عمومیکسب و کارهای برتر روز

معرفی چکش ماسه ساز خرگوشی

بشر از وقتی پا بر روی این کره خاکی گذاشت در تلاش بوده است تا با تولید ابزار آلات مختلف به پیشرفت خود کمک کند. نگاهی به مطالعات باستان شناسی نشان می دهند که ابزار آلات بشر همواره در حال رشد و ترقی بوده اند تا به شکلی که امروزه شاهد آن هستیم در آمده اند. قرن بیست و یکم را می توان اوج ترقی و پیشرفت ابزار آلات دانست. زیرا در این قرن علم و تکنولوژی نیز به کمک ابزارها آمده اند و همین امر سبب شده است ابزاراتی با کارآیی بالا تولید شود و در اختیار افراد قرار گیرد. یکی از محصولات پرکاربرد در میان صنایع مختلف چکش ماسه ساز خرگوشی است. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد این چکش در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی چکش ماسه ساز خرگوشی و خصوصیات فنی آن

شاید اولین سوالی که در مورد این چکش به ذهن شما خطور کند در مورد این باشد که چکش ماسه ساز چیست! به طور کلی، سنگ ها برای اینکه در ساختمان سازی و صنایع دیگر مورد استفاده قرار گیرند باید خرد شوند و به اندازه های مناسب در بیایند. گاهی این سنگ ها باید به اندازه های ریزی شوند که به اصطلاح به آنها ماسه گفته می شود. در این شرایط از ابزارهای مختلفی، مانند چکش ماسه ساز خرگوشی یا چکش کوبیت 120 که برای اینکار طراحی شده اند استفاده می شود تا راحت تر سنگ ها خرد شوند و به ابعاد ریزی در بیایند.

اکنون به معرض چکش خرگوشی می پردازیم. ماسه ساز خرگوشی ، نوعی سنگ شکن چکشی با شفت عمودی می باشد بر روی شفت این سنگ شکن روتوری قرار گرفته است که بر روی آن فضاهایی برای قرار گرفتن چکش های سنگ شکن تعبیه شده است و سنگ ها بر اثر برخورد با این چکش ها و پرتاپ به سمت بدن داخلی خورد می شوند. ظرفیت ورودی ماسه ساز خرگوشی حدود 30-25 تن در ساعت سنگ 20-50 میلی متر می باشد . 70 درصد بار خروجی دستگاه 0 تا 6 میلیمتر است و

قدرت موتور : 75 hp وزن 410 کیلوگرم و ظرفیت اسمی : 25 t/h

سایز سنگ ورودی : 50 mm – 20 mm

سایز خروجی : 10mm – 0 mm می باشد.

چرا به این چکش چکش خرگوشی گفته می شود؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر سازد در مورد این است که چرا به این چکش چکش خرگوشی گفته می شود. بهتر است بدانید در اینجا انسان ها از حافظه تصویری خود برای نام گذاری این ابزار استفاده کرده اند. این چکش ظاهری مشابه به خرگوش دارد و همین امر سبب شده است نام خرگوش بر روی این ابزار گذاشته شود. در واقع، وقتی شما به این چکش و یا چکش کوبیت 180 نگاه می کنید، مانند خرگوشی به نظر می رسد که دست و پای خود را جمع کرده است و در گوشه ای نشسته است!

مزایای چکش ماسه ساز خرگوشی

یکی از ویژگی هایی که در این چکش ها اهمیت بسیار زیادی دارد مقاومت بسیار بالای آنهاست. همانطور که متوجه شده اید این چکش ها با متریال های سنگی سر و کار دارند. در نتیجه اگر مقاومت آنها بالا نباشد به زودی فرسوده می شوند و دیگر نمی توان از آنها استفاده کرد. به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید به ویژگی های متعددی از جمله فلز به کار رفته در چکش ماسه ساز خرگوشی دقت داشته باشید.

چکش خرگوشی از چه فلزی باید ساخته شده باشد؟

وقتی می خواهید چکش ماسه ساز خرگوشی را سفارش دهید، باید ابتدا به مشخصات آن توجه داشته باشید. یکی از مشخصات مهم در افزایش طول عمر این وسیله نوع فلز به کار رفته در آن است. اغلب محصولاتی که در بازار موجود هستند از آهن و یا فولاد ساخته شده اند و همین موضوع سبب شده است این محصولات به محصولات ویژه با طول عمر بالا تبدیل شوند. یکی دیگر از مواردی که توصیه می شود در زمان خرید این محصول به آن توجه داشته باشید قابلیت ضد زنگ بودن آن است.

بهتر است این محصولات دارای ویژگی ضد زنگ باشند تا بتوان از آنها در تمامی محیط ها استفاده کرد. این موضوع سبب می شود که طول عمر چکش خرگوشی ماسه ساز افزایش پیدا کند و ظاهر آن در اثر رطوبت از بین نرود. توجه به این موضوعات به شما کمک می کند تا در پایان محصولی مناسب را خریداری کنید.

کاربرد چکش ماسه ساز خرگوشی

چکش ماسه ساز خرگوشی دارای انواع مختلفی است که به صورت زیر هستند: •    چکش ساخته شده از فولاد منگنز ( درصد سیلیس این چکش پایین است و قدرت سایش آن در مقایسه با محصولات دیگر پایین است. به همین دلیل قیمت آن پایین است و بسیاری از افراد آن را سفارش می دهند. این چکش برای خرد کردن سنگ های بدست آمده از معادن کوهی مناسب است) •    چکش ساخته شده از فولاد منگنز مولبیدن دار ( درصد مولبیدن این چکش 3/0 است و همین امر سبب شده است قدرت آن به طرز چشمگیری در برابر سایش افزایش پیدا کند.

این چکش برای سنگ هایی مناسب است که درجه سختی آنها بالاست. همین امر سبب شده است قیمت آن کمی بالا باشد) بهتر است قبل از خرید چکش ماسه ساز خرگوشی ابتدا مشخص کنید که از این محصول می خواهید برای چه اهدافی استفاده نمایید. این موضوع نقش بسیار مهمی در انتخاب محصول مناسب دارد. برای تهیه این محصول تنها باید به مراکز معتبر فروش مراجعه کنید و در زمان خرید باید ضمانت نامه را از فروشنده دریافت نمایید. توجه به اموری که تا به حال به آنها اشاره شد به شما کمک می کند گزینه ای مناسب را برای کارگاه خود سفارش دهید.

از گذشته تا به امروز استفاده از سنگ ها، در زندگی افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. از این رو برخی از افراد از سنگ ها، به صورت قلوه ای و برخی دیگر از شکستن و خرد کردن آن به مواد خاکی که نیاز داشتند، دست پیدا می کردند. از این رو شکستن سنگ ها، در دستگاه های سنگ شکن، با توجه به نیاز افراد انجام می شود. چراکه برخی از افراد به سنگ های نیاز دارند، که از شکستن و خرد کردن آن ها به گچ برسند.

برخی از افراد نیز سعی دارند، تا با شکستن و خرد کردن انواع سنگ ها به شن، ماسه، سیمان و حتی طلا دست پیدا کنند. از این رو تنها نکته ای که در این بخش بسیار پر اهمیت است، این است که برای دست یابی به گچ، سیمان، ماسه و طلا، باید سنگ ها را به اندازه های مختلف خرد کرد، چراکه برای به دست آوردن گچ و سیمان، سنگ ها باید تا حدی خرد شوند، که هیچ دانه درشتی از سنگ های اولیه در آن دیده نشود.

جهت تبدیل سنگ ها، به ماسه در دستگاه های سنگ شکن باید پس از قرار دادن سنگ ها، در دستگاه ها سنگ شکن، از چکش های ماسه ساز خرگوشی، جهت شکستن این نوع سنگ ها استفاده کرد. چراکه این نوع چکش ها، به دلیل حالتی که دارند، می تواند با ایجاد ضربات محکم و عمیق به سنگ ها، آن ها را به ماسه تبدیل کنند. به عبارت دیگر اگر بخواهیم چکش ماسه ساز را تعریف کنیم، به یک سنگ شکن چکشی با شفتی که به صورت عمودی است گفته می شود.

سنگ ها پس از برخورد با این چکش، و پرتاب به سوی سندان ماسه ساز، که روی قسمت درونی چکش قرار گرفته است، خرد می شوند. این نوع چکش ها، به دلیل این که باید سنگ ها را خرد کنند، باید از مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار برخوردار باشند. این نوع چکش ها به صورت چکش ماسه ساز منگنزی و چکش ماسه ساز منگنزی مولیبدن دار در بازار تولید و عرضه می شود.

خصوصیات مهم چکش ماسه ساز خرگوشی

از ویژگی های مهم این نوع سنگ شکن می توان به، ظرفیت ورودی بسیار بالای آن اشاره کرد، این ظرفیت معادل15-20 تن در ساعت است. سایز خروجی ماسه ها، از این دستگاه حدود 0 تا15 میلی متر است. از دیگر خصوصیات مهم این دستگاه، می توان به نصب راحت آن، عملکرد بدون لرزش و تعویض قطعات در کمترین زمان اشاره کرد.

قطعات داخلی چکش ماسه ساز خرگوشی شامل چه مواردی است؟

چکش های ماسه ساز خرگوشی دارای قطعات درونی هستند، که در جهت شکستن و خرد کردن قطعات سنگ ها از آن استفاده می کنند. از این رو این قطعات داخلی باید قابل تعویض باشند، تا در صورت آسیب دیدن، آن قطعه تعویض شود. سندان یک ابزار فلزی است، که برای صاف کردن تکیه های آهنی از آن استفاده می شود. آهنگران تکیه های آهنی را بر روی سندان های فلزی قرار می دهند، و با پتک بر روی آن می کوبند، تا آن صاف شود. سندان ها از جنس فولاد و چدن هستند، چراکه این نوع آلیاژهای آهن در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم است. دماغه روی سندان ها باعث می شود، باعث خرد شدن سنگ ها می شود.

روتور ماسه ساز در سنگ شکن های چکشی مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع روتور ها، در سنگ شکن ها، با توجه به ومیزان و نوع سنگ ها می توانند بیشتر از 2 عدد در داخل سنگ شکن ها استفاده شود. روتور ماسه ساز باید توسط الکتروموتور و تسمه به یک شافت در سنگ شکن وصل شود. پس از این اتصال، روتور های ماسه می چرخند و پس از ورود سنگ ها به داخل دستگاه سنگ شکن، چکش های ماسه ساز خرگوشی که روی روتور ماسه ساز قرار گرفته اند، سنگ ها را خرد می کند. به بیان ساده تر چکش های ماسه ساز، روی روتور ماسه ساز قرار می گیرند، تا از طریق آن بتوانند سنگ های درون سنگ شکن را خرد کنند.

همانطور که می دانید بسیاری از فرآورده های طبیعی چون خاک، ماسه وسیمان از سنگ ها استخراج می شود. از این رو بهتر است، برای به دست آوردن هریک از مصالح مورد نیاز، از دستگاه های سنگ شکن مخصوص همان مصالح استفاده کنید. چراکه این نوع دستگاه ها، به دلیل داشتن چکش ها و روتور های ماسه ساز قابلیت این را دارند، که سنگ ها را در هر ابعادی که هستند، خرد و پودر کنند.

این چکش به علت اینکه از نظر ظاهری به خرگوش شبیه است با همین نام نامیده می شود . چکش ماسه ساز خرگوشی نیز همانند دیگر چکش ها براساس چرخش با دور بالا و پرتاب بار وارده به دستگاه ماسه ساز خرگوشی و برخورد آن با سندان ماسه ساز موجب شکست بار می شود . تعداد هر دست چکش ماسه ساز خرگوشی 4 عدد می باشد و وزن هر عدد از آن در حدود 45 کیلوگرم است .