عمومیکسب و کارهای برتر روز

شرایط لازم برای اجرای سقف متحرک چیست؟

سقف شیشه ای متحرک چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌ی اجرایی انواع سقف‌ متحرک به عوامل زیادی بستگی دارد، که در این بخش به برخی از عوامل تاثیرگذار در برآورد قیمت اجرای سقف متحرک شیشه ای یا اسکای لایت می‌پردازیم.
با دانستن عوامل تاثیرگذار در هزینه‌ی اجرایی سقف شیشه ای متحرک می‌توان بودجه‌ی لازم برای اجرای این نوع از نماهای شیشه‌ای را ابتدا محاسبه و در ادامه شروع به اجرای کار کرد، از جمله موارد تاثیرگذار در هزینه‌ی سقف شیشه ای متحرک عبارت‌اند از:

  • متراژ استفاده شده از سقف شیشه‌ای
  • جنس شیشه (لمینیت یا سکوریت)
  • موقعیت جغرافیایی
  • نوع شیشه (مات، رنگی یا شفاف)
  • جنس اتصالات نگهدارنده
  • چند جداره بودن شیشه
  • اقلیم غالب در منطقه
  • سازه‌ی اصلی ساختمان
  • نوع سقف شیشه‌ای (دستی یا اتوماتیک)
  • اندازه ی پروفیل‌های آلومینیومی

قیمت‌های اجرا سقف شیشه ای متحرک در پادناتنت 15 درصد کمتر از دیگر شرکت‌های اجرایی است، چرا که ما در پادناتنت به واسطه‌ی سابقه ی بالای کاری خود می‌توانیم متریال‌های شما را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه‌ها تهیه کنیم، به این صورت هزینه ساخت سقف شیشه ای متحرک برای شما به عنوان کارفرما کاهش می‌یابد.

برای تماس با کارشناسان ما در پادناتنت می‌توانید با شماره‌های موجود در این صفحه تماس بگیرید و یا شماره‌های خود را در صفحه‌ی تماس با ما، به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان با شما تماس بگیرند. اگر در روز تعطیل یا ساعات غیر اداری این صفحه را می‌بینید فرم مشاوره سایت پادناتنت را پر کنید تا ما با شما تماس بگیریم.

سقف متحرک شیشه ای اتوماتیک چیست؟

با پیشرفت فناوری و علم در صنعت معماری سقف‌های شیشه‌ای به وجود آمده‌اند، سقف‌ شیشه ای اتوماتیک این امکان را برای کاربران به وجود می‌آورند تا از دید بهتری برخوردار باشند، این نوع از نماهای شیشه‌ای در مکان‌هایی که امکان استفاده از نور و تهویه بازشوهای اطراف و کناری ساختمان وجود نداشته باشد، می‌تواند استفاده شود.

علاوه بر آن نمایی زیبا را به ساختمان شما می‌بخشد و شعاع دید بالاتری را در محوطه‌ی داخلی ساختمان نظاره‌گر باشید، همچنین در مکان‌هایی که احتیاج به تهویه یا نور طبیعی وجود دارد، مانند آشپزخانه، ناهارخوری، نشیمن و .. کمک شایانی دارند.

از جمله بروزترین روش‌های اجرایی سقف شیشه‌ای می‌توان به سقف شیشه‌ ای اتوماتیک اشاره کرد، که این نوع از سقف شیشه ای متحرک می‌توانند به صورت مکانیسم دستی، اتوماتیک و یا به صورت سنسورهای هوشمند به عوامل جوی عمل کنند.

همچنین این نوع از سقف شیشه ای متحرک از امنیت بالایی برخوردار هستند، چرا که در اجرای آن از شیشه‌های دو جداره یا سه جداره سکوریت یا لمینت استفاده می‌شود، که مقاومت بالایی در برابر فشارهایی همچون عوامل جوی، ضربه و … دارند، بنابراین در هنگام ضربه خورد نمی‌شوند و آسیب کاربران را به پایین‌ترین حد می‌رسانند. سقف شیشه ای اتوماتیک از جمله نماهایی شیشه‌ای است، که می‌تواند از راه دور و یا به صورت سنسوری باز و بسته شوند، به همین دلیل است که می‌تواند مزایای زیادی را برای کاربران به وجود آورد.

سقف شیشه ای اتوماتیک از مقاومت بالایی برخوردار هستند و به از وزن کمی برخوردار هستند، همچنین اجرای این نوع از نماهای شیشه‌ای به صورت خشک انجام می‌شود، به این صورت که با استفاده از روش مکانیکی پروفیل‌های آلومینیومی و شیشه را بهم متصل می‌کنند، به همین دلیل است که از استحکام بالایی برخوردار هستند و از سرعت اجرایی بالایی نیز برخوردار هستند، که در ادامه بیشتر در این‌باره توضیح خواهیم داد.

اجزای تشکیل دهنده سقف شیشه ای متحرک

برای اجرای سقف شیشه ای متحرک ابتدا باید به سه ویژگی مهم در آن دقت کرد:

  • نوع اتصالات نگهدارنده
  • نوع شیشه
  • نوع عایق‌بندی

در ابتدا برای اجرای سقف‌ شیشه ای متحرک زیر سازی مناسب و متناسب با سازه اصلی ساختمان انجام شود، به این صورت که در صورتی که ساختمان از سازه‌ی بتنی برخوردار باشد، ابتدا پلیت‌هایی را بر روی بتن می‌کوبند، در ادامه دستک‌هایی را بر روی پلیت‌ها جوش می‌دهند، حال در صورتی که سازه فلزی باشد، احتیاجی به پلیت نیست و می‌توان دستک‌ها را به صورت مستقیم به تیرهای فلزی جوش داد، این نکته حائز اهمیت است که دستک‌ها باید در محل‌های رنگی در تیر متصل شوند، در غیر این صورت از استقامت لازم برخوردار نیستند.

بعد از اجرای زیرسازی از قوطی‌های پروفیل آلومینیومی  عمودی و افقی استفاده می‌کنند و شبکه‌هایی را به وجود می‌آورند که وظیفه‌ی نگهداری از شیشه را به عهده دارند. همچنین برای مقاوم‌سازی پروفیل‌های آلومینیومی یا لامل، داخل آن‌ها را از قوطی‌های فلزی (RAIN FORCE) پر می‌کنند تا استحکام لازم را به دست آورند.

یکی از نکات مهم در اجرا سقف شیشه ای متحرک نوع شیشه است، چرا که تقریبا 80% این نوع از سقف‌ها از شیشه به وجود آمده است، بنابراین باید از مقاومت لازم در برابر فشارهای همچون باد، باران استحکام داشته باشند و همچنین عایق حرارتی و صوتی مناسبی باشند، برای این کار می‌توان از شیشه‌های لمینت، سکوریت و یا لمینت سکوریت استفاده کرد، چرا که همانطور که گفته شد، از مقاومت بالایی برخوردار هستند و در صورت ضربه خودر نمی‌شوند.

از جمله مزیت‌های این نوع از شیشه این است که می‌توان از شیشه‌های با طرح‌های متفاوت و یا به صورت رنگی، مات و شفاف نیز استفاده کرد و بر زیبایی نمای ساختمان خود اضافه کرد. از دیگر انواع شیشه‌ها می‌توان به شیشه‌های نانو اشاره کرد، استفاده از این نوع از شیشه‌ها در سقف شیشه ای متحرک باعث تمیز ماندن شیشه‌ها بعد از عوامل جوی همچون باران، برف و … می‌شود.

همچنین از دیگر مواردی که از اهمیت بالایی در اجرا سقف شیشه ای متحرک برخوردار است ، می‌توان به عایق‌بندی این نوع از سقف‌ها اشاره کرد، زیرا که باید در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و همچنین بتوانند عایق مناسبی در برابر حرارت، صدا و سرما باشند و کمترین اتلاف انرژی را دارا باشند.

انواع شیشه در سقف شیشه ای متحرک

همانطور که گفته شد، نوع شیشه در سقف شیشه ای متحرک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، از جمله انواع شیشه‌های استفاده شده در ساختمان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شیشه بافت‌دار
  • شیشه رفلکس یا منعکس‌کننده
  • شیشه فلوت- شیشه عایق دوجداره
  • شیشه لمینیت
  • شیشه عایق سه جداره- شیشه‌های امنیتی و سکوریت
  • شیشه کم گسیل
  • شیشه رنگی
  • بلوک شیشه‌ای
  • و …

که در این حوزه ی اجرایی بیشتر از شیشه‌های سکوریت استفاده می‌شود، شیشه‌های سکوریت به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند.

سقف متحرک پارچه ایی یکی از این رویکردهای مدرن و راحت برای مسقف کردن پوشش فضاها و محوطه های باز است که علاوه بر زیبایی که به ظاهر اضافه می کند به راحتی قابل نصب و استفاده در محیط های مختلف بوده و همچنین به دلیل ایجاد یک المان دکوراتیو خارجی در معماری امروز،  برای فضای باز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

این نوع از سقف های به صرفه با توجه به سبک بودن وزن پارچه، نیازی به پروفیل های بزرگ و سنگین نداشته و همچنین با توجه به پیش ساخته بودن سیستم سقف پارچه ای، زمان اجرای پروژه به طور چشمگیری کاهش می یابد.

سقف متحرک پارچه ایی در دو مدل ثابت و متحرک توسط تیم تخصصی آواشید اجرا می گردد. سقف متحرک پارچه ای از یک سیستم پارچه ای و آلومینیومی تشکیل شده است که بر روی ریل حرکت می کند که با نصب یک موتور، نیروی محرکه این سقف به وجود می آید، از طرفی با طراحی یک ریموت کنترل و یک دگمه، جمع شدن و باز شدن سایه بان پارچه ای به صورت خودکار و کنترل شده انجام می شود. اما در مدل سقف متحرک چادری مکانیکی و یا دستی، این عمل به صورت دستی انجام می شود و از نظر هزینه ای نیز به صرفه تر است.

سقف متحرک پارچه ای را می توان به عنوان سایه بان در برابر نور خورشید و حفاظت در برابر باد و باران در مکان هایی مانند سایه بان استخر ها ، سکوهای سالن ورزشی روباز ، محیط های باز خصوصی مانند بالکن ها و فضاهای باز ویلا ، آتشکده‌های روباز ، حیاط خلوت‌ها ، حیاط‌های باز رستوران ها ، گلخانه‌های روباز ، حیاط‌هایی که مشرف دارند، روف گاردن‌ها و … استفاده کرد.

انواع سقف متحرک

۱سقف متحرک تراس

تراس ها یکی از فضاهایی هستند که همواره و در تمام فصول قابل استفاده نمی باشند. با استفاده از آن در تراس در منازل مسکونی و کاربری های تجاری می توان هرگاه که نیاز به فضای مسقف باشد تراس را به متراژ ساختمان اصلی اضافه نمود و در زمانی که نیاز به فضای باز تراس و استفاده از نور خورشید و هوای تازه می باشد با جمع کردن سقف به آن دسترسی داشت.

۲سقف متحرک رستوران

با نصب سقف متحرک فضای غیرقابل استفاده رستوران را به یک فضای تجاری با ارزش افزوده بالا تبدیل می کند. در رستوران ها می تواند از فضاهایی مثل روفگاردن و تراس ، در شرایط جوی مختلف استفاده کنند. شرایطی چون بارش باران و برف، سرما، گرما و … . در هنگام بسته بودن همانند یک سقف ساختمانی هوابند و عایق دمایی می باشد. محوطه زیر سقف متحرک رستوران را می توان در صورت نیاز با سیستم های گرمایشی و سرمایشی برای استفاده مشتریان معتدل کرد.

۳سقف متحرک استخر

در هوای سرد و یا گرم با استفاده از سایبان متحرک استخر می توان از یک فضای دلپذیر بدور از گرما و سرمای محیط بیرون استفاده نمود و در هنگامی که نیاز به آفتابگیری و هوای باز است سقف را باز نمود. وجود یک سقف متحرک بر روی استخر مانع از ریختن فضولات و برگ درختان به درون آب استخر، کثیف شدن آن، تغیرات دمایی آب در اثر تابش خورشید، تبخیر آب و کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری از استخر می گردد.

امروزه افرادی که در منازل، ویلاها و برج هایی که استخر های روباز و در محوطه مکان سکونت خود دارند، به دنبال آن هستند که بتواند از استخر رو باز خود در تمام فصول استفاده کنند. یکی از متریال های به روز دنیا که می تواند فضای استخر آنها را پوشش دهد سقف متحرک استخر است. ایجاد یک استخر چهار فصل در فضای باز به وسیله آن امکان پذیر خواهد بود.

در روزهای گرم تابستان افراد تمایل بیشتری دارند که از استخر خود استفاده نمایند اما به دلیل آفتاب شدید در این ایام و احتمال آفتاب سوختگی، افراد معمولا نمی توانند از طول  روز از استخر رو باز خود استفاده نمایند. با نصب سقف برقی استخر می توانند در زمان هایی که آفتاب شدید است با بستن سقف برقی، فضای استخر و اطراف آن را از آفتاب در امان بدارند.

۴سقف متحرک روف گاردن

با کاهش فضاهای اشتراکی و مشاعات در ساختمان ها، طراحی روف گاردن در پشت بام ساختمان های مسکونی گسترش پیدا کرده است. مالکین و معماران ترجیح می دهند تا فضای روف گاردن بجز تامین فضای سبز به مکانی کاربردی با قابلیت استفاده ساکنین تبدیل نمایند. فضایی برای استراحت همراه با سایبان یکی از نیاز های اصلی روفگاردن ها در معماری مدرن امروزه می باشد. با قابلیت باز و بسته شدن یکی از گزینه های جذاب و کاربردی برایر روف گاردن برج مسکونی می باشد.