حقوق بازنشسته‌ها محکم می‌شود – دوران خبر

روند تعدیل حقوق بازنشستگی که طی سالهای اخیر انجام می شود ، به زودی در قالب لایحه ای برای تساوی دائمی حقوق بازنشستگی به مجلس ارائه می شود که طی آن حداکثر فاصله حقوق بازنشستگان با کارمندان 10٪ دائمی خواهد بود .

به گزارش دوران خبر ، نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه ، قول داده بود لایحه ای را برای قانونی سازی تعدیل حقوق بازنشستگی به مجلس ارائه دهد و در آخرین اعلامیه خود مبنی بر نهایی شدن لایحه مربوط در دولت ، آن را ارائه داد طی روزهای آینده به پارلمان اعلام شد.

سوال تعدیل حقوق بازنشستگان به ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه باز می گردد که تأکید می کند دولت موظف است مطالعات لازم را برای برقراری عدالت در سیستم پرداخت ، رفع تبعیض و تعدیل دریافت ها و ارائه تسهیلات برای ملی و کارمندان ارتش ، بازنشستگان و بازنشستگان.

در نتیجه ، در طول بودجه های سالانه سال های اخیر ، اقدامات در این زمینه انجام شده است ، و با پیش بینی منابع برای هر سال ، روند تنظیم حقوق بازنشستگان ملی و نظامی و البته امنیت. درجا. دستور کار.

این روند از اواخر سال 2009 اهمیت بیشتری پیدا کرده و سال گذشته قرار بود حقوق بازنشستگان را تا 90٪ از میانگین حقوق کارمندان برابر کند و سازمان برنامه و بودجه قول داده است که آن را تا نیمه دوم اجرا کند از سال. در دولت ، جذب در دستور کار بود. طبق تصمیم شورای حکومتی ، صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح موظف به برقراری عدالت علاوه بر مزایای استخدام از منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه گذاری های خود و همچنین منابع پیش بینی شده در بودجه شدند. در سیستم پرداخت و تعدیل حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش آن ، با 90٪ متوسط ​​حقوق مشمول کسر حقوق بازنشستگی ، کارمندان باید متناسب با اشتراك صندوق متناسب با سنوات خدمت از نیمه دوم سال

اما امسال روند مناسب سازی حقوق بازنشستگی به گونه ای پیشنهاد شده است که دولت با ارائه لایحه ای به مجلس آن را به قانون تبدیل می کند. کرد و اکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه می گوید که لایحه مربوطه در دولت نهایی شده و احتمالاً طی روزهای آینده به مجلس ارائه خواهد شد.

دلیل این اقدام این است که آنچه برای انطباق حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شده است تبدیل شدن به یک قانون و روندی پایدار و در دستور کار دولت ها است به طوری که حداکثر فاصله 10٪ بین حقوق بازنشستگی و کارمندان رعایت شود و به یک قانون دائمی تبدیل شود. .

در همین حال ، در سال 2009 ، زمانی که روند تعدیل حقوق بازنشستگی جدی تر بود ، تاکنون متوسط ​​حقوق بازنشستگی نظامی و کشوری با 120٪ افزایش به حدود 7.2 میلیون تومان و متوسط ​​حقوق بازنشستگی تأمین اجتماعی 138٪ برای به پنج میلیون تاک رسیده است.

علی رغم تخصیص منابع ، در سال گذشته برخی از موانع بازنشستگی تأمین اجتماعی وجود داشت و از روال بازنشستگان نظامی و کشوری پیروی نمی کرد ، اما آنچه مقامات می گویند نشان دهنده تخصیص منابع است. برای پیگیری روند بازنشستگی تأمین اجتماعی در سال جاری .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید