اجتماعیکسب و کارهای برتر روز

اصول مراقبت و پرورش فیکوس لیر در منزل

گلخانه آنلاین خانم گل نکاتی مهم در مهار بیماری های قارچی گیاهان

پس از آن، آنها معمولاً هر 3 سال یک بار پیوند هزینه می کنند. به عنوان کود، مخلوط های طراحی شده برای محصولات برگریز تزئینی خریداری می شود ، در حالی که غلظت دو برابر ضعیف تر از توصیه شده در دستورالعمل است. روشنایی خوب تضمین کننده رشد سریع ، قوی و سالم گیاه است. بدیهی است که هوس نور خورشید “در خون” و در نمونه های داخلی است.

دیدگاه در علت بیماری و مشکلات گیاه فیکوس الاستیکا

ظاهر با خشک شدن شاخ و برگ ، پژمردگی و افتادن آن ، وجود تار عنکبوت نازک در کل قسمت هوایی گیاه مشخص می شود. هرس شاخه های بلند و رشد کرده بلافاصله در بالای محل بین گره ها انجام می شود. همچنین گاهی اوقات برای از بین بردن ریشه های هوایی غیر ضروری که بیش از حد آن ظاهر شلخته و نامرتب به گیاه می دهد، تمرین می شود. برای انجام این کار ، محل بریده شده با آب جاری از شیری آزاد شده شسته شده و به مدت 2 ساعت خشک می شود. شدت و دفعات آبیاری فیکوس به طور مستقیم به شرایط رشد بستگی دارد.

در زمستان دمای هوا نباید کمتر از 12 درجه سانتیگراد باشد. شاخص های دمای مطلوب در فصل سرد از 15 تا 20 درجه متغیر است. اتاق باید به طور منظم تهویه شود، اما بدون ایجاد جریان هوای سرتاسر. مراقبت از فیکوس باید با صلاحیت انجام شود و در این صورت بیماری ها و آفات نمی توانند به گیاه آسیب برسانند و برای مدت طولانی ظاهر عالی خواهد داشت.

شرایط پرورش و نگهداری قلمه فیکوس لیراتا و درختچه‌ی آن

گره ها جایی هستند که برگ ها و جوانه ها روی ساقه ها رشد می کنند. بسیاری از مردم تصمیم می گیرند گیاه خود را با برنامه یک بار در هفته آبیاری کنند؛ با این حال همیشه چک کنید و مطمئن شوید که ۲ اینچ بالای خاک قبل از آبیاری خشک باشد. اسپری کردن را هفته ای یک بار انجام دهید و در طی مدت درمان گیاه آپارتمانی آن را در مکانی نسبتا گرم با نور غیر مستقیم خورشید و گردش هوای مناسب قرار دهید. یکی دیگر از عوامل مهم در قهوه ای شدن برگ و ریزش آن ها، ریشه های بیش از حد متراکم و مقادیر زیاد ازت در خاک است.

گاهی اوقاتکنترل شپشک آرد آلود غیرممکن بوده بنابراین بهترین روش جایگزین کردن گیاه آلوده به آفت با یک گیاه سالم می باشد. برای مبارزه با شپشک آرد آلود، باید از کوددهی بیش از حد گیاهان جلوگیری کنید. شپشک های آرد آلود در خاک غنی از نیتروژن رشد می کنند، بنابراین مراقب باشید که گیاهان خود را فقط در صورت لزوم تغذیه کنید. همانند بسیاری از آفات، بهترین کنترل برای شته‌ها روش دفاعی است.

تکثیر فیکوس

یکی دیگر از روشهای تکثیر فیکوس لیراتا خوابانیدن شاخه‌های هوایی است. خاک این گیاه همانند خاک گیاهانی چون برگ بیدی بنفش، گل فوشیا، گل فیتونیا و… باید دارای زهکش مناسب باشد تا آب در هنگام آبیاری با سهولت از کف گلدان بیرون رفته و ریشه ی گیاه را دچار پوسیدگی نکند. برگ‌های این گیاه، علاوه بر تصفیه کردن و کاهش گرد و غبار هوا، رطوبت محیط را نیز کنترل می‌کند.

به همین علت این گیاه باعث کاهش ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، گلودرد و عطسه شود. نوع ابلق فیکوس لیراتا دارای برگ هایی به رنگ سبز با لکه هایی روشن به رنگ زرد است. قصد داریم در این مطلب به معرفی گیاه آپارتمانی به نام فیکوس لیراتا با نام علمی Ficus lyrata و نام لاتین fiddle leaf figبپردازیم.

تکثیر فیکوس لیر

برای مثال در فصل زمستان، حرارت موجود در محیط نگهداری فیکوس، باید از ۱۸ درجه سانتیگراد بالاتر باشد. مقاومت این گیاه در برابر خشکی هوای اطراف بسیار پایین است. همچنین بهتر است که در هفته یک بار گلدان فیکوس را چرخاند، به این صورت گیاه در نور مناسب و کافی، خیلی خوب رشد خواهد کرد. مثلا گیاهی که در شمال کشوردر مازندران رشد کرده است، از آب و هوایی مرطوب شمال لذت می‌برد.

بیماری های ناشی از آفت زدگی گل فیکوس

این درخت زینتی محبوب در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری است و می توان آن را در گلدان نگهداری کرد. ولی در صورت کاشت در زمین از رشد به مراتب سریعتری برخوردار میباشد. گیاه همیشه سبز و زیبای فیکوس لیراتا بومی غرب قاره آفریقا است. در محل اصلی خود درخت بزرگی است ولی در آپارتمان ارتفاع آن تا ۲ متر یا بیشتر میرسد. حالت چرمی و حاشیه مواج برگ ها را از زیبایی خاصی برخوردار کرده است. فیکوس لیراتا بعلت برگهایش گاهی انجیری ویولونی مینامند. سفارش آنلاین گل انواع شاخه گل های خوشبو و معطر از گلخانه بزرگ خانم گل – ارسال فوری گل شاخه ای در تهران و کرج با بهترین و ارزانترین قیمت.

تولید مثل فیکوس ها با استفاده از قلمه ها، هم ساقه و هم برگ انجام می شود. قلمه ها باید با زاویه بریده شوند، برای این کار باید از یک چاقوی تیز استفاده کنید. پس از برش قلمه ها، لازم است آنها را زیر آب بشویید آب جاریو سپس خشک کنید. خرید اینترنتی خرید گل  بامبو ارزان از خانم گل، از چهارباغ. متنوع ترین گل و گیاه ها با بهترین قیمت در گلخونه بزرگ خانم گل.

فروشگاه‌ آنلاین گیاهان آپارتمانی

در این شرایط، هر بهار چند سانتی متر رویی خاک را بردارید و با خاک تازه جایگزین کنید. قلمه‌های ریشه زده را در گلدان نهایی بکارید و مانند سایر گیاهان از آنها نگهداری کنید. تا زمانی که گیاه جوان است، افزایش رطوبت محیط برای آن بسیار مفید خواهد بود. روی قلمه‌ها یک کیسه پلاستیکی قرار داده و برای جلوگیری از تماس آن با برگ‌ها، چند سیخ چوبی در خاک فرو کنید.

هرس کردن و بریده برگ‌ها باعث می‌شود رشد گیاه بهبود پیدا کند. هراز گاهی برگ‌های آسیب‌دیده و خراب گیاه را با قیچی جدا کنید تا گیاه انرژی خودش را صرف رشد بیش‌تر و غذارسانی به برگ‌های سالم کند. اگر شاخه‌های فرعی گیاه هم جلوی رفت و آمد را گرفته یا فضای محل زندگی‌تان را بیش از حد وب سایت خانم گل شلوغ کرده‌است، می‌توانید آن را قیچی کنید. دقت کنید که شاخه‌ی فرعی را از جایی برش بزنید که حداقل ۳ سانتی‌متر با شاخه‌ی اصلی فاصله داشته باشد تا آسیبی به شاخه‌ی اصلی گیاه نرسد. فیکوس آفریقایی به جریان هوای سرد حساس است و اگر مقابل هوای سرد قرار بگیرد برگ‌هایش خشک می‌شود.

حداقل درجه حرارت در زمستان ۱۵ درجه سانتی گراد و حداکثر آن در تابستان ۳۰ درجه سانتی گراد است. بهتر است اطراف قلمه ها را فشار انگشت محکم کنید و درجه حرارت ۲۵ را برای قلمه ها فراهم نمایید. پس از گذشت ۱ الی ۲ ماه قلمه های ریشه دار را مشاهده خواهید کرد و می توانید آن را به گلدان جدید همراه با خاک مناسب منتقل نمایید. به هر حال، رطوبت بیش از حد نیز می تواند باعث ایجاد عفونت قارچی شود. گیاه این مشکل را با خراش ها و رگه های تیره روی تیغه برگ “گزارش” می کند.

مشکلات و بیماری های گیاه فیکوس، علت و راه های درمان آن

زهکشی برای آنها بسیار مهم است؛ بنابراین ممکن است ایده خوبی برای مخلوط کردن گلدان در برخی از خاک های کاکتوس باشد. هنگامی که برای اولین بار گیاه جدید خود را خریداری می کنید ریشه های آن را بررسی کنید. در بسیاری از مواقع وقتی این گیاهان خریداری می شوند، ریشه آنها محدود شده است و فضای کافی برای رشد ندارند؛ پس گیاه را به گلدان بزرگتری منتقل کنید. اندازه برگها ۳۰تا ۵۰ سانتیمتر بوده و جنبه تزئینی آن زیاد است. اندازه برگها و طرز قرار گرفتن آنها بر روی ساقه به این گیاه علیرغم جثه نسبتا” بزرگش شکل دلپذیری میدهد.

گیاه فیکوس یک گل بی دردسر و صبور و در عیت حال زیبا است. اما بیماری های فیکوس برای کسانی که تجربه کمی در پرورش گل ها و گیاهان آپارتمانیدارند باعث نگرانی و دردسر می شود. همینطور ایجاد لکه های قهوه ای روی برگ به علت غبار پاشی برگ در نور مستقیم خورشید است. یکی دیگر از مشکلات نگهداری فیکوس لیراتا زرد شدن برگ است. همانند قهوه‌ای شدن برگ‌ها، زرد شدن آن‌ها هم دلایل مختلفی دارد. مثل همیشه باید با بررسی دقیق گیاه خود علت را پیدا کنید.

اطلاعات در مورد فیکوس لیراتا + روش های نگهداری و تکثیر گیاه زیبای فیکوس لیراتا

بهتر است که اطراف قلمه ها را با فشار انگشت محکم کنید و درجه حرارت 25 را برای قلمه ها فراهم کنید. بعد از گذشت 1 الی 2 ماه قلمه ها ریشه دار می شوند و می توانید آنها را به گلدان جدید با خاک مناسب منتقل کنید. در اواخر بهار و یا اوایل تابستان از ساقه ها می توانید قلمه تهیه کنید. طول مناسب برای قلمه 15 سانتی متر و هر قلمه باید یک برگ داشته باشد. همچنین ، از اقدامات مراقبت از فیکوس ، هرس باید متمایز شود ، که برای تشکیل تاج زیبا استفاده می شود. معمولاً در بهار قبل از شروع رشد فشرده انجام می شود گیاهان بزرگبه منظور ایجاد یک تاج زیبا و سرسبز.

علت لکه های قهوه ای برجسته روی دم برگ ها و اطراف رگبرگ اصلی در پشت برگ ها، وجود آفت شپشک ارد الود است. برای درمان گیاه،بهتر است آن را با سم دورسبان سمپاشی کرده. اگر می خواهید پول خود را پرداخت کنید فیکوس لیراتا، سپس باید منتظر ماه های گرم باشید ، زیرا در آن دوره آن در حال رشد کامل است. اگر می خواهید داشته باشید فیکوس لیراتا، مراقبت بخش مهمی برای خانه شماست تا از زیبایی آن بهره مند شوید.

توصیه می شود برای ریشه زایی سریع تر قلمه ها را به هورمون ریشه زایی آغشته نمایید و سپس درون ماسه های شسته شده کشت نمایید. نیاز آبیاری ممکن است بسته به فصل (در تابستان آنها باید فراوانتر باشد) و دمای اتاق متفاوت باشد. مورخان می گویند که یونانیان باستان مردمانی بسیار موزیکال بودند، اما نت های موسیقی آثارشان ناچیز است.

برای این کار از انتهای ساقه قلمه‌هایی به طول ۱۰-۱۵ سانت که حداقل دارای یک برگ و سه بند باشد را از گیاه مادری جدا می‌کنید. زیرا این گیاه بومی مناطق گرم و مرطوب است و در طول تکامل خود به هوای شرجی عادت کرده‌است. به علت داشتن برگ‌های بزرگ و پهن میزان تبخیر آب زیادی دارد و بخاطر همین موضوع باید گیاه را بیشتر آبیاری کرد. این گیاه تا حدودی سمی است و خورده شدن برگ‌های این گیاه ( فرقی نمی‌کند توسط سگ، گربه و یا کودک ) می‌تواند باعث بروز عوارض شود.

آلودگی شدید روی گیاه باعث می‌شود برگ‌ها پیچیده و قهوه‌ای شوند و سپس ریزش کنند.گیاهانی نظیر شفلرآ،آسپارگوس،سرخس و کاکتوس ها به این آفت دچار می شوند. باید مراقب باشید که بیش از حد معمول کود به گیاه نرسد، چون این کار ریشه‌های گیاه را سوزانده و جذب آب آن را کاهش می‌دهد و این گیاه را در برابر خشکی در سرما و گرما دچار مشکل می‌کند. علاوه بر بررسی شکل ظاهری گیاهان (ساقه، برگ و گل) ریشه آن‌ها را نیز بررسی کنید. توجه داشته باشید که ریشه‌ها باید به رنگ سفید باشند و ریشه‌های کم پشت و تیره نشانه خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید