علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

موتور ایمپلنت چیست و برندهای معتبر کدام اند؟

موتور ایمپلنت دندانپزشکی را می توان به عنوان یک دستگاه مهم در دندانپزشکی و روند قرار دادن ایمپلنت های دندانی دانست. به خاطر داشته باشید که اگر موتور ایمپلنت ها در دندانپزشکی و مطب ها استفاده نشود سبب ایجاد اختلال در روند ایمپلنت گذاری می شود.

امروزه تولید کننده های مختلفی در زمینه طراحی و تولید موتور ایمپلنت نقش داشته و درحال فعالیت هستند، اما از معروف‌ترین برندهایی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، می توان به NSK ، ماراتون، ساشین و وودپکر اشاره نمود که در ادامه به معرفی و بررسی این برند ها از موتور ایمپلت داندانپزشکی می پردازیم.

معرفی ۴ مدل از 4 برند معروف موتور ایمپلنت:

موتور ایمپلنت ان اس کی NSK مدل Surgic AP

موتور جمع و جور برند NSK که دارای کارایی بسیاری است، همچنین با توجه به ویژگی های خوبی که دارد این امکان را به پزشک می دهد تا کار ایمپلنت را به خوبی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام‌ بدهد. موتور ایمپلنت مدل NSK surgis Ap دارای یک صفحه نمایشLCD بزرگ بوده که دارایی نور مناسب است و این امکان را به پزشک می‌دهد تا در هنگام جراحی بتواند به راحتی تمامی آیتم های مورد نیاز است مشاهده کند.

 موتور ایمپلنت دندانپزشکی برند NSK  دارای پدال پای ساده و مطابق استاندارد است. همچنین این مدل دستگاه ایمپلنت دارای ظرفیت شستشو مطلوب بوده و امکان نصب ساده با پمپ آب قدرتمند خارجی را دارد.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای این برند مدل APبیان نمود عبارت‌اند از: این موتور ساخت کشور ژاپن بوده که به صورت پیش فرض دارای تنظیمات هشت سیستم ایمپلنتی مختلف است. این موتور سرعت چرخشی ۲۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دور دقیقه دارد و دارای کنترل خودکار سرعت و گشت‌آور است.

موتور ایمپلنت ماراتن Marthon مدل Ki-20

موتور ایمپلنت دندانپزشکی برند ماراتون مدل KI_20 دارای صفحه نمایش LCD بوده که ساخت کشور کره جنوبی است. اینسترومنت این موتور برند ماراتون از نوع فایبراپتیک است که گشتاور آن قابلیت تنظیم در ضریب‌های مختلف را دارد. محدوده گشتاور آن از ۵ تا ۷۰ نیوتن بر سانتی‌متر است.

همچنین موتور ایمپلنت مدلAp این امکان را به پزشک می دهد تا بتواند سرعت و گشتاور آن را به صورت اتوماتیک کنترل نماید. علاوه بر این دارای پدال چند منظوره با کنترل کامل نیز است.

برند ساشین

موتور ایمپلت ساخت کمپانی ساشین را می توان به عنوان یکی از پرکاربرد‌ترین و به صرفه‌ترین موتورهای که ساخته شده توسط کشور کره جنوبی است، دانست. این موتور ایمپلنت دندانپزشکی دارای صدا و لرزش بسیار پایینی که سبب می شود عملیات جراحی با کیفیت بالایی صورت بگیرد.

این موتور قابلیت تنظیم شدت جریان آب را داشته و دارای ۹ حافظه با توانایی تنظیم نمودن تورک و سرعت و جهت چرخش آب است. همچنین این موتور دارای هشدار صوتی بوده که در صورت نیاز دندانپزشک بتواند از آن مطلع شود. علاوه بر این موتور ایمپلنت دارای عملکرد محافظتی در برابر فشار زیاد است به این صورت که اگر از تورک بالاتر نسبت به تورک مد نظر استفاده شود دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود.

برند وودپکر

صفحه نمایشگر این موتور LED است که دارای سرعت چرخی برابر ۳۰۰الی ۴۰۰۰۰دور در دقیقه است. این دستگاه دارای محدوده تورک۸۰ نیوتن بر سانتی‌متر می‌باشد. این برند از موتور ایمپلنت دندانپزشکی دارای پمپ بسیار قوی و کاملا بی صدا است که حداکثر توان پمپ خروجی آن برابر با۱۱۰ میلی‌متر بر دقیقه است. همچنین این دستگاه این امکان را در اختیار پزشک قرار می دهد تا بتواند به کمک پدال پا با سیم و یا به صورت دستی، شدت جریان آب را تنظیم نماید.

از دیگر ویژگی هایی که می توان برای این دستگاه عنوان نمود، طراحی جمع و جور و منحصر به‌فرد پونیت کنترل است. این مدل از موتور یونیت دندانپزشکی دارای مجوز ce اروپا است.

برند های نام برده را می توان به عنوان بهترین برند های موتور ایمپلنت موجود در بازار به حساب آورد که تصور انجام کار ایمپلنت و دندانپزشکی بدون وجود آن ها قدری ناممکن است.

نکات خرید موتور ایمپلنت دندانپزشکی

در هنگام خرید موتور ایمپلنت دندانپزشکی حتما باید به یک سری نکات مهم توجه نمود. به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که خرید این دستگاه تخصصی است از این رو باید قبل از خرید با مشاوره متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

مواردی که در هنگام خرید موتور ایمپلنت باید به آن توجه نمود عبارت‌اند از:

۱.دستگاه هایی که دارای لامپ LED در میکروموتور هستند. وجود این لامپ ها قیمت دستگاه را افزایش می دهند از این رو قبل از خرید به این نکته توجه کنید که آیا به این ویژگی نیاز دارید یا خیر.

۲. پدال که وظیفه روشن و خاموش شدن دستگاه را به عهده دارد. به نوع پدال در هنگام خرید توجه کنید.

۳. گشتاور موتور نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه نمود زیرا متناسب با شیوه کار پزشک، گشتاور نیز متفاوت است.

علاوه بر موارد گفته شده به موارد متعدد دیگری نیز که متناسب با تخصص پزشک است باید در هنگام خرید موتور ایمپلنت دندانپزشکی توجه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید