کسب و کارهای برتر روزورزشی

چطور می توان یک فوتبالیست شد؟

چطور می توان فوتبالیست شد؟

 فوتبالیست شدن به دلیل محبوبیت این ورزش آرزوی خیلی از جوان هاست. فوتبال یکی از جذاب ترین و محبوب‌ ترین ورزش ها در جهان است که طرفداران زیادی دربین ورزشکاران دارد.چه در تیم فوتبال شهرتان باشید و چه در تیم مدرسه‌تان، یا اگر در کوچه با همسایه‌هایتان بازی می‌کنید، پیشرفت در مهارت‌های فوتبال هیچ ضرری برایتان ندارد. یک بازیکن خوب بودن، به اراده، تمرین و فداکاری احتیاج دارد.

شما هیچ وقت برای ارتقای مهارت‌هایتان خیلی جوان یا خیلی پیر نیستید و تنها مطلع بودن از چند ترفند ساده ممکن است به شما کمک کند تا مهارت‌هایتان را افزایش دهید! در ادامه چند مورد که به بالا رفتن مهارت‌های فوتبال به شما کمک می‌کند را خواهید آموخت که در نهایت می تواند به فوتبالیست شدن شما و تبدیل شدن به ستاره ای موثر در نتایج زنده فوتبال کمک کند.

برای فوتبالیست شدن چه باید کرد؟

1. ثبت نام در کلاس‌های آموزشی

 برای فوتبالیست شدن به کلاس‌های آموزش فوتبال بروید. چنین کلاس‌هایی از کودکان ۳ ساله تا بزرگسالان را پوشش می‌دهند. کلاس‌های آموزشی فوتبال، ورزش فوتبال را به شما معرفی کرده، همچنین به شما تکنیک‌های مختلف و تمریناتی که برای این ورزش مفیدند را به شما می‌آموزند. این کلاس ها در حین اینکه شما را به چالش می کشند، فرم صحیح و استراتژیهایی را به شما یاد خواهند داد تا بازیکن بهتری شوید.

2. به صورت مستمر تمرین کنید

 هر روز تکنیک‌های موقعیتتان را تمرین کنید. چه بخواهید دروازه‌بان باشید و چه یک هافبک، چه بخواهید تهاجمی بازی کنید چه دفاعی، هر روز نیازمندی‌های موقعیت‌تان را تمرین کنید.

3.تمرین خودکشی، برای قدرت، سرعت و چابکی بیشتر

 در زمان‌هایی که برای خودتان هستید هم تمرینات سنگین انجام دهید. بسیاری از مربیان به «تمرین خودکشی» معتقدند، بدین صورت که باید با حداکثر سرعتتان، از یک سمت زمین به سمت دیگر، و با قدم‌هایی استوار و در مسیری ثابت بدوید. همچنین ممکن است از شما بخواهند تا اطراف زمین را از بیرون خط چند دوری بدوید، یا اینکه از نقطه‌ای در زمین با ضربه زدن و کنترل توپ، آنرا به نقطه‌ی دیگری حمل کنید. می‌توانید دویدن را در حیاط پشتی خانه‌تان تمرین کنید یا اینکه به یک زمین فوتبال بروید و دقیقا همان تمرینات را انجام دهید.

 4. برای فوتبالیست شدن شوت زدن را تمرین کنید

 ضربات آزاد را تمرین کنید. توپ را از بالا رها کنید و ضربه زدن به آن برای هدایت به منطقه‌ای مشخص را تمرین کنید. نشانه‌ای را برای خود تعیین کنید و تلاش کنید تا شوت زدن از زوایا و فواصل مختلف به سمت هدف را تمرین کنید.

5. برای ادامه تحصیل اماده شوید

 اگر می‌خواهید به جرگه فوتبالیست های حرفه‌ای بپیوندید، بهترین شانس شما این است که به دانشگاه خوبی وارد شوید. روی معدل خود و کلاس‌هایی که شانس شما را برای رسیدن به دانشگاه‌های بهتر افزایش می‌دهند، تمرکز کنید. کلاس بیولوژی و سلامت را بگذارنید. هرچه بیشتر راجع به بدن انسان و توان بدنی بدانید، بهتر است. به یاد داشته باشید، بازی در تیم دانشگاهی به معنای تضمین ورود به عرصه حرفه‌ای نیست، فقط ۱٫۷ درصد از بازیکنان تیم‌های دانشگاهی به سطح حرفه‌ای رسیده‌اند.

6. در دیدرس بازیکن یاب‌ها باشید.

اگر یک بازیکن یاب به مدرسه شما آمد، سعی کنید بهترین رفتار خود را نمایش دهید. نیازی به ادعای بیهوده کردن نیست و به هم تیمی‌های خود هم بی احترامی نکنید. برای این افراد دو مسئله خیلی مهم است: چطور در زمین بازی و در تیم رفتار می‌کنید.

رابطه خوبی با مربی خود داشته باشید. شاید مربی شما بازیکن یاب را بشناسد و بتواند به شما راهنمایی‌های خوبی بکند. بعلاوه داشتن یک توصیه نامه از یک مربی می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای در انتخاب شما باشد. هر چه پیش بیاید، باید برخورد خوبی داشته باشید. خود را در گرم کردن پر انرژی نشان دهید و در حواشی خوب باشید. اگر از یک بازیکن یاب بازخورد منفی گرفتید، از نکات گفته شده یادبگیرید و روی رفع نقطه ضعف‌های خود تمرکز کنید.

برای فوتبالیست شدن کیت مطبوعاتی داشته باشید

برای فوتبالیست شدن رزومه فوتبالی داشته باشید

رزومه شامل اطلاعات اولیه فردی، پستی که بازی می‌کنید و هر هنری است که به عنوان بازیکن فوتبال از خود بروز داده‌اید. در رزومه خود هرچه که مرتبط با اهداف شماست را لیست کنید. اگر در یک اردو فوتبال کار میکنید یا کمک مربی در یک تیم محلی کوچک هستید، در رزومه خود بیاورید. هر موردی که شما را در رقابت با سایرین پیش بیندازد، مهم است. هدف شما بازیکن فوتبال بودن به صورت تمام وقت است، پس رزومه‌ای بسازید که بیانگر این خواسته باشد.

هر خبری که ردی از شما در آن بود را جمع کنید

 هر مقاله‌ای که اسم شما و یا تیمتان را آورده جمع آوری کنید؛ حتی اگر فقط یک مقاله در روزنامه مدرسه شما باشد. فیلم بازی‌های خود را بررسی کنید و قسمت‌هایی که از بازی شماست را جدا کنید تا بیانگر مهارت شما برای ارزیابی ها باشد. از دوست و یا اعضای خانواده بخواهید که از بازی شما فیلم بگیرند تا بتوانید صحنه هایی از لحظات درخشان خود جمع کنید.

کیت مطبوعاتی خود را برای تیم ها ارسال کنید

کیت مطبوعاتی خود را برای تیم‌ها بفرستید. بعلاوه فراموش نکنید که پیگیر نظرات این تیم‌ها هم بشوید. مسیج بدهید و حتی تماس تلفنی داشته باشید تا در ذهن آنها مشتاق بودن شما برای حضور در تیم شان نقش ببندد. پیشاپیش از هر یک از تیم هایی که رزومه شما را دریافت می‌کنند، تشکر کنید. اجازه دهید بدانند قدردان زمان و دقتی که برای شما صرف می‌کنند، هستید. اگر شما به هیچ تیمی هم جذب نشدید، تسلیم نشوید. راجبه پیوستن به لیگ‌های دیگر فکر کنید. رزومه و کیت مطبوعاتی خود را به روز کنید و از ارسال انها به تیم‌ها ناامید نشوید.

 برای فوتبالیست شدن مدیر برنامه استخدام کنید

 یک مدیر برنامه واسطی بین شما و تیم‌هایی است که شما می‌خواهید در آن ها بازی کنید. کسی را انتخاب کنید که بتواند بلیط ورود شما به تیم ملی فوتبال را برای شما بگیرد. در مورد بازیکنان دانشگاهی قوانین و مقررات مشخصی برای مدیر برنامه وجود دارد که باید دنبال شوند. مدیران به طور معمول قبل از اینکه بخواهند به طور جدی استخدام شوند باید تا انتهای کار حرفه ای یک بازیکن دانشگاهی صبر کنند.

کارهایی که لازم است برای فوتبالیست شدن انجام دهید

۱- تمرینات آمادگی جسمانی

 امروزه پیشرفت های زیادی در تمرین‌های تیم های بزرگ ایجاد شده است و بازیکن ها برای تمرین کردن فقط از پله‌ها بالا و پایین نمی‌روند و یا فقط دور زمین نمی‌دوند. تمرین شامل حرکات متنوعی است که هر کدام مهارت ویژه ای را تقویت می‌کند.

۲- قدرت بدنی خود را افزایش دهید

 بازیکنان فوتبال باید قدرت بدنی بالایی داشته باشند چون داشتن قدرت بدنی حرف اول را در فوتبال می‌زند. همه‌ی شما فوتبالیست هایی را می‌شناسید که تکنیک چندانی ندارند، ولی فقط به خاطر توانایی بالای خود در تیم های بزرگی بازی می‌کنند.

به علاوه، یک فوتبالیست خوب باید بتواند سریعاً موقعیت خود را عوض کند؛ مثلاً مسافتی را با سرعت زیاد بدود و بعد تا جایی که می‌شود، بالا بپرد تا شانس ضربه زدن با سر بیش‌تر شود. یا اینکه به عقب برگردد تا از آفساید بیرون بیاید و وقتی که توپ به او رسید؛ بلافاصله در جهت مخالف بدود تا فرصت گل زدن برای تیم خود ایجاد کند.

منبع : sofascore.com