اقتصادی

کاهش ۹۰ درصدی تقاضای کیف در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس اتحادیه تهران سراجان از کاهش بیش از 90 درصدی تقاضا در اتحادیه خبر داد و گفت: صادرات کیف نیاز به حمایت دارد.

سید محمود موسوی در گفت وگو با دوران خبر ، اظهار داشت: طی دو سال گذشته ، با توقف سفرهای زیارتی ، عروسی و مهمانی ها و همچنین گسترش آموزش مجازی ، این کلاس به شدت آسیب دیده است. همانطور که آنها نیز کاهش یافته اند.

وی همچنین به افزایش چشمگیر نرخ ارز اشاره کرد و گفت: در نتیجه همه این شرایط بسیاری از اعضای کلاس سراجان شکست خورده اند و دولت اصلا از ما حمایت نکرده است. به عنوان مثال ، در بخش مالیاتی ، نه تنها طبقات آسیب دیده معاف نبودند ، بلکه مالیات نیز افزایش یافت.

رهبر اتحادیه سراجان در مورد افزایش قیمت کیف مدارس در سال جاری گفت: با توجه به کاهش تولید ، نسبت به دو سال قبل شاهد افزایش کمی در قیمت آن بوده ایم.

وی در ادامه از تصمیمات ستاد ملی تاج انتقاد کرد و گفت: “اکنون که تعداد زیادی از واکسیناسیون وارد شده است ، ستاد تاج مدتی برای بازگشایی مدارس اعلام می کند تا تجار و خریداران بتوانند آنجا را ترک کنند. بلاتکلیفی ، اما این تصمیمات تا آخرین لحظه اعلام می شود. ” با این حال ، تمام شور و شوق بچه ها برای اولین روزهای سال تحصیلی است و اگر این روزها بگذرد ، خانواده ها دیگر نمی توانند برای خرید لوازم مدرسه بروند.

سال گذشته ، تولید در دست ما بود

موسوی با اشاره به آسیب بلاتکلیفی واحدهای صنفی گفت: سال گذشته وزیر آموزش و پرورش ضربه سنگینی به اتحادیه سراجان زد؛ اعلام شده است که مدارس از 6 سپتامبر باز خواهند شد ، اما این بازگشایی لغو شده و محصولات تولید شده در دست تولیدکنندگان باقی می ماند.

وی همچنین از کاهش بیش از 90 درصدی تقاضا در این کلاس خبر داد و گفت: اگر از 10 تا 20 درصد تقاضا وجود داشته باشد ، با تصمیمات اشتباه صندلی تاج ملی از بین می رود.

رئیس اتحادیه سراجان در تهران در پاسخ به سوالی در مورد میزان صادرات و وضعیت قاچاق در این صنف نیز گفت: مقدار کمی کیف زنانه به عراق صادر می شود اما برای افزایش آن به حمایت دولت نیاز است. به در مورد قاچاق ، افزایش نرخ ارز باعث صرفه اقتصادی کمتر قاچاق شده است. از طرفی کیفیت کیف های ایرانی به ویژه در زمینه کیف های چرمی برابر کالاهای خارجی از جمله ایتالیایی است و از کالاهای چینی بهتر است.

حضور شهروندان در صنف کیف ممنوع است!

وی در پایان به حضور گسترده “شهروندان غیرقانونی” در صنف سراجان اشاره کرد: این در حالی است که این صنف شغلی ضعیف محسوب می شود و حضور شهروندان در آن ممنوع است. بنابراین تصمیم گرفته شد با همکاری اتاق اصناف و پلیس محلی از حضور وی جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید