اقتصادی

سه مصوبه فوری برای ترخیص کالا/هیچ بهانه ای برای واردکنندگان نماند

به دنبال تأکید رئیس معظم رهبری در هماهنگی دستگاهها برای تأمین نیازهای بازار و ایجاد تعادل در قیمتها ، معاون امور فنی گمرک اعلام کرد که امروز ، طی یک جلسه فوق العاده از صندلی تنظیم بازار به ریاست وزیر صمت ، مصوبات مربوط به ترخیص سریع گمرک کالا در گمرک و بنادر صادر شده ، که می تواند منجر به انحلال حجم قابل توجهی از کالاها شود.

به گزارش دوران خبر ، امروز (سه شنبه) ، دیوان عالی کشور از قیمت های کنونی انتقاد کرد و تأکید کرد که این قیمت ها غیرقابل توجیه است و باید توسط دستگاه های مربوطه ، از جمله وزارت صمت ، سازمان تعزیرات ، بسیج و گمرک با توجه و در دسترس بودن کالا به تقاضای بازار پاسخ می دهد و قیمت ها را متعادل می کند

به دنبال اظهارات وی ، جلسه اضطراری در وزارت صمت با حضور دستگاههای ذیربط برگزار شد. مهرداد جمال اروانقی – معاون فنی گمرک ایران – در مصاحبه ای در کنار جلسه ، جزئیات جلسه امروز را توضیح داد.

انحلال 90 درصدی کالاها در راستای انتساب یا پیشنهاد ارز

وی توضیح داد: گمرک اجازه داده است کالاهای اساسی را در 25 گروه کالاها و مواد اولیه واحدهای تولیدی ، مواد و اجزای واسطه ای و قطعات مربوط به تولید و کلیه ورودی های تولید در ردیف “تخصیص” یا “تأمین” ارز. بانک ها 90٪ بدون کد رهگیری بانک فعال هستند.

اروانقی با بیان اینکه انحلال 10٪ کالای باقیمانده منوط به انتخاب رویه توسط صاحب کالا نیز است ، گفت: در صورت دریافت کالای اساسی ارز ترجیحی ، بحث تأمین ارز از بانک مرکزی مطرح خواهد شد. در مورد کالاهای اساسی غیر از ارز ترجیحی و همچنین کالاهای غیرضروری ، صاحب کالا می تواند از روش “ارز شخصی” یا “واردات در مقابل صادرات” یا “سیستم بانکی” برای تصفیه استفاده کند. .

نمونه برداری بی نظیر از کالاها

معاون فنی گمرک با اشاره به مصوبه دیگر امروز در مورد نمونه برداری از کالاها گفت: “تصمیم گرفته شده است که برای نمونه برداری از کالاهایی که نیاز به گرفتن مجوز قانونی از دستگاه های مربوطه دارند ، از جمله سازمان ملی استاندارد ، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت “. توسط یک مرجع واحد ساخته می شود و مجوز قانونی صادر شده توسط آن مرجع به عنوان یک مجوز واحد برای ترخیص کالا از گمرک کافی است.
به گفته وی ، پیش بینی های لازم برای نمونه برداری قبل از تخلیه و اظهار کالا ، به ویژه کالاهای اساسی ، توسط نهاد مربوطه انجام خواهد شد.

مدت زمان مراسم را مشاهده کنید

آروانگی در ادامه سومین مصوبه جلسه امروز را که به پیگیری مدت تشریفات تجارت خارجی اشاره دارد ، تشریح کرد و افزود: “در نتیجه ، از آغاز روند ثبت نام “سفارش کالاها تا پایان مرحله نهایی انحلال کالاهای وارداتی باید بررسی و مبادله شود”. ‌Girê؛ همانطور که در سیستم تجارت کامل کارتل تصمیم گرفته شد این روند نشان داده شود و مشخص شود که هر سازمان در روند واردات کالا چه رکودی ایجاد می کند.

به گفته وی ، واضح است که آمار مربوط به زمان به صورت آنلاین در اختیار همه سازمان های مربوطه و مقامات نظارتی قرار می گیرد و با توجه به نظارت بر آمار و زمان عملیات توسط دستگاه ها در سیستم کامل کسب و کار ، این می تواند تشریفات را به حداقل برساند. برای هدایت.

جانشین فنی گمرک یادآور شد: به نظر می رسد طبق مصوبات امروز ، به ویژه در مورد ترخیص 90٪ کالا از گمرک ، هیچ توجیهی برای واردکنندگان برای ترخیص کالاهای اساسی و ورودی تولید به گمرک و باید بلافاصله با ترخیص کالا از گمرک اقدام کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید