عمومیکسب و کارهای برتر روز

آِیا قیمت پرده شید در کیفیت چاپ آن تاثیر دارد؟

چاپ پرده شید

پرده شید ها امروزه خیلی استفاده میشوند و چاپ پرده شید در کنار طرح پرده زبرا هم از انواع تبلیغات پرطرفدار امروزه محسوب میشود. از عواملی که در دکوراسیون هر مکانی تاثیر به سزایی دارد میتوان به پرده‌ها اشاره کرد. رنگ و طرح پرده‌ها بسیار مهم است زیرا باعث میشود که محیط مورد نظر جلوه خاصی پیدا کند. با گسترش یافتن صنعت چاپ به راحتی میتوان هر طرح و نقشی را روی پرده شید چاپ کرد. این امر باعث شده هر شخصی با هرنوع سلیقه‌ای به راحتی بتواند آزادانه پرده مورد علاقه خود را در دکوراسیون داخلی محل مورد نظر خود استفاده کند.

در حال حاضر چاپ پرده شید یکی از پرطرفدارترین موارد در تغییر دکوراسیون منازل و دفاتر به حساب می‌آید، زیرا از هر نظر باعث زیبایی محیط شده و هم کاملا اقتصادی و به‌صرفه میباشد. در چاپ پرده شید هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید کاملا آزادانه هر نوع طرحی را به چاپ برسانید.

پرده‌های شید به پرده‌هایی گفته میشود که هنگام بسته‌ شدن به سمت بالا جمع میشوند. چاپ بر روی این پارچه‌ها بسیار مناسب است زیرا حالت صاف پرده شید باعث میشود که هر نوع چاپی به زیبایی صورت گیرد و مانند یک تابلو نقاشی عمل کند. به همین دلیل در میان چاپ روی پرده، پرده‌های شید بیشترین کاربرد را دارند.

انواع پارچه مورد استفاده در چاپ پرد شید

چاپ این نوع پرده‌ها روی انواع مختلفی از جنس پارچه انجام میشود اما از میان پارچه‌ها میتوان به پارچه تکست تایل به عنوان پارچه مخصوص چاپ پرده شید اشاره کرد. این پارچه دارای خاصیت رنگ‌پذیری بالایی دارد که باعث میشود بعد از چاپ علاوه‌بر حالت مات و جذابی به صورت درخشان نیز در بیاید. این پارچه در کشورهای متلفی تولید و عرضه میشود که باتوجه به کیفیت و مرغوب آن دارای رنج قیمتی متفاوتی است.ارزان‌ترین پارچه تکست تایل محصول کشور چین میباشد که جنسی براق و نازک دارد. تصاویرانواع مختلف پرده شید را به همراه عکس پوستر دیواری می توانید در گالری وبسایت دکوپیک مشاهده نمایید.

پارچه‌های دیگری غیر از تکست تایل وجود دارد که میتوان از آنها در چاپ پرده شید استفاده کرد. پارچه‌هایی از جنس سولیت وجود دارد که هم قابلیت چاپ دو طرفه دارند و هم قیمتی پائین‌تری دارند، این پارچه‌ها مناسب برای زمانی است که عبور نور برایمان مهم نباشد. از آنجایی که چاپ وی این پارچه از زیبایی جذابی برخوردار است بیشتر از آن برای استفاده در تابلو‌های نقاشی استفاده میکنند. همچنین پرده‌های عکاسی نیز از همین نوع پارچه ساخته میشود.

طرح‌هایی که بطور متداول برروی پرده شید چاپ میکنند

این امکان برای مشتریان نیز وجود دارد که با هر نوع سلیقه‌ای هر تصویری را که مایل به چاپ آن هستند به روی انواع پرده به چاپ برساند. با توجه به این که شما می توانید هر نوع تصویری را روی پرده به چاپ برسانید باعث میشود که یک زیبایی و هماهنگی بین وسایل شما و پرده به وجود آید که تاثیر بسزایی برروی جذابیت دکوراسیون داخلی میگذارد. طرح چاپی روی پرده بستگی به  نوع مصرف آن دارد، بطور مثال در فضاهای اداری معمولا آرم یا لوگو شرکت را روی پرده چاپ میکنند تا دکوراسیونی بینظیر را در آن محیط به نمایش بگذارند.

در منازل نیز باتوجه به سبک چیدمان و دکوراسیون خانه طرح‌خای مختلفی را میتوان انتخاب کرد. برای مثال برای پرده اتاق خواب بهتر است که از طرح‌های فانتزی استفاده کرد و برای سالن نشیمن میتوان از تصاویر با تم اسلیمی یا طبیعت استفاده کرد. در مجموع برای انتخاب طرح چاپی روی پرده هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و شما میتوانید مطابق با سلیقه خود هر نوع عکسی را به چاپ برسانید.

چاپ پرده لودراپه

پرده لودراپه به پرده‌هایی میگویند که به صورت نواری و عمودی در کنار هم قرار میگیرند و برای باز و بسته شدن از یک قرقره استفاده میشود. به دلیل مدل این پرده برای طرح چاپی آن میتوان از تصاویری سه بعدی استفاده کرد و یا تصاویری که هم در حالت باز نمایش داده شوند و هم در حالت بسته.

آیا این پرده‌ها قابل شستشو هستند؟

معمولا پرده‌ها بیشتر از هرچیزی در معرض آلودگی‌ها قرار میگیرند لذا شستشو آنها بطور مداوم صورت میگیرد. حا اگر پرده شما چاپی باشد میتوانید به طور مداوم و مرتب آن را شستشو دهید؟ جواب این سوال بله میباشد، اما باید بدانید که از چه نوع جوهری برای چاپ آن استفاده کرده‌اند. اگر جوهر استفاده در چاپ پرده شید از جوهر باکیفیت و مرغوب باشد شما میتوانید بدون نگرانی آن را با آب گرم و شوینده بشورید به طوری که دچار رنگ رفتگی و آسیبی نشود.

بنابراین در چاپ پرده، هرچه از جوهر باکیفیت‌تر و دستگاه‌های پیشرفته‌تر استفاده شود باعث بالا رفتن مقاومت پرده‌ها شده و در صورت شستشو آسیبی نمیبینند. معمولا پرده‌ها را به صورت فصلی مورد شستشو قرار میدهند به منظور شستشو پرده شید بهتر است از بخارشوی استفاده کنید و یا اگر نیاز است که بطور کامل شستشو شود بهتر است از مواد شوینده ملام استفاده کنید تا به بافت آن آسیبی نرساند.

قیمت چاپ پرده شید

مانند بسیاری دیگر از موارد مختلف چاپی مثل چاپ بنر و فلکسی، استندهای تبلیغاتی که عوامل مختلفی در تعیین قیمت آنها تاثیرگذار است پرده‌های شید نیز به همین صورت هستند. از عوامل مهمی که در تعیین قیمت پرده شید تاثیرگذار است نوع پارچه استفاده شده در آن است. نوع چاپ و پیشرفته بودن دستگاه هم عاملی موثر بر کیفیت پرده شید قیمت جدید میباشد. در مجموع به دلیل اینکه چاپ پرده به صورت دلخواه و نظر مشتری انجا میود تعیین نوع پارچه آن نیز توسط مشتری صورت میگیرد در نتیجه شما میتوانید با توجه به بودجه‌ای که برای چاپ پرده در نظر دارید آن را انتخاب کنید تا بتوانید دکوراسیونی جذاب داشته باشید.

سخن پایانی

پرده‌های علاوه‌بر اینکه به عنوان پوششی برای پنجره‌ها استفاده میشوند میتوانند زیبایی خاصی به منزل یا محل کار ما بدهند. در حال حاضر و رواج یافتن چاپ پرده شید میتوان ظاهری زیباتر و خاصی را به محیط‌ها بخشید. چاپ این پرده‌ها باتوجه به جنسی که میتوانند داشته باشند به شکل‌های مختلف دورو یا تک رو چاپ میشوند. متداول ترین پرده‌های چاپی، پرده شید یا پرده لودراپه هستند که در خر مکانی مورد استفاده قرار می گیرند.

چاپ روی پرده

پرده یکی از المان‌های دکوراسیون داخلی، جهت پوشش و زیبایی بخشیدن محیط‌های مختلف مانند منازل و ادارات و سازمان‌ها می‌باشد. در بحث زیبایی پرده می‌توان تاثیر طرح چاپی روی پرده و چاپ با کیفیت پرده را بسیار زیاد دانست. اگر چاپ با کیفیتی وجود داشته باشد در نتیجه پرده زیباتری با غلظت رنگ عالی و ماندگاری بالا خواهید داشت، تمام این موارد در داشتن دستگاه چاپ پرده خلاصه می‌شود.

درگذشته تنوع در پرده‌ها بسیار کم بوده و به پرده‌های پارچه‌ای و پرده‌های کرکره ای تقسیم بندی می شد. اما امروزه تنوع پرده‌ها بسیار بیش از قبل افزایش یافته که به دلیل همین تنوع، پرده ها را برای قسمت‌های مختلف منزل و اتاق خواب، اتاق کودک، سازمان‌ها و ادارات و آشپزخانه می‌توان تهیه نمود و استفاده کرد.

دلیل تنوع پرده‌های مختلف را می‌توان حضور دستگاه‌های دیجیتال چاپ روی پارچه در این صنعت بیان کرد. دستگاه های چاپ پارچه با تکنولوژی‌های پیشرفته خود قابلیت چاپ روی انواع پارچه‌های پرده‌ای را با بالاترین کیفیت دارا هستند. با خرید دستگاه‌های چاپ پرده می‌توان روی انواع پرده، طرح‌های دلخواه و طرح‌های سفارشی را با چاپ کرد.

اگر قصد دارید کسب و کاری در زمینه چاپ روی پرده شروع کنید ما به شما تبریک می گوییم، زیرا چاپ روی پرده علاوه بر سود قطعی برای شما، تنوعی زیادی از مشتریان از جمله مشتریان معمولی، مشتریان اداری و سازمانی فراهم می‌کند. تنها با خرید دستگاه چاپ روی پرده، کافی ست از مشتریان خود طرح دلخواه، نوع پرده چاپی را سفارش گرفته و روی پرده باکیفیت، طرح مورد نظر آن‌ها را چاپ نمایید. بهتر است قبل از شروع کسب و کار چاپ پرده با مقدماتی درباره نوع پارچه و پرده ها آشنا شوید.

 آشنایی با نوع پارچه‌های پرده‌ای :

در پرده‌ها از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شوند که می‌توان انواع زیر را نام برد:

  • پارچه تکستایل
  • پارچه سولیت
  • پارچه کتانی
  • پارچه حریر
  • پارچه گونی بافت
  • پارچه مخملی

شناخت نوع جنس پارچه پرده ای از نظر کاربرد استفاده آن مهم است، به طور مثال در پارچه سولیت نور کمتر از پرده انتقال می‌یابد، هزینه چاپ آن کمتر است و می‌توان روی پرده از جنس سولیت هم یک رو و هم دورو چاپ کرد. جنس پرده سولیت و جنس پرده پارچه  در بین بقیه جنس‌ها بیشتر کاربرد دارند؛ انعطاف پذیری در پرده از جنس سولیت بیشتر بوده زیرا جنس این پرده از نوع PVC نرم می‌باشد. بافت در پرده از جنس سولیت یکدست بوده اما در پارچه به دلیل نوع بافت متفاوت آن، جوهر به خورد پارچه می رود به همین دلیل نسبت به چاپ پرده جنس سولیت کیفیت بیشتری دارد، اما اگر به دنبال شفافیت هستید پیشنهاد ما پرده از جنس پارچه است.

انواع پرده‌ها:

  • پرده شید
  • پرده زبرا
  • پرده لوردراپه
  • پرده سولیت
  • پرده پانچی
  • پرده حریر
  • پرده کتان
  • پرده هازل
  • پرده شنل

هر کدام از پرده‌های گفته شده در بالا نوع پارچه مخصوص به خود و کاربرد خاص خود را دارند. اگر شما به دنبال پیدا کردن پرده مناسب برای محیط کار یا زندگی خود هستید بهتر است ابتدا کابردهای چاپ روی پرده که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم آشنا شوید تا بتوانید پرده مناسب، نوع طرح مناسب پرده و دستگاه مناسب چاپ روی پرده را انتخاب نمایید. بهتر است که طرح‌های پرده انتخابی شما با محیط همخوانی داشته باشد.

کاربردهای چاپ روی پرده

چاپ پرده برای منزل و دکوراتیو

اصولا یکی از زیبایی‌های قسمت پذیرایی منازل پرده مناسب و با رنگ و طرح مناسب با محیط منزل می‌باشد. برای منازل و پذیرایی بیشتر از پرده‌های پانچی، پرده‌های حریر و پرده‌های کتان است برای طرح‌های روی این نوع پرده‌ها می‌توانید از هر طرحی مانند طرح‌های طبیعت، گل، رنگ‌های ابر و باد، نقوش و اشکال و غیره استفاده کنید. دستگاه‌های چاپ روی پرده با دلیل کیفیت بالایی که در چاپ پرده دارند، چاپ‌های با کیفیتی ایجاد می‌کنند که در زیبایی محیط پذیرایی شما بسیار تاثیر گذار است.

چاپ پرده اتاق کودک و مهدکودک

برای اتاق کودک خود می‌توانید از انواع مختلف پرده مانند پرده شید، پرده لودراپه، پرده پانچی و کتان استفاده کنید، بهتر است برای طرح روی پرده اتاق کودک خود، از طرح‌های فانتزی کودکانه مانند شخصیت‌های کارتونی که برای کودک شما جذاب باشد، استفاده نمایید.

چاپ پرده اتاق خواب

برای پرده اتاق خواب علاوه بر انتخاب رنگ، جنس پارچه پرده که بازتاب نور نداشته و نور کمتری را برای خواب بهتر انتقال دهد، نیز مهم است. برای پرده اتاق خواب نیز بهتر است مانند اتاق خواب کودک از پرده های کتان، شید و مخملی استفاده کنید.

چاپ پرده برای ادارات و سازمان ها

در ادارات و شرکت‌ها و سازمان‌ها، اصولا از پرده‌های شید، لودراپه بیشتر استفاده می‌شود. در ادارات از طرح‌های ساده‌تر استفاده می‌شود. در پارچه‌های شید به دلیل راحت تر جمع و بازشدن پرده این پرده های کاربردی‌تر هستند. موارد کاربردی بالا می‌تواند شما را در انتخاب بهتر پرده مناسب یاری دهد. اما این نکته را بدانید داشتن یک دستگاه چاپ روی پرده خوب و با کیفیت در کنار انتخاب درست پرده بسیار مهم‌تر است. انواع مختلفی دستگاه برای چاپ مستقیم روی پرده وجود دارد. تنها کافیست با متخصصین فروش چاپ روی پرده شرکت تماس گرفته تا شما را برای خرید دستگاه چاپ پرده یاری کنند. در ادامه انواع دستگاه‌های مناسب برای چاپ پرده را برایتان شرح می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید