عمومیکسب و کارهای برتر روز

روش‌های مختلف بتن ریزی استخر

بتن ریزی استخر را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های مراحل ساخت استخر دانست. بتن ریزی معمولا پیش از مراحل سرامیک کاری انجام می گیرد و تاثیر مستقیمی روی عایق بندی و آب بندی استخر دارد.بتن ریزی استخر اگر به درستی؛ توسط افراد حرفه ای صورت گیرد؛ می تواند دوام و مقاومت استخر شما را بالا برده و طول عمر آن را افزایش دهد. پس به طور سَرسَری از این مرحله گذر نکنید و حتما نکات لازم را در نظر بگیرید.با بیش از ۱۰ سال سابقه در ساخت استخر های گوناگون اینجاست تا شما بتوانید تک تک مراحل خود را به بهترین شکل؛ توسط افرادی حرفه ای انجام دهید.در ادامه این مطلب تمامی توضیحات درباره بتن ریزی استخر را بیان کرده و درباره انواع روش های این عملیات صحبت می کنیم؛ همراه ما باشید.

نحوه بتن ریزی استخر به چه صورت است؟

برای بتن ریزی استخر دو روش وجود دارد که بسته به شرایط و نظر پیمانکاران؛ یکی از این روش ها انتخاب و اجرا می شود. در ادامه به توضیح درباره این روش ها می پردازیم.

۱. قالب گیری

قالب گیری یکی از روش های اجرای بتن ریزی استخر است. در این روش سطح کف استخر با استفاده از متریال سیمان پوشش داده می شود. اینجا پیمانکاران به منظور اجرای طرح آماتور بندی سطح مد نظر را هموار و صاف می کنند.سپس آماتور بندی در قسمت بدنه و کف سازه؛ متناسب با ابعاد و اندازه استخر؛ به صورت شبکه ای اجرا می شود. در واقع بتن را می توان یک نوع متریال مقاوم و با دوام برای استفاده در سازه های استخری دانست.اغلب افراد نیز از بتن ریزی به روش قالب بندی برای استخر خود استفاده می کنند؛ به طوری که می توان گفت این روش محبوبیت بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد‌.

Different pool concreting methods

چگونه مقاومت بتن را بالاتر ببریم؟

همانطور که گفته شد؛ بتن به خودیه خود دارای مقاومت بالایی در برابر نیروی های فشاری می باشد. اما ضعفی که این متریال دارد؛ مقاومت در برابر نیروی های کششی است.معمولا برای رفع این مشکل و بالا بردن سطح استحکام و مقاومت بتن مقابل نیروهای کششی؛ در ساختار این ماده از میلگرد استفاده می شود. میلگرد های بتن اغلب به سه دسته تقسیم بندی می شوند؛ میلگرد آجدار؛ بدون آج و یا ساده که بر اساس نوع مصرف و کاربرد استفاده خواهد شد.برای اینکه بتن به صورت یکنواخت در کف پخش شود؛ از روش ویبره کردن آن استفاده می کنند. این عملیات باعث می شود بتن ضمن قرار گیری در تمام بخش های کف؛ سطح صاف و همواری را هم تشکیل دهد.

ضخامت بتن کف استخر چقدر باشد؟

ضخامت استاندارد بتن برای کف استخر؛ بسته به گودبرداری استخر و نوع آن اندازه گیری می شود. پس نمی توان برای تمامی استخر ها؛ یک ضخامت مشخص را تعیین کرد. اما باید توجه داشته باشید تا آسیبی به نحوه ساخت دیواره های استخر وارد نشود.با این وجود؛ بهتر است که بتن مورد نیاز برای قالب بندی استخر به صورت آماده از بازار تهیه شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد. همچنین ۳۵۰ کیلوگرم متریال سیمان بر متر مربع؛ عیار استانداردی برای تهیه بتن محسوب می شود.

ساخت دیواره های استخر

پس از اتمام کار بتن ریزی کف استخر؛ باید به سراغ ساخت دیواره ها بروید. توجه داشته باشید که برای انجام اینکار؛ ابتدا لازم است تا کف استخر به طور کامل خشک شده باشد.اینگونه می توان قالب بندی بخش دیواره های استخر را شروع کرد و به اجرای طرح آماتوربندی و بتن ریزی دیواره ها پرداخت.

۲. شات کریت

دومین روش بتن ریزی کف استخر؛ شات کریت می باشد. این روش به دو صورت بتن پاشی مرطوب و بتن پاشی خشک انجام می شود. در واقع شات کریت روشی است که در آن ماده بتن به وسیله دستگاه بتن پاش؛ بر روی آماتورهای اجرا شده در قسمت دیواره و کف استخر پاشیده می شود.سپس این بخش ها به صورت کامل پوشش داده شده و سطوح مورد نظر هموار و صاف خواهند شد. دقت داشته باشید که از افراد حرفه ای و با تجربه برای پاشیدن بتن در استخر استفاده کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.

توجه داشته باشید که این روش نیازی به قالب بندی بدنه و کف استخر نخواهد داشت. به همین دلیل نیز بسیاری از هزینه ها نسبت به روش قالب بندی کاهش می یابد. پس اگر به دنبال روشی با قیمت پایین تر هستید؛ این طرح می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

بتن ریزی استخر چه مزیت هایی دارد؟

در صورت انجام صحیح آماتور بندی و بتن ریزی استخر؛ می تواند مزیت های بسیاری به همراه داشته باشد. به عنوان مثال این فرایند از ترک خوردن؛ نشت و نفوذ آب به لایه های استخری جلوگیری می کند.

فونداسیون پیش ساخته

بتنی یک نوع فونداسیون است که از قبل در کارخانه ساخته می‌شود و سپس به محل پروژه منتقل می‌شود. در مقایسه با فونداسیون‌های سنتی، فونداسیون پیش ساخته بتنی سریع‌تر و کارآمدتر است و می‌تواند زمان و هزینه ساخت را کاهش دهد. به طور کلی، فونداسیون‌های پیش ساخته باعث می‌شوند ساخت و ساز سریع‌تر، با هزینه‌های کمتر و کیفیت بهتری انجام شوند. با این حال، هر پروژه ممکن است شرایط و نیازهای خاص خود را داشته باشد، بنابراین همیشه مطالعه دقیق و مشاوره با متخصصان مربوطه قبل از استفاده از فونداسیون‌های پیش ساخته توصیه می‌شود. در ادامه به طور مفصل در مورد فونداسیون پیش ساخته بتنی صحبت خواهیم کرد، همراهمان باشید.

فونداسیون آماده دکل دوربین، مهم‌ترین مکان‌ها یا محیط‌هایی که دوربین‌های مداربسته نقش کنترل دارند، جاده‌ها، بزرگراه‌ها و شهرها هستند. در جاده‌های میان شهری و شهرها برای کنترل ترافیک و بررسی اتفاقات رانندگی و حتی جرایم دیگر از دوربین مداربسته استفاده می‌شود.

فونداسیون پایه روشنایی

یکی از مهمترین محصولات در حوزه شبکه توزیع برق فونداسیون های پیش ساخته می باشند. این سازه های بتنی بخشی از کل سازه در شبکه توزیع برق است که انتقال بار از پایه های فلزی به زمین از طریق آن صورت می گیرد. فشار وارده به فونداسیون پایه روشنایی یا فونداسیون پایه چراغ، در اثر عوامل مختلف مانند وزن پایه فلزی و عوامل طبیعی همچون بادهای شدید، طوفان و سیل ایجاد می شوند. بدیهی است که رعایت اصول در طراحی و تولید این سازه بتنی بسیار حائز اهمیت است.

در گذشته این سازه های بتنی در محل نصب پایه های فلزی تولید شده و بعد از چند روز نسبت به نصب پایه ها اقدام می کردند. این روش مشکلات متعددی را به همراه دارد که مهمترین آن عدم رعایت استاندارد است. در ادامه این مقاله به موارد بیشتری از مشکلات محتمل در این روش اشاره کرده ایم. شرکت مازیار صنعت برای رفع این مسائل و مشکلات فونداسیون های پیش ساخته را در کارخانه و با رعایت تمامی استانداردها تولید می کند. مزیت این کار صرفه جویی در زمان، هزینه و هدر رفت مواد اولیه برای پیمانکاران می باشد. در ادامه به موارد بیشتری از این دست اشاره شده است. با ما همراه باشید.

انواع فونداسیون پایه روشنایی

بارزترین تفاوت فونداسیون ها در ابعاد آن ها می باشد که بر اساس نقشه فنی تعیین می شود. این ابعاد بر اساس ارتفاع پایه فلزی که روی فونداسیون نصب می شود تعیین می شود و بیانگر میزان مقاومت و تحمل بار فونداسیون می باشد.

فونداسیون سازه فلزی بدون پاشنه

عیار بتن در این فونداسیون ها 350 کیلوگرم در متر مکعب می باشد. و در ابعادی که در تصویر زیر مشاهده می کنید تولید می شوند.