دلار در کف دو ساله

افزایش روز افزون بیماریهای قلبی عروق کرونا ویروس در ایالات متحده باعث شده تا دلار عقب بیفتد.

به گزارش رویترز ، تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا ویروس در ایالات متحده به سطح نگران کننده بازگشت و در حالی که شیوع آن در ایالت های غربی و جنوبی شدت می یابد ، فلوریدا پس از کالیفرنیا به دومین ایالت بزرگ ایالات متحده تبدیل می شود. این کشور بیشترین تعداد بیماری قلبی کرونا ویروس را دارد و نیویورک سومین ایالت از این نظر است. یکی دیگر از عواملی که به گفته تحلیلگران ارز ، روند تجارت را تحت تأثیر قرار داده است این است که تکمیل بسته پشتیبانی بزرگ در سطح اتحادیه اروپا در زمانی که تنش بین ایالات متحده و چین در حال افزایش است. معامله گرانی که مایل به خرید یورو هستند. افزایش فشار به داده ها و خاصیت ها باعث بازگرداندن روند بازگشت بازار شده است.

دور جدیدی از تنش ها بین ایالات متحده و چین بار دیگر تقاضا برای ارزهای امن و معامله گران نگران جنگ ارز دیگر را دامن زده است. چین بیش از 1 تریلیون دلار اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده دارد که می تواند از آن به عنوان یک سلاح ضد دلار موثر استفاده کند.

ادوارد مویا ، تحلیلگر بازار گفت: “به نظر می رسد ما شاهد روزهایی هستیم که سلطنت از دلار سقوط می کند ، و با ادامه این وضعیت ، ما انتظار داریم که بانک مرکزی فدرال ایالات متحده برای مهار روند فعلی اقدام کند.” ارز موسسه اواندا. این اخبار ممکن است حاکی از آن باشد که ما در اتحادیه اروپا یا ایالات متحده بهبود اقتصادی سریع نخواهیم داشت.

به گفته رئیس جمهور سنا ، میچ مک کانل ، جمهوری خواهان در مجلس سنا به زودی پیشنهادی برای حمایت از بخش های بیشتر اقتصاد ارائه می دهند. پیش از این ، استیون منوچه ، وزیر خزانه داری نامه ای را به اعضای کنگره ارسال می کرد و از آنها می خواست تا اجرای بسته حمایتی دیگری را تسهیل کنند. قانون فعلی حمایت ، که به شهروندان امکان می دهد یارانه مستقیم را به صورت نقدی پرداخت کنند ، به زودی منقضی می شود. منوچهر متکی گفت: بسته جدید همچنان بر حمایت از خانواده های کم درآمد و متوسط ​​و مشاغل کوچک متمرکز خواهد شد.

اقدام ایالات متحده برای اجرای کمک های مالی دیگر در حالی صورت می گیرد که پس از ماهها بحث و گفتگو ، سران حزب 27 کشور سرانجام با یک بسته نجات برای رشد اقتصادی و کاهش اثرات توافق کردند. تاج.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که 750 میلیارد یورو به وام های قبلی خود اختصاص می دهد ، که برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی در قالب وام یا وام استفاده می شود و مبلغی که برای هر کشور اختصاص خواهد یافت بستگی به شدت دارد. تاج. بنابراین ، کل بودجه اختصاص یافته توسط اتحادیه اروپا برای مقابله با عواقب تاج به دو تریلیون یورو رسید.

خوان گفت: “همه منتظر هستند که بسته تحریک برای مدت طولانی به پایان برسد ، و اکنون که اجماع بین کشورهای اروپایی در مورد اجرای و زمان بندی آن اتفاق می افتد ، کسانی که شرط بندی روی یورو را می گویند چنین گفته اند.” پرز ، معامله گر ارز در واشنگتن. آنها خوشحال هستند. این بسته همچنین مهم است زیرا کشورهای اروپایی بار دیگر در مورد یک موضوع مهم و مهم به توافق رسیده اند و وحدت خود را نشان داده اند.

در آسیا گرچه رشد اقتصادی چین مثبت بوده است ، اما آمار منتشر شده نشان می دهد که برای پنجمین ماه متوالی ، رشد تجارت منفی بوده است که ممکن است منجر به تقاضای ضعیف شود. یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی تأثیر منفی خواهد داشت.

یوکیو ایشیزاوکی ، استراتژیست ارزی در شرکت های دوی اوراق بهادار گفت: “امروز رفتار معامله گران تغییر کرده است و الگوی مشخصی وجود ندارد.” اکنون همه به دلیل ویروس تاج در حال بازگشت در بشکه هستند. از آنجا که ما هنوز ویروس را تحت کنترل خود نگرفته ایم ، خطرات جدید مانند خطر جنگ ارزی بین پکن و واشنگتن می توانند به سرعت یک واکنش منفی در بازار را تحریک کنند.

اخبار مربوط به پیشرفت در شکل گیری واکسن تاج نیز در صدر توجه تجار قرار دارد. دانشگاه آکسفورد می گوید این واکسن ایمنی افرادی را که در آفریقای جنوبی ، انگلستان و برزیل آزمایش شده اند ، بسیار افزایش داده است و اکنون در یک نمونه نسبتاً بزرگ در ایالات متحده آزمایش می شود که اگر موفق باشید ، ممکن است بعداً ممکن باشد. امسال شاهد تولید انبوه این محصول به دلیل عرضه جهانی آن هستیم. تاکنون انگلیس ، هلند ، فرانسه و ایالات متحده درخواست كل واكسن را داده اند.

اکنون با بازگشایی مشاغل ، تعداد مبتلایان به بیماری قلب و عروق کرونا ویروس در بزرگترین اقتصاد جهان دوباره برگشته است و چشم انداز اقتصادی را در وضعیت نامناسبی قرار داده است. نتایج بررسی مدیران مالی 500 شرکت بزرگ آمریکایی که توسط دانشگاه یورک انجام شده نشان می دهد که اکثر آنها نگران هستند که تقاضای مصرف کننده کم بماند.

تاکنون بیش از 16 میلیون و 533 هزار و 749 مورد بیماری قلبی عروق کرون گزارش شده است که از این میان 654 هزار و 28 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 150011 نفر ، برزیل با 87.131 نفر ، بریتانیا با 45،759 نفر ، مکزیک با 43.680 نفر و ایتالیا با 35.112 نفر بوده اند. .

رودریگو کارتل ، استراتژیست ارزی در بانک ملی استرالیا گفت: “بازارها کمی نگران این هستند که افزایش تنش های ژئوپلیتیکی برای یک بار دیگر اقتصاد جهانی را مختل کند.” بازرگانان از نزدیک تحولات سیاست (بین ایالات متحده و چین) را رصد می کنند و نرخ توسعه مشخص می کند که بازار ارز به چه سمت و سوی حرکت خواهد کرد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز 0.71 درصد پایین تر و در 93.562 نقطه کاهش یافت. این مبلغ مبلغ 1،869 دلار برای هر فرانک سوئیس اعلام شد.

سکه های اروپایی

انتخابات انگلیس سیگنال مثبتی را به بازارها ارسال کرده است ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، گفت که کشورش قصد دارد تا پیش از برجام توافق مطمئن با طرف اروپایی را ببیند. علیرغم گذشت هفت ماه از ورود انگلیس از اتحادیه اروپا ، دو طرف هنوز به چارچوب مشخصی برای روابط آینده خود نرسیده اند. کنترل مرزها ، واردات گمرک ، دسترسی به بازارهای مالی و بانکی اتحادیه اروپا و مسئله ماهیگیری خانگی علل اصلی درگیری بین دو طرف است که ادامه دارد.

در جدیدترین جلسه معاملاتی ، پوند 0.61 درصد نسبت به روز قبل با قیمت 1،287 دلار معامله شد. یورو پس از عبور از کانال 1.16 ، 0.88 درصد افزایش یافت و به 1717 دلار رسید.

سکه های آسیایی

در بازارهای ارز آسیا ، دلار از 0.62 درصد کاهش یافت و به 105.32 ین رسید. در برابر همتای استرالیا ، هر دلار آمریکا با 1399 دلار معامله شد. همچنین نرخ دلار 6997 یوان چینی اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید