رایج ترین اشتباهات در اسباب کشی

اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی:

منظور از اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی، اشتباهاتی است که متاسفانه برخی از افراد در زمان اثاث‌کشی خود مرتکب می شوند و تصور آنها بر این اساس است که به راحتی از عهده همه امور برآمده و در نهایت مشکلی پیش نمی آید. شما می توانید با انتخاب صداقت بار بهترین باربری تجربه یک جابه جایی حرفه ای را داشته باشید. اما گاهی نه تنها در حین اسباب کشی و حمل بار حتی پس از پایان آن به دلیل انجام همین اشتباهات، ممکن است فرد دچار خسارات جبران ناپذیری شود. خساراتی که مدتها برای وی، خانواده و یا همکاران او (در صورت اسباب کشی شرکت یا سازمان) چیزی جز پشیمانی و ناراحتی ببار نیاورد.

1-اسباب کشی توسط خودتان

شاید شما فکر کنید که برای جابه جایی لوازم منزل خود نیازی به شرکت های باربری ندارید و خودتان می توانید این کار را انجام دهید یا تصور می کنید که توسط خودتان ارزان تر تمام می شود. این که شما بخواهید خودتان اثاثیه منزلتان را به خانه جدید جابه جا کنید یا به شرکت های باربری بسپارید تصمیم خودتان است ولی با تجارب قبلی، هزینه های اسباب کشی توسط خودتان و یا به وسیله اتوبارها تفاوت زیادی ندارد و شما میبایست هزینه کرایه ماشین، کارگر(غیر تخصصی) و …. را بدهید.

همچنین شما هنگام حمل وسایل، به خصوص لوازم سنگین توان و تجربه کافی ندارید و ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سلامت خود وارد کنید. به دلیل عدم مهارت شما در حمل اثاثیه منزل، ممکن است حین جابه جایی لوازم منزل شما آسیب ببیند و قطعا شما این را نمیخواهید. پس یک شرکت باربری مطمئن پیدا کنید و یک اسباب کشی آسان را تجربه کنید.

2- سهل انگاری در انتخاب شرکت باربری

حال که تصمیم به سپردن اثاث کشی خود به اتوبار باربری گرفته اید، باید از میان شرکت های متعدد حمل بار که تعداد آن ها کم هم نیست یکی را انتخاب کنید. شما میبایست در انتخاب اتوبار مد نظرتان دقت زیادی کنید و معیارهایی را که در زیر به آن ها اشاره میکنیم را در نظر بگیرید.

گستردگی ارائه خدمات:

یک شرکت میبایست در تمام نقاط شهر آماده ارائه خدمات به مشتریان خود باشد. همچنین دارای تعداد کافی راننده، کارگر، انواع ماشین های باربری (وانت، و خاور) باشد. همچنین صفر تا صد خدمات اسباب کشی از جمله حمل بار، جابه جایی، بسته بندی اثاثیه منزل و چیدمان را انجام دهد.

پرسنل مجرب و کارآزموده:

داشتن نیروهای با تجربه، نیرومند و ماهر در زمینه حمل بار و جابه جایی لوازم منزل یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک شرکت حمل بار مناسب میباشد. کارگران میبایست دارای آمادگی جسمی بالایی باشند و در حمل و جابه جایی اثاثیه منزل تبحر داشته باشند.

برخورد مناسب با مشتری:

پاسخگو بودن و رعایت ادب و احترام به مشتریان از دیگر ویژگی های اتوبار خوب میباشد. یک اتوبار معتبر همواره باید در جهت رضایت به مشتریان خود و ارائه بهتر خدمات گام بردارد.

3- اسباب کشی در آخر هفته

در روزهای آخر هفته به دلیل اینکه زمان آزاد بیشتری که وجود دارد، به نظر زمان مناسبی برای جابه جایی اثاثیه منزل میباشد. به همین دلیل حجم کار شرکت های باربری در این ایام بالاست و ممکن است ماشین و کارگر کافی نداشته باشند. یا ممکن است در این ایام قیمت خدمات خود را افزایش دهند. بنابراین اگر برایتان مقدور هست اسباب کشی را در وسط هفته انجام دهید. همچنین برخی از این شرکت ها در اواسط هفته تخفیفاتی را برای مشتریان خود در نظر میگیرند.

4-عدم بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل مهم ترین مرحله اسباب کشی میباشد. این کار باعث سرعت در انجام کار و همچنین ایمنی در هنگام حمل اسباب منزل شما میشود. هیچ گاه لوازم منزل خود را بدون بسته بندی جابه جا نکنید.

5- استفاده از لوازم بسته بندی غیر استاندارد

تجهیزات مخصوص به خود را دارد. استفاده از وسایل مشابه و بی کیفیت به منظور کاهش هزینه های بسته بندی، ممکن است هزینه های بیشتری به شما با آسیب رسیدن به اثاثیه منزلتان تحمیل کند. این وسایل دارای جنس و کیفیتی مخصوصی میباشند که به منظور جابه جایی ایمن اثاثیه منزل طراحی شده اند.

6- عدم نامگذاری کارتن های بسته بندی

زمانی که شما اثاثیه خود را در داخل کارتن های مخصوص بسته بندی قرار دادید، هر کارتن را با علامت یا نوشته ای از دیگر کارتن ها متمایز کنید. عدم نامگذاری کارتن ها سبب بی نظمی و کندی چیدمان منزل شما میشود. زمانی که شما کارتن ها را علامت گذاری میکنید، هنگام چیدمان میتوانید به آسانی آنها را بیابید و لوازم منزل خود را بچینید.

7-تحویل اشیا قیمتی خود به پرسنل باربری

هیچ گاه اشیا قیمتی خود را به پرسنل باربری نسپارید چرا که ممکن است حین جابه جایی و در شلوغی گم شود. آن ها را نزد خود در جای امنی نگه داری کنید و یا به افراد مورد اعتماد خود امانت دهید.

8- عدم محاسبه هزینه های اسباب کشی

شما میبایست هنگام و اسباب کشی از میزان هزینه های خود با خبر شوید. از شرکت مورد نظرتان خواهید تا به شما مقدار دقیق هزینه حمل بار و اسباب کشی شما را محاسبه کند.عدم محاسبه هزینه ها مشکلاتی را برای شما هنگام تسویه حساب با این شرکت ها پدید می آورد. این شرکت ها معمولا چهار عامل را برای محاسبه هزینه های باربری در نظر می گیرند.

  • تعدا طبقات
  • نوع ماشین باربری درخواستی
  • نوع لوازم بسته بندی

9-عدم تماس با شرکت‌های اتوبار:

متاسفانه این باور اشتباه در ذهن برخی از افراد وجود دارد که با خود می گویند که اسباب و اثاثیه من کم است و یا با کمک اعضای خانواده و دوستان به راحتی می توانم وسایل را بسته بندی و جابجا کنم! چه نیازی به شرکتهای اتوبار دارم؟این باور غلط موجب می شود که نه تنها موجب زحمت خود، خانواده و یا دوستان و بستگان خود شوید بلکه حتی ممکن است موجب وارد آوردن خسارت های گاه جبران ناپذیری به خود و خانواده شوید.

از طرف دیگر ظروف شیشه ای و کریستال را نیز فراموش نکنید که در صورت کوچک ترین اشتباه هنگام بسته بندی وسایل و اثاثیه، ممکن است در طول مسیر بشکنند و به این ترتیب سرویس غذاخوری شما ناقص شود و مجبور شوید از نو ظروف خود را تهیه کنید! مسئله دیگر حمل بار است. جابجا کردن و حمل و نقل وسایل سنگین کاری است حرفه ای و فقط از عهده کارگران با تجربه و دارای مهارت ها و توانایی های لازم در زمینه های باربری بر می آید. افراد دیگر ممکن است با وارد کردن فشار به بدن خود به خصوص مهره های کمر، آسیب های جدی به خود و همراهانشان وارد کنند.

چیزی که کسی انتظار آن را ممکن است نداشته باشد ولی اتفاق افتادن آن بعید نیست و ممکن است فرد سالها و حتی در مواردی تا آخر عمر با عوارض جدی آن دست و پنجه نرم کند.برای مثال بلند کردن و جابجا کردن میزهای بزرگ نهارخوری، یخچال فریزرهای بزرگ، ماشین لباسشویی و موارد دیگری از این قبیل که بلند کردن هر یک از آنها برای افراد عادی می تواند یک ریسک باشد حتی با کمک دیگران.

10 آماده نکردن و دسته بندی نکردن وسایل:

یکی دیگر از اشتباهات رایج اثاث کشی و باربری، دسته بندی نکردن وسایل است. بهتر است پیش از اسباب کشی، کلیه وسایل قابل حمل و بسته بندی را جدا کرده و هر دسته را در گوشه ای قرار دهید.برای مثال ظروف آشپزخانه، وسایل شکستنی و لوازم مربوطه را در آشپزخانه و یا روی میز نهارخوری قرار دهید و کتاب ها، پوشاک و سایر لوازم هر کدام در گوشه ای از سالن نشیمن و یا پذیرایی قرار داده شوند

 11قراردادن کل وسایل در اختیار کارگران حمل بار:

این نکته را در اثاث کشی به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام وسایل شما بسته بندی و آماده حمل شوند. بلکه بهتر است برخی از وسایل بنا به دلایلی توسط خود فرد به محل منتقل شوند.

از جمله:

  •  طلا، نقره و جواهرات.
  •  گجت های کوچک و با سایز کم (مانند لپ تاپ، تبلت و غیره).
  •  مدارک شخصی (کلیه اسناد، گواهینامه ها، مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی و…).
  •  ارز، پول نقد و یا کارت های بانکی.
  •  هر وسیله یا شیء که به دلایلی تصور می کنید حمل آنها توسط کارکنان شرکتهای باربری تهران لازم نیست (برای مثال تابلوهای نفیس و گرانبهای قدیمی).

12صحبت کردن بیش از حد با کارگران:

نکته ای که لازم است به آن توجه شود این است که شاید لازم باشد جهت بسته بندی و یا در پایان کار، جهت قرار دادن برخی وسایل در محل جدید خود با کارگران صحب کنید اما این امر به این معنی نیست که هر دقیقه سر راه کارگران بایستید و بر سر هر موضوعی با آنها صحبت کنید! لطفا توجه داشته باشید که صحبت‌های بیش از حد و گاه بی ربط می تواند تمرکز حواس آنها را کاهش داده و راندمان کاری آنها را کاهش دهد. به خصوص هنگامی که جهت باربری به شهرستان های دوردست اقدام کرده اید و یا در ساعت های شب کار جابه جایی اثاثیه شما انجام می شود. توصیه می کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را به صورت فشرده و در مدت زمانی کوتاه بیان کرده و سپس اجازه دهید تا آنها نیز به آرامی کار خود را انجام دهند.

منبع:

https://arga-mag.com/1010525/چرا-باید-باربری-صداقت-بار-را-برای