علمی و پزشکی

بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

به گزارش شفاف، دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از مجتمع خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و ایمنی به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق ویروس کرونا و شایعات مرگ ناشی از واکسن تزریقی کرونا جلوگیری می کند. به هیچ وجه درست نیست، زیرا مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهم ترین عوامل در مبارزه با بیماری عروق ویروس کرونا قلب است.

وی افزود: یک یا دو سال است که این واکسن ساخته نشده است و 100 سال است که این واکسن در ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و همچنین کنترل و ریشه کنی بیماری ها، اما واکسیناسیون معرفی شده است. یک کار علمی است «ایران سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20000 هیات علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزانمان ضروری است. همه مرده ها به ما می چرند اما باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود تا سلامت مردم تامین شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متأسفانه مشکلات بزرگی در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان از عدم رسیدگی کافی در گذشته گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به وضعیت این خوابگاه است. مردم. مشکلات و دانش آموزان «آنها برای ما در اولویت هستند و به آنها احترام می گذاریم.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که می توانیم و با مشارکت مردم در مدت کوتاهی و در حدود دو ماه و نیم توانستیم در دور اول بیش از 70 درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم. و قطعا به دنبال رفع مشکلات رفاهی و خوابگاهی دانشجویان هستیم.» و از مردم و نیکوکاران و سایر نهادهای مردمی و انقلابی تقاضا داریم در این امر خیر سهیم باشند. امیدواریم در کوتاه مدت بتوانیم مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و تعمیر خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی را حل کنیم، اما برای حل اساسی مشکلاتی مانند تخریب و ساخت و ساز به زمان بیشتری نیاز است. خوابگاه ها.

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برای 2500 نفر خوابگاه طراحی شده است که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها توانسته است 1700 نفر را در خود جای دهد. خوابگاه های متاهل این دانشگاه نیز مشکل دارند اما در حال حاضر این خوابگاه 60 زوج متاهل سکونت دارند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمان هایی برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجددا از این خوابگاه بازدید کنم تا ببینم آیا مشکلشان حل می شود یا خیر.

عین اللهی گفت: بودجه و منابع می تواند صرف کارهای فاخر و تزیینی شود، اما اولویت اصلی ما بهسازی خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و حداکثر منابع مورد نیاز در این زمینه در اختیار تهران است. ما دانشگاه علوم پزشکی را راه اندازی خواهیم کرد.

«دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسن عروق ویروس کرونا را دریافت کردند و اکثر آنها دو نوبت واکسن دریافت کردند، اگر دانشجویی بیمار شد، اقداماتی مانند ایزوله کردن او انجام دهید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با میزان بالای واکسیناسیون در کشور، این بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ماسک زدند. یکی از مشکلات ما در کشور عدم اطلاع برخی از افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما بیشتر افراد واکسینه می شوند زیرا می دانند مقاومت بدنشان در برابر کرونا در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید