عمومیکسب و کارهای برتر روز

بهترین پمپ وکیوم برای شارژ گاز

پمپ وکیوم شارژ گاز

پمپ خلاء یا وکیوم وسیله‌ای است که مولکول‌های هوای یا گاز را از محفظه‌ مشخص آب‌بندی شده‌ تخلیه می‌کند و فشاری منفی یا خلاء نسبی ایجاد می‌نماید. قدیمی‌ترین پمپ وکیوم، پمپ‌های مکنده می‌باشند که در دوران روم باستان کاربرد داشتند. اما طراحی تخصصی این پمپ به حدود 370 سال قبل باز می‌گردد و توسط مخترع آلمانی به نام اتووان گریکه اختراع شده است. نسخه ابتدایی این پمپ به دلیل جذابیت و کارایی فوق‌العاده‌ای که داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت و باعث رشد و توسعه این دستگاه تا به امروز شده است. پمپ‌های خلاء امروزی دارای طراحی پیچیده‌ای هستند و با بازدهی بالایی فعالیت می‌کنند

نحوه کار پمپ وکیوم شارژ گاز

مکش اساس کار انواع موتور وکیوم می‌باشد. این دستگاه می‌تواند انواع حالت‌های ماده بویژه مایع و گاز را مکش کند. برای انجام مکش فشار محیط دستگاه از فشار محیط بیرون می‌شود که با فشار منفی (یا خلاء نسبی) شناخته می‌شود. در پایان وکیوم کامل در محیط خلاء که هیچگونه گاز و مولکولی وجود ندارد انجام می‌شود. پمپ خلاء با دو عملکرد

  • پمپ خلا تک مرحله‌ای
  • پمپخلاء دو مرحله‌ای

موجود می‌باشند. در پمپ خلاء تک مرحله‌ای فشار و میزان خلا ایجاد شده کم است و با قطع جریان برق فرآیند مکش متوقف می‌شود.

دلیل تخلیه طولانی رطوبت

با کاهش فشار ، یک کیلوگرم آب در اثر تبخیر حجم بیشتری را اشغال میکند در نتیجه در زمان وکیوم کردن سیستم توسط پمپ وکیوم شارژ گاز هر چقدر که فشار کاهش میابد حجم بیشتری از بخار آب باید از سیستم خارج شود لذا زمان طولانی تری نیاز است مخصوصا زمانی که آب به صورت مایع درون سیکل وجود دارد

هدف ازوکیوم

هدف از وکیوم توسط پمپ وکیوم شارژ گاز خارج کردن هوا یا گازهای غیر قابل تقطیر و خارج کردن رطوبت موجود در سیکل تبرید میباشد

مشکلات استفاده نکردن

  • رطوبت باعث مسدود شدن لوله مویی یا شیرانبساط در اثر انجماد رطوبت میشود
  • واکنش رطوبت با روغن و کاهش عمل روغنکاری
  • روغن های مصنوعی در صورت جذب رطوبت آلوده شده و تولیداسید میکند
  • واکنش کلر ( گاز مبرد ) با رطوبت منجر به تولید اسید میگردد
  • تقریبا بیشتر مبردها با رطوبت در طول زمان باعث ایجاد خوردگی میشوند

روش صحیح خاموش کردن

  • بعد از اتمام مراحل شیر اصلی پمپ وکیوم شارژ گاز راببندید
  • شیر gas ballast را کمی باز کنید و تا 2 الی 3 ثانیه دستگاه را خاموش نکنید
  • وقتی هنوز gas ballast باز است ، پمپ را خاموش و شیر را ببندید
  • شیلنگ ها را جدا کنید و در پوش ورودی را ببندید

انواع دستگاه پمپ وکیوم شارژکولر

  • پمپ وکیوم شارژ گاز برند VALUE
  • پمپ وکیوم شارژ گاز برند HAMER
  • پمپ وکیوم شارژ گاز برند چینی

لوازم مورد استفاده در کنار پمپ وکیوم شارژ گاز

  • پمپ وکیوم شارژ گاز
  • منیفولد شارژ گاز کولر
  • کورکن لوله مسی
  • لوله بر لوله مسی
  • گاز فریون

فروش پمپ وکیوم شارژ گاز

فروشگاه ما فروشنده پمپ وکیوم شارژ گاز کولر با ظرفيت هاي 2.5 تا 13.5 متر مربع در ساعت. تك مرحله اي و دو مرحله اي همراه با روغن در داخل بسته 330 ml و 500 ml تا فشار -1 بار و با دقت 15 و 150 ميكرون در بازار ایران میباشد. شما مشتریان عزیز میتوانید برای اطلاع بیشتر با فروشگاه تماس حاصل فرمائید.

پمپ وکیوم

دارای عملکرد و کارکردی جهت ایجاد و تولید فشاری کمتر از فشار محیط  را بر عهده داشته  و در واقع با ایجاد فشار منفی عمل مکش یا همان وکیوم   vaccume را انجام می دهند در واقع وکیوم پمپ نقطه مقابل کمپرسور هوا می باشند ساده ترین نوع پمپ وکیوم که  بطور روزانه با آن سر و کار داریم جارو برقی ها هستند در نتیجه می توان کمپسورهای هوای فشرده را جز پمپ با قابلیت فشار مثبت و  وکیوم پمپ ها را جز پمپ فشار منفی دسته بندی کرد.

پمپ های وکیوم  قابلیت وکیوم  هوا  و مایعات را دارند پمپ وکیوم بر اساس میزان مکش متر مکعب در یک ساعت (M3/h) تقسیم بندی شده و به همین شکل میتوانند قدرت های متفاوتی را داشته باشند پمپ وکیوم  از  روتور و استاتور و الکتروموتور تشکیل شده است با روشن شدن الکتروموتور و حرکت دورانی آن مایع یا هوا از دریچه دیگری خارج می شود که به این عمل وکیوم گفته می شود.

پمپ های وکیوم را میتوان به سه دسته زیر تقسیم بندی کرد:

  • پمپ وکیوم روغنی: این نوع پمپ های وکیوم از روغن برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود
  • پمپ وکیوم آب در گردش: این نوع پمپ های وکیوم از آب برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود
  • پمپ وکیوم خشک: این نوع پمپ های وکیوم از هوا برای خنک کردن دستگاه استفاده میشود.

تعریف خلأ  از نظر علم فیزیک به فضایی که عاری از هر نوع گاز و ملکولی از گازها باشد محیط خلأ می گویند به طور کلی فضاهایی که فشاری کمتر از فشار محیط اطراف را دارد یک فضای وکیوم شده می‌نامند این فشار از ۱۱۳ میلی‌بار شروع و تا صفر مطلق ادامه دارد تاکنون رسیدن به فضایی که صفر مطلق باشد محقق نگردید زیرا به هر حال مقداری ملکول در فضا وجود خواهد داشت که وکیوم شود اما در عمل رسیدن به فضاهایی با فشارهای بسیار پایین هم چندان دور از دسترس نبوده و دانشمندان توانسته اند به این مهم دست پیدا کنند.

از جمله ملزومات مربوط به ابزار کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد : گیج منیفولد و شلنگ شارژ گاز کولر و آچار سرویس کمپرسور و سرپیک لوله مس و برنجی و کپسول مپ گاز اشاره نمود.

پمپ وکیوم ( پمپ خلاء ) چیست؟

پمپ وکیوم یا پمپ خلاء دستگاهی است که از آن برای ایجاد خلاء در سیکل تبرید ( چیلرهای تراکمی سردخانه های فریونی ) استفاده می شود .

پمپ وکیوم چگونه کار می کند؟

پمپ وکیوم این توانایی را دارد که به واسطه عملکرد خود هوا و یا رطوبت احتمالی درون سیکل تبرید را خارج کند و می تواند خلاء مطلوب جهت کار چیلرهای تراکمی را تا نزدیک به 29 اینچ جیوه ایجاد کند.

انتخاب پمپ وکیوم مناسب

پمپ های وکیوم براساس توان مکنیکی برحسب اسب بخار و تخلیه هوا بر حسب متر مکعب بر ساعت انتخاب می شود .

نکته جالب توجه در رابطه با عملیات وکیوم کردن این است که ارتفاع محل چیلر از سطح دریا بر عملکرد پمپ وکیوم در ایجاد خلاء تاثیر دارد . به عنوان مثال برای شهر تهران خلاء مورد نیاز سیکل تبرید مقدار -26 میلی متر جیوه است .

برای انتخاب پمپ وکیوم مناسب بهتر است به ظرفیت کمپرسور در سیکل تبرید توجه کنید چرا که ضعیف بودن و قویی بودن پمپ نسبت به سیکل تبریدی که قرار است عمل وکیوم کردن را انجام دهد تاثیر بسزایی دارد بطور مثال اگر شما از پمپ وکیوم با ظرفیت بالا برای چیلر با توان پایین استفاده کنید قطعا رطوبت در سیستم باقی خواهد ماند چرا که به دلیل ظرفیت بالای پمپ وکیوم و یا ایجاد خلاء سریع انجام شده و این امر باعث یخ زدن رطوبت در داخل سیکل تبرید تراکمی می شود و همین یخ زدن اجازه خروج رطوبت را نمی دهد .

پس به خاطر داشته باشید از پمپ وکیوم مناسب جهت ایجاد خلاء استفاده کنید

کاربرد پمپ وکیوم

پمپ وکیوم ( پمپ خلاء ) با ایجاد خلاء نسبی در چیلر به هنگام راه اندازی ضمن تخلیه هوا ( هوا در سیکل باعث آسیب های جدی به قسمت های مختلف سیکل تبرید می شود ) و گاز های غیر قابل تقطیر و رطوبت باعث تسهیل شدن فرآیند شارژ گاز فریون و روغن می گردد . که این امر باعث افزایش بهره وری و جلو گیری از آسیب به قطعات می شود .

تفاوت پمپ وکیوم تک مرحله و پمپ وکیوم دو مرحله

تفاوت پمپ وکیوم دو مرحله و پمپ وکیوم تک مرحله در این است که در پمپ وکیوم تک مرحله با قطع جریان برق عمل وکیوم کردن بلا فاصله قطع خواهد شد ولی در پمپ وکیوم دو مرحله پس از قطع برق تا مدتی بنا به ظرفیت پمپ مکش را انجام می دهد که این امر یک مزیت محسوب می شود و ما به شما توصیه می کنیم که از پمپ وکیوم دو مرحله ای استفاده کنید

خرید و قیمت پمپ وکیوم

شما عزیزان می توانید جهت تهیه پمپ وکیوم مورد نظر خود از برندهای گوناگون همچون پمپ وکیوم ولو پمپ وکیوم JB و سایر برندهای موجود در بازار با فروشگاه تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ برای ما پیام ارسال نموده و در اسرع وقت اطلاعات لازم جهت خرید خود را کسب کنید .

راهنمای خرید بهترین پمپ وکیومی

امروزه در بسیاری از صنایع و همچنین در برخی از کارها از پمپ وکیوم استفاده می‌شود. پمپ وکیوم چیست و در چه صنایع و مواردی می‌توان از آن استفاده کرد؟ ما در این مطلب قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. چنانچه شما برای اولین بار است که می‌خواهید از این دستگاه در صنعتی خاص استفاده نمایید، لازم است بدانید موتور وکیومی چه قابلیت‌هایی دارد و یا بهترین پمپ وکیوم را از کجا می‌توان تهیه کرد. همچنین در ادامه این مطلب، شما را با شرکت‌ها و برندهای مختلفی که این دستگاه را به بازار عرضه کرده‌اند آشنا کرده و شما را برای خرید بهترین پمپ وکیومی راهنمایی خواهیم کرد. پس بیشتر لازم است درباره ساختار این دستگاه و کارایی آن اطلاعاتی را بدست آورید.

پمپ وکیوم و کارایی آن

موتور وکیوم به دستگاهی اطلاق می‌شود که برای ایجاد خلاء مورد استفاده قرار می‌گیرد و مولکول‌های هوا را از یک سیستم و یا از یک محیط خالی می‌کند. هر چه پمپ وکیوم بتواند با استفاده از قدرت مکش، میزان گاز یا هوای بیشتری را خارج کند میزان قدرت موتور آن تعیین می‌شود. بنابراین میزان مکش حجم گاز بر حسب متر مکعب تعیین می‌شود که قدرت موتور یک پمپ وکیوم را نشان می‌دهد.

از نگاهی دیگر هنگامی که بین دو نقطه در یک سیستم، تغییر فشار رخ دهد، مولکول‌های گاز به حرکت در می‌آیند. در این محیط جایی که مولکول گاز کمتر باشد منطقه کم فشار و جایی که مولکول‌های گاز بیشتر باشد منطقه پرفشار نامیده می‌شود. بنابراین دستگاهی که بتواند این خلاء را در سیستم ایجاد نماید موتور وکیومی نامیده می‌شود. با استفاده از این دستگاه می‌توان گازها و مایعات را با درجه‌ها و قدرت‌های مختلف تخلیه کرد که البته متناسب با نوع صنعتی که در آن از پمپ وکیوم استفاده می‌شود، کارکرد آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

انواع پمپ وکیوم

متناسب با نوع کارکرد پمپ وکیوم در صنایع مختلف، پمپ وکیوم دارای مدل‌های مختلفی است و به سه دسته تقسیم می‌شود که این سه دسته انواع موتور وکیوم را در بر می‌گیرد.

  • پمپ وکیوم خشک: این نوع پمپ که پمپ خلا بدون روغن نامیده می‌شود، در رده پمپ وکیوم خلا قرار دارد و بیشتر در صنایع سبک کاربرد دارد. این نوع پمپ عملکرد ساده‌ای دارد. در این پمپ از یک طرف عملیات مکش صورت گرفته و از طرف دیگر خروج هوا انجام می‌شود و عملیات خلا صورت می‌گیرد. از پمپ وکیوم خشک در آزمایشگاه‌ها، دندان پزشکی، سردخانه‌ها و همچنین در صنایعی مانند چاپ و بسته بندی و صنایع دارویی و .. نیز استفاده می‌شود.
  • پمپ وکیوم رینگ روغن: این نوع پمپ به پمپ خلاء روغن در گردش معروف است. از این نوع پمپ وکیوم برای ایجاد خلاء‌های متوسط و بالا استفاده می‌شود و در اغلب صنایع کاربرد دارد. پمپ وکیوم روغنی از جمله وکیوم پمپ‌های جابجایی مثبت و رینگ مایع هستند که مایع در گردش این نوع پمپ، روغن است و این پمپ هنگام مکش از روغن به عنوان سیلینگ، روانکار و خنک کننده استفاده می‌کند. از این نوع پمپ در صنایع متوسطی مانند طلاسازی، صنایع پزشکی، صنایع لاستیک سازی و .. استفاده می‌شود.
  • پمپ وکیوم رینگ آب: یا پمپ خلاء آب در گردش نیز یکی از انواع پمپ وکیوم به شمار می‌آید و ساختار و کارکرد آن به این صورت است که با گردش پروانه در داخل آب، موجب افزایش گردش آب در یک طرف و ایجاد مکش از سوی دیگر می‌شود. از این نوع پمپ وکیوم در صنایعی مانند CNC و صنایع غذایی و کنسروسازی، چرم سازی، صنایع شیشه و پلاستیک و پرورش ماهی و .. می‌توان استفاده کرد.

آشنایی با بهترین پمپ وکیوم در بازار

پس از آشنایی با انواع موتور وکیوم و کارایی آن در صنایع مختلف، بهتر است هنگام خرید این محصول تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید تا بتوانید از بین پمپ وکیوم‌های موجود در بازار بهترین پمپ وکیوم را برای فعالیت صنعتی خود خریداری نمایید. اما بیان یک نکته در اینجا لازم است که به قاطعیت نمی‌توان گفت کدام یک از برندهای پمپ وکیوم می‌تواند بهترین آن باشد زیرا متناسب با صنایع مختلف می‌توان از انواع مختلف پمپ وکیوم استفاده کرد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که چنانچه برای ایجاد خلاء و فرم دهی نیاز به خرید بهترین پمپ وکیوم دارید نوع روغنی و یا خشک آن را تهیه کنید و اگر برای جابجایی و انتقال نیاز به استفاده از پمپ وکیوم دارید ما خرید پمپ وکیوم آب در گردش یا رینگ آبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

موتور وکیومی چیست؟

هر پمپ وکیوم که پیشتر به معرفی آن پرداختیم دارای قدرت های مکش متفاوتی هستند که بسته به شرایط کاری اتخاب میشوند.اگر دقیقا نمیدانید چه قدرتی از موتور های وکیومی جوابگوی نیازتان است،از یک متخصص کمک بگیرید. از موتور وکیوم در صنایع مختلفی استفاده می‌شود که در بالا موارد مصرف هر یک از آن‌ها را در انواع مختلف ذکر کردیم. اما برای گرفتن نتیجه دلخواه لازم است از موتور وکیومی مناسب استفاده گردد.

نکته حائز اهمیت دیگر آن است که موتور وکیومی نیاز به رسیدگی دارد و لازم است هر چند مدت یکبار سرویس شده و روغن آن تعویض گردد. چنانچه رسیدگی لازم صورت گیرد از یک موتور وکیوم می‌توان سال‌های سال استفاده کرد. موتور وکیومی هامر امروزه یکی از بهترین موتور وکیومی موجود در بازار به شمار می‌آید. البته از این نوع محصول با برندهای دیگر نیز در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه و نوع فعالیتی که دارید اقدام به خرید و استفاده از آن نمایید.

برای مشاهده انواع موتور وکیومی به وب سایت سرمایش به ادرس  sarmayesh.com/market مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید