اقتصادی

تکمیل مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان

دوران خبر/خوزستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از تکمیل مطالعات دفع آب‌های سطحی شهرهای خوزستان خبر داد و گفت: برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهرهای خوزستان در زمان بارندگی باید شبکه آب‌های سطحی از شبکه فاضلاب جدا شود.

محمد خانچی در گفت و گو با دوران خبر، با اشاره به وضعیت شهرهای خوزستان در بحث دفع آب‌های سطحی به ویژه در شرایط بارندگی اظهار کرد: مطالعات دفع آب‌های سطحی بیشتر شهرهای خوزستان انجام و تکمیل شده است.

وی افزود: در این زمینه مکاتباتی با سطح ملی انجام شده است تا این مطالعات در سطوح ملی نیز مصوب و نهایی شوند و پس از آن نسبت به اجرایی کردن طرح‌های مورد نظر اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: این طرح‌ها با توجه به شرایط آبگرفتگی شهرهای خوزستان پس از بارش‌ها باید هرچه سریعتر اجرایی شوند تا شاهد حل مشکلات آبگرفتگی معابر در شهرهای استان باشیم.

خانچی عنوان کرد: برای رفع مشکل آبگرفتگی معابر شهرها در زمان بارندگی‌ها باید شبکه آب‌های سطحی از شبکه فاضلاب جدا شود و این کار می‌تواند به بحث دفع آب‌های سطحی و همچنین دفع فاضلاب کمک کند تا در هیچکدام از این دو بخش با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها نیاز به تامین اعتبار دارند و از این رو در حال پیگیری هستند اما اعتبار قابل ملاحظه‌ای تاکنون در این زمینه جذب نشده است. امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده این اعتبارات جذب و شاهد اجرای سریع طرح‌های مورد نظر باشیم.

انتهای پیام