عمومیکسب و کارهای برتر روز

علت ارور یخچال سامسونگ

یافتن علت ارور یخچال سامسونگ و چگونگی رفع آن، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران این دستگاه است. ارورهایی که در یخچال سامسونگ ظاهر می‌شود، به دلایل مختلفی مانند بروز نقص و یا معیوب بودن یکی از قطعات دستگاه رخ می‌دهد. در واقع نشان می‌دهد که عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شده است.

 هنگام بروز این مشکل شاید تصور کنید که عمر مفید دستگاه شما به پایان رسیده است. اما کدهایی که روی صفحه‌نمایش یخچال شما ظاهر می‌شود، به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند و می‌توان بلافاصله برای رفع آن‌ها اقدام کرد. در ادامه مطلب قصد داریم علت بروز هر یک از ارورهای یخچال سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین اگر یخچال شما نیز ارور می‌دهد و به تعمیر یخچال سامسونگ نیاز پیدا کرده‌اید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دلایل اصلی بروز انواع ارورها در یخچال سامسونگ

این روزها یخچال‌ها به‌عنوان یکی از وسایل اساسی و ضروری هر آشپزخانه‌ای شناخته می‌شوند که برای حفظ و نگهداری مواد غذایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع این دستگاه پرکاربرد به دلیل داشتن ویژگی‌ها و فناوری‌های بروز و پیشرفته، باعث بهبود کیفیت زندگی همه افراد می‌شود. اما برخی مواقع ممکن است برای این دستگاه مشکلاتی به وجود آید و به‌صورت خطا و یا ارور روی صفحه‌نمایش یخچال ظاهر شود.

اغلب ارور یخچال سامسونگ به دلیل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه ایجاد می‌شود که عملکرد معمول دستگاه را با مشکل روبه‌رو می‌کند. یخچال‌های جدید و پیشرفته برند سامسونگ که این روزها به بازار عرضه می‌شوند، با مدل‌های بسیار قدیمی که تعمیر آن‌ها تنها توسط تعمیرکاران حرفه‌ای صورت می‌گرفت، بسیار متفاوت هستند.

در واقع یخچال‌های جدید سامسونگ سیستم‌های تشخیص اتوماتیک دارند و درصورتی‌که کوچک‌ترین مشکل و یا ایرادی را احساس کنند، بلافاصله روی صفحه نمایش یخچال یک کد خطا یا ارور را به نمایش می‌گذارند و به‌این‌ترتیب توسط آن می‌توان قطعه معیوب شده را شناسایی و تعمیر کرد.

انواع ارورها در یخچال سامسونگ

انواع ارورهای یخچال سامسونگ را بشناسید.

به‌طورکلی ارورهایی که در یخچال سامسونگ ظاهر می‌شود به شرح زیر است:

 1. ارور SE یخچال سامسونگ

 اگر برق یخچال سامسونگ شما قطع و سپس به‌صورت مجدد وصل شود، نمایشگر دستگاه ارور SE را نشان می‌دهد. در واقع این ارور تنها به دلیل پریدن فیوز و قطعی برق منزل اتفاق می‌افتد. اما درصورتی‌که برق منزل شما قطع نشده باشد، ممکن است این ارور به دلیل نبود برق با ولتاژ مناسب و یا خطای برد در نمایشگر دستگاه شما ظاهر شود. ازاین‌رو هنگام مشاهده ارور (SE) می‌توانید با ریست کردن یخچال خود به‌راحتی مشکل آن را حل کنید.

 2. ارور E2 یا 2E

ارور E2 خرابی سنسور یخچال سامسونگ را نشان می‌دهد. معیوب شدن این سنسور مشکلات بسیار زیادی مانند سرد شدن یا گرم شدن بیش از حد یخچال و تشخیص نادرست دمای دستگاه را به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی برای رفع ارور یخچال سامسونگ خود باید دستگاه را ریست کنید، اما اگر این روش جوابگو نبود، بایستی به تکنسین مجربی که در زمینه تعمیر یخچال سامسونگ دانش و تخصص بالایی دارد، مراجعه کنید.

 3. ارور 14E یخچال سامسونگ

 این ارور یخچال سامسونگ، خرابی و معیوب شدن یخساز دستگاه را نشان می‌دهد. در واقع خرابی برخی از قطعات یخساز باعث بروز این مشکل در دستگاه شما می‌شود. علائم زیر نشان‌دهنده خرابی یخساز یخچال سامسونگ است:

  • یخساز توانایی تولید یخ ندارد.
  • یخ در یخساز دستگاه گیر می‌کند.
  • یخساز یخ تولید می‌کند؛ اما آن‌ها را بیرون نمی‌دهد.
  • صداهای عجیبی از یخساز یخچال به گوش می‌رسد.

 اگر یخچال شما با ایراد و مشکلاتی که ذکر کردیم مواجه نشده است، اما همچنان ارور 14E ظاهر می‌شود، بایستی دستگاه خود را ریست کنید و یا اینکه آن را از برق بکشید و چند دقیقه بعد به‌صورت مجدد آن را راه‌اندازی کنید.

 4. ارور 4E

این ارور یخچال سامسونگ مربوط به خرابی سنسور دیفراست دستگاه است. در واقع سنسور دیفراست یکی از قطعات پرکاربرد و بسیار مهم سیستم برفک‌زدایی یخچال سامسونگ است که برای عملکرد بدون برفک دستگاه کاربرد دارد. این سنسور برای این تعبیه شده است که به طور دقیق تشخیص دهد که چه زمانی المنت باید روشن و یا خاموش شود.

دقت داشته باشید که معیوب شدن سنسور دیفراست، برفک زدن یخچال را به همراه خواهد داشت. البته در برخی مواقع ممکن است این سنسور دچار مشکل شده باشد، اما شما هیچ‌گونه برفکی را در دستگاه مشاهده نکنید؛ زیرا این برفک معمولاً در زیر قاب یخچال ایجاد می‌شود و تنها هنگام باز شدن این قاب، می‌توان آن را مشاهده کرد. به طور کلی هنگام بروز این ارور باید دستگاه خود را ریست کنید و درصورتی‌که مشکل آن برطرف نشد، از افراد ماهر و حرفه‌ای کمک بگیرید.

 سایر ارورهای یخچال سامسونگ

 00F

 نشان‌دهنده حالت دمو در دستگاه است که در نمایشگر یخچال‌های نو ظاهر می‌شود. برای رفع این ارور تنها کافی است یخچال خود را ریست کنید.

E1

 قطع‌شدگی برق دستگاه که به‌صورت مجدد وصل شده است را نشان می‌دهد. با ریست یخچال می‌توانید به‌راحتی از شر این ارور خلاص شوید.

E5

 نشان‌دهنده خرابی سنسور دیفراست یخچال‌فریزر سامسونگ است.

 E6

 خرابی سنسور دمای یخچال‌فریزر سامسونگ را نشان می‌دهد.

 E8

 خرابی سنسور یخچال سامسونگ را نشان می‌دهد.

 E22

 خرابی و معیوب بودن فن اواپراتور یخچال سامسونگ را نشان می‌دهد.

 E23

 نشان‌دهنده معیوب بودن و خرابی فن کندانسور یخچال سامسونگ است.

 E24 و E25

 نشان‌دهنده بروز مشکل و ایراد در سیستم برفک‌زدایی یا دیفراست یخچال سامسونگ است.

 C41

نشان‌دهنده معیوب بودن فن کندانسور و یا آپدیت نرم‌افزار است.

 F82

 خرابی و معیوب بودن برد اینورتر را نشان می‌دهد.

 E83

 نشان‌دهنده مشکل در کمپرسور یا موتور یخچال سامسونگ است.

تعمیر انواع ارورها در یخچال سامسونگ

 سخن پایانی

در نهایت می‌توان گفت ارور یخچال سامسونگ تنها زمانی ظاهر می‌شود که یکی از قطعات اصلی دستگاه دچار مشکل و یا نقص فنی شده باشد. در این مطالب سعی کردیم به طور مختصر علت هر یک از ارورهای یخچال سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین با مطالعه مطالبی که ذکر کردیم می‌توانید هنگام بروز این مشکل، اقدامات لازم را انجام دهید.

دقت داشته باشید که عیب‌یابی و تعمیر یخچال سامسونگ کار دشوار و پیچیده‌ای است، ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم در صورت نداشتن اطلاعات و مهارت کافی، حتماً از تکنسین متخصص کمک بگیرید.