علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

آیا کاشت مو در زمان شیوع ویروس کرونا تصمیم درستی است ؟

کاشت مو در دوره شیوع کرونا چگونه انجام می شود ؟

به نقل از بهترین دکتر کاشت مو در تهران خانوم نیلفروش زاده متخصص کاشت مو با وجود شیوع ویروس کرونا افراد بسیاری مایل به عمل کاشت مو می باشند. در این دوره پرتنش ممکن است ریزش مو شدیدتر شود. در خانه ماندن بسیاری از مردم در زمان شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم رژیم غذایی سالمی نداشته باشند. همانطور که می دانید سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی نیز می تواند بر روی ریزش مو تاثیر بگذارد. تقاضا برای عمل کاشت مو هنوز وجود دارد و در حال افزایش است. در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تقاضا برای کاشت مو می باشد و پس از آن آسیا و اقیانوسیه و اروپا در رتبه های بعدی قرار دارند. استرس، فشارهای اجتماعی، عوامل ارثی، عدم تعادل هورمونی، رژیم غذایی ناسالم، و سبک زندگی تنها یکسری از مواردی هستند که باعث ریزش مو می شوند.

ویروس کرونا چگونه بر هزینه های کاشت مو تأثیر می گذارد ؟

به نقل از سایت دکتر گویا ویروس کرونا که به آن کووید -19 (Covid-19) نیز می گویند مناطق زیادی را در دنیا تحت تأثیر قرار داده است. با قرنطینه شدن بسیاری از شهر ها در روزهای ابتدایی انتشار ویروس کرونا زندگی در بسیاری از کشورها تقریباً متوقف شد. این وقایع همچنین کسانی را که می خواستند عمل کاشت مو انجام دهند تحت تأثیر قرار داد. بنابراین سوالی که پیش میاید این است که ویروس کرونا چگونه بر هزینه کاشت مو تأثیر می گذارد؟ آیا انجام عمل کاشت مو در این دوره مناسب است؟ در زیر به پاسخ همه این سوالات خواهید رسید.

آیا اکنون زمان مناسبی برای کاشت مو می باشد ؟

کاشت مو از نظر روانشناسی تأثیر بسیار مثبتی در روحیه فرد مراجعه کننده می گذارد. بنابراین می توانید در اسرع وقت و با رعایت نکات بهداشتی و توصیه های متخصص عمل پیوند مو را انجام دهید. بنابراین آیا تصمیم درستی است که در این دوره عمل کاشت مو انجام دهید؟

کووید – 19 در ماه های آخر سال 2019 ظهور کرد و در مدت زمان بسیار کوتاهی در سراسر جهان گسترش یافت. اگرچه مدت زمان زیادی از زمان مشاهده آن نمی گذرد اما متأسفانه این ویروس به طور کامل کنترل نشده است. کارشناسان پیش بینی شده کرده اند که کنترل ویروس کرونا ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.

این یک واقعیت است که امروزه اقدامات لازم برای پشگیری از ابتلا به کویید – 19 همانند اوایل شیوع ویروس کرونا اجرا نمی شود. بسیاری از کشورها با انجام یکسری اقدامات به زندگی عادی برگشته اند. اگر در شهر شما و کشوری که کاشت مو انجام می دهید محدودیت خاصی وجود ندارد می توانید عمل کاشت مو را انجام دهید. در این مرحله به اظهارات کارشناسان و مسئولان توجه داشته باشید.

در زمان شیوع ویروس کرونا عمل کاشت مو چگونه انجام می شود ؟

این ویروس در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین باید به زندگی با این ویروس عادت کرده و یکسری نکات را رعایت کنیم. ازجمله :

  • از دست زدن به دهان و بینی خودداری کنید.
  • استفاده از مواد ضد عفونی کننده.
  • فاصله اجتماعی را باید حفظ کنید.
  • توجه به قوانین بهداشتی.

در طی روند همه گیری ویروس کرونا عمل کاشت مو نیز در چارچوب این قوانین انجام می شود. کلینیک های کاشت مو که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا بسته شده بودند، چند ماه پیش دوباره فعالیت خود را دوباره آغاز کردند. برخلاف گذشته کلینیک ها به طور مداوم ضد عفونی می شوند و افراد مراجعه کننده به آنها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی اند. علاوه بر این ضد عفونی کننده های حاوی الکل در بسیاری از نقاط کلینیک موجود می باشند.

آیا در دوره ی شیوع ویروس کرونا عمل کاشت مو در داخل کشور بهتر است یا خارج ؟

به یاد داشته باشید که این شما هستید که باید به این سوال پاسخ دهید. با این حال کووید – 19 در سراسر جهان گسترش یافته است. هیچ کشور یا شهری وجود ندارد که ویروس کرونا وارد آن نشده باشد. در دوره شیوع ویروس کرونا با انجام اقدامات احتیاطی می توانید عمل کاشت مو انجام دهید.

همانطور که می دانید منشا و مرکز اولیه این ویروس چین می باشد. با این حال ویروس کرونا به سرعت در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا شیوع پیدا کرد. همچنین در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا باعث مرگ و میر بسیار زیادی شده است. بنابراین با توجه به همه گیر بودن ویروس کرونا عمل کاشت مو در داخل نسبت به خارج از کشور بهتر می باشد. علاوه بر این کلینیک هایی که در داخل کشور کاشت مو انجام می دهند بسیار حرفه ای تر هستند. بنابراین با انجام پیوند مو در داخل کشور می توانید احتمال ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانید.

ویروس کرونا امکان دارد برای مدت زمان طولانی در زندگی ما وجود داشته و به احتمال زیاد به زودی از بین نخواهد رفت. بنابراین به تعویق انداختن عمل کاشت مو ضروری نخواهد بود. اگرچه هزینه های پیوند مو اندکی افزایش یافته، اما این هزینه ها در اکثر کلینیک ها هنوز منطقی بوده و می توانید با خیال راحت عمل کاشت مو را بدون اینکه از نظر بودجه مشکلی داشته باشید انجام دهید.

جهت اطلاع از هزینه کاشت مو و یا سایر خدمات در کلینیک تخصصی کاشت مو رنسانس می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. انجام کلیه فرآیند های کاشت مو و یا دیگر خدمات کلینیک رنسانس با توجه به پروتوکل های بهداشتی و ضوابط ستاد مبارزه با کرونا به منظور جلوگیری از همه گیری این بیماری انجام می گیرد.

چرا مبتلایان به اومیکرون سریعتر ناقل ویروس می‌شوند؟

دلیل احتمالی این امر بروز سریعتر علائم بیماری «کووید ۱۹» در افراد مبتلا به سویه اومیکرون است. بررسی‌های اولیه نشان داده است که علائم بیماری در مبتلایان به سویه اومیکرون به طور میانگین سه روز زودتر از دیگر گونه‌های ویروس بروز می‌کند. این امر به این معنا است که براساس داده‌های پیشین احتمالا مبتلایان به سویه اومیکرون تنها یک روز پس از ابتلایشان به ویروس می‌توانند باعث انتقال آن به دیگران بشوند.

این در حالی است که سویه‌های قبلی کرونا بین دو تا چهار روز پس از ابتلای فرد می‌توانستند از طریق او به دیگران منتقل شوند. امکان انتقال ویروس از مبتلایان به سویه‌های قبلی تا چند روز پس از فروکش کردن علائم بیماری «کووید ۱۹» نیز وجود داشت. دانشمندان تاکید می‌کنند که قضاوت در مورد اینکه آیا دوره نهفتگی کوتاهتر سویه اویکرون منجر به انتقال سریعتر آن به دیگران می‌شود یا خیر، زود است. با این حال این امر می‌تواند یکی از دلایل شیوع سریع سویه اومیکرون در سطح جهان باشد.

اگر در معرض ابتلا به ویروس بوده باشیم چه زمانی باید تست بدهیم؟

کارشناسان این روزها همزمان با همه‌گیری سویه اومیکرون توصیه می‌کنند که افراد در صورتی که در معرض ابتلا به ویروس قرار گرفتند سه روز پس از آن تست کرونا بدهند. انجام تست دوم پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض ابتلا به ویروس نیز در صورت امکان توصیه می‌شود.

این در حالی است که آن دسته از افرادی که علائم ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را دارند باید فورا تست کرونا بدهند. تست‌های آزمایشگاهی «پی سی آر» از تست‌های سریع و خانگی کارایی بیشتری دارند و احتمال اینکه بتوانند سه روز پس از انتقال ویروس به فرد ابتلای او را تشخیص دهند زیاد است.

از سوی دیگر افرادی که پس از ابتلا به کرونا علائم بیماری «کووید ۱۹» ندارند اغلب ناقل سطح کمتری از ویروس هستند و در نتیجه در مورد میزان خطر انتقال ویروس از سوی آنها و زمان آن اطلاعات زیادی در دست نیست. بنا به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا افرادی که تست آنها مثبت است اما علائم ابتلا به «کووید ۱۹» ندارند باید به مدت پنج روز خود را قرنطینه کنند. به افرادی که علائم ابتلا دارند نیز توصیه می‌شود تا حداقل ۲۴ ساعت پس از قطع تب در قرنطینه بمانند

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که کشورهای مختلف جهان در اروپا و آمریکا در حال دست‌وپنجه نرم کردن با موج‌های دوم و سوم شیوع بیماری کرونا هستند، زندگی در چین، کشوری که این ویروس برای نخستین‌بار در آنجا گزارش شد، ماه‌هاست که به وضعیت عادی بازگشته است.

چین در همان هفته‌های نخست با اعمال قرنطینه سختگیرانه و گرفتن تست از میلیون‌ها نفر سعی کرد که میزان سرایت ویروس را به صفر برساند. تصمیم قرنطینه ۷۶روزه شهر ۱۱میلیونی ووهان در ابتدا مورد انتقاد بسیاری از کشورها قرار گرفت، اما در نهایت این روش نه‌تنها در کشور کمونیست چین، بلکه در کشورهای دمکراتیکی مانند کره‌جنوبی، ژاپن و نیوزیلند نیز جواب داد. در همه این کشورها به غیر از اعمال قرنطینه اجباری و ردیابی بیماران، مردم ماسک زدن را جدی گرفتند و فاصله اجتماعی را رعایت کردند.

در روزها و هفته‌های نخست شیوع کرونا در چین، شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که این ویروس تبدیل به یک بحران جهانی شود و حالا بعد از یک سال هنوز کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی نیز از کنترل آن عاجز باشند. روزنامه فایننشال‌تایمز در پرونده‌ای ویژه برای پیدا کردن جواب سؤال «آیا امکان مهار کرونا در جهان وجود داشت؟» ذره‌بین را روی روزهای نخست شیوع این بیماری گذاشته تا عامل اصلی این بحران همه‌گیر را پیدا کند. براساس این گزارش تحقیقی که ۶‌ماه زمان برده، دولت چین اگرچه در کنترل کرونا در خاک خود موفق بوده، اما در روزهای اول شیوع این بیماری با دست‌کم گرفتن آن، به این بحران دامن زده است.

مقامات چین نخستین مورد تأییدشده کرونا را مربوط به اول دسامبر ۲۰۱۹یعنی ۱۰آذر ۹۸می‌دانند، اما با توجه به اینکه خیلی از افراد مبتلا اصلا نشانه‌ای ندارند، هنوز نمی‌توان زمان دقیق آن را به‌طور قطعی تعیین کرد. درحقیقت هنوز مشخص نیست که نخستین‌بار چه‌کسی گربه یا مورچه‌خواری که ناقل ویروس از خفاش بوده را خورده و به این بیماری مبتلا شده است.

اوایل دی سال گذشته یعنی ۲هفته قبل از اینکه شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین اعلام کند که یک بیماری تنفسی مرگبار جدید در یکی از شهرهای پرجمعیت این کشور شایع شده، پزشکان در بیمارستان مرکزی ووهان متوجه یک مشکل شده بودند.

ساعت ۱۴روز ۸دی، دکتر یین وی، پزشک دپارتمان سلامت عمومی این بیمارستان، تماسی از یکی از همکارانش دریافت کرد مبنی بر اینکه ۴بیمار با نشانه‌های ذات‌الریه ویروسی که همه در یک بازار ماهی کار می‌کردند، مراجعه کرده‌اند. او فورا به ونگ ونیانگ، مسئول دولتی بهداشت منطقه خبر داد و مشخص شد که گزارش‌های مشابهی از بیمارستان‌های دیگر شهر هم به او رسیده بود.

۲ساعت بعد، ۳مورد جدید دیگر نیز شناسایی شد. ساعت ۸شب، مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ووهان برای نمونه‌گیری از بیماران به بیمارستان آمدند. مسئولان این مرکز تا روزها در جواب پیگیری دکتر یین، فقط می‌گفتند که همچنان منتظر باشید تا مقامات بالاتر دستور بدهند. بالاخره ۷روز بعد به پزشکان بیمارستان اجازه داده شد که فرم گزارش بیماری عفونی را برای همه آن بیماران پر کنند؛ تأخیری که انتقاد آنها را به‌دنبال داشت. دکتر ونگ می‌گوید: «پزشکان بیمارستان مرکزی ووهان قصد داشتند در گزارش خود تقصیر را گردن من بیندازند، اما من کار اشتباهی انجام نداده بودم.»

پزشکان بیمارستان مرکزی ووهان در روزهای نخستی که مجوز اعلام موارد ابتلا را پیدا کردند، نمی‌دانستند که چه اطلاعاتی را به کدام مقامات باید گزارش بدهند. به گفته دکتر یین، مسئولان بهداشتی شهر و استان از آنها خواسته بودند در گزارش‌های خود «محتاط» باشند.

در روزهای بعد، مشکل بیمارستان فقط بیماران جدید نبود، روند ابتلای کادر درمان نیز آغاز شد؛ به‌طوری که تا ۴بهمن، ۵۶نفر بستری شده بودند. دکتر لی ونلیانگ، پزشک ۳۳ساله یکی از این افراد بود که به‌دلیل «پخش شایعه» درباره کرونا توبیخ شده بود و درنهایت هم بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشت. مرگ او در اواسط بهمن خشم زیادی را در میان مردم برانگیخت.