اقتصادی

از ظرفیت‌های تولیدی خوزستان به بهترین شکل استفاده شود

دوران خبر/ خوزستان استاندار خوزستان گفت: تلاش می کنیم با تقویت نقاط قوت واحدهای صنعتی خوزستان و افزایش ظرفیت تولید این واحدها زمینه را برای کاهش نرخ بیکاری در استان فراهم کنیم.

صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از شهرهای صنعتی شماره 3، 4 و 5 اهواز در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت های زیادی در حوزه صنعتی در خوزستان وجود دارد و خوزستان استانی است که از نظر صنعت در کشور پیشرو است. “

به گزارش دوران خبر، وی افزود: شهرها و نواحی صنعتی زیادی در خوزستان هستند که ظرفیت های تولیدی بزرگی را برای خوزستان ایجاد کرده اند و باید از این ظرفیت های تولیدی به بهترین نحو استفاده شود.

استاندار خوزستان گفت: این ظرفیت های صنعتی در استان باعث ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای استان شده است اما مشکلاتی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

خلیلیان در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی فعال در کشورها و نواحی صنعتی خوزستان گفت: واحدهای تولیدی استان باعث افزایش تولید ناخالص داخلی استان شده است اما مشکلات آنها مشکلاتی را ایجاد می کند که می تواند به تولید این واحدهای صنعتی در استان آسیب برساند. “.

وی ادامه داد: برخی از صنایع استان به دلیل بورس با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند. علاوه بر این برخی صنایع از شرکت های بزرگ بالادستی مانند صنعت نفت و فولاد و … مطالباتی دارند که باید برآورده شود.

استاندار خوزستان گفت: اگر مطالبات شرکت ها و صنعت تولیدی استان توسط شرکت های بالادستی پرداخت شود، این شرکت ها می توانند با ظرفیت و سرعت بالاتری به کار خود ادامه دهند.

خلیلیان ادامه داد: برخی واحدهای صنعتی استان در حوزه بانکی، مالیاتی و تامین اجتماعی مشکلات و مسائلی دارند که گاها باعث تعطیلی برخی واحدها شده است. مشکلات این واحدها در جلسات جداگانه پیگیری و رفع خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد با تقویت نقاط قوت واحدهای صنعتی استان و افزایش ظرفیت تولید این واحدها در خوزستان زمینه را برای کاهش نرخ بیکاری در استان هموار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید