عمومیکسب و کارهای برتر روز

تلویزیون سامسونگ خاموش شده و روشن نمی شود

بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ؛ مشکلی آشنا

بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ از مشکلات رایجی است که ممکن است در این تلویزیون‌ها رخ دهد. این مشکل به شکل‌های مختلف بروز می‌کند، مثلا تلویزیون روشن شده و اسم برند پس از روشن‌شدن نمایش داده می‌شود، اما تصویر نمایش داده نمی‌شود. در مواردی حتی صدای برنامه پخش‌شده اما تصویر پخش نمی‌شود. در چنین شرایطی ابتدا باید علت بروز مشکل را مشخص کرد و سپس براساس آن برای تعمیر اقدام کرد. در اکثر موارد تعمیر باید توسط نمایندگی‌های مجاز و تعمیرکاران تخصصی برند سامسونگ انجام شود اما در بعضی موارد روش‌های خانگی و ساده، که در ادامه این مطلب از سامسونگ پشتیبان خواهیم گفت، هم ممکن است مشکل را حل کند.

دلایل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ

عدم نمایش تصویر در تلویزیون مشکلی رایج و ناخوشایند است. تصور کنید قصد تماشای یک مسابقه مهم یا فیلمی که چندروز منتظر پخش آن بودید را دارید و بعد از روشن کردن تلویزیون، ناگهان متوجه می‌شوید که تصویر بالا نمی‌آید. در چنین شرایطی بیشتر افراد ابتدا به دنبال دلیل بروز این مشکل می‌گردند. ما هم در ادامه چند علت رایج بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

خرابی بک‌لایت تلویزیون

مهم‌ترین و رایج‌ترین دلیلی که باعث بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ می‌شود، خرابی بک‌لایت است. بک‌لایت یا نور پس‌زمینه به نمایش تصویر روی صفحه تلویزیون کمک می‌کند. مشکل این قطعه به چند شکل مختلف بروز می‌‌کند، به عنوان مثال تلویزیون در یک قسمت دارای تصویر و در قسمت‌های دیگر فاقد آن است یا تلویزیون صدا دارد اما به طور کل تصویری ندارد. چنین مشکلاتی علامت خرابی بک‌لایت هستند.

خراب شدن برد تیکان

در مواردی اما تلویزیون به دلیل خراب شدن برد تیکان دچار این مشکل می‌شود. این برد تصاویر را پردازش می‌کند و بعد از پردازش روی صفحه نمایش داده تا با نور پس‌زمینه‌ای که از بک‌لایت دریافت می‌شود قابل مشاهده شوند. اگر این برد خراب شود، قطعا پردازش تصاویر اتفاق نمی‌افتد. تشخیص خرابی بک‌لایت یا برد تیکان کمی مشکل است. برای اینکه بفهمید علت بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ از بک‌لایت آن است یا برد تیکان به نور صفحه دقت کنید. معمولا در صورت خرابی برد تیکان تلویزیون تصویری سرمه‌ای رنگ دارد اما در خرابی بک‌لایت، کاملا سیاه است.

بهم خوردن تنظیمات دستگاه

در تلویزیون‌های ال‌ای‌دی بخشی از تنظیمات مانند نور صفحه و… باید به صورت دستی انجام شوند، در مواردی ممکن است بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ به دلیل بهم خوردن تنظیمات رخ دهد. اگر مشکل از تنظیمات باشد، دسترسی به منوی تنظیمات هم سخت خواهد بود، در ادامه راهکار حل مشکل تلویزیون در صورتیکه اختلال از تنظیمات آن باشد را خواهیم گفت.

خراب شدن کابل‌های متصل به تلویزیون

خرابی کابل به خصوص زمانی که مدت زمان زیادی از یک کابل استفاده شود از دیگر دلایل رایج آسیب‌دیدگی تلویزیون‌های سامسونگ و بروز مشکل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی این برند است. در چنین شرایطی معمولا مشکل با کمی جابجا کردن کابل برطرف می‌شود.

تاثیر دستگاه‌های جانبی

بسته به نوع تلویزیون ممکن است علت بروز مشکل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ نه در خود دستگاه بلکه در دستگاه‌های جانبی متصل به آن باشد. بعضی از مدل‌های قدیمی ‌ال‌ای‌دی سامسونگ برای پخش کانال‌های تلویزیونی نیاز به گیرنده دیجیتال دارند، در این مدل‌ها ممکن است گیرنده خراب شده باشد و تصویر را نمایش ندهد. بنابراین اگر تلویزیونی با گیرنده دارید و تصویر روی صفحه نمایش داده نمی‌شود، در عیب‌یابی باید از سلامت گیرنده هم اطمینان حاصل کنید.

ضربه خوردن یا آب خوردگی دستگاه

در نهایت مشکل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ ممکن است در اثر ضربه به تلویزیون رخ دهد. تلویزیون‌های ال‌ای‌دی نسبت به کوچکترین ضربه هم حساس هستند و در صورت ضرب‌دیدگی ممکن است اختلال عدم نمایش تصویر در آن‌ها بروز کند. البته خیس شدن برد اصلی تلویزیون در اثر استفاده مستقیم و بدون احتیاط شیشه‌ پاک‌کن هم می‌تواند باعث روز این مشکل شود.

راهکارهای حل این مشکل

علت بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ ممکن است هرکدام از مشکلات بالا باشند. در این صورت باید قدم به قدم برای رفع مشکل اقدام کرد. گاهی‌اوقات با روشی ساده و خانگی مشکل برطرف شده اما در مواردی نیاز به تعمیر تخصصی است که در این‌صورت باید تلویزیون را به تعمیرکار ماهر سپرد.

خاموش کردن تلویزیون حداقل به مدت 24 ساعت

اولین و بهترین راهکار به خصوص در تلویزیون‌هایی که به دلیل ضربه‌ای جزئی یا استفاده بیش از حد دچار مشکل بالا نیامدن صفحه شده‌اند خاموش کردن دستگاه است. برای اینکار بهتر است مراحل زیر را انجام داد.

  • ابتدا دستگاه را با کنترل خاموش کرد
  • سپس کابل برق را از تلویزیون جدا کرد
  • تمام دستگاه‌های جانبی مانند گیرنده، پلیر و… را از تلویزیون جدا کرد
  • به مدت 24 ساعت تلویزیون را در این حالت قرار داد
  • روشن کردن تلویزیون بعد از این مدت باید بدون اتصال دستگاه‌های جانبی انجام شود
  • اگر مشکل از ضربه‌های جزئی یا استفاده بیش‌ از‌ حد باشد با این روش برطرف می‌شود

تعویض کابل‌های ورودی

در تلویزیون‌هایی که با گیرنده دیجیتالی کار می‌کنند، گاهی‌اوقات مشکل از اتصال نامناسب کابل‌های گیرنده به تلویزیون است. برای اطمینان از این موضوع بهتر است یکبار تمام کابل‌هایی که مربوط به پخش تصویر هستند را عوض کرد و در نهایت گیرنده را با گیرنده‌ای سالم جایگزین کرد.

بررسی نور پس‌زمینه

اگر گیرنده و کابل‌ها کاملا سالم باشند یا تلویزیون بدون گیرنده کار کند، احتمال بعدی خرابی برد تیکان یا بک‌لایت است. برای تشخیص خرابی تیکان باید نور پس‌زمینه را بررسی کرد. اگر در یک محیط کاملا تاریک تلویزیون نوری جزئی در پس‌زمینه داشته باشد مشکل از برد تیکان است.

انتقال تلویزیون به نمایندگی‌های مجاز

در نهایت، به خصوص زمانی که مشکل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ به دلیل خرابی قطعات داخلی باشد باید تلویزیون را به نمایندگی‌های مجاز و تعمیرکاران ماهر سپرد. در غیر این‌صورت هر اقدامی ممکن است باعث آسیب‌دیدگی بیشتر تلویزیون شود.

عیب‌یابی درست مشکل بالا نیامدن صفحه تلویزیون ال‌ای‌دی سامسونگ تنها در نمایندگی‌ها

شاید روش‌های خانگی عیب‌یابی برای تشخیص اولیه مناسب باشند اما به‌ هیچ‌وجه نباید برای حل مشکل به صورت شخصی اقدام کرد. گاهی‌اوقات افراد با تصور اینکه می‌توانند مشکل تلویزیون را به صورت شخصی حل کنند اقدام به باز کردن پشت دستگاه می‌کنند که موجب آسیب بیشتر به تلویزیون می‌شود. اگر در همان مراحل اولیه بروز مشکل، دستگاه را به تکنسین متخصص در زمینه سپرد، حل آن فورا و با کمترین هزینه انجام می‌شود. برای راهنمای بیشتر می توانید به ebay.co.uk مراجعه کنید.

روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ؛ مشکلی با دلایل متعدد

روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ یکی از نگرانی‌های کاربرانی است که از این تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند. دلایل مختلفی برای بروز این مشکل وجود دارند، ممکن است در اثر ضرب‌دیدگی تلویزیون مین‌برد آن دچار سوختگی شده باشد. همچنین در مواردی به دلیل داغ شدن بیش از حد دستگاه، پاور یا منبع تغذیه آن دچار سوختگی می‌شود. به هرحال علت بروز این مشکل هرچیزی که باشد باید برای تعمیر آن اقدام کرد و در اولین قدم باید مشکل را عیب‌یابی کرد. در ادامه این مطلب از سامسونگ پشتیبان، به بررسی روش‌های عیب‌یابی، دلایل بروز مشکل روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ و روش‌های حل آن می‌پردازیم.

دلایل بروز مشکل روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ

مسائل مختلفی وجود دارد که باعث خاموشی تلویزیون ال ای دی سامسونگ و روشن نشدن آن می‌شوند.

ضربه خوردن تلویزیون

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ ضربه خوردن دستگاه است. در این شرایط ممکن است هرکدام از قطعات داخلی که در پردازش تصویر و روشن شدن تلویزیون نقش دارند، دچار آسیب‌دیدگی شده و در نتیجه آن دستگاه روشن نشود. در صورت ضرب‌دیدگی حتی یک مشکل کوچک مانند جدا شدن یک آی‌سی یا خازن از برد تلویزیون هم می‌تواند علت بروز این مشکل باشد. در مواردی که تلویزیون بعد از یک ضربه دچار این مشکل شود تشخیص تخصصی‌تر است و تنها بعد از باز کردن پشت تلویزیون قابل انجام است.

آسیب‌دیدگی قطعات اصلی به مرور زمان

تلویزیون به خصوص از نوع ال ای دی حساس‌تر از سایر تلویزیون‌هاست و نیاز به مراقبت جدی‌تری دارد. در اثر استفاده از ماده تمیزکننده مانند شیشه‌ پاک‌کن، نفوذ گرد و خاک به قطعات اصلی، قطع و وصل برق و نداشتن محافظ برق و… ممکن است قطعات داخلی مانند بک‌لایت، مین‌برد و… ضعیف شده یا به طور کل بسوزند. در این صورت اولین مشکل تلویزیون روشن‌نشدن آن خواهد بود.

عیب‌یابی مشکل روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ

بعد از بررسی دلایل روشن نشدن تلویزیون، باید عیب‌یابی آن انجام شود. عیب‌یابی برای فهمیدن علت دقیق بروز مشکل روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ، مشخص شدن قطعه آسیب‌دیده و شدت آسیب‌دیدگی و پیدا کردن روش حل آن انجام و به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. البته این کار کاملا تخصصی است و برای جلوگیری از هرگونه خطا در روند انجام آن باید به متخصصین مراجعه کرد اما در مواردی می‌توان مشکل را در خانه تشخیص داد و سپس به تعمیرکار متخصص در زمینه مراجعه کرد.

بررسی کابل‌ها

اولین قدم در عیب‌یابی تلویزیون‌های سامسونگ بررسی کابل‌های تلویزیون است. گاهی‌اوقات قطعی یک قسمت از کابل‌های متصل به تلویزیون باعث می‌شود که دستگاه روشن نشود؛ به عنوان مثال در صورت خرابی کابل پاور که وظیفه انتقال برق به تلویزیون را دارد احتمال بروز این مشکل وجود دارد. در این شرایط تعویض کابل ساده‌ترین روش حل مشکل است و با اتصال کابلی جدید تلویزیون مانند قبل روشن می‌شود.

بررسی وضعیت استندبای

اگر از سلامت کابل‌های متصل به تلویزیون اعتماد دارید، در قدم بعدی باید وضعیت استندبای را بررسی کنید. بررسی این وضعیت سه حالت دارد و هر حالت آن نشان از مشکلی خاص و روش حلی مشخص است.

  • روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ در حالت روشن بودن چراغ استندبای: در این حال تلویزیون روشن نمی‌شود اما چراغ استندبای آن که در حالت خاموش قرمز و در حالت روشن سبز است با استفاده از کنترل تغییر رنگ می‌دهد. در این شرایط مشکل می‌تواند از برد کنترل، برد اصلی یا بک‌لایت دستگاه باشد.
  • روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ در حالت خاموش بودن استندبای: اگر تلویزیون روشن نشده و چراغ استندبای هم با هربار قطع و وصل دستگاه از برق تغییری نکند، ممکن است مشکل از برد پاور یا برد اصلی تلویزیون باشد.
  • چشمک‌زن بودن استندبای و روشن‌نشدن تلویزیون: اگر تلویزیون روشن نشده و چراغ استندبای هم چشمک‌زن باشد، به احتمال زیاد برد اصلی تلویزیون دچار آسیب‌دیدگی شده است.

روش‌های حل مشکل روشن‌نشدن ال ای دی‌های سامسونگ

بعد از عیب‌یابی، می‌توان برای حل مشکل روشن‌نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ اقدام کرد. باز هم تاکید می‌شود که بهتر است از همان اول مشکل تلویزیون را با تعمیرکاران مجاز در میان گذاشت و به هیچ‌وجه نباید در خانه پشت تلویزیون را باز کرد. تنها روش‌های حل خانگی مشکل روشن نشدن تلویزیون مواردی هستند که در ادامه گفته می‌شوند.

تعویض تمام کابل‌های متصل به دستگاه

اگر از سلامت قطعات داخلی تلویزیون اطمینان دارید و با جابجا کردن کابل تلویزیون برای یک لحظه روشن می‌شود، بهتر است کابل‌های متصل به تلویزیون را به طور کامل عوض کنید. به خصوص عوض کردن کابل برق در شرایطی که با حرکت دادن آن تلویزیون روشن و خاموش می‌شود، راهی برای حل این مشکل است.

خاموش کردن دستگاه و خنک کردن آن

در قدم بعدی باید دستگاه را به طور کامل خاموش کرد. همان‌طور که گفته شد، گاهی‌اوقات روشن بودن بیش از اندازه تلویزیون و داغ شدن آن، به خصوص در فصل تابستان که دمای هوای محیط هم بیشتر است موجب بروز مشکل روشن‌نشدن تلویزیون می‌شود. این مشکل همچنین در تلویزیون‌هایی که به دیوار متصل می‌شوند و فضای کمتری برای انتقال هوا پشت تلویزیون وجود دارد، بیشتر دیده می‌شود. در این شرایط و اگر احتمال می‌دهید که روشن‌نشدن دستگاه به دلیل داغ شدن است بهتر است تلویزیون را حداقل به مدت 24 ساعت از برق کشیده و خاموش نگه دارید.

مراجعه به سرویس‌کار

در نهایت اگر با خاموش کردن تلویزیون برای زمانی مشخص و تعویض کابل‌ها مشکل روشن‌نشدن ال ای دی حل نشود، نشان از ایرادی در یکی از قطعات داخلی دارد. باتوجه به اینکه تشخیص دقیق قطعه‌ای که دچار مشکل شده کاری تخصصی است، باید برای تعمیر آن به سرویس‌کاران مجاز مراجعه کرد. سرویس‌کار بعد از بررسی علت بروز مشکل و تشخیص قطعه آسیب‌دیده اقدامات لازم را برای تعمیر تلویزیون انجام می‌دهد. در این شرایط ممکن است قطعه آسیب‌دیده صرفا با تعمیر درست شده یا نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر تلویزیون سامسونگ روشن نمی‌شود، به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنید

گاهی‌اوقات افراد برای تعمیر مشکلات تلویزیون بدون در نظر گرفتن برند آن به هر تعمیرکاری مراجعه می‌کنند، در حالیکه این کار کاملا اشتباه است. تا زمانی که نمایندگی‌های مجاز یک برند در دسترس باشند نباید تعمیر تلویزیون‌ها را به تعمیرکاران معمولی سپرد. در نمایندگی‌های مجاز قطعات و ابزارهایی که برای تعمیر استفاده می‌شوند اورجینال و متناسب با برند و مدل دستگاه هستند و این کار به حفظ طول عمر تلویزیون و عملکرد درست آن بعد از تعمیر کمک می‌کند.

اگر نیاز به مشاوره و یا تعمیر تلویزیون سامسونگ یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .
منبع: youtube.com