علمی و پزشکی

روانشناس نیاز لازم و ضروری مردم امروز

یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ما و کل دنیا داشتن یک روانشناس خوب و معروف است که بتوانیم به راحتی به او اعتماد کنیم و مشکلات خود را حل کنیم، در جامعه امروزی همه مردم کره زمین یکی هستند. روانشناس آنها به خوبی به آن نیاز دارند. با وجود اینکه امروزه مردم از رفاه و آسایش بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند. راحت‌تر از خودشان زندگی می‌کنند، سر کار می‌روند، با هم ارتباط برقرار می‌کنند و راحت‌تر و بدون دغدغه و مشکل به سفر و تفریح ​​می‌پردازند. اما ذهن آنها بیشتر از همیشه درگیر است و به کمک نیاز دارند.

روانشناس

به همین دلیل است که همه انسان ها به یک روانشناس خوب و معروف نیاز دارند تا قدم به قدم در کنارشان باشد. یک مشاور در تمام مراحل زندگی شما را همراهی می کند تا بتوانید به خوبی با مشکلات کنار بیایید و به آرامش برسید. البته شیوع بیماری خطرناک عروق کرونا این روزها نیز بی تاثیر نبوده و مشکلات زندگی را چند برابر کرده است. زندگی سخت تر شده و آسیب های روانی چند برابر شده است. با این حال نیاز به یک روانشناس خوب و حرفه ای بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا مشاور خود را به درستی و اصولی انتخاب کنید.

چگونه به یک روانشناس اعتماد کنیم؟

قطعا در جامعه امروزی نیاز است روانشناس بسیار حیاتی و ضروری است. در نتیجه بازار کار روانشناسان بسیار رقابتی می شود و تخصص و تجربه به آنها کمک می کند.

بسیاری از افراد سودجو هستند که به نام مشاوره و بدون هیچ مهارت و تخصص به دنبال کسب درآمد هنگفت از این بازار هستند.

اما چگونه می توان یک مشاور حرفه ای را شناخت و به آن اعتماد کرد؟

امروزه روانشناسان زیادی وجود دارند که تشخیص درست و غلط آسان نیست. در اولین قدم پس از اینکه با نام یک مشاور مواجه شدید؛ شما باید رزومه و سابقه کاری خود را بررسی کنید. توجه داشته باشید که فرد مورد نظر مدرک خود را از کدام دانشگاه دریافت کرده است؟ آیا سابقه علمی و پژوهشی در کارنامه کاری خود دارد یا خیر؟ اگر علاوه بر مشاوره به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار باشد در کدام مرکز تدریس می کند؟

پس از بررسی رزومه و اطمینان از صحت اطلاعات داده شده. حال باید به موارد دیگری مانند: داشتن مجوز از سازمان نظام روانشناسی، سابقه کاری بالا و رضایت سایر مراجعین توجه کرد. اگر مشاوری تمام موارد و نکات ذکر شده را داشت. می توانید به آن فرد اعتماد کنید و به راحتی جلسات مشاوره را با او ادامه دهید و سلامت روان خود را به دست آورید.

همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه مدرک درمانگر بالاتر باشد، می تواند قابل اعتمادتر باشد. طبیعتاً یک روانشناس تخصص و مهارت بیشتری نسبت به فردی با مدرک کارشناسی ارشد دارد و می تواند کمک بیشتری به شما در حل مشکلتان بکند.

در جلسات روانشناسی چه اتفاقی می افتد؟

در طول یک جلسه، درمانگران ممکن است به صورت گروهی، فردی یا ترکیبی از این دو با شما صحبت کنند.

یک جلسه درمانی معمولی حدود 50 دقیقه یک بار در هفته است. مردم ممکن است در ابتدا در مورد نگرانی ها صحبت کنند. مهم است که یک درمانگر را پیدا کنید که با شما راحت باشد. افراد ممکن است قبل از یافتن متخصصی که نیازهای آنها را برآورده می کند، چندین درمانگر را امتحان کنند.

درمانگران به طور کلی خدمات زیر را ارائه می دهند:

تشخیص اختلالات روانی

برنامه ریزی درمانی

روان درمانی برای افراد، زوج ها و کودکان

زوج درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی

تعداد جلسات روان درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چرا افراد به دنبال کمک هستند و اینکه آیا ادامه درمان برای آنها امکان پذیر است یا خیر.

روانشناس خانواده

مزایای روانشناس خانواده

هر فرد در خانواده با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند که با درجات سختی متفاوتی همراه است. کمک های تخصصی در قالب درمان یا مشاوره می تواند کمک بزرگی برای مقابله با مشکلات خانوادگی باشد.

خیلی اوقات مشکلات ریشه ای ندارند. آنها از پویایی آشفته خانواده سرچشمه می گیرند. این نوع تعارض بهترین کار را با آن دارد روانشناس خانواده و به بهبود ارتباطات و تعامل بین اعضای خانواده درگیر کمک کنید.

مانند درمان های فردی، روش های خانواده درمانی برای کمک به کل خانواده طراحی شده است. این نوع درمان به عنوان مشاوره خانواده شناخته می شود.

مشاوره خانواده به دنبال مشارکت همه اعضای خانواده در درمان است تا منبع ناراحتی را شناسایی کرده و با کمترین تماس ممکن آن را برطرف کند. اعضا می توانند شامل والدین، خواهر و برادر، و عموزاده های مادری یا پدری، عموها، خاله ها و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها باشند.

مشاوره برای کل خانواده بر اساس یک چارچوب گسترده است که نظرات و نظرات هر یک از افراد حاضر در جلسه را در نظر می گیرد. تنها هدف خانواده درمانی این است که خانواده ها بتوانند با چالش ها و زمان های سخت کنار بیایند و به آنها کمک کند تا قوی تر ظاهر شوند.

هیچ دستورالعمل قطعی برای زمانی که یک خانواده باید به دنبال کمک روانشناختی جمعی باشد وجود ندارد:

رایج ترین دلایل کمک گرفتن از خانواده ها

وابستگی به مواد یا انواع دیگر اعتیاد

از دست دادن ناگهانی یا آسیب زا یکی از عزیزان

طلاق، درگیری زناشویی یا جدایی

بیماری طولانی مدت یکی از اعضای خانواده

مهاجرت، جابجایی یا تغییر شغل

تصمیم گیری در مورد تولد فرزند

فرزندخواندگی

مشکلات رفتاری کودک

مشکلات رفتاری نوجوانان

تعارض کودک / والدین

مسابقه خواهر و برادر

اضطراب جدایی کودک یا بزرگسال

مشکلات ارتباطی

خیانت

درگیری خانوادگی

جستجوی روانشناس

اگر در طول زندگی روزمره از مشکلاتی مانند: اضطراب، افسردگی، شکست، نارضایتی از خود و زندگی و … رنج می برید. یا اگر در زندگی اجتماعی و شخصی، در محل کار و مدرسه و یا در محیط خانوادگی نمی توانید با اطرافیان خود رابطه خوب و قابل قبولی داشته باشید. حتماً به یک روان درمانگر نیاز دارید که قدم به قدم در کنار شما باشد.

روانشناس به شما کمک می کند تا از بحران های جدی سربلند و پیروز بیرون بیایید. بهترین روانشناس بعد از چند جلسه مشاوره و صحبت شما را به خوبی می شناسد و دست شما را درست و اصولی می گیرد و کمکتان می کند.

بدانید که یک دوست، همکار، یکی از اعضای خانواده یا حتی والدین هرگز نمی توانند؛ شما را به عنوان مشاور راهنمایی می کند و راه درست را به شما نشان می دهد.

وجود یک درمانگر حرفه ای و ماهر در زندگی همه ما انسان ها ضروری است. دکتر علوی از روانشناسان خبره در این زمینه هستند. با نگاهی اجمالی به رزومه حرفه ای ایشان متوجه می شوید که به راحتی می توانید به دکتر علوی اعتماد کنید و از تخصص ایشان بهره مند شوید.

با مراجعه به سایت: drraminalavi.com تمامی اطلاعات جامع و کامل در مورد آنها را مطالعه کرده، رضایت مراجعین را مطالعه کرده و با خیالی آسوده برای مشاوره به دفتر آنها مراجعه کنید. شما می توانید زمان مشاوره خود را هم از طریق سایت و هم از طریق تلفن دفتر هماهنگ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید