کارفرما استفاده از طناب

انواع روش‌های نماشویی ساختمان

نماشویی ساختمان با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مختلفی انجام می‌­شود، از جمله:

  • دستگاه سند بلاست
  • دستگاه واترجت

کاربرد هر کدام از این دستگاه­‌ها اختیاری است و هر کدام نیز یک روش شستشو به حساب می‌­آیند، اما آنچه مهم است وضعیت ساختمان است که یک متخصص بر اساس آن، یک روش را انتخاب می­‌کند. انواع روش­‌ها شامل:

۱٫ نماشویی با طناب

در سال‌های اخیر برای نماشویی ساختمان‌ها نیاز به داربست بود که این کار هزینه‌های سنگین و خطرات زیادی به همراه داشت. اما امروزه این روش تقریباً منسوخ‌ شده است و جای خود را به روش‌های جدید ازجمله نماشویی با طناب داده است. در این روش نیروی خدماتی به‌وسیله طناب‌های مخصوص از پشت‌بام ساختمان آویزان شده و نمای ساختمان را به‌وسیله مواد شوینده شستشو می‌دهد. یکی از بهترین مزیت‌های روش این است که فردی که نماشویی را انجام می‌دهد به‌ تمامی فضاهای نمای ساختمان دسترسی دارد و می‌تواند آن را به‌طور کامل تمیز کند.

۲٫ نماشویی با بالابر

در برخی از ساختمان­‌ها به علت معماری و موقعیت ساختمان امکان استفاده از طناب وجود ندارد و باید برای نماشویی این ‌گونه از ساختمان‌ها از بالابر استفاده کرد. این روش، به عنوان یک روش ایمن‌تر شناخته می­‌شود، اما بسیار گران‌قیمت است که با توجه به بودجه صاحب ساختمان یا پروژه نماشویی انتخاب می­‌شود.

۳٫ نماشویی با واترجت

یکی از روش‌های رایج در نماشویی ساختمان استفاده از واترجت‌ها است که این دستگاه، انواع مختلفی دارد، از جمله: واترجت آب سرد، آب گرم، برقی، موتور بنزینی و مرکزی. در تمام این دستگاه‌ها، فشار بالای آب که چیزی در حدود “۲۰۰ بار” است که توسط اپراتور به سمت نمای ساختمان گرفته می‌شود تا آلودگی‌های ناشی از گرد و خاک و دود پاک شود.

از مزایای این روش می‌توان به‌سرعت بالای تمیز کردن نمای ساختمان و هم‌چنین سهولت کار اشاره کرد که کیفیت شستشوی نمای ساختمان را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل، این روش برای نماشویی ساختمان‌های مختلف ازجمله؛ نماشویی برج‌های مرتفع، سنگ، آجر، سطوح سیمانی و سطوح سیلیسی اشاره کرد.

۴٫ نماشویی با سند بلاست

برخی اوقات ممکن است جرم‌های نمای ساختمان به ‌قدری سخت و سفت شده باشند که با دستگاه واترجت هم نمی‌توان آن را تمیز کرد که در این صورت باید از دستگاه سند بلاست استفاده نمایید. کارکرد این دستگاه به این صورت است که دو لوله به آن وصل می‌شود، یک لوله آب و دیگری لوله مخصوص برای واردکردن سیلیس به آن است.

آب با سیلیس موجود مخلوط شده و با فشار “۲۵۰ بار” از آن خارج می‌شود که این فشار هرگونه آلودگی و جرم را از نمای ساختمان پاک می‌کند. این روش یکی از کامل‌ترین روش‌های نماشویی ساختمان است که بسیار هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که به علت فشار بالای آب به نمای برخی از ساختمان‌ها مانند، نمای آجری و نمای بتنی آسیب وارد نشود.

هر کدام از این روش‌­ها را برای نماشویی می­‌توان انتخاب کرد، اما یک متخصص با تجربه، روشی را انتخاب می‌­کند تا در درجه اول آسیبی به نمای ساختمان وارد نشود و در ادامه نیز، به صرفه باشد. کفسابی ایران با بهره‌گیری از آخرین تجهیزات و نیروی انسانی توانمند و با تجربه، آماده ارائه خدمات نماشویی ساختمان با بالاترین کیفیت است، تنها کافی است با ما در کفسابی ایران در تماس باشید

نماشویی ساختمان­ بر اساس انواع نما

تا به اینجا با انواع روش­‌ها و مواد شوینده برای نماشویی ساختمان آشنا شدید، حال وقت آن رسیده است تا با انواع نماها در ساختمان­‌ها آشنا شوید تا بتوانید روش و مواد مناسب را برای شستشو انتخاب کنید. در واقع نماشویی هر ساختمان با توجه به مواد مورد استفاده در نمای آن متفاوت است و باید با اساس جنس نمای ساختمان آن را نماشویی کرد. در صورت عدم توجه به جنس نمای ساختمان در هنگام نماشویی، ممکن است نتیجه قابل ‌توجهی در انتهای کار دریافت نکنید و حتی به نمای ساختمان آسیب وارد شود. انواع نمای ساختمان شامل:

– ساختمان سنگی

یکی از رایج‌ترین نماهای ساختمان در ایران، نمای سنگی است که از دیرباز تا اکنون در بسیار از ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ‌هایی که در نمای ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ رومی، گرانیت و تراورتن است و این سنگ‌ها با مرور زمان کثیف شده و نیاز به شستشوی آن‌هاست.

– ساختمان شیشه‌ای

یکی از نماهای مدرن در ساختمان‌های امروز، نمای شیشه‌ای یا فریم­لس است. روش‌های نماشویی در مورد ساختمان‌های شیشه‌ای استفاده از طناب یا بالابر است. در نماشویی ساختمان شیشه‌ای غالباً از مواد شوینده غلیظ استفاده می‌شود تا خط و خش به شیشه وارد نشود.

– ساختمان کامپوزیتی

کامپوزیت یا ورقه‌های مخصوص آلومینیومی یکی دیگر از موارد پر کاربرد در نمای ساختمان است. علت رایج شدن این نما سبک و زیبا بودن طرح‌های آن است. به عبارت دیگر دلیل مهم این است که نماشویی این نوع از ساختمان‌ها بسیار آسان است و با طناب یا بالابر می‌توان نمای ساختمان کامپوزیتی را تمیز کرد. باید این نکته را هم در نظر گرفت که برای نماشویی نمای کامپوزیتی نمی‌توان از سیلیس استفاده کرد، زیرا سیلیس به سطح آن آسیب وارد می‌کند.

– ساختمان آجری

قدیمی‌ترین نمای ساختمان در ایران که هنوز هم طرفدارهای خاص خود را دارد، نمای آجری است. اگر بخواهیم به‌صورت خیلی کوتاه از مزیت نمای آجری بگوییم می‌توان به عایق بودن آن در فصول سرد و گرم سال اشاره کرد. این نما به گونه­‌ای است که مصرف انرژی را به‌ طور چشمگیری کاهش می‌دهد. البته خاصیت بد آجر این است که به ‌سرعت آلودگی و دود را به خود می‌گیرد و زود کثیف می‌شود. برای تمیز کردن نمای آجری ساختمان باید از دستگاه سند بلاست استفاده کرد تا با فشار بالای آب و سیلیس، جدایی آلودگی‌ها از آن مرتفع شود.

– ساختمان رنگ ‌شده یا استری ‌شده

این نما که در آن از مصالحی هم‌چون سیمان و پودر سنگ استفاده می‌شود، با مرور زمان کدر شده و نیاز به شستشو دارند. باید توجه داشت که در نماهای ساختمان‌های رنگ ‌شده حساسیت کار نماشویی کمی بالاتر می‌رود و میزان فشار آب باید کنترل شود.

– ساختمان سرامیکی

نمای ساختمان‌های کاشی‌ کاری و سرامیک کاری شده بسیار شبیه به سنگ هستند ولی در شستشوی آن‌ها باید دقت بیشتری نسبت به نمای سنگی به خرج داد، زیرا آنها به فشار بالای آب بسیار حساس هستند و ممکن است آسیب ببینند. اگر تا به اینجا با این مقاله همراه بوده‌­اید، قطعاً با روش کلی کار و چگونگی انجام آن آشنا شده‌­اید، حال وقت آن رسیده است تا آن را به دست افراد با تجربه بسپارید و بهترین نتیجه را دریافت کنید.

کفسابی ایران با بهره‌گیری از جدیدترین تجهیزات و بهترین نیروهای نماشویی ساختمان، کیفیت کار را تضمین می‌­کند و شما با خیال راحت می­‌توانید اقدام کنید.

کافی است درخواست نماشویی ساختمان خود را ثبت کنید! زیر ۱۵ دقیقه، یک متخصص نماشویی و شستشوی نمای ساختمان از شرکت ما معرفی می‌­گردد. بعد از تأییدتان، در سریع‌­ترین زمان در محل شما حاضر است.

نماشویی ساختمان در پاییز و زمستان

پاکساری نمای ساختمان یا شستشوی نما در فصول سرد به نسبت سخت­‌تر از فصول گرم است، به دلیل کاهش دما و دیر تبخیر شدن آب، احتمال یخ زندگی سنگ نما وجود دارد و کار باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام شود تا هیچ گونه آسیبی به نما و ساختمان وارد نشود. نماشویی ساختمان در این فصول باید در ساعاتی از روز انجام شود که امکان یخ زدن و آسیب رسیدن به سنگ بسیار کم باشد. نکته اینکه نباید جهت آب باید طوری باشد که در عمق نما نفوذ نکند که در صورت نفوذ زمان زیادی برای خشک شدن کامل نیاز است.