اقتصادی

سند ملی آمایش خوزستان اجرایی می‌شود

دوران خبر/ خوزستان استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه سند ملی استان خوزستان در نهایت تصویب و ابلاغ شده است، از این پس ملاک عمل خواهد بود و از امروز این سند را اجرا می کنیم.

صادق خلیلیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان که امروز (15 دی ماه) برگزار شد، گفت: اولین موضوعی که در جلسه امروز مطرح شد، طرح های سرمایه گذاری بود که در تبصره 18 قانون بودجه 1400 که در آن آمده است: این طرح ها شامل 184 طرح به تصویب رسیده است.

به گزارش دوران خبر، وی افزود: طرح های دیگری در این زمینه در جلسات آتی به تصویب خواهد رسید.

استاندار خوزستان میزان تسهیلات این پروژه ها را حدود 700 میلیارد تومان با سود و کارمزد 5 تا 12 درصد اعلام کرد که متناسب با نوع پروژه و منطقه، l اجرای پروژه مصوب شده است. این پروژه ها حدود 1384 شغل ایجاد می کند.

خلیلیان گفت: انشاالله با اجرای این طرح ها و توسعه سرمایه گذاری ها بتوانیم به تدریج بخشی از مشکلات استان را برطرف کنیم.

وی در خصوص اجرای سند ملی آمایش سرزمین خاطرنشان کرد: بخشی دیگر از این جلسه به تبیین سند ملی آمایش سرزمین و ارتباط آن با استان خوزستان و نقاط قوتی که خوزستان در مدیریت اراضی ملی دارد اختصاص داشت. .

استاندار خوزستان ادامه داد: با توجه به اینکه سند ملی استان خوزستان در نهایت تصویب و ابلاغ شده است، از این پس ملاک عمل خواهد بود و از امروز این سند را اجرا می کنیم.

خلیلیان افزود: تمامی طرح‌های توسعه سرمایه‌گذاری، طرح‌های عمرانی و هرگونه اقدامی که در چارچوب برنامه‌های عمرانی و بودجه‌های سنواتی لازم باشد، در چارچوب این سند انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید