اقتصادی

ترخیص مشروط کالاهای ممنوعه آغاز شد

به دنبال تصمیمات اتخاذ شده در مورد واگذاری کالاهای گروه 27 ، اعلامیه گمرک مبنی بر آغاز ترخیص کالا از گمرک این کالاها با توجه به ضوابط تعیین شده و به شرط ارائه کد رهگیری بانکی حکایت دارد.

به گزارش دوران خبر ، در اواخر مارس سال گذشته زمانی بود که پس از مدت ها بحث و بررسی و حاشیه در مورد دارایی های گروه 27 ، اولویت انفعالی ارزی داشت و مشمول نوعی ممنوعیت واردات بود. ، مقامات مربوطه تصمیم گرفتند این حجم از کالاها را اختصاص دهند.

با این حال ، به گفته مقامات گمرک ، برآوردها نشان می دهد که حدود 50 میلیون دلار از کالاهای گروه 2 به دلیل شرایط ارزی مشمول محدودیت واردات بوده و قابل تصفیه نیستند.

شرایط ارز و ثبت سفارش انحلال

اما آخرین اطلاعیه معاون فنی گمرک دوران خبر حاکی از آن است که طبق قوانین ، ترخیص کالاهای گروه 27 از گمرک در دستور کار قرار گرفته و طبق لیست ارائه شده ، حدود 300 ردیف اظهارنامه در آن گنجانده خواهد شد.

آرونقی افزود: در شرایط تعیین شده ، انحلال کالاهای گروه 27 منوط به درج حساب بانکی در کلیه مراحل وارداتی از جمله بانکی و غیر بانکی است. در همان زمان ، تغییر خارجی با ارزش مردم تأمین می شود.

به گفته وی ، اگر خط تعرفه مندرج در ثبت سفارش با توجه به استنباط گمرک تغییر کند ، ترخیص کالا از گمرک منوط به اصلاح ثبت سفارش می شود.

شایان ذکر است که سال گذشته ، اطلاعیه گمرک ایران در مورد لزوم تعیین تکلیف کالاهای گروه گروه به حاشیه رفت و واکنشهای مختلفی را در پی داشت. آداب و رسوم این کالاها ، که به گفته مقامات گمرک در حال فساد یا رها شدن بودند.

با این حال ، وزارت صمت ، که خود اجازه واردات بیشتر این کالاها را داده بود ، تأکید کرد که کالاهای اساسی در ارز و واردات اولویت دارند ، در حالی که بیشتر مبادله این کالاها از اشخاص و در کل نسبت به آن است واردات كلی نداشت و از طرف دیگر این ممنوعیت توسط دولت تأیید نشده یا در زمره ممنوعیت های شرعی نبوده است.

لوازم آرایشی ، لوازم التحریر ، تهویه مطبوع ، کیسه های فیلتر صنعتی ، ماشین آلات راه سازی ، تجهیزات ورزشی ، لوازم خانگی لوازم خانگی ، تجهیزات ایمنی و لباس ، کمپوت آناناس ، برخی از اقلام ، از انواع مختلف کالاهای گروه لال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید