اقتصادی

دولت و مجلس ورود جدی‌تری به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشند

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروزه هر دلار سرمایه گذاری برای بهینه سازی مصرف انرژی معادل ۷ الی ۱۰ دلار سرمایه گذاری برای تولید است و ما باید نگاه عمیق و استراتژیکی به بحث بهینه سازی داشته باشیم.

حسین حسین زاده در گفت و گو با دوران خبر، با اشاره به انتقادها از مغفول ماندن موضوع بهینه سازی مصرف انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: بحث بهینه سازی مصرف انرژی در لایحه بودجه سال آتی مغفول نمانده است بلکه در طول دو دهه گذشته این موضوع مغفول مانده است. گام هایی در طول این سال ها به منظور بهینه سازی مصرف انرژی برداشته شده است اما آنطور که باید و شاید به صورت جدی برای بهینه سازی برنامه ریزی صورت نگرفته است.

باید جدی تر به بهینه سازی مصرف انرژی پرداخته شود

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: ما یک پنجم منابع گاز دنیا را در اختیار داریم اما با نواقصی در بهینه سازی مصرف انرژی مواجه هستیم که باید توجه عمیق و استراتژیکی به موضوع بهینه سازی مصرف انرژی شود. امروزه هر دلار سرمایه گذاری برای بهینه سازی معادل ۷ الی ۱۰ دلار سرمایه گذاری در حوزه تولید است.

اعتبارات پیش بینی شده در بودجه های سنواتی کفاف بهینه سازی را نمی دهد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هر ساله در لایحه بودجه اعتباراتی برای بهینه سازی مصرف انرژی پیش بینی می شود اما کفاف جامعه ما را نمی دهد بنابراین لازم است هم دولت و هم مجلس ورود جدی تری به بحث بهینه سازی مصرف انرژی داشته باشند.

انتهای پیام