عمومیکسب و کارهای برتر روز

مواد نگهدارنده ضد کپک رب

تهیه کرم خانگی با استفاده از اسید سیتریک یکی از نکات ایمن و بهداشتی برای ماندگاری بیشتر این ماده است. در محصولات کنسرو شده اسید سیتریک به عنوان یک نگهدارنده بسیار موثر عمل می کند. اسید سیتریک موجود در پوره گوجه فرنگی از فساد این محصول جلوگیری می کند و می تواند از رشد باکتری های مضر در آن جلوگیری کند. با پیشگامان شیمی همراه باشید تا با طرز تهیه رب خانگی با استفاده از اسید سیتریک و نکات مختلف در مورد آن بیشتر آشنا شوید.

چگونه ماکارونی خانگی تهیه کنیم؟

هنگام تهیه یک خمیر خانگی با استفاده از اسید سیتریک، افزودنی های زیادی را مشاهده خواهید کرد که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد. از جمله غذاهایی که در بسیاری از دستور پخت ها برای نیاز روزانه افراد استفاده می شود، می توان به پوست اشاره کرد.

رب همان گوجه فرنگی فرآوری شده ای است که برای ماندگاری بیشتر در رب گوجه فرنگی با مواد دیگر کنسرو می شود. این نوع غذا دارای ارزش غذایی مناسبی از جمله ویتامین A، ویتامین C، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و غیره است.

دو روش برای پخت این غذا وجود دارد. اولی طرز تهیه آن است که در آن از مواد مختلفی از جمله گوجه فرنگی، نمک و روغن مایع استفاده می شود. سپس آن را حرارت داده و هم می زنند.

در نهایت در ظروف در بسته نگهداری می شود. اما در مدل های جدید انواع مواد نگهدارنده می توانید سعی کنید خمیر خود را با استفاده از اسید سیتریک درست کنید که می توان از آن به عنوان نگهدارنده استفاده کرد. در زیر ابتدا طرز تهیه رب خانگی با اسید سیتریک توضیح داده شده سپس با نقش این ماده بیشتر آشنا می شویم.

تهیه خمیر خانگی با اسید سیتریک

یکی از نکاتی که در تهیه رب خانگی با اسید سیتریک باید به آن توجه کنیم حفظ و حفظ رنگ، طعم، طعم و ویژگی های این ماده است تا کیفیت بالایی در پخت داشته باشد.

با این حال، ناآگاهان از دستورالعمل‌های نامناسب و غیربهداشتی استفاده می‌کنند که در نتیجه محصول نهایی عوامل ایجادکننده باکتری را از بین نمی‌برد و نگهداری ضعیفی دارد. طرز تهیه خمیر خانگی با استفاده از اسید سیتریک می تواند فواید زیادی داشته باشد و یک عنصر مهم در کنسرو کردن و نگهداری طولانی مدت است.

در مرحله اول گوجه فرنگی ها را کاملا در آب بشویید و دانه ها را جدا کرده و تمیز کنید.

حالا باید آن را به 4 قسمت تقسیم کنید و حدود 12 ساعت در ظرف دربسته نگه دارید.

حالا آن را گرم کنید. در این فاصله آن را در ظرفی ریخته و به مدت ۱ ساعت خوب هم بزنید و مرتب هم بزنید.

در مرحله بعد باید شعله زیر قابلمه را کم کنید و وقتی حجمش کمتر از نصف شد از روی حرارت بردارید.

سپس از صافی رد کنید.

نکته: برخی افراد برای این کار از غذاساز یا مخلوط کن استفاده می کنند. توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید تا هوای زیادی به گوجه فرنگی وارد نشود.

مرحله بعدی در تهیه رب اسید سیتریک خانگی این است که گوجه فرنگی ها را صاف کرده و در قابلمه برگردانید.

ظرف دیگری بردارید و آن را با اسید سیتریک پر کنید. گندش بزنن

اکنون زمان اضافه کردن اسید سیتریک به گوجه فرنگی است.

در کنار این، می توانید مواد دیگری مانند برگ بو، نمک و حبه سیر را اضافه کنید.

حرارت را کم کنید و بگذارید رب غلیظ شود.

با دیدن این وضعیت می توانید رب را از روی آتش بردارید و کنار بگذارید.

صبر کنید تا خنک شود و آن را در یک ظرف شیشه ای محکم و تمیز بریزید.

لطفا توجه داشته باشید که هنگام تهیه ماکارونی خانگی با استفاده از اسید سیتریک. استفاده از این ماده مزه پاستا را مختل نمی کند. زیرا یک افزودنی بدون طعم است.

نکات مورد نیاز برای تهیه رب گوجه فرنگی با اسید سیتریک

هنگام تهیه خمیر خانگی با استفاده از اسید سیتریک باید به نکاتی توجه کرد:

هنگام انتخاب گوجه فرنگی برای رب، از گوجه فرنگی رسیده، کدر، ترک خورده یا آسیب دیده استفاده نکنید.

اضافه کردن قوام دهنده هایی مانند آرد و نشاسته به محصولات گوجه فرنگی از پیش کنسرو شده بی خطر است. با این حال، موادی مانند سس کچاپ و سوپ توصیه می شود که درست قبل از سرو غلیظ شوند.

شایع ترین علل فساد محصولات رب گوجه فرنگی در خانه، فرآوری ضعیف و آب بندی ضعیف است. گوجه فرنگی به اندازه کافی برای از بین بردن کپک و باکتری های حساس به گرما که می توانند در طول نگهداری پوسیده شوند، پردازش نمی شوند.

پودر اسید سیتریک را می توانید از بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی یا شیمیایی از جمله زکیه تجارت آنلاین خریداری کنید.

نقش اسید سیتریک در رب خانگی چیست؟

پس از مطالعه دقیق دستورالعمل تهیه ماکارونی خانگی با استفاده از اسید سیتریک، اکنون به نقش این ماده در این دستور می پردازیم. هنگام تهیه پوره گوجه فرنگی، می توانید از اسید سیتریک به عنوان نگهدارنده استفاده کنید.

گوجه فرنگی را می توان با کنسرو کردن، خشک کردن، انجماد یا ترشی کردن نگهداری کرد، اما زمانی که غذا در خانه کنسرو می شود، ایمنی در درجه اول با مقدار اسید موجود در محصول تعیین می شود.

از آنجایی که رب گوجه فرنگی یکی از رایج ترین مواد نگهدارنده خانگی و یک محصول فاسد شدنی است، باید موادی برای نگهداری آن اضافه کنیم. اگرچه گوجه فرنگی اغلب به عنوان یک غذای بسیار اسیدی در نظر گرفته می شود، محققان ایمنی مواد غذایی می دانند که سطح pH (اسیدیته) گوجه فرنگی و سایر میوه ها می تواند تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله آب و هوا، خاک، تنوع و فرآوری باشد. .

به دلیل این تفاوت در سطح اسید، سازمان غذا و دارو افزودن اسید سیتریک به تمام محصولات کنسرو شده گوجه فرنگی را توصیه می کند. خوردن غذاهای نادرست نیز خطرناک است.

غذاهای کنسرو شده با اسید بسیار کم می توانند باعث تکثیر باکتری های عامل بوتولیسم و ​​تولید نوروتوکسین های کشنده شوند. فرآیند تهیه ماکارونی خانگی با استفاده از اسید سیتریک، افزودن این اسید به کنسرو گوجه فرنگی، یکی از راه های پیشگیری از بوتولیسم است.