عمومیکسب و کارهای برتر روز

در خرید سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید انواع سرویس خواب به چه نکاتی توجه کنیم. این سوالی است که هر خریداری قبل از خرید سرویس خواب از خود می پرسد. به همین خاطر ما نیز برای این که بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم؛ به تمامی نکات مهمی که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد. همه ما انسان ها برای اینکه بتوانیم از استرس و دغدغه هایی که در روز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم خلاص شویم نیاز به یک محیط پر آرامش داریم.

وقتی که به خانه می رسیم بعد از اینکه مدتی را در کنار خانواده گذراندیم ترجیح می‌دهیم استراحت ما در یک جای راحت و آسوده مثل باشد و در اتاق خواب ها اصلی‌ترین وسیله ها هستند که لازم است برای خرید آنها دقت زیادی به خرج دهید چون قرار است تختی که در اتاق خواب شما قرار می گیرد. علاوه بر این که اتاق شما را زیباتر می کند، یک خواب آسوده و راحت را برای شما به ارمغان بیاورد و از نظر فیزیکی کاملا استاندارد باشد و مناسب راحتی و خواب شما باشد .پس هنگام خرید تخت دونفره لازم است که به نکاتی که اشاره می کنیم توجه کنید.

نکات مهم در خرید تخت خواب

 همان طور که گفتیم لازم است تخت خواب شما از نظر فیزیکی کاملاً استاندارد و مناسب شما باشد چون اگر این طور نباشد بعد از اینکه مدتی از آن استفاده کردید دچار کمر درد و سردرد می‌شوید و نمی‌توانید خواب راحتی را روی آن داشته باشید. با توجه به اینکه تخت خواب های دو نفره ابعاد و اندازه های مختلفی دارند شما باید با توجه به فضایی که در دسترس دارید و همچنین با توجه به نیاز و جثه بدنی خود تخت را خریداری کنید. معمولا ابعاد این تخت خواب ها از 160 سانتی متر در 200 سانتیمتر شروع می شود و در عرض های 180 سانتی متر و 200 سانتیمتر هم وجود دارد.

 بعد از اینکه تختخوابی که خریداری کردید کاملا متناسب با نیاز شما بود لازم است برای این تخت خواب تشکی خریداری کنید که کاملا ایمن باشد و هم ضد حریق باشد و هم از نفوذ حشرات و آب به داخل آن جلوگیری شود. در نظر داشته باشید که های فنری برای کسانی که وزن کم و سن پایین دارند مثل کودکان مناسب است و کسانی که در وزن ها و سنین مختلف هستند بهتر است از تشک های طبی و فنری استفاده کنند و تشک هایی که در فنر ندارند و صرفاً طبی هستند برای کسانی که مشکل کمر دارند مناسب تر است. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید ارتفاع تخت خواب ها است.

 اگر برای خرید تخت خواب به بازار و فروشگاه ها مراجعه کرده باشید می بینید که این تخت خواب ها در ارتفاع های مختلف تولید و عرضه می شوند و شما با توجه به نیاز و سلیقه خود تختخواب ایده‌آل خود را انتخاب میکنید ولی از بین ارتفاع های مختلف بهترین ارتفاعی که مناسب و استاندارد است 30 تا 45 سانتیمتر است و اگر ارتفاع تخت خواب از سطح زمین کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد ممکن است در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به شما شود.

وقتی که تصمیم گرفتید تخت خوابی که میخواهید خریداری کنید چه ارتفاعی داشته باشد سعی کنید اندازه اتاقی که در آن هستید را هم مد نظر بگیرید زیرا ممکن است تخت خوابی که از نظر شما کاملا ایده‌آل است با ابعاد اتاق خواب شما مطابق نباشد و گزینه مناسبی برای فضای شما نباشد.

 همانطور که در مدل های مختلف تخت خواب های دو نفره و مشاهده می کنید این تخت خواب ها در مدل های جدید دارای کشو و یا باکس هایی هستند که شما می توانید برای قرار دادن وسایل خود از آنها استفاده کنید. مخصوصاً اگر اتاق خواب کوچکی دارید این تخت خواب ها می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد زیرا در هر صورت هندسه تخت خواب طوری است که یک فضای زیادی را در اتاق خواب شما اشغال می کند پس چه بهتر که از همان ابعاد برای قرار دادن وسایل اضافی استفاده شود و نهایت صرفه جویی در فضای اتاق انجام می گیرد.

 البته همیشه تخت خواب ها به شکل مستطیل و مربع نیستند و در انواع مختلف تخت خواب هایی که در بازار موجود است شما شاهد تختخواب های گرد هم هستید که این امر کاملا سلیقه ای است و با توجه به اینکه تخت خواب شما چه شکلی دارد لازم است که از قوانین فنگ شویی برای قرار دادن تخت خواب در جای مناسب کمک بگیرید که در مقاله جدا کاملاً در این مورد صحبت کردیم.

 در نظر داشته باشید که بهترین وقتی که می توانید وسایل چوبی را خریداری کنید فصل تابستان است و خرید و فروش وسیله های چوبی در تابستان می تواند گزینه بهتری باشد زیرا در فصل‌های دیگر مخصوصا فصل زمستان به علت شلوغ بودن بازار چوب ممکن است محصول با کیفیتی به شما عرضه نشود.

انواع متریال ساخت سرویس خواب

در حال حاضر برای ساخت سرویس خواب از متریال های مختلفی استفاده می شود. انواع سرویس خواب بر اساس متریال ساخت عبارت اند از:

  • سرویس خواب چوب راش
  • سرویس خواب ام دی اف
  • سرویس خواب ملامینه/نئوپان
  • سرویس خواب فلزی
  • سرویس خواب ABS
سرویس خواب سلطنتی ساحل
متریال چوب  راش و ام دی اف
ابعاد 180 * 200
تخت خواب+میز آرایش+آینه+پاتختی+صندلی
رنگ بندی متنوع چوب و پارچه

سرویس خواب چوب راش

سرویس خواب چوب راش از چوب راش درجه یک ساخته می شود. این سرویس دارای روکش رنگ پلی استر با مقاومت بالا در مقابل گرما و خراشیدگی بوده و در رنگ هایی متنوع و جذاب به فروش می رسد. سرویس خواب های ساخته شده با چوب راش از بهترین گزینه ها برای خرید سرویس خواب عروس محسوب می شود.

سرویس خواب ام دی اف

از بهترین و باکیفیت ترین متریال برای سرویس های خواب می توان به ام دی اف MDF اشاره نمود. این سرویس از ورق های باکیفیت ام دی اف ساخته می شود. کیفیت بالای این ورقه MDF باعث شده است تا در مقابل هوا و رطوبت مقاومت بالایی داشته و آسیب نبیند.

ورق های ام دی اف در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شوند. به همین دلیل سرویس خواب ام دی اف را می توان در رنگ های متنوع بر اساس سبک دکوراسیون اتاق خواب، خریداری کرده و استفاده نمود.

سرویس خواب ملامینه/ نئوپان

سرویس خواب ملامینه از ورق هایی از جنس نئوپان ساخته می شود. ورقه های ملامینه روکش پرس شده روی نئوپان که خرده های چوب آمیخته شده با نوع خاصی از چسب را در ترکیب خود دارند. ورق های ملامین دارای روکش زیبایی هستند که علاوه بر جذابیت، سبب افزایش مقاومت این ورقه های می شود.

سرویس خواب ملامینه دارای ساختار مشابهی با سرویس خواب ام دی اف است؛ اما تفاوت اساسی این دو محصول در آن است که ام دی اف ساختاری فشرده تر و مقاوم تر نسبت به نئوپان دارد. همین امر سبب شده است قیمت سرویس ملامینه نسبت به سرویس خواب ام دی اف، کمتر باشد.

سرویس خواب فلزی

سرویس خواب فلزی معمولاً از فلز آهن ساخته می شود. تمامی قسمت های این سرویس از فلز ساخته شده و بنابراین ظرافت و جذابیت سرویس های چوبی را ندارند. در صورتی که برای خرید سرویس خواب تک نفره یا دونفره مورد نظر، بودجه کمی در نظر دارید، خرید سرویس خواب فلزی انتخاب مناسبی خواهد بود.

راه های تشخیص بهترین جنس سرویس خواب

برای تشخیص بهترین جنس سرویس خواب ابتدا لازم است به ویژگی های هر کدام از عناصر به کار رفته در ساخت آنها دقت کنید. به عنوان مثال در صورتی که تخت خواب از جنس چوب باشد بهترین انتخاب، سرویس خواب هایی از جنس چوب گردو، راش و بلوط است. طبیعی است که سرویس خواب ساخته شده از چوب مقاوم، گرانتر خواهد بود.

کلام آخر

اهمیت داشتن سرویس خواب جدید و مدرن و متناسب با نیازهای فرد، یکی از ضروریات زندگی امروزی است. داشتن خواب راحت بستگی زیادی به تخت خوابی دارد که فرد از آن استفاده می کند. غیر از مسایلی مانند ، جنس و متریال مواد استفاده شده در ساخت آن، ابعاد سرویس خواب اهمیت زیادی دارد، زیرا کوچک و بزرگ بودن تخت و یا ارتفاع نامتعارف آن باعث می شود تا کیفیت خواب از دست رفته و نیاز باشد تا اقدام به تعویض این محصول کنید.

سؤالات متداول

  • سرویس خواب نئوپان بهتره یا ام دی اف؟

سرویس خواب ام دی اف در مقابل نفوذپذیری آب و حرارت، مقاومت بهتری نسبت به سرویس خواب نئوپان دارد؛ پس سرویس خواب ام دی اف انتخاب مناسب تری خواهد بود.

  • از کجا سرویس خواب ارزان قیمت و باکیفیت بخریم؟

با مراجعه به سایت دیجی چوب می توانید ضمن دریافت راهنمایی ها و مشاوره لازم برای خرید سرویس خواب، مدل های متنوع این محصول را مشاهده کرده و با قیمت مقرون به صرفه ای، خرید نمایید.

  • تخت خواب باکس دار بهتر است یا دیواری؟

تخت خواب دیواری یا تاشو معایبی مانند احتمال خراب شدن اتصالات، شکستن بدنه، محدودسازی تغییر دکوراسیون اتاق و … را دارد. در حالی ‌که تخت خواب باکس دار هیچکدام از این معایب را نخواهد داشت.

  • سرویس خواب مدرن بخریم یا سلطنتی؟

در این موارد باید به فاکتورهایی چون سبک چیدمان اتاق خواب، سلایق شخصی و بودجه در دسترس باید توجه نمود.

چستر، یکی از انواع سرویس خواب است که روکش آن به طور کامل از پارچه ساخته شده است. استفاده از پارچه در آن، وجود لمسه کاری جذاب و دوخت متفاوت و با دقت در این محصول، از ویژگی های سرویس خواب چستر است.

 

منبع:

in.pinterest.com

بهکار چوب

سال ۱۳۵۷ شروع کار بهکارچوب توسط حسن شیرین آبادی در یک کارگاه نجاری بود که بعدها پایه و اساس ایجاد این مجموعه شد. گروه بهکارچوب همیشه پایبند به دو اصل مهم ایجاد محصولات با کیفیت و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان بوده و هست. افتخار داریم که از طرف مشتریان بهکارچوب به خاطر کیفیت بالا مواد اولیه به کار رفته، طراحی منحصر به فرد، مسئولیت پذیری و ساخت محصولات ممتاز، دارای طول عمر بالا و مناسب برای استفاده روزمره تحسین می شویم.