عمومیکسب و کارهای برتر روز

بهترین روغن برای مبل چرم

مهمترین نکات نگهداری مبل چرم و برق انداختن آن

رعایت اصول نگهداری مبل چرم طبیعی و به‌طور کلی نگهداری مبل چرم نه تنها دوام مبلمان شما را بالا می‌برد، بلکه زیبایی آن را نیز افزایش خواهد داد. روش های نگهداری انواع مبل از قبلی چرمی و مبل شنی. مهمترین نکات نگهداری مبلمان شرح را در ادامه می‌بینید:

– پیش از خریداری مبل چرم توصیه می‌شود چرم باکیفیت را بشناسید. چرم‌هایی با رنگ تیره و رنگ یکنواخت جنس بهتر و نرم‌تری دارند. در مقابل، چرم‌هایی که رنگ یکدستی ندارند و دانه‌ها و لکه‌‌های روشن روی آنها وجود دارد، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

– به‌طور مرتب گوشه‌های مبل و زیر کوسن‌ها را به‌آرامی جاروبرقی بکشید. گرد و غبار روی مبل را نیز با یک دستمال نخی خشک یا یک حوله تمیز پاک کنید. برای هم همین کار را انجام دهید علاوه بر آن کوسن‌ها را نیز هر چند مدت یکبار برگردانید تا روی آنها چروک نیفتد و به جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم کمک شود.

– برای نگهداری مبل چرم به نحوی موثر، هر زمان که نوشیدنی یا ماده‌ای خوراکی روی مبل چرم ریخت، سریعا آن را (بدون بیشتر پخش کردن) پاک کنید تا چیزی به داخل مبل نفوذ نکرده و کارتان در مراحل بعدی ساده‌تر شود.

نحوه برق انداختن مبل چرمی

مبلمان چرمی از مبل های بسیار لوکسی است که طرفداران زیادی دارند و افراد فارغ از این که چه مبلی انتخاب می کنند دوست دارند برای آن از روکش چرمی استفاده کنند تا جلوه آن بیشتر شود. مبلمان چرمی می تواند دکوراسیون شما را از یک دکوراسیون معمولی به دکوراسیون لاکچری تغییر دهد.

این مبل علاوه بر منازل در ادارات زیادی نیز استفاده می شود، قصد شرکت ها برای استفاده از این مبلمان به نوعی جلوه کردن در چشم ارباب رجوع در بدو ورود است، هرگز نباید تاثیرات دکوراسیون را در جلب نظر افراد دست کم بگیرید. همانطور که قطعا می دانید مبل چرم با وجود تمام این مزیت ها مشکلاتی نیز دارد که ما سعی کردیم در مطالب مختلف اطلاعاتی را برای نگهداری از این مبلمان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مطلب نیز میخواهیم شما را با نحوه برق انداختن این مبل آشنا کنیم تا مبلمان منزل شما همیشه مثل روز اول بدرخشد.

تمیز کردن هر روزه مبل چرمی

اگر می خواهید مبلتان همیشه تمیز بوده و بدرخشد سعی کنید حداقل روزی یک مرتبه آن را با دستمالی نمدار تمیز کنید. اگر مبلتان کثیف شد فورا آن قسمت را با آب و سرکه تمیز کنید. البته از مواد شوینده نیز می توانید برای تمیز کردن این مبلمان استفاده کنید و بعد کف روی مبل را با یک دستمال خشک تمیز کنید.

براق کننده مبل چرمی

واکس های براق کننده مبل چرمی را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید. بهتر است از این واکس ها به صورت 6 یا 12 ماه یکبار استفاده شود. در زمان استفاده از این براق کننده ها بهتر است براق کننده را روی دستمال تمیز اسپری کرده و به صورت دایره ای بر روی مبل بزنید. اگر براق کننده خریداری شده جامد بود بهتر است با دست آن را بر روی مبل بزنید تا چرم بهتر مواد را جذب کند.

بهترین روغن برای چرم

مبل های چرمی را می توانید با برخی از روغن ها مثل روغن نارگیل نیز برق بیاندازید و البته استفاده از این رئغن باعث افزایش طول عمر مبلمانتان نیز می شود. ترکیب روغن زیتون و سرکه نیز می تواند برای براق کردن مبل چرمی مورد استفاده قرار گیرد. به یاد داشته باشید موادی که برای تمیز و براق کردن مبل چرمی گفته شد ممکن است چرم مبل شما را از بین ببرد از این جهت بهتر است ابتدا این محلول را بر روی قسمت پشتی مبلمانتان که مشخص نیست امتحان کنید و اگر اتفاقی نیافتاد لک را با آن تمیز نمایید.

راهکارهایی برای برق انداختن مبلمان چرمی

مبلمان چرمی از جمله مبل‌های محبوب بین خانواده هستند که در انواع دکوراسیون‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ اما در کنار چالش‌های موجود برای استفاده درست از مبلمان، یکی از سوالات متداولی که در رابطه با مبل‌های چرمی وجود دارد، این است که چگونه مبل چرمی را براق کنیم ؟ در این مطلب از توکامگ به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

چگونه مبل چرمی را براق کنیم؟

در صورتی که از مبلمان چرمی به خوبی مواظبت نشود، به مرور زمان براقی و زیبایی خود را از دست می‌دهند؛ به همین دلیل نیز همواره توصیه می‌شود که به طور مرتب با استفاده از مواد مخصوص مبلمان چرمی را تمیز کنید. در مطالب قبلی به سوال چگونه مبلمان چرمی را بشوییم پاسخ داده و راهکارهایی را برای حل مشکل پوسته شدن مبل چرمی ارائه دادیم. در این مطلب نیز سعی خواهیم کرد راهکارهایی را برای چگونگی براق کردن مبل چرمی ارائه دهیم.

مراقبت روزانه از مبل چرمی

در صورتی که در منزل خود مبلمان چرمی دارید، نکته‌ای که برای نگهداری مبل در منزل باید رعایت کنید این است که به طور مرتب آن را با یک دستمال نرم تمیز کنید تا همیشه مانند روز اول براق و درخشان به نظر برسد. در صورتی که روی مبل لکه وجود دارد، دستمال را در محلولی از آب و سرکه خیسانده و سپس قسمت‌های لکه‌دار را با آن پاک کنید. توجه داشته باشید که قبل استفاده از این محلول، آن را روی قسمتی از مبل که دیده نمی‌شود امتحان کنید تا آسیبی به مبل و یا رنگ چرم نرسانید.

همچنین می‌تواند به طور مرتب و در بازه‌های زمانی مشخصی مبلمان چرمی را با کف صابون تمیز کرده و سپس آن را با دستمالی تمیز و نرم خشک کنید تا مبلتان تمیزتر و البته براق‌تر به نظر برسد.

براق کردن مبل چرمی با استفاده از تمیز کننده‌های مخصوص

اگر با استفاده از روش بالا نتوانستید مبل چرمی منزل خود را براق کنید، وقت آن است که به سراغ تمیز کننده‌های مخصوص بروید. برای این کار می‌توانید از فروشگاه‌ها تمیز کننده و براق‌ کننده‌های مخصوص مبلمان چرمی را تهیه کنید، اما شاید نیازی به این کار نباشد؛ چرا که خود نیز می‌توانید براق کننده مخصوص مبلمان چرمی را در خانه درست کنید. برای این کار می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و سرکه استفاده کنید. اما در صورت استفاده از تمیز کننده‌ها، چه صنعتی و چه خانگی، حتما قبلا آن را در قسمتی از مبل که دیده نمی‌شود امتحان کنید.

نحوه برق انداختن مبلمان چرمی

برای برق انداختن مبلمان با استفاده از مایعات و یا اسپری‌های مخصوص، بهتر است ابتدا دستمالی نرم و تمیز را به آن آغشته کرده و سپس مبل را با آن تمیز کنید. چرا که اگر اسپری را به صورت مستقیم روی مبل پخش کنید، ممکن است که باعث لکه‌دار شدن مبل شود.

همچنین در صورتی که قصد دارید از براق کننده‌های جامد استفاده کنید، بهتر است که مقداری از آن را با انگشت خود برداشته و آن را به صورت دایره‌وار روی مبل پخش کنید. در این صورت گرمای انگشتتان باعث خواهد شد که چرم ماده براق کننده را راحت‌تر به خود جذب کند. بعد از این کار نیز سطح مبل را با پارچه‌ای نرم و تمیز پاک کنید تا مبل درخشانی و براقی سابق خود را بدست آورد.

یکی دیگر از راه‌ها و ترفندهای براق کردن مبل چرمی، استفاده از روغن نارگیل است. در این روش با استفاده از روغن نارگیل می‌توانید مبل چرمی خود را پس از تمیز کردن، کاملا درخشان و براق کنید.

موادی که نباید از آن‌ها برای براق کردن مبل چرمی استفاده کرد

همچنین توجه داشته باشید که به هیچ عوان از مواد براق کننده‌ای که مخصوص مبلمان چرمی نیستند، استفاده نکنید. چرا که این براق کننده‌ها معمولا خاصیت چسبندگی دارند و ممکن است که باعث شوند سطح مبلمان را برای نشستن نامطلوب کنند. توجه داشته باشید که حتی ممکن است برخی از پاک کننده‌ها و تمیز کننده‌های مخصوص مبل نیز باعث آسیب رسیدن به مبلمان شوند؛ پس باز هم بر این نکته تاکید می‌کنیم که قبل از استفاده از این محصولات، حتما آن‌ها را در قسمتی از مبل که دیده نمی‌شوند امتحان کنید.

جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم

جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم یکی از بخش‌های نگران‌کننده در نگهداری از مبل چرم سفید و رنگی است. اما به رعایت یکسری نکات ساده، می‌توانید به جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم کمک زیادی بکنید:

  • در ادامه اصول نگهداری مبل چرم، توصیه می‌شود مبلمان چرم را در قسمت‌های خنک‌تر خانه و در جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم آفتاب (و همچنین منابع گرمایشی) نباشد. نور آفتاب چرم را خشک می‌کند و رنگ آن را تغییر می‌دهد. اگر مبلمان شما کنار پنجره قرار دارد، حتما سعی کنید از پرده استفاده کنید. رعایت این نکته به جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم شما کمک می‌کند.
  • پیشنهاد می‌کنیم خرید  واکس مبل چرم مصنوعی و  استفاده از واکس مخصوص مبل چرم را حتما در برنامه نگهداری مبل چرم خود قرار دهید. برخی روغن زیتون را بهترین روغن برای چرم به‌منظور برق انداختن مبل چرمی و جلوگیری از ترک خوردن مبل چرم می‌دانند. استفاده از پارافین برای چرم نیز یک گزینه دیگر است. برخی وازلین برای مبل چرم را نیز پیشنهاد می‌کنند، اما این ماده ممکن است رنگ مبلمان را کدر کند.

نگهداری از مبلمان چرم مصنوعی رنگ روشن

مبلمان رنگ روشن همیشه به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. همواره سعی داشته باشید تا خوراکی هایی همچون چای، قهوه و غذا را در محیط آشپزخانه و به دور از مبلمان صرف نمایید. به کودکان خود آموزش دهید تا با دست های لکه دار به سمت مبلمان نروند و چنانچه از حیوانات خانگی نگهداری می کنید حتی الامکان آن ها را از مبلمان دور نگاه دارید. چنانچه مبلمان دچار لکه شد در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام نمایید چرا که قدیمی شدن لکه ها می تواند مقاومت آن ها را در برابر پاک شدن افزایش دهد.

استفاده از روغن نارگیل

خشک شدن چرم مصنوعی، ترک خوردن و پوسته شدن آن از جمله مشکلات متعددی ست که در مورد استفاده از مبلمان چرم مصنوعی وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکلات بایستی به طور پیوسته به فکر تازه و نرم نگه داشتن سطح مبلمان باشید. چنانچه می خواهید از مبلمان چرم مصنوعی در برابر ترک خوردگی محافظت کنید و درخشش آن را بازگردانید، روغن نارگیل انتخاب خوبی است. روغن نارگیل بهترین روغن برای چرم مصنوعی نیست، اما اگر از قبل مقداری از آن را در آشپزخانه خود داشته باشید، مناسب است. قبل از تصمیم به استفاده از روغن نارگیل روی مبلمان چرمی، برخی نکات مهم باید رعایت شود.

روغن نارگیل وقتی درجه حرارت زیر ۷۶ درجه باشد، سفت می شود. این مسئله هنگامی که می خواهید روغن را به  مبلمان چرم مصنوعی بمالید یک مشکل احتمالی ایجاد خواهد کرد، چرا که دمای اتاق شما قطعا از ۷۶ درجه سردتر است. بنابراین باید روغن را تا نقطه ذوب گرم کنید و اطمینان حاصل کنید که هنگام شروع به کار، روغن زیاد گرم نیست.

شما می توانید با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز روغن نارگیل را به آرامی روی سطح مبل چرم مصنوعی بکشید. دقت داشته باشید که تنها یک لایه نازک از روغن نارگیل برای استفاده روی سطح چرم کافی ست. دقت داشته باشید که روغن نارگیل چرم را به مرور زمان کمی تیره می کند. بنابراین توصیه می شود تنها در مورد مبلمان چرم مصنوعی مشکی و یا رنگ های تیره از این ماده استفاده کنید.