عمومیکسب و کارهای برتر روز

ایا بدون مشاور میشه کنکور قبول شد؟ (اگر ندانید سرتان کلاه می رود)

آیا داشتن مشاور در کنکور همانند محمدرضا پوردستمالچی به عنوان یک مشاور برتر ضروری است؟ اکثر داوطلبان کنکور در طول سال قبل از کنکور سراسری به دلیل هیجان و وسواس زیاد سوالات زیادی در زمینه های مربوط به کنکور می پرسند که یکی از این سوالات یکی از سوالاتی است که اغلب دارند. علاقه مند به کمک یک مشاور در کنکور

آیا موفقیت بدون مشاور در کنکور امکان پذیر نیست؟

ممکن است شنیده باشید که برخی افراد و همچنین برخی از موسسات باورهای نادرست را به داوطلبان این رشته القا می کنند، مانند (اگر مشاور امتحانی ندارید، شانس موفقیت شما بسیار پایین است، یا اگر با فردی کار می کنید) یک مشاور. پذیرش شما را تضمین می کند و …) این همه کلمات بی ارزش و نادرست هستند.

مثلاً در باور اول باید بگوییم هرکسی به تنهایی می تواند موفق باشد که پشتکار و تلاش داشته باشد و در تاریخ کم نبودند کسانی که به تنهایی و با تکیه بر خودشان کارهای بزرگی انجام داده باشند و موفق شوند. . در مورد باور دوم، توجه داشته باشید که قرار نیست مربی برای موفقیت شما به اصطلاح معجزه کند.

در واقع اول و آخر این مجموع تلاش شماست که موفقیت را تضمین می کند نه طرحی که مشاور به شما می دهد، پس طرح کنکور و مشاور بدون تلاش بی اثر است. و از طرفی افرادی هستند که بدون مشاور و به بهترین شکل دست از تلاش بر نمی دارند و در نهایت به نتیجه مطلوب می رسند. .)

یک مشاور خوب کنکور چه مزایایی دارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افرادی که در انتخاب مشاور کنکور دچار شک و تردید هستند باید بگوییم که ابتدا باید وظایف و مزایای کار با مشاور کنکور و داشتن مشاور را بدانید. مانند کنکور. می تواند به شما کمک کند که در زیر توضیح داده شده است. در این مورد بحث خواهیم کرد:

یک طرح مناسب

داوطلبان اغلب با نوشتن یک برنامه استاندارد که شامل تمامی دروس و دروس، بازنگری و زمان آزمون است، مشکل دارند، از طرفی این برنامه ریزی مستلزم صرف زمان زیادی از داوطلب، مشاور خوب کنکور در وجود این رشته است. کمک به شما کمک خواهد کرد و لازم نیست نگران از دست دادن موضوعات و تمام شدن زمان باشید.

در اصل، یک مشاور کنکور، مطالعه و برنامه شما را برای تست، تجدید نظر، استراحت و مطالعه در برنامه تنظیم می کند.

برای کاهش استرس

می توان گفت مهمترین کار یک مشاور کنکور، آرام کردن داوطلب و کاهش استرس اوست.

زیرا وقتی دانش آموزی متوجه شود که هر زمان با مشکلی مواجه شد و سوالی داشت می تواند با مشاور خود صحبت کند و برای حل آن از او کمک بگیرد استرس و اضطراب او کاهش می یابد.

از سوی دیگر یکی از عوامل فشار و ناامیدی متقاضیان عقب ماندن از برنامه درسی یا عدم تکمیل دوره کنکور در پایان سال و یا مواجهه با کمبود وقت است. در این زمینه با توجه به اینکه مشاور کنکور تمام این مسائل را تحت کنترل خود در می آورد و در برنامه ها رعایت می کند، می تواند با آرامش و تمرکز این نگرانی ها را از داوطلب دور کند.

آشنایی با پیش نیازهای دوره

یکی از مباحث مهم برای شروع مطالعه برای کنکور، دانستن پیش نیازهای هر فصل و مبحث است که در صورت رعایت نکردن آن نتیجه کافی از مطالعه و تلاش خود نخواهید گرفت.

تعداد کمتری از داوطلبان در ابتدای کار از این موضوعات مطلع هستند، اما یک مشاور به دلیل تجربه خود اطلاعات زیادی در مورد این موارد دارد:

1) سوالات کنکور چگونه ساخته می شوند؟

2) کدام فصول اغلب با هم تداخل دارند.

3) قبل از خواندن یک فصل، باید بدانید که چه چیزی خوانده اید.

4) کدام فصول مرتبط هستند و باید به ترتیب خوانده شوند.

مثلاً در درس زیست شناسی بیشتر مشاوران به آنها حیوان می گویند; هنگامی که گیاهان به دو بخش انسانی و ژنتیکی تقسیم می شوند، هر یک از این مولفه ها باعث افزایش اثربخشی مطالعه شما و قرار گرفتن واحدها در برنامه شما با یکدیگر می شود. .بودن

تحقق پیش نیازها

در مورد رعایت پیش نیازها نیز باید بگوییم که مشاوران کاملاً به این موضوع آگاهی دارند و در برنامه های شما به آن رسیدگی می کنند (مثلاً یک موضوع جامع پس از مطالعه پیش نیازهای آن که مشتقات و کاربردهای مشتق است قرار می گیرد). دادن). زیرا مشاوران کنکور با تجربه و دانش خود این اطلاعات را به دست آورده اند و انجام این پیش نیازها برای یک داوطلب کنکور سخت است.

توجه داشته باشید که این موضوع در مورد سایر موضوعات و موضوعات نیز صدق می کند.

نظارت و مدیریت برنامه درسی

سخنران کنکور با برنامه های کوتاه مدتی که به دانش آموز می دهد در مدت کوتاهی با دانش آموز ارتباط برقرار می کند که باعث می شود فردی که سخنران است برنامه را به خوبی دنبال کند و در انجام وظیفه کوتاهی نکند. که به او داده شد برآورده شد. که مشاور شما شما را می بیند و شما مسئول هستید که هر بار که با مشاور ملاقات می کنید، کار خود را به او گزارش دهید.

مشاور آزمون ورودی باید وضعیت هر دانش آموز را بداند و بر اساس آن برنامه مورد نیاز را به او اختصاص دهد و گزارش برنامه را دریافت کند.

ایجاد الهام و انگیزه می کند

در طول سال، معمولاً متقاضیان احساس خستگی یا نارضایتی از نتایج خود می کنند و امید به موفقیت را از دست می دهند.

حتی نفرات برتر آزمون بارها و بارها گفته اند که در طول این سال ها قبل از آزمون بارها ناامید شده اند و امید خود را به موفقیت از دست داده اند.

اگرچه این شرایط در بین همه آزمون شوندگان طبیعی است، اما تداوم آن می تواند منجر به از دست دادن انگیزه شود و ممکن است باعث انصراف داوطلب از آزمون شود. در این شرایط این وظیفه مشاور است که با ارائه راهکارهای مناسب و به موقع به دانش آموزان در ایجاد انگیزه مجدد و کسب موفقیت با تلاش مضاعف کمک کند.

این راه حل ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1) تجربه خود را به اشتراک بگذارید

2) یا علت ناامیدی را بیابید و آن را برطرف کنید.

3) بیان تجربیات سایر دانش آموزانی که با این بحران مواجه شده اند.

آیا همه مشاوران پذیرش خوب هستند؟

مواردی که بیان کردیم وظایف یک کنکوری است که باید توسط یک فرد کنکور انجام شود.

در واقع محقق با مطالعه این بخش با علم به اینکه می تواند این کارها را به تنهایی انجام دهد، تصمیم می گیرد که در حین مطالعه از مشاور کمک بگیرد یا نه، سازماندهی خود است.

اما باید توجه داشت که در کسب و کار مشاوره افرادی هستند که مهارت مذاکره و دانش لازم را در مورد کسب و کار ندارند، اما در حوزه فعالیت می کنند و سعی در تاثیرگذاری بر دانشجویان دارند. بنابراین برنامه های منظمی در اختیار دانش آموز قرار نمی دهند و این می تواند بر نتیجه نهایی او تأثیر بگذارد.

پس اگر قصد کمک گرفتن از مشاور را دارید باید ویژگی های یک مشاور خوب را بشناسید تا در انتخاب آن دچار سردرگمی نشوید.

چگونه یک مشاور برای شرکت خود انتخاب کنم؟

مخصوصاً مشاور واجد شرایطی است که دانش کافی در زمینه مشاوره و روانشناسی دارد و تجربه لازم را دارد اما در سال های اخیر مشخص شده است که پس از گذراندن و ورود به دانشگاه، متقاضیان وارد می شوند. آزمون ورودی. برای توصیه.

یکی دیگر از عوامل مهم علاقه و تمایل داوطلبان به انتخاب این دسته از مشاوران است زیرا معتقدند در صورت مطالعه نحوه مطالعه و برنامه ریزی فرد قبول شده در کنکور، در کنکور نیز موفق خواهند شد. . . اما نکته مهم این است که رمز موفقیت در کنکور استفاده از روش مطالعه و برنامه ریزی برای پایه های بالاتر نیست، بلکه این است که روش مطالعه و برنامه ریزی خود را پیدا کنید.

به عبارت دیگر، یک مربی خوب کسی است که به شما کمک می کند تا یک برنامه شخصی متناسب با شرایط شما پیدا کنید نه اینکه روش های آموزشی خود را تحمیل یا ترکیب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب مشاور به مقاله مشاوران آزمون داوطلبی خوب یا بد مراجعه کنید.

یادآوری ما

روزهایی که تست استرس دارم و بلد نیستم درس بخوانم؟ چه زمانی درس بخوانم و کجا درس بخوانم؟ هیچ وقت مشاور کنکوری را ندیدم که در سال کنکور از طریق یکی از دوستانم کمک زیادی به من کرد.

روز اولی که باهاشون صحبت کردم و شروع به یادگیری کردم بهم گفت اگه جای تو بودم مشاور نمی گرفتم و خودم یاد می گرفتم (چون بهترین مشاور برای هر آدمی خودشه). با خودم فکر کردم که او به کار خود اعتقادی ندارد و فکر می کند انتخاب ما اشتباه است، پس چگونه می تواند به من کمک کند؟

با گذشت زمان، من تازه با روش کار مشاورم آشنا شدم و هر بار احساس مثبت و موفقیت می کردم تا اینکه از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که برخلاف انتظارم، هر بار که به خانه می رفتم اینطور نبود. ملاقات با دستیارم، من قبلاً مقاله را آماده کرده ام، باید بیایم و آن پروژه را انجام دهم.

بلکه برنامه هفتگی ام را با کمک مشاورم می نوشتم. شاید حالا که چندین سال از آن روزها می گذرد، بیشتر به اهمیت این روش پی برده ام و از مشاورم ممنونم.

بله دوست خوبم به قول مشاورم:

بهترین مشاور پذیرش شما خودتون هستید چون ما انسان هستیم نه ربات با رفتار ثابت.بنابراین طبیعی است که برنامه تحصیلی شما با دوستانتان متفاوت باشد. من فکر می کنم شما مشاور خوبی برای خود هستید، هیچکس بهتر از شما وضعیت شما، خلق و خوی شما و عادات شما را نمی داند اما دانستن اصول کنکور و اینکه برنامه های کلی را بشناسید باعث می شود که به مشاوره هایی مانند انتخاب رشته کنکور محمدرضا پوردستمالچی نیاز داشته باشید.