فرهنگ و هنرکسب و کارهای برتر روز

زیباترین جدیدترین مدل فرش پذیرایی

آشنایی با مدل فرش شیک برای پذیرایی

در سایت ساویز بافت روزانه تعدادی مدل فرش پذیرایی و نشیمن شیک و زیبا را مشاهده می کنید. این فرش ها به شکل گرد و مستطیل هستند و با توجه به فضای دکوراسیون می توانید انتخاب کنید. قالی و فرش ماشینی هر کدام جزو روش های ساده و کم هزینه برای جذاب نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل هستند. خیلی از افراد قدرت خرید فرش کودک را ندارند، ولی می توانید نمونه های ماشینی را که دارای طرح های زیبایی هستند را تهیه کنید. اگر دکوراسیون منزل شما مدرن و امروزی است می توانید از فرش های دایره ای که بسیار کشیل هستند استفاده کنید.

فرش جزو اجزای اصلی در خانه های ایرانی ها است. فرش هم برای زیبایی منزل و هم برای پوشاندن کفپوش های سفت سرامیک، سنگی و چوبی استفاده می شود. فرش هم مانند هر وسیله دیگری در دکوراسیون داخلی، انواع زیادی دارد ولی بیشتر طرح ها در مدل های مستطیل و چهارگوش خلاصه می شود و شاید خیلی کم ببینید که در نشیمن یا پذیرایی یا زیر میز ناهارخوری از قالی و فرش دایره ماشینی و دستبافت استفاده شده باشد.

این فرش ها را می توانید در هر سبکی از مدرن  و معاصر تا سنتی و اکتیک استفاده کنید ولی مدل های دایره ای بتازگی میان مردم محبوب شده اند و پهن نمودن آنها در منزل می تواند رخ زیبایی به فضای داخلی بدهد. یکی از مهمترین گزینه های دکوراسیون در هر منزلی فرش است و تاثیر زیادی در خانه دارد ولی نباید موقع خرید فرش فقط زیبایی آن مد نظر شما باشد زیرا مناسب بودن فرش برای محل مورد نظر هم دارای اهمیت است.

 انتخاب فرش با توجه به منزل مدرن یا کلاسیک

اول از هر چیزی باید در موقع خرید فرش ببینید که کدام نوع آن برای منزل شما مناسب است و شما مدرن را می پسندید یا کلاسیک؟ فرشی که تهیه می کنید باید مناسب خانه باشد تا زیبایی دکوراسیون بیشتر شود. انتخاب فرش برای منزل بستگی به سبک خانه شما دارد و باید با مبلمان و پرده ها هماهنگ باشد.

 چنانچه سبک منزل شما کلاسیک است پس نباید از فرش های مدرن استفاده کنید اگر برای سبک کلاسیک از فرش های مدرن استفاده کنید اصلا باعث زیبایی منزل نمی شود و باعث ایجاد عیب در دکوراسیون داخلی منزل می شود. پس بهتر است که فرش سنتی و کلاسیک تهیه کنید تا دکوراسیون منزل شما زیباتر شود.

 استفاده از فرش سنتی می تواند در کنار دکوراسیون مدرن بسیار جذاب باشد ولی دکوراسیون مدرن با توجه به المان های طراحی نیاز به فرش فانتزی و قالی مدرن دارد تا باعث زیبایی خانه شما شوند. کاربرد فرش های مدرن کاملا متفاوت از فرش کلاسیک است ولی تنها چیزی که در این دو سبک کلاسیک و مدرن مشترک می باشد این است که به جز میزهای جلو مبلی چیزی دیگر نباید روی فرش قرار بگیرد حتی نباید پایه های مبلمان روی فرش باشد.

یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از فرش دایره ای، زیر میز ناهارخوری دایره ای است. با این تکریب یک فضای عالی برای غذاخوری ایجاد می کنید که نسبت به باقی اتاق های منزل کاملا جدا و خاص دیده می شود. فقط باید توجه داشته باشید که اندازه فرش به اندازه ای باشد که تمام صندلی ها موقع عقب کشیده شدن و نشستن مهمانان کاملا درون فرش قرار داشته باشند. این مورد یک اصل اساسی برای خرید فرش و قالی زیر میز ناهارخوری است حتما به این نکته باید توجه اساسی داشته باشید.

برای پهن نمودن قالی و فرش دایره ای در اتاق نشیمن باید از قانون فرش های چهارگوشه استفاده کنید. یعنی فرش را طوری پهن کنید که قسمتی از آن با مبل تماس داشته باشد. برای فرش های دایره ای هر چه مبل های بیشتری روی فرش قررا داشته باشد ترکیب زیباتری دارید. اگر فرش به اندازه کافی توسط مبلمان پوشش پیدا نکند ظاهر بدی به دکوراسیون خواهد داد. لازم نست همه چیز متقارن باشد مثلا می توانید میز جلو مبلی را خارج از مرکز فرش بگذارید.

 اگر اتاق شما تزیینات و چیدمان مینیمال و کمینه گرا یا مدرن دارد، فرش دایره ای می تواند خیلی بهتر خودنمایی کند. فرش های دایره ای باعث لطافت بیشتر محیط می شوند زیرا خطوط صاف و تیز در طرح های مدرن را با شکل دایره ای که دارد کاهش می دهد. در فضای سفید فرشی که رنگ قهوه ای روشت دارد مانند رنگ چوب بسیار زیبا خودنمایی می کند. اگر فرش بدون طرح باشد و فقط با رنگ های گرم تزیین شده باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 فرش دایره ای می تواند به عنوان کانوتن و مرکز توجه دکوراسیون شما باشد. اگر فرش را با وسیله جالب دیگری مانند مبل یا یک مجسمه و تابلو هنری ارتباط دهید، در انتخاب مکان مناسب برای پهن کردن فرش خیلی راحت تر تصمیم می گیرید. یک ایده ساده می تواند تکرار رنگ ها باشد. مصلا رنگ فرش را با رنگ مبل ست کنید البته حتما نیاز نیست مبل باشد. تابلو نفاشی یا هر دکوری دیگری می تواند المانی مشابه با فرش داشته باشد. حتی اگر فرش شما طرح خیلی پیچیده ای دارد باز هم بهرت است آن را با یک اقر مشابه دیگر که در منزل دارید هماهنگ نمایید

مدل های جدید فرش پذیرایی

خرید فرش مناسب برای پذیرایی سبب ایجاد گرمی و آرامش بخشی در فضا می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما در زمان انتخاب مدل فرش پذیرایی، دقت و حساسیت لازم را داشته باشید. ما در این مطلب قصد داریم تا نکات انتخاب فرش پذیرایی و   را برای شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بهترین کیفیت فرش برای پذیرایی

فرش ماشینی با کیفیت های و شانه های مختلفی تولید میشود و هر شخصی بنا به احتیاج و سبک زندگی خود اقدام به خرید فرش میکند فرش ماشینی با شانه های مختلفی هر کدام مزیت های خاص خود را دارد که با توجه به نوع استفاده ان در منزل مورد استفاده قرار میگیرد .فرش های بافته شده با نخ   100% اکرولیک بهترین نوع کیفیت برای پذیرایی هست و برای خرید حتما جنس اکریلیک را خریداری کنید که بیشترین دوام را  دارد در زیر شانه های مختلف فرش ماشینی را قرار داده ایم که میتوانید با توجه خواسته خود شانه مورد نظر را برای پذیرایی انتخاب کنید

فرش 700 شانه برای پذیرایی

 فرش 700 شانه یکی از بادوام ترین و ضخیم ترین فرش های تولید شده فرش ماشینی میباشد بهمین خاطر برای کسانی که رفت و امد بالای دارند و از فرش بسیار استفاده میکنند فرش 700 شانه بهترین گزینه میباشد منازلی که قسمت پذیرایی با دیگر قسمت های خانه جدا نیست و همیشه مورد استفاده قرار میگیرد بهترین نوع فرش برای انها فرش 700 شانه هست زیرا دوام بالای دارد و دیرتر کوبیده و خراب میشوند

فرش 1200 شانه برای پذیرایی

 فرش 1200 شانه ریزبافت ترین فرش ماشینی که تنوع بالای دارد و بیشتر خریداران به دلیل زیبایی و تنوع بالای ان به سراغ ان میروند فرش 1200 شانه به دلیل لطافت و نرامی بالا گزینه خیلی عالی برای کسانی است که بیشتر بروی مبل استراحت میکنند و از فرش بیشتر برای زیبایی استفاده میکنند

فرش 1500 شانه برای پذیرایی

فرش 1500 شانه از ریزبافت ترین و شبیه ترین فرش ماشینی به دستبافت هست فرش 1500 بسیار لطیف و ریز بافت هست و نقشه های ان در سبک فرش های ابریشم تبریز و قم میباشد

بهترین رنگ فرش پذیرایی

 رنگ فرش نقش بسیاری در ایجاد آرامش و زیبایی در دکوراسیون دارد. در طراحی دکوراسیون یک اصل کلی وجود دارد که وجود فرش های تیره رنگ یا دارای طرح های شلوغ سبب کوچکتر به نظر آمدن فضای منزل می شود. و فرش هایی با رنگ روشن نیز فضا را بزرگتر از ابعادش، جلوه می دهند.

بنابراین اگر ابعاد اتاق پذیرایی شما بزرگ می باشد، می توانید از بین فرشهایی با رنگ زمینه تیره یا پر نقش و نگار انتخاب خود را انجام دهید.  اگر فضای پذیرایی کوچک است، پیشنهاد می کنیم از فرش های رنگ روشن، محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر خانه شما آپارتمانی و دارای متراژ کوچک است، فرش ماشینی طرح افشان با رنگ بندی روشن می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اگر سبک چیدمان منزل شما سنتی است، بهترین رنگ فرش برای پذیرایی تان، رنگ قرمز خواهد بود. چون این رنگ یادآوری از خاطرات کودکی و فرش های دستباف و سنتی ایرانی می باشد. و نیز بیشتر فرش های مناسب برای سبک سنتی، دارای طرح های شلوغ هستند. اما برای خانه هایی با سبک مدرن نیز بهترین انتخاب فرش هایی با رنگ خنثی، مانند کرم، نقره ای و..، انتخاب کنید. نکته دیگر درباره فرش مناسب پذیرایی مدرن، فرش های ساده و خلوت است. بنابراین از بین توجه داشته باشید که فرش مورد انتخاب شما زیاد شلوغ نباشد تا هارمونی محیط حفظ شود.

اگر تمرکز رنگی دکوراسیون شما بر روی یک یا چند رنگ مشخص است، می توانید رنگ فرش را نیز با همین طیف رنگی انتخاب کنید. یا از رنگ های مکمل رنگ اصلی، استفاده نمایید، به طور مثال برای مبلمان سبزرنگ، فرش قرمز می تواند یک مکمل زیبا باشد.

به توصیه طراحان دکوراسیون، بهتر است رنگ فرش در طیف رنگی لوازم منزل، ازجمله مبلمان، انتخاب شود. برای مثال، اگر در خانه مبل‌هایی به رنگ بنفش دارید، می توانید از فرش به رنگ یاسی یا کرم استفاده کنید. اگر رنگ مبل شما سبز یا زرد بود، انتخاب فرش از میان رنگ های خنثی گزینه بهتری است. و اکیدا از خرید رنگ مبلمان و فرش شبیه به هم خودداری کنید. چون در این صورت فضایی یکنواخت و کسل کننده در خانه خواهید داشت که اصلا برای اعضای خانواده و مهمان جلب نمی شود. اگر فرش خانه شما سرمه ای هست و میخواید با مبل ست کنید این مقاله را از دست ندهید

مدل فرش پذیرایی

 همان طور که تا اینجا گفته شد، فرش یکی از مهمترین لوازم در دکوراسیون پذیرایی است و طرح های متنوعی چون سنتی، کلاسیک، مدرن، فانتزی و… دارد. شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی، بهترین طرح و رنگ را در هنگام خرید فرش انتخاب کنید. یکی از مدل‌های فرش، فرش سنتی است که معمولا در بافت آن از طیف رنگ های گرم استفاده می شود و برای منازل دارای سبک سنتی مناسب است.

فرش گرد به دلیل خاصی که دارد، بسیار جذاب بوده و برای اتاق پذیرایی قابل استفاده می باشد. وجود فرش گرد در اتاق پذیرایی باعث ایجاد مرکزیت در آن بخش از خانه خواهد شد. بنابراین می توانید از این فرش برای زیر میز ناهارخوری استفاده کنید. با کمک فرش گرد می توان، فضا را بزرگتر جلوه داد. فرش مدرن نیز از انواع فرش های امروزی است که در بیشتر خانه های جدید دیده می شود. این مدل فرش در طرح و رنگ های متنوع و زیبایی تولید می شود که با دکوراسیون بیشتر اتاق های پذیرایی ست می شود.

از دیگر مدل های فرش که طرفداران زیادی دارد، فرش فانتزی است. این مدل فرش هم دارای تنوع رنگ و طرح زیادی است. و مانند دیگر فرش های ماشینی مشتریان با سلیقه های مختلف می توانند، بهترین و متناسب ترین مدل را برای اتاق پذیرایی خود انتخاب کنند. فرش های فانتزی در مدل های ساده و طرح دار بافته و به بازار عرضه می شوند. فرش های فانتزی در اشکال هندسی مختلف مانند گرد، مربع و مستطیل در بازار موجود می باشد. اگر به دنبال ایجاد احساس گرمی و صمیمت در اتاق پذیرایی تان هستید، بهترین گزینه می تواند فرش گرد باشد. همچنین فرش ها مستطیل و مربع نیز جزو طرح های محبوب هستد و خریداران زیادی دارد.

جدیدترین مدل فرش پذیرایی کلاسیک

افراد زیادی علاقمند به داشتن دکوراسیونی به سبک کلاسیک هستند. برای این افراد خرید یک فرش کلاسیک، جذابیت دکوراسیون پذیرایی را دوچندان خواهد کرد. در صنعت فرش، فرش کلاسیک دارای طرح و نقوش سنتی است، البته در طرح های جدید فرش کلاسیک، دیگر خیلی ظاهر سنتی ندارد. ویژگی های اصلی یک فرش کلاسیک عبارت است از:

  • دارا بودن نقش و نگار سنتی، مثل بته جقه، افشان، شاه عباسی، ختاعی و…
  • داشتن حاشیه هایی به شکل قاب
  • رنگ بندی گرم و سنتی

طراحی و رنگ فرش کلاسیک، سبکی قدیمی دارد و به همین دلیل بسیار خاص و منحصر به فرد است. به عبارت دیگر در تولید فرش کلاسیک، از نقش و نگار سنتی استفاده می شود. تولید فرش کلاسیک با طیف رنگی ملایم، باعث ایجاد آرامش بخشی در فضای پذیرایی می شود. فرش های کلاسیک زیبایی و جذابیت خاصی دارند و به دکوراسیون پذیرایی جلوه و آرامش خاصی می بخشند. همچنین این مدل فرش ها در انواع رنگ تیره و روشن در بازار موجود هستند. اگر ابعاد پذیرایی شما کوچک است، از فرش رنگ روشن، مانند فرش کرم، جهت دلبازتر جلوه کردن فضا استفاده کنید. فرش های رنگ تیره، مانند فرش سرمه ای، برای اتاق های پذیرایی با متراژ بزرگ و متوسط گزینه مناسب تری هستند.

منبع: pottery barn kids