علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

برای کار با کراتین از چه ماسکی استفاده کنیم ؟

بهترین مارک ماسک موی کراتینه در بازار

به نقل از بهترین کراتین کار در تهران در زندگی پرهیاهو و پراسترس امروز که خیلی‌ها تغییر حالت طبیعی مو را تجربه می‌کنند گریزی از خشکی و وز شدگی موهای خشک و بدحالت  نیست. طب پوست و مو و دنیای داروهای سنتی و تقویتی هم خیلی از اوقات مغلوب این وز شدگی و بدحالتی موها می‌شود؛ اما حالا که راه‌های مختلف را برای رفع خشکی موها امتحان کرده‌اید شاید بد نباشد این بار انواع بهترین مارک ماسک موی کراتینه را هم امتحان کنید!

کراتین درمانی واژه جدیدی نیست. بخشی از بافت پوششی بدن ما از کراتین تشکیل شده و موها و ناخن‌ها هم از کراتین تشکیل شده‌اند. به نظر می‌رسد این تجربه تلخ و ناگوار وز شدگی موها هم به سبب تخریب و کاهش تولید کراتین رخ دهد. پروتئین ارزشمندی که به دنبال سشوار کشی، شانه کشی و روش‌های مراقبتی غیر اصولی کم کم از بین می‌رود و جایگزین دائمی هم برای آن وجود ندارد.

انواع ماسک  برای کراتینه مو نه درمان قطعی، اما راهکار موقت برای برگرداندن حالت طبیعی و زیبا موها هستند. از طرفی ترکیبات کراتینه به کار رفته در این ماسک‌ها در دراز مدت موها را تغذیه و بخشی از ساقه تخریب شده مو را احیا می‌کنند. اگر موهای خشک و وز دارید با این مقدمه دعوت می‌کنیم این بار دنیای پرطرفدار ماسک موها را از نگاه تیم تخصصیمینی ژوپ مرور و بررسی کنید.

معرفی و بررسی انواع بهترین مارک ماسک مو کراتینه

ماسک کراتینه موی سر مای

حجم: ۱۵۰ میلی لیتر

مناسب برای: موهای مجعد و فر

فاقد ویتامین و عصاره

ماسک کراتینه موی سر مای گزینه اقتصادی و ایرانی برای ترمیم موهای آسیب دیده بانوان و آقایان است. موهای خشک، شکسته و آسیب دیده در اثر رنگ کردن مداوم به این محصول برای کراتین درمانی و احیای فولیکول‌ها نیاز دارند. برای جلوگیری از آسیب بیش‌تر موها توصیه می‌شود بعد از هر بار رنگ کردن مو حتما از این ماسک مو به صورت دوره‌ای استفاده کنید.

ماسک مو پروکسا مدل کراتین

حجم: ۲۵۰ میلی لیتر

مناسب برای: موی آسیب دیده , موهای رنگ شده

حاوی ویتامین/ عصاره: کراتین، روغن جوانه گندم، ویتامین A ، B5 و E

آنچه این محصول را متمایز می‌کند

پروتئین هیدرولیز شده گیاهی و طبیعی

ماسک مو پروکسا مدل کراتین محصولی ترمیم کننده برای انواع موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده است. کراتین به کار رفته در این ماسک مو بعد از هر بار استحمام به نرمی و تقویت موها کمک می‌کند.

ماسک مو استار لیدی مدل Keratin

حجم: ۵۰۰ میلی لیتر

مناسب برای: موی آسیب دیده

حاوی ویتامین/ عصاره: کراتین و ویتامین

اگر به دنبال خرید ماسک موی ترمیم کننده عمیق برای موهای آسیب دیده خود هستید ماسک مو استار لیدی انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای است. ترکیب اصلی این محصول را کراتین و دایمتیکون تشکیل می‌دهند و با توجه به قیمت از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

ماسک مو کراتینه دنی وان مدل sensient

حجم: ۷۵۰ میلی لیتر

مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده

حاوی ویتامین/ عصاره: ویتامین B , ویتامین E

ماسک مو کراتینه دنی وان تقویت کننده و تثبیت کننده حالت موها است. اگر موهای نازک و در عین حال مجعدی دارید این ترکیب کراتینه به رفع خشکی و شکنندگی موها کمک می‌کند.

ماسک موی کراتینه دنی وان حاوی روغن جوجوبا و پروتئین گیاه گندم است که در دراز مدت به نرمی موها کمک می‌کند.

ماسک مو کراتینه سیمفونی مدل Golden Argan

حجم: ۲۰۰ میلی لیتر

مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده , موی مجعد و فر , موهای رنگ شده , موی عادی

حاوی ویتامین/ عصاره: کراتین و روغن هسته آرگان

ماسک مو کراتینه سیمفونی مدل Golden Argan فرمولاسیون غیر چرب و سبک برای ابریشمی شدن موهای وز و خشک شما است. ستریمونیوم کلراید ترکیب تقویتی موثر این محصول است که علاوه بر جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن به رفع موخوره کمک می‌کند. استفاده از این ترکیب قبل از هر بار سشوار کشی و شانه کشی به نرم شدن موها کمک می‌کند.

ماسک مو ماسینکس مدل کراتین

حجم: ۵۰۰ میلی لیتر

مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده

حاوی ویتامین/ عصاره: جوانه گندم و کراتین

ماسک مو ماسینکس با آبرسانی قوی موها ترکیبی موثر در بازسازی فولیکول مو و تغذیه آن‌ است. کراتین به کار رفته در این محصول در صورت استفاده مداوم شفافیت و نرمی موها را احیا می‌کند.

ماسک موی رویتا مدل موهای به شدت آسیب دیده ، کراتینه

حجم: ۲۵۰ میلی لیتر

مناسب برای: موی خشک , موی آسیب دیده

حاوی ویتامین/ عصاره: جوانه گندم و کراتین

ماسک موی رویتا درصد بالاتری کراتین و عناصر نرم کننده دارد و از این رو موها را برای طولانی مدت نرم و درخشنده نگه می‌دارد. برای استفاده از این ماسک مو ابتدا موها را به صورت کامل از چربی پاک کنید. سپس ماسک را در حمام به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ساقه موها قرار داده و شستشو دهید.

تجربه کراتین درمانی با ماسک موهای کراتینه

کراتین مهم‌ترین ترکیب درمانی برای ترمیم موهای آسیب دیده است. معمولا در ماسک موهای کراتینه از پروتئین هیدرولیز شده استفاده می‌شود که برای اثرگذاری بیش‌تر باید به صورت هفتگی و منظم روی موها قرار گیرد. این پروتئین از گیاهان و ترکیبات طبیعی نظیر گندم، سویا، ابریشم و آمینواسیدهای سنتتیک تهیه می‌شود.

به جز ماسک موها ترکیبات زیادی در بازار به عنوان شامپو کراتینه به فروش می‌رسند. برخی از این شامپوها صرفا برای نرم کردن و لخت شدن موها تولید می‌شوند و حاوی مقادیر بالایی آمونیاک و فرمالدهید هستند. از این رو شامپوهای کراتینه و مصرف آن‌ها خالی از اشکال نیست. اما در ماسک موهای کراتینه رویکرد متفاوتی برای نرم شدن تدریجی موها پیش‌بینی شده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای انواع ماسک مو کراتینه برای مو نرم کردن و حالت بخشی به ساقه مو در منزل است. کاری که شاید اگر قرار باشد در سالن‌های زیبایی انجام دهید هزینه بردار، وقت‌گیر و البته برای سلامتی زیان‌بار باشد.

آشنایی با ترکیبات اصلی و جانبی ماسک کراتینه مو

کراتینی که در ماسک موها به کار برده می‌شود معمولا حاوی ۱۸ آمینو اسید با منشا گیاهی است. در اکثر ماسک موها این ترکیبات به صورت طبیعی به کار برده می‌شوند؛ اما برخی از مدل‌ها کراتین را با پارابن، فتالات و سیلیکون فرموله می‌کنند که می‌تواند در دراز مدت حساسیت زا باشد.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

مراقبت های بعد از کراتینه مو ، مطالب مهمی در رابطه با کراتین مو وجود دارد که مشتریان عزیز کراتین مو باید از تمامی آنها مطلع باشند. به عنوان مثال مطلب مراقبت های بعد از کراتینه مو می تواند تا حد زیادی بر دانسته های مشتریان عزیز کراتین مو اضافه کند.

کراتینه مو یکی از روش های پر طرفدار در بین عاشقان زیبایی و سلامتی مو می باشد. با توجه به پیشرفت های چشم گیر این سال ها در امر زیبایی ، کراتینه مو به یکی از محبوب ترین روش ها در میان مردم تبدیل شده است. با توجه به کم بودن اطلاعات در زمینه کراتین مو ، باید خیلی دقت کرد و هشیار بود تا کاری رو اشتباه انجام ندهیم. در حقیقت انجام خدمات کراتینه مو را می توان به دو بخش تقسیم کرد ، بخش و خدمات حین اجرای کراتینه مو و بخش مراقبت های بعد از کراتینه مو ، که این مورد بسیار مهم شما را در طولانی کردن مدت زمان اثر کراتینه مو یاری می کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا تعدادی از این مراقبت ها را به شما بیاموزیم و کمک کنیم تا بتوانید میزان اثر کراتینه موی خود را تا 9 ماه و یا حتی بیشتر بالا ببرید.

شامپوی بدون سولفات برای کراتینه مو

یکی از مهمترین مواردی که همواره در رابطه با کراتینه مو سوال می شود بحث شامپوی بعد از کراتینه مو می باشد ، این که از چه شامپویی استفاده کنیم تا اثر کراتینه موی ما از بین نرود؟ جواب ساده است ، ما باید بعد از کراتینه مو از شامپوهای فیری سولفات یا همان بدون سولفات استفاده کنیم ، این مدل از شامپوها هیچگونه آسیبی به اثر کراتینه موی ما نمی رساند و حتی هر روز هفته نیز می توان از آن ها استفاده کرد.

مورد بعدی که مهم می باشد استخر رفتن و یا شنا در دریا می باشد ، کلر موجود در آب استخر و همینطور نمک موجود در آب دریا باعث کم شدن اثر کراتینه مو می شود ، پس در نظر داشته باشید که هر زمان که می خواستید به دریا و یا استخر بروید حتما از کلاه شنا استفاده نمایید و تا جایی که امکان دارد از برخورد آب استخر و یا دریا با موهایتان جلوگیری نمایید. چرب کردن موها با استفاده از روغن های درمانی مانند روغن نارگیل نیز در این مورد می تواند کمک کند و جلوی تماس مستقیم آب استخر و دریا با موهای کراتینه شده شما را بگیرد. اگه می خواید درباره شامپو مخصوص موهای کراتین شده بدونید ، می تونید مطلب شامپو مخصوص موهای کراتین شده رو مطالعه نمایید.

استفاده از ماسک مو بعد از کراتینه مو

ماسک مو بعد از انجام کراتینه مو به شما کمک خواهد کرد ، البته نه هر ماسک مویی ، ماسک موی بدون سولفات! باید بعد از کراتینه مو از ماسک موهای بدون سولفات استفاده کرد. این روزها با وجود برندهای گوناگون موجود در بازار و همینطور تعدد کالاها پیدا کردن ماسک موهای بدون سولفات کار سختی نیست. پس در کل در نظر داشته باشید که یکی از دشمن های اثر کراتینه مو سولفات می باشد. البته ناگفته نماند تمام مواردی که به شما در این مقاله گفته شد فقط برای طولانی تر کردن اثر کراتینه مو می باشد. در واقع رعایت نکردن آنها به کل کراتینه موی شما را نابود نمی کند بلکه باعث می شود تا اثرش زودتر از بین برود. مثلا شاید شش ماهه و یا حتی چهار ماهه ، اما با رعایت کردن این موارد به راحتی تا 9 ماه می توان این اثر را حفظ کرد. کراتین موی بهار گُلی در خدمت شما عزیزان می باشد.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

منبع : پاهو