عمومیکسب و کارهای برتر روز

آشنایی با انواع مختلف قالب فلزی بتن

قالب های فلزی بتن به منظور ساخت سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. کارخانه های بسیاری در زمینه فروش قالب های فلزی بتن مشغول به فعالیت هستند.در صنعت ساخت و ساز از قالب های مختلف با جنس چوب، آجر و فلز به منظور شکل دهی انواع سازه های بتنی استفاده می شود. قالب های فلزی بتن یکی از پرکاربردترین قالب های مورد استفاده در صنعت ساختمان می باشد که برای دوام بیشتر بتن و شکل دهی به آن به کار می روند. این قالب ها در انواع مختلف با ابعاد متنوع به بازار عرضه شده اند. قیمت قالب فلزی بتن با توجه به نوع ورق متفاوت خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی قالب های فلزی بتنی و راهنمای خرید آن بپردازیم. بنابراین تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

امروزه در ساختمان سازی از انواع قالب فلزی بتن تولید شده توسط شرکت های مختلف استفاده می شود. این قالب ها در واقع از متصل کردن قالب های تسمه ای به وسیله گوه و پین تشکیل می شود که در ساخت انواع سازه های بتنی از جمله سقف، فونداسیون، دیوارهای یکطرفه و دوطرفه، دال، تیر و ستون و دیوارهای قوسی مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با معیارهای طبقه بندی انواع قالب های بتن

در یک نگاه کلی می توان اذعان نمود که طبقه بندی قالب بتن بستگی به نوع و محل استفاده آن دارد. به طوری که مناسب ترین قالب بتن برای پروژه موردنظر معمولاً با مقدار جریان، حجم قالب بتن، فشار و وزنی که قالب بتن باید تحمل کند، سنجیده می شود. به عنوان مثال قالب بتن مورداستفاده برای پروژه های عمرانی مسطح از ۳ تا ۱۲ اینچ (هر اینچ معادل با ۲.۵۴ سانتی متر است) متغیر است.

چون حداکثر مقدار بتن در زیربنای پروژه های عمرانی مسطح مورداستفاده قرار می گیرد؛ بنابراین قالب بتن چوبی (فریم فلزی با کف پلای وود) یا قالب بتن فلزی به علت تحمل وزن زیاد برای پروژه های عمرانی وسیع همچون پل ها، سد و مخازن، دیوارهای یک طرفه و دوطرفه و … مورداستفاده قرار می گیرند. مورد بعدی، ضریب تکرارپذیری بالای قالب بتن فلزی می باشد. قالب بتن فلزی، بعد از هر بار استفاده به راحتی و با کمترین هزینه تمیز، تعمیر و دپو شده و بعد از یک اوور حالی کامل آماده استفاده مجدد می باشد. با اندکی دقت در دکفراژ و جابجایی قالب بتن فلزی می توان عمر مفید این قالب ها را تا سطح قابل توجهی بالا برد؛ بنابراین در حال حاضر قالب بتن فلزی مقرون به صرفه ترین محصول در این زمینه با توجه به وضیعت اقتصادی پروژه ها محسوب می گردد.

این قالب های فلزی دارای طول 50، 100، 150 و 200 سانتی متر با عرض 10 تا 50 سانتی متر هستند که متعلقاتی چون گیره اتصال، واشر، مهره، کلاهک، لوله داربست، پین و گوه یا کلمپس نیز به همراه خود دارند. این قالب فلزی برای بتن از انواع مختلفی برخوردار می باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

انواع قالب فلزی بتن

انواع قالب های فلزی بتن که در اجرای سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند، شامل 3 نوع زیر می باشند:

  1. قالب های فلزی ثابت
  2. قالب های فلزی رونده
  3. قالب های فلزی لغزان

حال قالب های استاندارد از میان انواع قالب های فلزی از کاربرد بیشتری برخوردار می باشند که دارای ابعادی با ضریب 5 سانتی متر هستند. ساخت قالب های استاندارد به صورت پیش فرض انجام می شود و به وفور در بازار وجود دارد.

قالب های خاص نیز نوعی قالب فلزی بتن ریزی هستند که در شکل هایی چون متوازی الاضلاع، دایره و مثلث طراحی و تولید می شوند که باید مطابق نقشه به کارخانه سفارش دهید. شما می توانید به منظور خرید قالب های فلزی بتن به شرکت های فعال در زمینه طراحی و تولید قالب فلزی مراجعه کنید یا از طریق فروشگاه های اینترنتی معتبر از قیمت فروش هر کیلوگرم قالب فلزی آگاهی کسب کنید.

فروش قالب های فلزی بتن

اگر قصد استفاده از قالب های فلزی بتن برای اجرای سازه های بتنی را دارید، بسیاری از شرکت های سازنده قالب در زمینه فروش قالب فلزی بتن مشغول به فعالیت هستند که می توانید با مراجعه حضوری یا غیر حضوری(اینترنتی)،  لیست قیمت قالب فلزی بتن  را مشاهده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت قالب فلزی بتن ریزی با توجه به نوع ورق به کار رفته در ساخت قالب با یکدیگر متفاوت می باشند.

بهترین نوع ورق در ساخت قالب فلزی بتن، ورق فولاد مبارکه سپاهان اصفهان محسوب می شود که از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار می باشد که نحوه اجرای سازه های بتنی را تسهیل خواهد کرد. حال شرکت ها و فروشگاه های بسیاری در زمینه خرید و فروش قالب فلزی بتن فعال هستند که به منظور خرید یا فروش قالب فلزی می توانید به آنها مراجعه کنید.

راهنمای خرید قالب

برای ساخت سازه بتنی به قالب فلزی بتن ریزی نیاز دارید؟ به دنبال قالب های فلزی بتنی با کیفیت و استاندارد هستید؟ قصد دارید به خرید قالب فلزی بتن نو اقدام کنید؟ برای تهیه قالب فلزی بتنی پیشنهاد می کنیم از طریق راه های ارتباطی با کارخانه های معتبر سازنده انواع قالب های فلزی بتنی تماس بگیرید تا با محدوده قیمت قالب فلزی بتن نو آشنا شوید.

در هنگام خرید قالب ای فلزی بتنی نو توصیه می کنیم به موارد زیر توجه کنید:

  • ضخامت ورق به کار رفته در ساخت قالب
  • جنس ورق st37 قالب(بهترین ورق مربوط به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد)
  • عدم اعوجاج و پیچیدگی قالب های فلزی بتن ریزی
  • استفاده از  جوش co2 در ساخت قالب فلزی
  • خرید لوازم و متعلقات برای اجرای قالب از جمله بولت، واشر، لوله داربست، گیره، پین یا گوه، سولجر دوبل

بنابراین اگر تصمیم به خرید قالب های فلزی گرفته اید، توصیه می کنیم به فروشگاه های معتبر سطح شهر یا سایت های اینترنتی مجاز فعال در زمینه خرید و فروش قالب های فلزی بتن مراجعه کنید و قالب فلزی با کیفیت و مقاوم را با قیمت مناسب خریداری کنید.

در باب مزایا و معایب انواع قالب های فلزی بتن

هرگونه قالبی با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که دارد همراه با مزایا و معایبی نیز می باشد که در بعضی موردها مزیت های آنان بیشتر از معایب آنان می باشد. در همین راستا نیز در ابتدا به بررسی مزایای این نوع از قالب های بتن می پردازیم که به شرح زیر است:

• قالب فلزی بتن، دارنده مقاومت بیشتری نسبت به قالب های دیگر می باشد و تعداد دفعات بیشتری می توان از آن استفاده نمود.

• به طورکلی به کارگیری از قالب فلزی بتن سرعت انجام عمل را ارتقاء می دهد و درنتیجه می توان در مقطع دوره کوتاه تری، عمل بیشتری انجام بخشید.

• این نوع قالب فلزی در قبال آتش سوزی از خود مقاومت نشان می دهد و همین مسئله یکی خصوصیت هایی می باشد که منجر شده است نسبت به نوع چوبی و پلاستیکی قالب ها، برتری داشته باشد.

• می توان گنجایش این قالب فلزی بتن را مزیتی به حساب آورد که درنتیجه آن عملکرد بسیار بالایی را شاهد خواهیم بود.

از طرفی از بین معایب آن می شود به این اشاره نمود که :

• این مدل قالب فلزی بتن، عایق حرارت نیست و درنتیجه تبادل گرمایی بسیار بالایی را دارا می باشد.

• به طورکلی به منظور تنظیم این نوع قالب فلزی، در ابتدا می بایست بهایی متعددی بپردازید.

• وزن این نوع از قالب ها بالاتر از سایر متریال می باشد.

در سایت بوتیوب بنا بر آنچه از مزایا و معایب این نوع از قالب ها مطرح کردیم، امروزه شایع ترین جور قالب ها، قالب فلزی بتن می باشند؛ به دلیل آنکه آن ها در مجموعه خود تحت عنوان شایسته ترین نوع شناخته گردیده اند. باوجود وزن بالایی که قالب فلزی بتن دارا است و هزینه ای که در ابتدا بایستی برای آن ها صرف کرد، بازهم گزینه ایده آلی بوده و بسیاری از کارفرمایان استفاده از این نوع قالب بتن را ترجیح می دهند.