بین المللکسب و کارهای برتر روز

مراحل قانونی خرید ملک در دبی

مراحل خرید ملک در دبی

شاید عجیب باشد با این جمله شروع کنیم که یک چهارم جرثقیل های بزرگ پروژه های ساختمان سازی جهان در دبی قرار دارد و بر اساس آمار این رقم در حدود سی هزار عدد است . ما در گروه بین المللی املاک یونایتد سون در کنار کار آزموده ترین وکلا در تیم تخصصی وکلای مهاجرت ایران (IIL) که دو دپارتمان قدرتمند هلدینگ بزرگ بین المللی اریکه عدل را تشکیل میدهند ، در این مقاله به سوالات شما در خصوص : مراحل خرید ملک در دبی چگونه است ؟ دریافت اقامت با خرید ملک در تمام مناطق دبی امکان پذیر است ؟ شرایط خرید آپارتمان در دبی چیست ؟ آیا با پیش خرید ملک در دبی میتوان اقامت دبی را اخذ کرد ؟ دریافت ویزای دبی با خرید ملک ؟

جدول سرمایه گذاری خارجی از سال 2016 تا 2018 در دبی

سرمایه گذاری مستقیم خارجی 2016 2017 2018
جریان داخلی FDI (میلیون دلار) 9,605 10,354 10,385
سهام مستقیم FDI (میلیون دلار) 119,580 129,934 140,319
تعداد سرمایه گذاری های گرینفیلد *** 303 330 378
FDI داخل (در درصد٪ GFCF ****) 9.1 n/a n/a
سهام FDI (در درصد تولید ناخالص داخلی) 31.8 n/a n/a

مراحل خرید ملک در دبی

جالب است که هرچه بیشتر در این زمینه تحقیق می کنید ، گیج تر می شوید. چرا؟ زیرا ، اطلاعات بسیار متناقض و به روز رسانی نشده ای  در وبسایت ها  وجود دارد. اگر می خواهید بدانید که مراحل خرید ملک در دبی و دریافت اقامت با خرید ملک در دبی چگونه است با ما همراه باشید .

قوانین ویزا در مراحل خرید ملک در دبی

برای دریافت ویزای خرید ملک دبی شما حتما باید از ارزش ملک و نوع کاربری ذکر شده در مجوز و سند ملک آگاه باشید .منظور از ارزش ملک و نوع کاربری آن چیست ؟ تا بحال ممکن است در مورد دریافت ویزای دبی با خرید ملک و یا خرید آپارتمان در دبی مطالب زیادی خوانده و یا شنیده باشید . برای دریافت اقامت با خرید ملک در دبی ارزش ملک خریداری شده توسط شما باید یک میلیون درهم امارات باشد . با این حال اطلاعات ضد و نقیض زیادی در رابطه با جزئیات خرید ملک دبی و هزینه ها وجود دارد که به آنها می پردازیم . اولین مورد ارزش خرید ملک در دبی و سرمایه گذاری در دبی است :

  • ارزش خرید ملک دبی شما (نه ارزش فعلی بازار) باید حداقل یک میلیون درهم امارات باشد .
  • برای مثال :اگر چند سال پیش شما خرید آپارتمان در دبی به ارزش 900 هزار درهم داشته اید و اکنون ملک شما ارزشی معادل یک میلیون درهم یا بیشتر پیدا کرده است ، واجد شرایط دریافت ویزا دبی با خرید ملک نیستید .

کاربری ملک خریداری شده در دبی

شما قبل از خرید ملک دبی باید از کاربری آن آگاه باشید و از انواع ملک در دبی آگاهی داشته باشید ، در سال های قبل دریافت ویزا با خرید ملک فقط برای املاک با کاربری مسکونی (آپارتمان و ویلا ) صادر میشد . اما وزارت زمین دبی در خواست های مربوط به املاک تجاری را نیز پذیرفته است مانند :

  • هتل
  • هتل آپارتمان
  • دفتر اداری
  • انبار

به این نکته نیز توجه داشته باشید که خرید ملک در دبی باید در منطقه آزاد باشد.

    نکته مهم : اگر یک ملک در دبی به ارزش 1 میلیون درهم  یا بالاتر خریداری کرده اید اما هنوز آماده نشده است یا در شرایط قابل سکونت نیست ، شما برای ویزای سرمایه گذار واجد شرایط نیستید.

تغییرات قوانین در مراحل خرید ملک در دبی

قوانین دریافت ویزای دبی با خرید ملک به سرعت تغییر میکنند و شاید این یکی از دلایلی باشد که بیشتر اطلاعات موجود در وبسایت ها قابل استناد نیستند ، مقالات منتشر شده در وبسایت گروه املاک بین المللی اینوستایم با آخرین تغییرات قوانین به روز رسانی میشود .مواردی که برای دریافت ویزا دبی با خرید ملک قابل قبول نیست :

  • سرمایه گذاری های خارج از املاک دبی
  • املاکی که دارای مشکلات و اختلاف هستند
  • قطعه زمین ساخته نشده

 به روز رسانی های قوانین دریافت اقامت دبی با خرید ملک

آیا شخصی که چند ملک خریداری میکند  موفق به دریافت اقامت دبی با خرید ملک میشود ؟

  • قانون قدیمی: شما با خرید یک ملک با ارزش اعلام شده واجد شرایط دریافت اقامت دبی با خرید ملک هستید .
  • قانون جدید: تا زمانی که کل سرمایه گذاری شما 1،000،000 AED یا بالاتر باشد ، برای دریافت ویزای سرمایه گذاری امارات واجد شرایط هستید.

آیا ویزای املاک دبی می تواند در مورد املاکی که وام دارند و در رهن بانک هستند اعمال شود؟

  • قانون قدیمی: در صورتی که ملک مورد نظر در رهن بانک باشد واجد شرایط دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک نیست .
  • قانون جدید:در صورتی که ارزش ملک خریداری شده 1 میلیون درهم یا بالاتر از آن باشد ، واجد شرایط دریافت ویزای دبی با خرید ملک هستید در صورتی که 50٪ وام را پرداخت کرده باشید.

البته این یک وضعیت پیچیده است و به شما توصیه نمیشود چون در اکثر موارد بانک به عنوان مالک ملک تا پایان اقساط ذکر میشود بنابر این اگر شما از وام های بانکی استفاده میکنید باید اسم شما به عنوان مالک در قرار داد ذکر شود که درصد این اتفاق بسیار کم و حتی میتوانیم بگوییم صفر در صد است .

خرید آپارتمان در دبی با بیش از یک مالک (بصورت اشتراکی )

در مراحل خرید ملک در دبی در صورتی که یک ملک بصورت اشتراکی خریداری شود اگر سهم هر یک از شرکا برابر با یک میلیون درهم امارات یا بالاتر باشد واجد شرایط دریافت ویزا دبی با خرید ملک میباشند. اگر یک ملک توسط یک زن و شوهر خریداری شود هر کدام بصورت جداگانه میتوانند برای دریافت اقامت دبی اقدام کنند حتی اگر کل ارزش ملک یک میلیون درهم باشد که بین هر دوی آنها تقسیم میشود ولی در این مورد نیاز به گواهی رسمی و تایید شده ازدواج برای ارائه دارند .

پیش خرید ملک در دبی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک از نظر دولت املاکی مورد قبول است که ارزشی به مبلغ یک میلیون درهم به بالا داشته باشند و ساختمان تمام شده و قابل سکونت باشد و دارای هیچگونه وام بانکی نباشد . توجه داشته باشیداگر  املاکی که بصورت پیش فروش هستند ، خریداری میکنید و املاکی که در مراحل ساخت و ساز هستند به هیچ عنوان در پروسه دریافت اقامت دبی با خرید ملک قرار نمیگیرند .

مراحل خرید ملک در دبی ،انواع ویزا

شما با خرید ملک در دبی سه  نوع ویزا میتوانید دریافت کنید :

  • ویزای 6 ماهه چند بار ورود
  • ویزای خرید ملک در دبی 3 ساله (در قانون قدیم مدت اقامت 2 سال بود )
  • ویزای خرید ملک دبی 5 ساله

ویزای 6 ماهه چند بار ورود

ویزای شش ماهه از نظر فنی به عنوان ویزای توریستی در نظر گرفته می شود ، شما مانند هر کسی که ویزای اقامت طولانی مدت دبی دریافت می کند در این 6 ماه امکان خروج از دبی و بازگشت دارید و دیگر نیازی به معاینه پزشکی ندارید. از ویژگی های  ویزای سرمایه گذاری شش ماهه میتوان به ، هزینه مناسب ، زمان پردازش کوتاه و انجام سریع آن  است.

دریافت ویزای دبی با خرید ملک سه ساله

یکی از محبوب ترین ویزا های دبی که بیشتر متقاضیان خواهان دریافت این نوع ویزا دبی هستند . این ویزا برای مدت سه سال صادر  میشود و با داشتن شزایط لازم قابل تمدید است .

دریافت ویزای دبی با خرید ملک پنج ساله دبی

در سال 2018 ، دولت دبی اعلام کرد که ویزای سرمایه گذار 5 ساله به سرمایه گذاران ملک در دبی داده می شود. این امر در ژانویه سال 2019 به اجرا درآمد. اگر حداقل 5 میلیون درهم در املاک سرمایه گذاری کنید و در هیچ یک از املاک وام مسکن نداشته باشید ، می توانید ویزای املاک دبی 5 ساله را دریافت کنید.

مراحل خرید ملک در دبی ،مدارک مورد نیاز

کلیه مدارک مورد نیاز ویزای خرید ملک در دبی که برای مدت شش ماه یا سه سال درخواست می کنید یکسان است. با این حال در برخی از الزامات اختلاف اندکی وجود دارد و می خواهیم اسناد مورد نیاز را بطور جداگانه در زیر بررسی کنیم .

مدارک مورد نیاز برای ویزای 6 ماهه چند بار ورو

  • اصل سند ملک
  • گذرنامه
  • گواهی رفتار خوب از پلیس دبی
  • گواهی NOC
  • کپی ویزا فعلی
  • عکس گذرنامه ای ( زمینه سفید)

مدارک فوق باید در اداره کل اقامت و امور خارجه دبی ارائه شود. همچنین برای درخواست این ویزا می توانید به هر یک از مراکز عامر مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی با خرید ملک سه ساله

  • اصل سند ملک
  • گذرنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • کپی ویزا
  • عکس گذرنامه ( زمینه سفید)

برخلاف ویزای شش ماهه ، بخش های مختلفی در این فرآیند دخیل هستند که اسناد را باید طی مراحل مختلف ارائه دهید. نکته خوب این است که همه ادارات در داخل اداره املاک دبی شعبه های خود را دارند بنابراین نیازی نیست که به هر اداره بطور جداگانه مراجعه کنید. (در بیشتر موارد)

اسناد مورد نیاز برای ویزای پنج ساله املاک دبی

  • اصل سند
  • گذرنامه اصلی
  • کپی ویزا فعلی
  • عکس گذرنامه ای ( زمینه سفید)

از آنجا که ویزای پنج ساله برای آن دسته از سرمایه گذاران که حداقل 5 میلیون درهم در املاک دبی سرمایه گذاری کرده اند قابل استفاده است. این روند بسیار ساده تر شده است ، به اندازه ویزای سه ساله هزینه ای ندارد و در مقایسه با ویزای سه ساله ای که می تواند تا 3 هفته طول بکشد ، طی چند روز انجام می شود.

مروری بر مراحل خرید ملک در دبی

به اداره زمین و املاک دبی بروید و از آنها بخواهید که یک فرم درخواست عدم سوء پیشینه برای شما صادر کنند تا برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به پلیس دبی ارائه کنید . پس از دریافت گواهی عدم سوء پیشینه ، آن را همراه خود به همراه تمام اسناد حمایتی به دپارتمان املاک و زمین دبی ببرید. آنها اسناد را بررسی می کنند و اگر همه چیز خوب باشد ، درخواست شما پذیرفته می شود. برای دریافت  مجوز خود ، تقریباً 6 تا 8 روز کاری صبر کنید (مدت زمان رسمی ارائه شده  30 روز برای چنین تأییدیه است).

معمولاً یک پیامک دریافت خواهید کرد. اما در برخی موارد ، مجبور به  پیگیری درخواست خود می شوید. پس از تأیید ، مجدداً به اداره زمین دبی مراجعه کنید.

  • برای صدور مجوز 4 تا 5 روز کاری دیگر صبر کنید.
  • پس از صدور مجوز ، دوباره به دپارتمان زمین دبی مراجعه کرده .
  • تقریباً یک روز صبر کنید تا یک پیام به شکل ایمل یا sms از آنها دریافت کنید.
  • پس از دریافت پیام ، دوباره به DLD مراجعه کرده و تاییدیه را دریافت کنید.
  • تاییدیه را با تمام اسناد بگیرید و برای اجازه اقامت درخواست دهید. چند ساعت پس از درخواست صبر کنید.
  • اجازه اقامت به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می شود.

قوانین مراحل خرید ملک برای افراد خارجی

از آنجا که اکثر خریدارانی که در دبی ملک خریداری میکنند در این کشور زندگی نمیکنند سازمان املاک و زمین دبی قوانینی را مشخص نموده و تمامی سازندگان و فروشندگان ملک را موظف به رعایت آنها کرده است .  و در صورت خرید و فروش طبق این قوانین برای هیچ کدام از طرفین معامله مشکلی پیش نخواهد آمد .

  • مرحله اول نوشتن مبایعه نامه یا MOU است
  • مرحله دوم دریافت برگه NOC
  • مرحله سوم و نهایی انتقال سند و پرداخت مبلغ معامله

قوانین و مراحل خرید ملک در دبی

این مقاله با توجه به آخرین تغییرات در قوانین دبی که در تاریخ های July-2019 و Jan-2019 اعلام شده تهیه و تنظیم شده است. از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید برای دریافت اقامت دبی با خرید ملک ، ساختمانی که ملک یا واحد مورد نظر در آن قرار دارد باید آماده و قابل سکونت باشد ، در صورت پیش خرید املاک یا املاکی که دارای وام هستند شامل پروسه دریافت اقامت نمیشوند . خرید ملک باید در مناطق اعلام شده توسط اداره زمین و املاک دبی باشد .

برای اطلاع از آخرین قوانین و تغییرات آنها شما میتوانید با کارشناسان ما در گروه املاک بین المللی اینوستایم در تماس باشد ، این مجموعه با همکاری گروهی از وکلای کار آزموده در تیم تخصصی وکلای مهاجرت ایران (IIL) که از دپارتمان های قدرتمند هلدینگ بزرگ اریکه عدل هستند ، آماده خدمت گذاری به شما در تمام زمینه های  خرید و فروش املاک بین المللی هستند.