علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

معرفی متخصص شانه در تهران

درمان کردن درد شانه و یا درد کتف با توجه به مشکل که ایجاد شده به طور کامل با هم متفاوت میباشد و بستگی به نوع آسیب دیدگی در قسمت شانه فرد دارد. جالب است بدانید که بیشتر دردهای شانه هیچ ارتباطی با مفصل شانه فرد آسیب دیده ندارد و در بعضی از مواقع دردهای ارجاعی گردن و یا همچنین بازو باعث میشود که درد شانه آغاز شود. پیدا کردن مشکل درد شانه یک کار پیچیده و سخت می باشد که در این مقاله می‌خواهیم به انواع دردهای شانه و علائم آن و همچنین به طور کامل می‌خواهیم به درمان درد شانه اشاره کنیم.

آناتومی شانه

به گفته فوق تخصص شانه یعنی دکتر حسن درتاج مفصل شانه به زبان ساده یک مفصل کاسه و گوی است که به همین دلیل است که به مفصل شانه گوی و کاسه ای گفته می شود. در بدن فرد در قسمت سر استخوان بازو مانند گویی می باشد که در داخل آن قسمت کاسه ای کتف فرد قرار می گیرد. یکی از نکات جالب درباره آناتومی شانه این است که مفصل شانه جزو پرتحرک ترین مفاصل بدن می باشد که تحرک بسیاری دارد. به همین دلیل است که معمولاً افراد درد شانه تجربه می کنند زیرا این مفصل تحرک بسیار زیادی دارد و ممکن است دچار کشیدگی و یا دررفتگی هم شود.

درد کتف و شانه

همانطور که اشاره شد به دلیل اینکه مفصل شانه جزو مفصل های پر تحرک در بدن انسان می باشد ممکن است دچار کشیدگی یا پارگی و یا در بعضی از مواقع ممکن است دچار دررفتگی شود که به همراه آن درد شدیدی را حس خواهید کرد. به گفته متخصص شانه یعنی دکتر حسن درتاج معمولاً دردی که در شانه اتفاق می افتد در مفصل آکرومیوکلاویکولار پپخش میشود که همگی آنها مربوط به درد شانه می شوند. اگر فرد دچار درد شدیدی در شانه شود باید هرچه سریعتر متخصص درد شانه در تهران را ویزیت کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل درد شانه و یا درد کتف بیمار حل شود. در ادامه به دلایل ایجاد درد شانه و علائم و همچنین درمان آن به طور کامل اشاره خواهیم کرد.

روش های تشخیص درد شانه

زمانی که فرد بیمار دچار درد شدیدی در نواحی شانه و کتف شد باید در کوتاه ترین زمان ممکن علت وجود این درد را بررسی کند تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. به گفته دکتر درتاج فوق تخصص درد شانه در تهران در این مواقع فرد بیمار باید از روش ام آر آی استفاده کند تا بتواند موضوع درد در قسمت کتف و شانه را بررسی کند. فرد بیمار با استفاده از این آزمایش می تواند به طور کامل  مفصل ها و عضلات موجود در نواحی کتف و شانه را بررسی کند تا مشکل اصلی پیدا شود. در بعضی از مواقع به دلیل مشکل جدی فرد در قسمت کتف و شانه ممکن است پزشک معالج برای بررسی دقیق تر از سی تی اسکن هم استفاده کند.

علائم شانه درد چیست؟

بهتر است بدانید که علائم درد در قسمت شانه و کتف بسته به علت درد یه طور کامل متفاوت است. به طور مثال یکی از مشکلات جدی در نواحی شانه که معمولاً افراد کهنسال دچار آن می‌شوند مشکل شانه یخ زده در نواحی قسمت شانه است که امروزه در کشور ما هم بسیار رواج پیدا کرده است. معمولاً محدودیت های دامنه حرکتی شانه و یا تغییر شکل شانه و یا همچنین در بعضی از مواقع حرکتی یا عدم توانایی فرد در حرکت دادن دست یکی از علائم انواع درد شانه هستند که باعث ضعف دست و یا ضعف شانه می شود. اگر هر یکی از مشکلات گفته شده را در قسمت دست و کتف خود مشاهده کردید باید در کوتاه ترین زمان ممکن به فکر ویزیت متخصص درد شانه در تهران باشید.

شانه یخ زده چیست ؟

یکی از بیماریهایی که ممکن است برای هر کسی رخ دهد که باعث درد شدید در نواحی شانه فرد بیمار می‌شود بیماری شانه یخ زده می باشد که امروزه در کشور ما هم رواج پیدا کرده است. به گفته دکتر حسن درتاج شانه یخ زده به هیچ عنوان به یکباره رخ نمی دهد و در مدت زمان طولانی باعث اتفاق افتادن این مشکل میشود به زبان ساده به تدریج این مشکل در بدن و قسمت شانه فرد ایجاد میشود. در این مواقع معمولاً فرد بیمار حس میکند که شانه هایش به طور کامل سفت شده است و یک درد شدیدی را در نواحی شانه حس میکند.

درباره این بیماری دکتر درتاج گفته است که معمولاً در بیماری شانه یخ زده سه حالت کلی وجود دارد که در حالت اول فرد بیمار دامنه حرکتی محدودی در قسمت شانه خود دارد که معمولاً اگر بخواهد فرد شانه‌هایش را تکان دهد دچار درد شدیدی در نواحی شانه و کتف میشود و نمی‌تواند به خوبی آن را حرکت دهد‌. در حالت دوم و در این بیماری مفصل قسمت شانه فرد در هنگام حرکت کردن به صورت کامل سفت میشود و درد شدیدی را تجربه می کند و همچنین در حالت سوم این بیماری شانه فرد بیمار به آرامی شروع به بازگشت به حالت عادی و قبلی خود می کند و باعث بهبود فرد میشود.

جالب است بدانید که اگر کسی به هر دلیلی دچار شانه یخ زده شود معمولاً شبها و در هنگام خواب دچار درد شدیدی می شود و در آن هنگام بیشتر درد حس می کند زیرا ممکن است شانه آسیب دیده در آن زمان فشار بیشتری را تجربه کند. یکی از مهم ترین نکات درباره این بیماری این است که در کشور ما معمولاً زنان بیشتر مبتلا به این بیماری می شوند و بیشتر در سن های ۳۰ تا ۴۰ سال شایع شده است.

درمان شانه یخ زده

اگر فردی را می شناسید که دچار این بیماری شده است حتماً باید به فوق تخصص مفصل و شانه در تهران مراجعه کند اما به طور کلی عدد فرد دچار این بیماری شود باید بعد از گذشت ۱۲ تا ۱۸ ماه با رعایت اصول گفته شده توسط متخصص بهبود یابد که در این مواقع پزشک حرکت های ورزشی را به بیمار توصیه می کند تا وضع شانه و کتف بیمار بهبود یابد. همچنین به گفته دکتر درتاج در این مواقع ممکن است از داروهای خاص استفاده شود تا درد شانه کمی کمتر شود.

پارگی روتاتور کاف در قسمت شانه

یکی دیگر از عواملی که معمولاً باعث درد شدیدی در قسمت شانه فرد بیمار می شود این است که در قسمت شانه و کتف روتاتور کاف پاره میشود‌. جالب است بدانید که معمولاً افرادی که فعالیت های مکرر انجام می دهند و از شانه های خود بسیار استفاده می کنند دچار این بیماری می شوند که معمولاً افراد ورزشکار دچار پارگی این عضله شده‌اند. همچنین اگر ضربه بسیار سنگین و شدیدی به قسمت شانه های فرد وارد شود ممکن است باعث پاره شدن این عضله شود و فرد بیمار تا چند ماه درد بسیار شدیدی را حس خواهد کرد که حتماً باید به فوق تخصص شانه مراجعه کند.

همچنین فقط به دلیل ضربه سنگین نیست که این بیماری پیدا می شود در بعضی از مواقع ممکن است به تدریج و با ضربات کوچک این عضله پاره شود که باید بسیار دقت کرد. پیشنهاد دکتر درتاج این است که اگر فعالیت های سنگین ورزشی انجام میدهید که شانه ها و مفصل های شانه بسیار درگیر هستند حتما باید حرکت های ورزشی را با اصول لازمه انجام دهید تا هیچ آسیبی به مفصل های شانه شما وارد نشود.

فوق تخصص بیماری درد شانه

اگر شما دچار بیماری و درد شدید در قسمت شانه و کتف خود شده اید می توانید به فوق تخصص شانه در تهران یعنی دکتر حسن درتاج مراجعه کنید. درد شانه یکی از مهمترین بیماری هایی می باشد که ممکن است برای هر کسی رخ دهد و اگر به آن رسیدگی نشود ممکن است به تدریج باعث از بین رفتن مفصل های شانه شود و فرد درد شدیدی را در نواحی کتف و شانه خود حس می‌کند که قبل از ایجاد مشکلات جدی حتماً باید فرد بیمار فوق تخصص شانه را ویزیت کند‌.

 

منبع : https://drhassandortaj.com/