علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

بهترین بستنی‌ سنتی ایرانی برای بستنی دوستان

بستنی‌ها هزار مزه و شکل و طرز تهیه دارند. از بستنی وانیلی که در سراسر جهان طرفدار دارد تا بستنی خیارشور که احتمالا باب طبع هر کسی نیست. یا بستنی خرچنگ که احتمالا محض شوخی درست شده باشد. در ایران هم ده‌ها طرز تهیه بستنی وجود دارد. از سرآغازهای بی‌شیله پیله در بستنی‌فروشی‌های کوچک بابا حاجی‌ها و گاری‌های سیار میدان شهرها تا بستنی‌فروشی‌های بزرگ و جلاتو پالاس‌ها و سلف‌سرویس‌هایی که ماست‌بستنی و مخلفات عرضه می‌کنند.

بستنی سنتی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دسرهای خوشمزه و سنتی ایران است که در همه‌جا طرفداران بسیاری دارد. برای خرید بستنی سنتی و مشاهده قیمت‌ها و سفارش عمده بستنی سنتی روی لینک کلیک کنید.

ویژگی‌های بستنی خوشمزه و با کیفیت

بستنی خوب از نظر شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ پر از تكه‌های خامه باشد؟ قوام مناسبی داشته باشد؟ یا مواد اولیه آن مرغوب باشد؟

بستنی یک محصول لبنی است که با شیر، خامه و شکر تهیه می‌شود، این خوراکی یکی از محبوب‌ترین دسرهای منجمد دنیا است و اکثر مردم آن را دوست دارند، بستنی در طعم‌های مختلف و البته انواع گوناگونی تهیه و عرضه می‌شود، بستنی فواید و خواص زیادی دارد و حتی تأثیر بسیار مثبتی بر عملکرد مغز و ذهن شما می‌گذارد، از خواص بستنی ویتامین‌ها، کلسیم، مواد معدنی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

قوام مناسب:

اجزای بستنی باید كاملاً با یكدیگر مخلوط شده باشند و مخلوط نهایی قوامی صاف و یكنواخت داشته باشد. به نسبت سنگین ‌بوده و تا اندازه‌ای قابل جویدن باشد، تمام اجزای تشكیل ‌دهنده آن به نسبت معین (نه بیش از حد) به خوبی با هم مخلوط شده باشند.

طعم خوب:

یك بستنی خوب باید طعم مناسبی نیز داشته باشد و مواد شیرین‌ كننده به نسبت مناسب در آن به كار رفته باشد. بستنی كه خیلی شیرین یا بی‌طعم باشد، بستنی مطلوبی به شمار نمی‌رود.

درجه حرارت مناسب (نه خیلی سرد، نه خیلی گرم):

درجه حرارت بستنی هنگامی ‌كه آن را در دهان می‌‌گذارید، از نظر تشخیص طعم آن اهمیت زیادی دارد. اگر بستنی خیلی سرد باشد، پایانه‌های حس سرما را بیش از حد تحریك كرده و ذائقه به وسیله سرما بی‌حس می‌شود و قضاوت درباره طعم بستنی را برایتان دشوار خواهد كرد.

مواد اولیه مرغوب:

هر بستنی كه مواد اولیه سازنده آن از جنس مرغوب، سالم و بهداشتی باشد، می‌تواند بستنی خوبی باشد. این مواد اولیه نباید به مدت طولانی و به روش نادرست در انبار نگهداری شده باشند. مصرف شیر یا خامه ترش شده با كیفیت پایین و كره نگهداری شده در شرایط نامناسب می‌تواند از كیفیت بستنی بكاهد. برخی از كارخانه‌های بستنی‌سازی از شیرخشك‌های نامرغوب یا مانده استفاده می‌كنند كه می‌‌تواند از كیفیت محصول نهایی بكاهد.

انواع بستنی‌ های پرطرفداری

  • بستنی سنتی زعفرانی وانیلی
  • فالوده شیرازی
  • بستنی ایتالیایی (جلاتو)
  • پاپسیکل، بستنی یخی، آلاسکا
  • دون دورما
  • ماست بستنی
  • بستنی سرخ شده
  • بستنی شکلاتی
  • انواع بستنی میوه ای

برای مشاهده لیست قیمت روز بستنی سنتی عمده 1402 بصورت آنلاین به سایت مراجعه کنید.

راهنمای خرید بستنی

این دسر خوشمزه به‌قدری طرفدار دارد که در تمامی فصل‌ها مورد مصرف قرار بگیرد. بنابراین خرید بستنی احتمالا یکی از چیزهایی است که در لیست خریدتان از یک فروشگاه یا سوپر مارکت وجود دارد. اما برای خرید این خوراکی‌های خوشمزه بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

  1. اگر مصرف بستنی زیادی دارید، ترجیحا از بستنی های فاقد رنگ‌های مصنوعی استفاده کنید.
  2. در مصرف بستنی‌ها زیاده روی نکنید؛ زیرا این دسر هم مانند سایر دسرها، دارای میزان زیادی قند است.
  3. خرید بستنی را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید و در توجه به تاریخ انقضای آن دقت کنید.

محبوب‌ترین بستنی های بازار حدودا چه قیمتی هستند؟

اکثر بستنی های محبوب در بازار در بازه قیمتی ۲۲,۱۶۹ تومان تا ۲۷,۰۹۶ تومان قرار دارند.

محبوب‌ترین برندهای بستنی در بازار چه برندهایی هستند؟

برندهای محبوب بستنی به ترتیب الویت عبارتند از دومینو,کاله,بستنی سنتی مارکیوا، میهن و …