اقتصادی

دلار عقب رفت – دوران خبر

یورو طی دو روز دو وقفه کانال متوالی در برابر دلار داشت.

بانک جهانی در برآورد جدید خود از چشم انداز اقتصادی جهان پیش بینی کرده است که متوسط ​​رشد اقتصادی جهانی امسال به 4 درصد مثبت برسد. به گفته این آژانس ، تاج آتش سوزی و کاهش رشد واکسن باعث شده است که اقتصاد جهانی در سال گذشته به طور متوسط ​​4.3 درصد کوچک شود. به گفته این آژانس ، پیامدهای منفی اپیدمی تاج بر اقتصاد جهانی سالها ادامه خواهد داشت و اگر قرنطینه به دنبال جهش های جدید در ویروس تاج به طور گسترده در جهان از سر گرفته شود ، وضعیت باید بدتر شود. .

بهبود اقتصادی کشورهای مختلف پس از همه گیری سال گذشته احتمالاً طولانی تر از حد انتظار است. در سنگاپور ، دولت اعلام کرده است که سنگاپور با بدترین وضعیت اقتصادی طی یک دهه گذشته روبرو است. انتظار می رود حتی در انگلیس ، رشد اقتصادی پس از اعلام بالاترین سطح هشدار ممکن پس از وخامت آتش تاج ، دوباره کاهش یابد. در نتیجه ، مدارس انگلیسی در کرونا مجدداً تعطیل شدند و اسکاتلند اظهار داشت که هیچ کس حق ندارد از خانه خارج شود مگر در موارد فوری.

همانطور که انتظار می رفت ، روند فشار فزاینده ای بر شرکت های چینی برای ورود به بازار سرمایه ایالات متحده از سر گرفته شده است و مقامات بورس اوراق بهادار نیویورک اعلام کرده اند که آنها در حال آماده سازی برای کنار گذاشتن سه شرکت هستند. توسط شورای تجارت این سه شرکت از جمله China Telecom ، China Mobile و China Unicom توسط ایالات متحده به همکاری با ارتش چین متهم شده اند. از طرف دیگر ، چین درباره عواقب این اقدامات هشدار داد و گفت كه چین از منافع شركتهای چینی حمایت می كند و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد. پیش از این حدود 47000 برنامه و بازی چینی از اپل حذف شده بود.

به دنبال رویکرد متشنج ایالات متحده ، مقامات وزارت بازرگانی اعلام کرده اند که تعرفه واردات برای برخی محصولات اروپایی مانند قطعات هواپیما افزایش می یابد. در پاسخ ، اروپا گفت كه خواهان راه حلی صلح آمیز است. در اوایل ماه سپتامبر ، سازمان تجارت جهانی (WTO) به اتحادیه اروپا اجازه داد مالیات بیشتری را بر فعالیت برخی از شرکت های آمریکایی در قلمرو خود اعمال کند ، اقدامی که با واکنش گسترده ای روبرو شد. از واشنگتن و توسط افسران آمریکایی ، همتایان اروپایی آنها. متهم به رفتار ناعادلانه در تجارت.

وضعیت مالی فعلی ایالات متحده باعث شده است تا معامله گران نسبت به بهبود سریع دلار پس از عملکرد ضعیف آن در سال 2020 خوش بین نباشند. تحلیلگران بر این باورند که فشار بر دلار به دلیل آنچه که کسری کسری این کسری مضاعف با کسری بودجه دولت و کسری تراز حساب تجاری مرتبط است. طبق وب سایت رسمی بیانیه بدهی ایالات متحده ، میزان بدهی دولت در پایان دسامبر سال 2020 به 27 تریلیون 553 میلیارد و 496 میلیون دلار رسید. کسری دولت ایالات متحده در پایان دسامبر به 3.236 تریلیون تا 352 میلیارد دلار رسید.

به دنبال اختلاف نظر بین رهبران دو حزب اصلی آمریکا ، میچ مک کتل رهبر رهبر جمهوری خواه در سنا طرحی را ارائه داد که در آن می خواهد یارانه پرداختی به شهروندان آمریکایی را از 600 دلار فعلی به 2000 دلار افزایش دهد. در حالی که انتخابات پارلمانی سنا بیشتر دوره بعدی را تعیین می کند ، هر دو حزب به دنبال ثبت بحران تاج به نام خود هستند ، بنابراین آرا their خود را در سبد نامزدهای حزب خود می اندازند. . ریختن.

تاکنون دو میلیون دوز واکسن کرونا در ایالات متحده توزیع شده است ، کالیفرنیا با 300000 دوز واکسن پیشتاز است و پس از آن تگزاس و نیویورک به ترتیب 146،988 دوز و 140،000 پس از آن قرار دارند. دوزها در دسته های زیر قرار دارند. با این حال ، آنتونی فاوسی ، یک مقام ارشد مرکز مقابله با تاجگذاری ایالات متحده ، با ابراز نارضایتی از روند فعلی ، گفت که اگر این رویه ادامه یابد ، ایالات متحده نمی تواند به برنامه قبلی برای توزیع 20 میلیون دوز برسد. از واکسن در اواخر ژانویه. ایالات متحده با بیش از 19 میلیون عفونت و 330،000 مرگ و میر ، تاج برجسته در جهان است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا انتخابات را رسماً پذیرفته اند و به گفته سخنگوی دولت آلمان سباستین فیشر ، در حالی که این کشور ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد ، این زمینه را برای لازم الاجرا شدن توافق نامه فراهم می کند. از ابتدای سال 2021 .. در سایر اخبار اروپا ، به دلیل محبوبیت زیاد واکسن کرونا در میان شهروندان اروپایی ، دولت ها مجبور به اولویت واکسیناسیون شده اند. حدود 450 میلیون نفر در اتحادیه اروپا زندگی می کنند و از زمان شروع بحران ، بیش از 350 هزار شهروند اروپایی بر اثر Covid-19 جان خود را از دست داده اند.

تاکنون بیش از 86،429،279 مورد بیماری ویروس کرونا قلب گزارش شده است که از این تعداد 1،867،631 نفر فوت کرده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 362،972 نفر ، در برزیل با 196،641 نفر ، در هند با 150،106 نفر ، در مکزیک با 127،757 نفر و در ایتالیا با 76،329 نفر بوده اند. .

تسریع آتش تاج منجر به سوابق جدیدی از مرگ هر روز از ویروس تاج شده است ، تا جایی که در تاریخ 29 دسامبر ، با رکورد 14117 فوت در روز ، رکورد قبلی از هفدهم ثبت شد. روز دسامبر رکورد 13702 متر بود.

کیت جوکیس ، استراتژیست مبادلات در بانک عمومی جامعه گفت: “به زبان ساده ، ارزش فعلی دلار برای معامله گران بیش از حد است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازارها به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهند و با شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در ماه های اول سال ، جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهان اندازه گیری می کند ، امروز با افت 0.46 درصدی با 89435 بسته شد. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1113 دلار گزارش شده است (نرخ های فوق با توجه به ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین معاملات اخیر ، پوند با ۰.۵7 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۳۳۳ دلار رسید. یورو با ورود به کانال 1.23 با 0.39 درصد افزایش به 1.23 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.52 درصدی به 102،646 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با 1228 دلار مبادله می شود. نرخ دلار نیز معادل 6456 یوان چین بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید