اجتماعیکسب و کارهای برتر روز

لیست قیمت اتحادیه طراحان گرافیک

قیمت طراحی گرافیک بر چه اساس تعیین می‌شود؟

به گفته سایت طرحیسا قیمت طراحی گرافیک بر اساس مشخصه‌های خاصی تعیین می‌شود و عوامل مختلفی برای تعین آن طراحی تأثیر می‌گذارد ،درک عناصر مختلفی که بر و طراحی گرافیک تأثیر می‌گذارد، به شما کمک می‌کند تا از یک استراتژی برای قیمت‌گذاری کارهای طراحی گرافیکی خود استفاده کنید مثال نمونه های زیر را ببینید :

5 عامل اساسی تاثیر گذار در قیمت گذاری طراحی

عواملی که بر قیمت طراحی گرافیک تأثیر میگذارند عبارتاند از:

1- پیشینه، تجربیات و تخصص های کاری: هرچقدر در حیطه های تخصصی تجربه بیشتری داشته باشید ارزش شما بالاتر است. بطور مثال اگر شما یک کفش را از یک برند ناشناخته خواسته باشید بخرید بسیار ارزان تر از کفش های برند هایی مثل آدیداس و نایک است. دلیل آن تجربه، تخصص و برندسازی و پیشینه قوی این تولید کنندگان است. سطح تجربه شاید مهم‌ترین تأثیر را بر قیمت طراحی گرافیک و قیمت طراحی لوگو داشته باشد. شرکت‌های طراحی گرافیک جدید و کسانی که تازه به طراحی گرافیک می‌پردازند، نباید به‌اندازه شخص و یا شرکتی که یک دهه تجربه دارد، هزینه دریافت کنند.

2- زمانبندی پروژه: برای اجرای این پروژه چقدر زمان نیاز است. مثلا یک معمار برای طراحی یک ساختمان معمولی زمان کمتری باید بگذارد تا طراحی یک برج یا ساختمان چندین طبقه. این موضوع می تواند یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری طراحی باشد. یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت طراحی گرافیک تأثیر می‌گذارد، محدوده‌ زمان پروژه برای طراحی گرافیکی است.

برای پروژه‌هایی که زمان کمتری می‌برند یا ساده هستند، قیمت‌های پایین‌تری نسبت به پروژه‌هایی که پیچیده‌تر هستند یا تکمیل آن‌ها به زمان بیشتری نیاز است، دارند. بسیاری از شرکت‌های طراحی گرافیک باتجربه‌ترجیح می‌دهند بر اساس ارزش پروژه قیمت‌گذاری انجام دهند تا زمان طراحی پروژه؛ این به این دلیل است که متخصصان باتجربه اغلب باگذشت زمان سریع‌تر کارها را انجام می‌دهند و تعداد ساعاتی را که صرف یک پروژه می‌کنند کاهش می‌دهند.

3- ویژگی های سفارش (تیراژ، تعداد مخاطب، ارزش پروژه و …): برای توضیح این موضوع باز هم مثالی در زمینه معماری، اگر شما یک ساختمان یک طبقه را طراحی می کنید و یا یک ساختمان چندین طبقه از نظر وسعت کار بسیار با هم متفاوت است پس قیمت گذاری هم متفاوت است. و یا اینکه از نظر ارزش یک ساختمان لوکس را طراحی می کنید یا یاختمان معمولی که یک ساختمان لوکس حساسیت و مطمئنا قیمت طراحی متفاوتی دارد. پس توجه به ویژگی های سفارش می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

4- گستره انتشار پروژه: بطور مثال اگر شما یک گرافیست هستید و قیمت طراحی برای یک رویداد محلی کوچک کار انجام می دهید بسیار متفاوت است تا اینکه برای یک رویداد بین المللی طراحی کنید.

5- کیفیت طرح و شیوه پرزنت طرح: خیلی از طراحان آثار خوبی را طراحی می کنند ولی عدم آشنایی و دقت برای پرزنت پروژه می تواند لطمه شدیدی به قیمت و حتی تایید شدن طرح داشته باشد.

هزینهها و مخارج کلی پروژه، یکی دیگر از عواملی که شرکتهای طراحی گرافیک و طراحان لوگو باید هنگام تعیین قیمت برای خدمات طراحی گرافیک و سفارش طراحی لوگو در نظر بگیرند. شرکتهای طراحی لوگو و گرافیک باید هر هزینهای که مستقیماً با پروژه مرتبط است را در نظر بگیرند؛ مانند نرمافزار طراحی یا استخدام یک طراح مستقل دیگر برای کمک به برخی از محصولات قابل تحویل در یک پروژه بزرگ. در مجموع آگاهی و استفاده از این پنج ویژگی می تواند کمک بسیاری به شما در قیمت گذاری و اعلام قیمت طراحی به سفارش دهنده داشته باشد.

فاکتور طراحی گرافیک چگونه محاسبه می‌شود؟

هیچ پاسخ درست و مشخصی برای تعیین قیمت طراحی گرافیک و طراحی لوگو وجود ندارد. همه‌چیز در مورد تعیین بهترین قیمت برای تعرفه‌های طراحی و دیزاین، بر اساس انتظارات و درخواست‌های مشتریان شما است و نرخ‌های شما هرگز به‌صورت قطعی محاسبه نمی‌شوند.

یک شرکت طراحی گرافیک عالی می‌تواند با افزایش جذابیت بصری وب‌سایت‌ها، لوگوها، بروشورها، تبلیغات و سایر رسانه‌ها توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. شما می‌توانید با مشتریانی که واقعاً می‌خواهید با آن‌ها کار کنید، مذاکره کنید و همچنین می‌توانید تعرفه‌های خود را در حین کار افزایش یا کاهش دهید و یا حتی می‌توانید روش قیمت‌گذاری خود را تغییر دهید.

هزینههای طراحی گرافیک و قیمت طراحی لوگو در درجه اول به سه عامل بستگی دارد

سفارش طراحی لوگوی ساده و یا طراحی لوگوی ارزان، مجموعه‌ای از طراحی‌های اینستاگرام و طراحی کامل وب‌سایت، سه شغل بسیار متفاوت هستند که نیاز به مهارت‌های متفاوت و قیمت‌های متفاوت دارند.

·         راه‌حلی که برای انجام کار انتخاب می‌کنید؛

آیا خودتان با استفاده از ابزارهای آنلاین رایگان یا ارزان این کار را انجام خواهید داد؟ کسی را برای طراحی استخدام می‌کنید؟ با شرکت‌های طراحی گرافیکی دیگر همکاری می‌کنید؟ یا یک طراح فریلنسر استخدام می‌کنید؟

·         محل و لوکیشن طراح لوگو و یا شرکت طراحی گرافیک؛

این به‌طور عمده در مورد شرکت‌های طراحی گرافیکی و فریلنسرها که هر دو می‌توانند در هر نقطه از شهر شما یا کشور باشند، صدق می‌کند. بسیاری از شرکت‌های طراحی گرافیکی و شرکت‌های طراحی لوگو و فریلنسرها در شهرهای کم‌جمعیت می‌توانند هزینه بسیار کمتری نسبت به طراحان دیگر در کلان‌شهرها که هزینه زندگی در آن‌ها بالاتر است، دریافت کنند.

هزینه‌ی طراحی ساعتی چقدر است؟

متداول‌ترین ساختارهای قیمت‌گذاری در دنیای طراحی گرافیک و طراحی لوگو، ساعتی است. تعیین هزینه‌های طراحی ساعتی آسان‌تر است. ازآنجایی‌که طراحان گرافیک و طراحان لوگو‌ی تمام‌وقت اغلب به‌صورت ساعتی دستمزد می‌گیرند، مقایسه‌ی نرخ ساعتی و تصمیم‌گیری در مورد نرخی که با سطح تجربه شما همسو باشد آسان‌تر است.

هزینه‌های طراحی به‌صورت ساعتی می‌تواند پتانسیل درآمد شما را محدود کند. اگر قیمت طراحی گرافیکی را ساعتی تعیین کنید، پتانسیل درآمد شما بر اساس تعداد ساعاتی که می‌توانید کار کنید محدود می‌شود و طراحان گرافیک کارآمدتر درآمد خود را از دست می‌دهند. هزینه‌ی طراحی گرافیک ساعتی بر اساس تجربه و تخصص طراح گرافیک و ، متفاوت است. به‌طورمعمول، طراحان گرافیک باتجربه‌تر هزینه‌ی بالاتری نسبت به طراحان آماتور دریافت می‌کنند. هزینه‌های طراحی گرافیک بسته به نوع کار و خدمات در هر ساعت متفاوت است. در ادامه راهنمای قیمت خدمات طراحی گرافیک برای یک ساعت اعلام شده است.

قیمت طراحی گرافیکی دیجیتال و طراحی عمومی ساعتی:

  • قیمت طراحی سه‌بعدی هر یک ساعت در تری دی مکس ۴۵۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی سه‌بعدی هر یک ساعت در مایا MAYA ۶۰۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی سه‌بعدی هر یک ساعت در سینما فوردی CINEMA 4D ۸۰۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی و ساخت متحرک‌سازی هر یک ساعت در موشن بیلدر MotionBuilder_۵۰۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی مدل‌سازی سه‌بعدی هر یک ساعت در هودینی Houdini ۹۰۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی عادی و ساده گرافیکی هر یک ساعت در فتوشاپ photoshop ۱۶۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی عادی و ساده گرافیکی هر یک ساعت در کورل دراو coreldraw ۱۸۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی عادی و ساده گرافیکی هر یک ساعت در ایلوستریتور illustrator ۲۰۰ هزار تومان
  • قیمت طراحی عادی و ساده گرافیکی هر یک ساعت در ایندیزاین Indesign ۲۲۰ هزار تومان

قیمت طراحی گرافیک در طرحیسا چقدر است؟

طراحان و مشاوران طرحیسا در مورد پالت‌های رنگی، طراحی وب‌سایت و نحوه استفاده از طراحی جدید شما در رسانه‌های اجتماعی، مشاوره ارائه دهند. طراحی گرافیک اولین برداشت مردم از کسب و کار برند شما است؛ بنابراین ارزش آن را دارد که کار طراحی برندتان را به یک تیم تخصصی در حوزه‌ی طراحی گرافیک و لوگو بسپارید.

طرح‌هایی که و گرافیک طرحیسا به شما ارائه می‌دهد، ازنظر بصری جذاب هستند و مشتریان شما را به سمت عمل سوق می‌دهند. طراحان گرافیک طرحیسا با شناسایی دیدگاه مشتریان و کاربران و ارائه مرتبط ترین و جذاب‌ترین تصاویر بصری بهترین خدمات طراحی را با هزینه‌ی بسیار کم در اختیار شما می‌گذارد.

قیمت طراحی گرافیک در طرحیسا مطابق با تعرفه‌هایی است که سازمان صنفی طراحان گرافیک هرساله اعلام می‌کند و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد بسیار باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر از طرح‌های شرکت‌های رقیب است و علاوه بر طراحی حرفه‌ای و هزینه‌ی کم، می‌توانید طرح و یا لوگوی سفارشی خود را در کمترین زمان تحویل بگیرید.

یک طراح گرافیک خوب و حرفه‌ای فقط چشم خوبی به طراحی ندارد بلکه می‌داند که به چه چیزهایی نیاز دارید، چگونه کار را تکرار کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، و چگونه از برنامه‌های مختلف برای به دست آوردن نتیجه موردنیاز خود و همچنین انواع فایل‌های مختلف موردنیاز برای کارهای طراحی مختلف استفاده کنید.بنابراین اجازه دهید تا یک حرفه‌ای در این زمینه به شما کمک کند! طراحی گرافیک طرحیسا با طراحان مجرب و هزینه‌ی کم با شما همکاری خواهد کرد تا نیازهای شما را پاسخ دهد و بهترین راه برای انتقال بصری پیام شما را تعیین کند

تفاوت قیمت گذاری طراحی و کالا

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی شویم واجب است که بدانید که آثار طراحی و آثار هنری را نمی توان بر مبنای وزن، اندازه و تعداد و … قیمت گذاری کرد. حتی در خیلی از موارد مثل طراحی گرافیک و طراحی وبسایت و … اثر فیزیکی هم به مشتری ارائه نمی شود بلکه صرفا یک فایل مجازی مثل طراحی لوگو، بسته بندی، سایت و … به مشتری تحویل داده می شود. از نظر قیمت گذاری معمولا کالاهایی که فیزیکی و ملموس هستند برای سفارش دهنده قابل درک و قابل قبول تر است.

پس باید بپذیریم زمانی که سفارش دهنده با یک اثر بدون وزن و حجم و مقیاسی برای نشان دادن ارزش آن وجود ندارد، قیمت گذاری کمی سخت تر است. اگر به عنوان یک طراح مشغول به فعالیت هستید حتما تکنیک های نشان دادن ارزش آثار خود را به سفارش دهنده را فرا بگیرید چرا که نیاز است سفارش دهنده ارزش آثار شما را بداند. قبل از سفارش دهنده، شما باید برای خود، زمان، آثارتون ارزش قائل باشید.

شما باید به عنوان طراح ارزش کار خود را نشان دهید نه اینکه صرفا بگویید. این کار می تواند با معرفی و رزومه مناسب، نوع پرزنت یا ارائه طراحی شما، کیفیت کار، لحن بیان، شیوه برخورد با سفارش دهنده، داشتن بریف خلاق (Creative Brieff) قبل از استارت پروژه، رعایت زمانبندی مناسب و … صورت بگیرد.

نحوه اعلام قیمت طراحی به سفارش دهنده

1- داشتن تعرفه: تعرفه می تواند از صنف مربوطه خود داشته باشید و از آن به عنوان سند و پایه قیمت استفاده کنید. اگر هم که تعرفه ای از صنف خود ندارید می توانید این تعرفه را خودتون طراحی کنید. برای دانلود نمونه تعرفه در زمینه طراحی و تبلیغات بروی لینک مقابل کلیک کنید: تعرفه طراحان گرافیک ایران

2- پیشنهاد پکیج: اگر بتوانید یک مجموعه سفارش را در قالب یک پکیج به مشتری ارائه دهید می تواند ذهنیت بسیار مناسبی را در ذهن سفارش دهنده ایجاد و او را ترغیب به همکاری با شما بکند.

3- اعلام قیمت بصورت زمانی: در این نوع قیمت دهی شما بصورت ساعتی یا روزانه مبلغی را مشخص و شروع به همکاری می کنید. این نوع قیمت معمولا برای طراحان غیر حرفه ای است. طراحان حرفه ای معمولا تعداد پروژه های بالا در زمان کوتاه تری انجام و مبلغ های بالا تری دریافت می کنند. البته این نوع قیمت گذاری برای برخی از سفارش دهندگان و طراحان مناسب تر است.

4- قرار داد ماهیانه: این نوع اعلام قیمت بیشتر برای طراحانی که علاقه مند به استخدام هستند مناسب است. البته برخی از پروژه ها می تواند از این نوع قراردادها باشد، مثل طراحی و مدیریت سایت، اپلیکیشن، پیج ها در فضای مجازی، پروژه های معماری بزرگ و … .

5- پیشنهاد بازه قیمت: این نوع قیمت دهی می تواند برای طراحانی که در ابتدای فعالیت های خود هستند و در قیمت دهی شک دارند و می خواهند در هرصورت مشتری را جذب کنند و قیمت مناسبی هم ارائه دهند مناسب است. مثلا اگر شما برای طراحی یک وبسایت می خواهید اعلام قیمت کنید می توانید یک بازه قیمتی را مشخص و عواملی را برای بازه بالا و پایین قیمت مشخص کنید.

نکته آخر که میخوام خدمتتون اعلام کنیم این است که سعی کنید در جنبه های مختلف روی خود کار کنید تا تبدیل به یک طراح حرفه ای بشوید. این موضوع به شما کمک می کند تا نهایتا قیمت های شخصی تون رو داشته باشید و با اعتماد به نفس بالا به مشتری اعلام کنید.