علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

بهترین محصول برای آب بندی سرویس بهداشتی بدون تخریب

پودر درزگیر، خمیر درزگیر یا دوغاب درزگیر، کدام محصول بهترین گزینه جهت عایق‌بندی بدون تخریب سرویس‌های بهداشتی می‌باشد؟

جهت آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد درزگیرها به بررسی انواع آن و کاربردهای آن می‌پردازیم. استفاده از درزگیرها در قسمت‌های مختلف ساختمان امکان‌پذیر می‌باشد ولی در این مقاله اختصاصی به بررسی ویژگی‌های درزگیرها در بندکشی کاشی و سرامیک سرویس‌های بهداشتی می‌پردازیم.

پودر درزگیر:

این پودرها شامل ترکیباتی از سیمان سفید یا کربنات کلسیم به عنوان ماده چسبنده و سیلیس یا پودر سنگ الک شده به عنوان ماده پر کننده می‌باشد. در صورتی که این پودرها با الیاف پ پ ( پلی پروپیلن ) ترکیب شده باشند  کیفیت پودر بند کشی در برابرجمع شوندگی وترک خوردگی بالا می رود.

اگر پودرهای بندکشی با چسب‌های پودری مقاوم شده باشند باعث می‌شود که چسبندگی خمیر درزگیر بالارود وعلاوه بر مقاومت در برابر اسیدها وبازها و شوینده‌ها ها ضدآب هم شود.

توجه شود پودرهای بندکشی در صورتیکه حاوی الیاف پ پ باشند جهت پوشش بندها با ضخامت بالا مناسب می باشند و در صورتی که از چسب‌های پودری در تولید آن استفاده شده باشد دارای کیفیت و ماندگاری بالا می‌باشد در غیر این صورت این پودرها در برابر شوینده‌های اسیدی و بازی مقاومت و کارایی لازم را ندارد .

وجود الیاف از یک طرف باعث افزایش کیفیت پودر بندکشی در برابر ترک زدگی می‌شود ولی از طرف دیگر استفاده از این پودرها در درزهای باریک و ظریف دردسرساز و مشکل می‌شود چون درزگیری این نوع از بندها به صورت بتونه ای و خمیری به دلیل ضخامت کم، باعث کاهش گیرداری بتونه و درزگیر در بندها می‌شود و در گذر زمان به راحتی از بندها خالی می‌شود.

اگر پودرهای بندکشی با چسب‌های پودری مقاوم شده باشند باعث می‌شود که چسبندگی خمیر درزگیر بالا رود و علاوه بر مقاومت در برابر اسیدها و بازها و شوینده‌ها ، ضد آب هم شود.

توجه شودپودرهای بندکشی در صورتی که حاوی الیاف پ پ باشند جهت پوشش بندهابا ضخامت بالا مناسب می باشند و در صورتیکه از چسب های پودری در تولید آن استفاده شده باشد دارای کیفیت و ماندگاری بالا می باشد.در غیر این صورت این پودرها در برابرشوینده های اسیدی وبازی مقاومت وکارایی لازم را ندارد.

خمیر درزگیر:

خمیر درزگیر معمولاً به صورت پمادی در بازار موجود می‌باشد که معمولا به صورت ژله‌ای و با غلظت به مانند عسل می‌باشد . این خمیر ها معمولا ترکیباتی از رزینهای آکریلاتی و کربنات کلسیم یا مل می‌باشد. وجود این ترکیبات در خمیرهای درزگیر باعث کاهش قیمت مصرف کننده وکنترل غلظت رزین می باشد.

این خمیرها معمولاً به صورت سطحی درزها را پوشش می‌دهند و در صورت استفاده در بند کشی سرویس های بهداشتی به دلیل چسبنده بودن رزین بعد از مدتی سیاه می‌شود و کثیفی‌ها را به خود جذب می‌کند در نتیجه کارایی لازم را در سرویس‌های بهداشتی ندارد.

این خمیرها معمولاً بعد از اجرا به دلیل پوشش سطحی بندها به راحتی از بندها کنده و تخلیه می‌شود.

خروجی خمیردرزگیر شبیه به آدامس می‌باشد و به صورت نواری کاملاً از سطح بندها جدا می‌گردد تجربه و تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از دوغاب بندکشی با کیفیت‌ترین و با دوام‌ترین نوع بندکشی و درزگیری در سرویس‌های بهداشتی می‌باشد.

استفاده از دوغاب باعث می‌شود تا دوغاب با غلظت مناسب روندگی خوبی در بندها داشته باشد واین روندگی در زیر کاشی‌ها و سرامیک‌ها ادامه یابد و باعث پر کردن کامل فضای خالی در زیر کاشی و سرامیک و افزایش طول گیرداری درزگیر می‌شود.

جهت افزایش نظافت و تمیزکاری سطح کاشی و سرامیک می توان دوغاب را در ظروف مایع ظرفشویی یا سس فقط بر روی بندها دوغاب دهی کرد تا سطح کاشی و سرامیک کثیف نگردد.

بعد از دوغاب دهی و پر شدن بندها از دوغاب می‌توان با افزودن سیمان سفید به دوغاب غلظت آن را افزایش داد و بتونه تهیه کرد و سپس با این بتونه بندها را پوشش و هم سطح نمود .

بهترین محصول جهت درزگیری و بندکشی در سرویس‌های بهداشتی که اجرای آسانی داشته باشد بندها را ۱۰۰ ٪ ضد آب کند ،در برابر شوینده‌های اسیدی و بازی مقاوم باشد، ضد خزه و جلبک و قیمت مناسبی داشته باشد و بدون تخریب و بدون تغییررنگ بتواند

بندها را کاملا مقاوم و ماندگار کند محصول نانوبندکشی کالیمورا می‌باشد.

وجود ترکیبات پلیمر و نانو ذراتی محصول را فوق العاده با کیفیت و با دوام می‌کند توجه شود

در کلیه محصولات ذکر شده چه پودرهاو چه دوغاب‌ها و چه خمیرهای درزگیر در صورتی که این مواد از پلیمرها در ترکیبات آن استفاده شده باشد دارای کیفیت و مقاومت لازم در برابر شوینده‌ها می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت خرید و اجرای انواع درزگیرها می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی کالیمورا را در ارتباط باشید