علمی و پزشکیکسب و کارهای برتر روز

آیا اسطوخودوس بر لاغری سریع موثر است

خواص اسطوخودوس

اعتقاد بر این است که روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی و ضدالتهابی است که می‌تواند به درمان سوختگی‌های جزئي و نیش حشرات کمک کند. تحقیقات همچنین حاکی از آنند که این روغن می‌تواند برای درمان اضطراب، بی‌خوابی، افسردگی و بی‌قراری نیز مفید باشد. توجه به این نکته ضروری است که مصرف خوراکی روغن اسطوخودوس، برخلاف خود گیاه، سمی است.

توصیه های رژیم لاغری سریع در 7 روز

براساس مطالعات انجام شده، مصرف دمنوش اسطوخودوس می‌تواند مشکلات گوارشی مانند استفراغ، حالت تهوع، نفخ، نارحتی معده و تورم شکم را رفع کند. افزون بر این، اسطخدوس برای تسکین سردرد، دندان درد و درد زخم هم کمک کننده است. همچنین می‌توان از آن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. سایر خواص آن عبارتند از:

براساس یک مطالعه، نشان داده شده در رژیم آنلاین شده که روغن اسطوخودوس می‌تواند در مبارزه با عفونت‌های ضد قارچی موثر باشد. محققان این مطالعه دریافتند که این روغن برای طیف وسیعی از گروه‌های قارچی که می‌توانند موجب بیماری پوستی شوند، کشنده است.

به گفته‌ی محققان مطالعه‌ای که در «مجله پزشکی مکمل و جایگزین» منتشر شده‌است، استفاده از روغن اسطوخودوس بر روی زخم می‌تواند، روند بهبود زخم را تسریع بخشد.

اسطوخودوس احتمالا برای درمان بیماری «آلوپسی آرئاتا»، شرایطی که در آن موهای برخی یا تمام نواحی بدن می‌ریزند، موثر است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اسطوخودوس می‌تواند رشد مو را تا 44 درصد، پس از 7 ماه درمان تقویت کند.

براساس یک مقاله مروری، محققان دریافتند که رایحه‌ی اسطوخودوس ممکن است اضطراب را در افراد کاهش دهد.

با مطالعه  بیشتر راجع به این موضوع بخوانید.

نشان داده شده‌است که روغن اسطوخودوس باعث کاهش نیاز به مسکن در کودکانی که جراحی لوزه انجام‌داده‌اند می‌گردد.  تیمی از محققان دانشگاه اصفهان، نشان داده‌اند که این روغن می‌توان علائم درد را در کودکان کاهش دهد.

محققان همچنین در رابطه با اثرات اسطوخودوس بر علائم عاطفی قبل از قاعدگی مطالعه‌ کرده‌اند و نتایج حاکی از آن هستند که رایحه درمانی با اسطوخودوس می‌تواند علائم سندروم پیش از قاعدگی را در زنان کاهش دهد.

طبع اسطوخودوس چیست؟

براساس گفته‌ی متخصصان طب سنتی، است. از این گیاه می‌توان دمنوش تهیه کرد یا روغن آن را در آروماتراپی به کار برد.

بسیاری از مردم در سراسر دنیا، از عطر و طعم دلپذیر اسطوخودوس لذت می‌برند و برای معالجه‌ی برخی بیماری‌ها از آن کمک می‌گیرند. بسیاری اذعان می‌کنند که نوشیدن دمنوش این گیاه، موجب آرامش و تجربه‌ی خوبی بهتر و عمیق‌تر در آن‌ها شده است و برخی نیز برای بهبود علائم قاعدگی از آن استفاده می‌کنند. اگرچه گزارشات پزشکی نتایج مختلفی را نشان می‌دهند، اما با اطمینان می‌توان گفت که اسطوخودوس فواید بالقوه‌ی بسیاری دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

 طرز تهیه آش آبغوره زنجبیل

این آش را باید بدون گوشت بپزید. آش آبغوره زنجبیل از سبزیجات (مانند سبزی آش به جز گشنیز)، حبوبات (مانند نخود، لوبیا، بلغور گندم و جو)، نمک دریا و  تشکیل می شود.

دقت شود حبوبات به اندازه یکسان (میزان نخود کمی بیشتر باشد) استفاده شود. سبزی،  و روغن ارده کنجد به میزان دلخواه استفاده گردد. و بهتر است در قابلمه مسی (سبب جلوگیری از ضعف می شود) این آش پخته شود.

توجه داشته باشید به هیچ عنوان در این آش از عدس، گشنیز، چربی، روغن، دنبه، قلم، مرغ، ماهی، گوشت و بادمجان استفاده نکنید.

زمان و طرز پخت این آش تقریبا مثل آش رشته است و تفاوت چندانی ندارد.

دستورالعمل رژیم لاغری 7 روزه

مواد گفته شده را در قابلمه مسی پخته و در زمانی که برای مصرف در یک کاسه یک نفره آن را می ریزید یک قاشق چایخوری زنجبیل و آبغوره به مقداری که خوشمزه شود، به آن اضافه کنید و به مدت 7 روز فقط از این آش (هر زمان که گرسنه شدید) بدون نان مصرف نمایید.

در طی دوره مصرف آش اگر در بیمار ضعف پدیدار شد می تواند حداکثر یک روز در میان از کته با تخم مرغ محلی یا شربت عسل یا نبات داغ استفاده نماید.

قابل توجه می باشد در طی این دوره آب خوردن باید جوشیده و سرد شده باشد و بیمار در طی دوره آش را مصرف نماید.

در صورتیکه فردی به دلیل خاصی نتواند از زنجبیل استفاده نماید یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را کوبیده و در هنگام پخت در قابلمه بریزید تا آش پخته شود و در هنگام مصرف فقط آبغوره اضافه کنید. حتما آش فوق را در قابلمه مسی طبخ کنید. این امر در طول رژیم باعث میشود ضعف نکنید یا کمتر ضعف کنید. عدس، گشنیز، چربی، روغن، دنبه، قلم، مرغ، ماهی، گوشت و بادمجان در نسخه آش ممنوع است. نان، میوه، لبنیات، سس مایونز، قند، شکر، نوشابه و چای در طی این دوره آش ممنوع است. از برنج، گندم، جو، بلغور، سبزیجات و حبوبات برای آش استفاده شود. از عسل به جای هر شیرینی استفاده شود. دم کرده نعنا خشک + آبلیموی ترش طبیعی + عسل به جای چای میل شود. اولین روز بعد از اتمام دوره از گل سرخ + برگ سنا 1 فنجان میل شود.

فاطمه کیمیا

در ابتدا با نوشتن مجموعه 3 نمایشنامه برای کودکان با نام غول سیاه کوچولو کار محتوا را شروع کردم و آن را به چاپ رساندم.سپس دوره های محتوا ، سئوی محتوایی را آموزش دیدم. الان در حدود یکسال است که در به اندام دکتر کرمانی مشغول به کار نوشتن و ترجمه‌ی مقالات هستم.